Data: 2017-06-14 15:47:18 | |
Autor: J.F. | |
predkosc opon | |
Tak przy okazji pytan Pszemola
w rozmiarze 245/45/17 na oponeo Conti widac glownie z indeksem Y - do 300km/h. To juz 240km przestalo wystarczac ? Fakt, silniki coraz mocniejsze, 200 to teraz przekroczyc moze chyba wiekszosc aut. Gorzej z droga, gdzie sie da tyle pojechac. Czy to po prostu kwestia rozmiaru, ktory jest do ciezkich, a wiec mocnych i szybkich aut ... J. |
|
Data: 2017-06-14 14:40:00 | |
Autor: Pszemol | |
predkosc opon | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Tak przy okazji pytan Pszemola Jeśli moje te Conti mają być to rozmiar ciut inny: 235/45R17 :-) To juz 240km przestalo wystarczac ? Może chodzi o to że jeśli wytrzymują 300km/h to przy 200km/h będą się lepiej zachowywać niż takie które wytrzymują tylko 240km/h max? |
|
Data: 2017-06-14 23:55:13 | |
Autor: J.F. | |
predkosc opon | |
Dnia Wed, 14 Jun 2017 14:40:00 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Nie o to mi chodzilo. Kiedys byly opony T (190), H (210), Z mi sie kojarzy ze to bylo 240, a tu nagle widze same Y, to sie zastanawiam - swiat poszedl naprzod, czy to jakis szybki rozmiar ... Chyba to drugie, bo 205/55/17 to Conti robi Y,V,H. A swiat sie swoja droga zmienil, i samochody coraz szybsze. J. |
|
Data: 2017-06-14 20:38:59 | |
Autor: ddddddddddddd | |
predkosc opon | |
W dniu 14.06.2017 o 15:47, J.F. pisze:
Tak przy okazji pytan Pszemola Może różnica w cenie byłaby nieznaczna? Może dlatego, że te 300km/h to jest przy nominalnym obciążeniu (nie wiem jaka tam jest zależność, ale przy dodatkowej masie trzeba od tego odjąć 10 czy więcej procent). Jak kupowałem opony do jednego z aut to też się nad tym zastanawiałem i o ile powyżej 240km/h jechałem nim raz (255km/h) i nie miałem zamiaru tego powtarzać (nie żeby się źle auto trzymało, ale już za stary jestem ;) to stwierdziłem że prawdopodobne jest że będę jechał kiedyś tym autem bardziej obciążonym np. 220km/h (nie wiem czy tak było, ale 220 akurat w tym aucie to dość normalna prędkość, nie śpiesząc się jeździłem 180-200 ;) teraz znalazłem: "Indeks prędkości V oznacza opony, w których obciążenie powinno być zmniejszane o 3% co każde 10km/h w przedziale między 210 a 240km/h. Indeks prędkości W oznacza opony, w których obciążenie powinno być zmniejszane o 5% co każde 10km/h w przedziale między 240 a 270km/h. Indeks prędkości Y oznacza opony, w których obciążenie powinno być zmniejszane o 5% co każde 10km/h w przedziale między 270 a 300km/h." czyli tak naprawdę niby do 240, a zapakowany możesz jechać do 210... -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2017-06-14 21:09:17 | |
Autor: Irokez | |
predkosc opon | |
W dniu 2017-06-14 o 15:47, J.F. pisze:
Tak przy okazji pytan Pszemola Nie wiem o co chodzi, ale już 3 lata temu kupiłem Fulda SportControl 205/55R16 91 indeks W, które były tańsze niż Fulda EcoControl z indeksem zdaje się T. Dziwne. Może po prostu nie opłaca się robić "wolniejszych" opon, bo trzeba by extra pogorszyć technologię co by kosztowało więcej? -- Irokez |
|
Data: 2017-06-14 19:17:04 | |
Autor: Pszemol | |
predkosc opon | |
Irokez <no.email@wp.pl> wrote:
W dniu 2017-06-14 o 15:47, J.F. pisze: To jest pewnie tak jak z dyskami twardymi ze nowsze wiekszej pojemnosci sa tansze od starszych mniejszych pozostalych na magazynach z wczesniejszych dostaw. |
|