prawo wlasnosci a budowlane

Data: 2010-05-06 05:48:17
Autor: Michal
prawo wlasnosci a budowlane
Witam szanownych kolegow,

zwracam sie z prosba o porade. otrzymalem pozwolenie na budowe przez
co trwaja prace 'wznoszenia budynku'. jest to budynek stanowiacy czesc
calosci (blizniak) stawiany w granicy dzialki. jak przewiduje projekt
dach tego budynku powinien zostac wysuniety na dzialke o innym numerze
ktorej wlascicielem jest rodzina. od niej mam tez pozwolenie na
wyciagniecie/wysuniecie tego dachu (ok 50cm) jednak w dniu dzisiejszym
otrzymalem pismo z nadzoru budowlanego iz dach ten powinien byz
'sciety' do muru stanowiacego granice.

Moje pytanie jest nastepujace- czy posiadajac pozwolenie wlasciciela
dzialki sasiedniej moge wysunac taki dach? dodam rowniez ze z racji
roznicy wysokosci i uksztaltowaniu terenu druga czesc budynku musi
zostac sporo obnizona. w sytuacji takiej dach aktualnie wznoszonego
budynku znajdowal by sie nad dachem budynku ktory powstanie w odleglej
przyszlosci badz nigdy.

Czy wobec w/w i co najwazniejsze ZGODY WLASCICIELA nadzor moze miec
pretensje o to ze dzialam na szkode osob trzecich jak poinformowal
mnie w pismie? Nie rozumiem dlaczego ktos moze decydowac za mnie
'wlasciciela' co moze znajdowac sie na mojej posesji a co nie. chyba
ze chodzi o ladunki wybuchowe ;)

Z gory dziekuje za informacje.

pozdrawiam
Michal

Data: 2010-05-06 23:34:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 6 May 2010, Michal wrote:

[...]

  Ja się nie znam, ale ze dwa pytania mi się nasuwają ;)

1. Czy ta zgoda jest PRAWOMOCNA?
  W odniesieniu do nieruchomości skuteczność jak rozumiem mają
  zapisy w Księdze Wieczystej. Załóżmy iż rzeczona "rodzina"
  bierze i sprzedaje swoją działkę, przychodzi nowy właściciel
  który wcale nie ma ochoty na wyrażanie żadnych zgód...i co
  dalej, Twoim zdaniem?
2. Czy ze względu na fakt, że kawałek terenu znajdzie się "pod
  budynkiem", ten kawałek nie powinien zostać wykupiony?

jednak w dniu dzisiejszym
otrzymalem pismo z nadzoru budowlanego iz dach ten powinien byz
'sciety' do muru stanowiacego granice.

  No, i jak grunt będzie się kończył na końcu dachu, to wypadnie
"ściąć" zero cm, tyle, że po przeprowadzeniu operacji z p.2 ;)

Czy wobec w/w i co najwazniejsze ZGODY WLASCICIELA nadzor moze miec
pretensje o to ze dzialam na szkode osob trzecich jak poinformowal
mnie w pismie?

  Patrz wyżej.
  Równie dobrze rodzina może Ci "sprzedać" kawałek gruntu - dopóki
transakcja nie zostanie zawarta notarialnie i wpisana do KW,
to jej "ważność" może być wątpliwa.
  Tą osobą trzecią będzie, jak mniemam, *potencjalny* możliwy
nabywca działki. "KW czysta była, wpisy obciążające sprawdziłem,
a tu niespodzianka, wyburzyć proszę!" ;)

  Może spytaj tego inspektora, czy wykup potrzebnego kawałka
gruntu załatwiłby sprawę (osobna sprawa, czy ze względu na
plan zagospodarowania przestrzennego - lub jego brak :>
- taki zakup będzie możliwy).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-05-07 02:55:47
Autor: Michal
[...]

Tak jak wspomnialem plan zagospodarowania przewiduje zabudowe
blizniacza. Jesli zatem wykupie fragmet dzialki 'spod dachu' to
pytanie moje brzmi- w jaki sposob 'potencjalny klient ktory kiedys
moze wykupic dzialke' scali scane z moja sciana? przecie teren pod
moim dachem bedzie moj, wiec dlaczego mial by sie budowac na mojej
dzialce? ;) To jest chore! ;)

BTW- rozumiem ze powinienem zglosic sie do urzedu miasta i prosic o
wpis do ksiegi wieczystej ze wlasciciel pozwolil mi wysunac dach? Jak
to zorganizowac? bo jesli w ten sposob da rade to obejsc to tak to tez
zalatwie...

pzd
Michal

Data: 2010-05-08 17:24:09
Autor: MarcinJM
Michal pisze:
[...]

Niech sasiedzi zglosza budowe WIATY do 25m2 (wymagany brak sprzeciwu, a nie pozwolenie na budowe) :)
Wtedy jest to ICH wiata, a ze przymocowana do twojego budynku? No coz, podloz 4 kolki i tyle ;)
Oczywiscie, ze to przerosnie kompetencje urzednikow, ale sprobowac mozna. Moze nie zdarza sie zastanowic w ciagu 30 dni.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-05-10 11:05:30
Autor: Przemek Lipski
prawo wlasnosci a budowlane

Uzytkownik "Michal" <miklamer@gmail.com> napisal w wiadomosci news:93843c4e-e10b-48a0-8fa7-012c7f3a1ea8i10g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Hmm, rozumiem, ze sasiedzi beda moze kiedys budowac swoja czesc blizniaka, wiec ów dach wystajacy na ich dzialke jest dachem ich czesci budynku, a nie Twoim dachem. W dodatku jezeli nadzór budowlany zatwierdzil budowe wedlug tego projektu, to nie moze teraz domagac sie budowanie niezgodnie z projektem, a ten przewiduje wysuniecie dachu z powodów technologicznych (blizniak).

Pozdrawiam Przemek

Data: 2010-05-10 08:15:56
Autor: Michal
[...]

Czy wobec tego mozecie podsunac mi gdzie szukac jakiegos artykulu
ktory potwierdzil by w jakis sposob moja 'wizje' ;)

pzd
Michal

prawo wlasnosci a budowlane