preparat do zamrazania

Data: 2014-02-22 18:26:07
Autor: kogutek444
preparat do zamrazania
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 02:37:59 UTC+1 użytkownik zdzisiu napisał:
czy itnieje jakis preparat pozwalajacy sporo obnizyc temperature elementu? jakis gaz w spraju?

potrzebuje wybic zapieczona srube z tulei. wymyslilem ze najpierw rozgrzeje palnikiem srube a potem ja gwaltownie schlodze, tylko czym?

Samo podgrzanie z reguły wystarcza. Tylko to musi być uczciwie podgrzane do kilkuset stopni. Kilkaset to nie 200 tylko raczej więcej niż 600.Jak po takim podgrzaniu nie wyjdzie to śrubę się wypala palnikiem acetylenowym, tym samym co się grzało. Rozgrzewa się do ok 1000 stopni i odkręca tlen na maksa. Jeśli to tuleja metalowo gumowa to oczywiście guma się spali. Wyciągnięcie zapieczonej śruby w tulei to jedna z wredniejszych czynności na jaką można się spotkać w samochodzie. Gorsze jest tylko urwanie jakiejś śruby albo szpilki w miejscu do którego nie ma dojścia bez wymontowania elementu.

Data: 2014-02-23 11:40:15
Autor: zdzisiu
preparat do zamrazania
[...]

jest to tuleja met-gum i jest ona wbita w rame samochodu, dlatego wolalbym uniknac jej wymiany poniewaz do tej czynnosci musialbym zdemontowac kupe rzeczy dookola. dlatego sprobuje podgrzac troszke a potem zmrozic. jak nie pomoze, to trudno, trzeba ciąć...

Data: 2014-02-23 05:04:40
Autor: kogutek444
preparat do zamrazania
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 11:40:15 UTC+1 użytkownik zdzisiu napisał:
> [...]

jest to tuleja met-gum i jest ona wbita w rame samochodu, dlatego wolalbym uniknac jej wymiany poniewaz do tej czynnosci musialbym zdemontowac kupe rzeczy dookola. dlatego sprobuje podgrzac troszke a potem zmrozic. jak nie pomoze, to trudno, trzeba ciąć...

Szkoda czasu i zdrowia na zabawy. Pojedź tam gdzie takie samochody naprawiają. Możesz wierzyć albo nie wierzyć. Ty za pierwszym razem urobisz się jak wół. W warsztacie okaże się że to robota na 20 minut.

Data: 2014-02-23 16:52:40
Autor: zdzisiu
preparat do zamrazania
Szkoda czasu i zdrowia na zabawy. Pojedź tam gdzie takie samochody naprawiają. Możesz wierzyć albo nie wierzyć. Ty za pierwszym razem urobisz się jak wół. W warsztacie okaże się że to robota na 20 minut.

jest to tuleja wahacza przedniego.
jest wbita w rame. zeby ja wybic musze zdemontowac przedni most bo od tej strony jest montowana i most blokuje troche dostep (tylko w jedna strone wchodzi poniewaz ma kolnierz). z drugiej strony sruba ladnie wyszla (z drugiego wahacza)
jest to robota na dwa dni. obawiam sie tez procesu montazu nowej tulei. musze sobie zrobic jakas prase z mocnej sruby m14.

Data: 2014-02-23 11:54:54
Autor: J.F.
preparat do zamrazania
Dnia Sun, 23 Feb 2014 11:40:15 +0100, zdzisiu napisał(a):
[...]

Ile lat ma ten samochod ? takie tuleje sie zuzywaja i sie je wymienia.
Byc moze jest dobry moment na wymiane, skoro juz masz polowe
rozkrecona.

J.

Data: 2014-02-23 16:54:07
Autor: zdzisiu
preparat do zamrazania
Ile lat ma ten samochod ?
takie tuleje sie zuzywaja i sie je wymienia.
Byc moze jest dobry moment na wymiane, skoro juz masz polowe
rozkrecona.

auto ma 15 lat ale te tuleje akurat sa OK i nie chce ich ruszac. inna sprawa gdyby byly w wahaczu, wtedy nawet dobre bym wymienil na nowe bo łatwo. tutaj jest niestety inaczej.

preparat do zamrazania