prepaid w DE

Data: 2011-08-21 22:55:17
Autor: adresss
prepaid w DE
Czesc,

co byscie doradzili w temacie: karta niemiecka prepaid, tania w utrzymaniu, polaczenia troche
(moze??) po Niemczech i pewnie do mamy/taty/kolezanek/kolegow do PL.

Na stancji jest Internet i pewnie bedzie voip (numer polski), ale
komorka (niemiecka prepaid) tez bedzie uzywana, wiec wazne sa koszty.
Chociaz nie wiem,co wyjdzie taniej czy jak bedzie dzwonione z DE z
niemieckiej karty do PL, czy jak karta bedziew roamingu i rodzice beda
placili (jedno i drugie).

Najtaniej bedzie, jak ogranicza sie do voip a komorke na specjalne
okazje.

Ponizej, moj kolega uzywa Solomo i jest rozsadnie po Niemczech i do
Polski.

Macie jakies inne pomysly na niemiecka karte prepaid i tanie
polaczenia (pewnie do PL). Dziewczyna ma 16 lat i ma byc posluszna
swoim rodzicom. A jak bedzie????

Ponizej list od kolegi?

--

Adres internetowy: https://www.solomo.de:443/?function=home

Solomo jest realizowane w sieci E-Plus, wiec moga byc czasami problemy
na odleglych wioskach albo w gorach z odbiorem (siec E-Plus jest praktycznie tylko w miastach dobrze rozbudowana).

Aktualne stawki w solomo sa nastepujace:
- odsluchanie wlasnego mailboxa: bezplatne,
- polaczenia w DE: siec stacjonarna 6 ct/min, komorka 9 ct/min, SMS 13
ct
- polaczenia do PL: siec stacjonarna 9 ct/Min, komorka 19ct/Min, SMS
13 ct

Karta musi byc przynajmniej raz w roku doladowana aby jej waznosc byla
zachowana.

Mobilny internet (smartphones: iphone czy android'y) mozna dzieki
sieci Eplus zapomniec: pieta achilesowa jest tutaj bardzo slaba
infrastruktura.
Jesli by dziewczyna chciala tez ze swoim telefonen w internecie byc, powinna ona sie sieciami Telekomu czy tez Vodafone zainteresowac.

Ogolnie: jestem od 5 lat z solomo zadowolony, na smartphone'y nie mam ochoty wiec te ograniczenia EPlus'a mnie nie interesuja.
Wczesniej solomo bylo natansza firma prepaid dla rozmow z Polska ...
jak teraz jest, to dokladnie nie wiem.

W sieci Vodafone tansze rozmowy do PL znajdzie sie w firmie smobil (karty prepaid kupne w drogeriach Schlecker'a):
siec stacjonarna 4 ct/min, komorka 17 ct/min ... za to rozmowy w DE sa
drozsze jak w solomo, czy stacjonarny numer, komorka czy sms: wszystko
kosztuje tam 15 ct/min.
Dziewczyna musiala by sie sama zorientowac co dla niej dobre jest: solomo czy smobil ... jej "profilu" na znam aby cos dokladnie doradzic
(takiej "zlotej kury" to w komorkach i tak nie ma).
Dobrym portalem do takich porownan jest www.teltarif.de. Przykladowy kalkulator na koszta rozmow do PL z komorki w sieci Vodafonu:
http://www.teltarif.de/db/res.html?kurz=ja&format=tK%3CAT%3EFVa-NP%3CA%3E%3CT%3EDVI&zs=jetzt&von=D2-Netz&ziel=Polen&rec=zugang%3D10%26grundgeb%3D10%26umsatz%3D10%26prepaid%3D1%26anmeldung%3D70

ThinkXtra

prepaid w DE