preparat do zamrazania

Data: 2014-02-23 14:10:39
Autor: sqlwiel
preparat do zamrazania
W dniu 2014-02-23 02:37, zdzisiu pisze:
czy itnieje jakis preparat pozwalajacy sporo obnizyc temperature
elementu? jakis gaz w spraju?
potrzebuje wybic zapieczona srube z tulei. wymyslilem ze najpierw
rozgrzeje palnikiem srube a potem ja gwaltownie schlodze, tylko czym?

Gaśnica śniegowa, albo taniej: pożyczyć od znajomego knajpiarza butlę z CO2 do piwa.
Rozgrzej tuleję, a próbuj schładzać śrubę.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-02-23 15:27:23
Autor: __Maciek
preparat do zamrazania
Sun, 23 Feb 2014 14:10:39 +0100 sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
napisał:

Gaśnica śniegowa, albo taniej: pożyczyć od znajomego knajpiarza butlę z CO2 do piwa.

Ale po co tak kombinować? Za kilkanaście złotych można dostać czynnik
chłodniczy w sprayu. Szukać w sklepach dla elektroników.

Przykład takiego zamrażacza:
http://elektronika-sklep.pl/sklep/p9262,freeze-55-palny-600ml.html

Data: 2014-02-23 10:14:30
Autor: Pszemol
preparat do zamrazania
napisał:

[...]

Przeczytaj skład, bo może się okazać że tam jest coś palnego w środku
i w połączeniu z palnikiem którego używa do grzania zrobi sobie pożar...

Data: 2014-02-23 17:41:57
Autor: zdzisiu
preparat do zamrazania
Przeczytaj skład, bo może się okazać że tam jest coś palnego w środku
i w połączeniu z palnikiem którego używa do grzania zrobi sobie pożar...

myslisz ze moglbym rownoczesnie grzac i chlodzic? :D

Data: 2014-02-23 11:09:24
Autor: Pszemol
preparat do zamrazania
"zdzisiu" <666@997.eu> wrote in message news:led8d2$oat$1node2.news.atman.pl...
Przeczytaj skład, bo może się okazać że tam jest coś palnego w środku
i w połączeniu z palnikiem którego używa do grzania zrobi sobie pożar...

myslisz ze moglbym rownoczesnie grzac i chlodzic? :D

Myślę, że Cię nie znam na tyle aby zgadywać co mógłbyś a czego nie.

Zresztą nie trzeba "równocześnie" grzać aby mieć palnik gdzieś blisko
i spowodować pożar/wybuch gdy w stężenie gazów palnych wzrośnie
gdzieś w niewietrzonym dobrze garażu, czy coś takiego.

Data: 2014-02-23 17:55:34
Autor: Michał Jankowski
preparat do zamrazania
W dniu 2014-02-23 17:14, Pszemol pisze:

http://elektronika-sklep.pl/sklep/p9262,freeze-55-palny-600ml.html
                                                      ^^^^^
                                                      ^^^^^

Przeczytaj skład, bo może się okazać że tam jest coś palnego w środku
i w połączeniu z palnikiem którego używa do grzania zrobi sobie pożar...

:)

   MJ

Data: 2014-02-23 11:07:55
Autor: Pszemol
preparat do zamrazania
"Michał Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> wrote in message news:led967$voi$1news.agh.edu.pl...
[...]

Dokładnie :-) Często jest tam butan w płynie, jak w "gazie" do zapalniczek.

Data: 2014-02-23 18:18:31
Autor: J.F.
preparat do zamrazania
Dnia Sun, 23 Feb 2014 11:07:55 -0600, Pszemol napisał(a):
[...]

Propan. Butan ma temperature wrzenia ok 0C (n-) lub -10C (iso-).
Czyli slabo zmraza.

Ale tam moze byc jeszcze cos innego.

J.

Data: 2014-02-23 11:45:15
Autor: Pszemol
preparat do zamrazania
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1ozdpvpjikhx8$.1hhaddcioeav5$.dlg40tude.net...
[...]

Butan, propan albo mieszanina obu, w każdym razie gaz wybitnie palny :-)

Data: 2014-02-23 21:52:19
Autor: AZ
preparat do zamrazania
On 2014-02-23, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:

[...]

Przeciez nie grzejesz i chlodzisz jednoczesnie...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-24 13:06:24
Autor: __Maciek
preparat do zamrazania
Sun, 23 Feb 2014 10:14:30 -0600 "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
napisał:

[...]

Kurde, czytaj cały wątek. Napisałem przecież post że większość
zamrażaczy oprócz R-134a (niepalnego, ale w wysokiej temperaturze
dającego fluorowodór), zawiera także R-152a który jest palny. Nawet w
nazwie towaru w linku który przytoczyłem jest napisane że jest to
preparat palny. Napisałem też że są w sprzedaży i niepalne zamrażacze.

Było pytanie czym schłodzić, a nie czym schłodzić mając obok otwarty
ogień.  Zakładamy że skoro pytający wie że używa palnego preparatu to
nie będzie tego robił przy ogniu.

Widzę że pisanie wywodu na temat zamrażaczy w poście
<l38jg91e9c5ahig7ng0v5s1i4kogf884va@4ax.com> to była zbędna robota. I
tak nikt tego nie przeczytał :-(

Ty po prostu mniej pij/pal ;-)

Data: 2014-02-24 15:13:08
Autor: Michał Jankowski
preparat do zamrazania
W dniu 24.02.2014 13:06, __Maciek pisze:

Było pytanie czym schłodzić, a nie czym schłodzić mając obok otwarty
ogień.  Zakładamy że skoro pytający wie że używa palnego preparatu to
nie będzie tego robił przy ogniu.

Nie wiemy, czy wie, że te preparaty bywają palne.

Może chce rozgrzać palnikiem i psikać na rozgrzane, albo rozgrzać, wystudzić i dopiero psikać - też nie wiemy.

Zawsze nie zaszkodzi dać ostrzeżenie. Nawet 3 razy.

   MJ

Data: 2014-02-24 14:19:45
Autor: AZ
preparat do zamrazania
On 2014-02-24, Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:

Było pytanie czym schłodzić, a nie czym schłodzić mając obok otwarty
ogień.  Zakładamy Ĺźe skoro pytający wie Ĺźe uĹźywa palnego preparatu to
nie będzie tego robił przy ogniu.

Nie wiemy, czy wie, że te preparaty bywają palne.

Może chce rozgrzać palnikiem i psikać na rozgrzane, albo rozgrzać, wystudzić i dopiero psikać - też nie wiemy.

A to w jakim celu? Cala idea polega na tym by przy polaczeniu rozgrzac
czesc zewnetrzna a ochlodzic wewnetrzna, powstala roznica w wymiarach
powinna ulatwic wykrecenie/wyjecie.

Zawsze nie zaszkodzi dać ostrzeżenie. Nawet 3 razy.

Tak i dlatego kupujac pralke czy mikrofalowke trzeba miec napisane by
nie wkladac do niej kota albo dziecka?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-24 16:02:46
Autor: Jan Koval
preparat do zamrazania

On 2014-02-24, Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:

A to w jakim celu? Cala idea polega na tym by przy polaczeniu rozgrzac
czesc zewnetrzna a ochlodzic wewnetrzna, powstala roznica w wymiarach
powinna ulatwic wykrecenie/wyjecie.

Zawsze jest ostrzeżenie by nie używać przy otwartym ogniu. Ale nie mam pewności czy polanie tego zamrażacza
na bardzy obiekt nie spowodowało by zapłonu.

J.

Data: 2014-02-24 16:14:52
Autor: zdzisiu
preparat do zamrazania

On 2014-02-24, Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:

[...]

po waszych ostrzezeniach zrezygnowalem bo to smiertelnie niebezpieczne. mam zamiar w tej sprawie zadzwonic na 112 i zazadam od nich pomocy.

Data: 2014-02-24 15:26:50
Autor: AZ
preparat do zamrazania
On 2014-02-24, zdzisiu <666@997.eu> wrote:

po waszych ostrzezeniach zrezygnowalem bo to smiertelnie niebezpieczne. mam zamiar w tej sprawie zadzwonic na 112 i zazadam od nich pomocy.

To nie jest smieszne. Jest tu taki jeden co na 112 dzwoni jak zlapie gume i
jest zimno a on w samej koszuli z domu wyszedl.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-24 19:45:07
Autor: __Maciek
preparat do zamrazania
Mon, 24 Feb 2014 16:14:52 +0100 zdzisiu <666@997.eu> napisał:

po waszych ostrzezeniach zrezygnowalem bo to smiertelnie niebezpieczne. mam zamiar w tej sprawie zadzwonic na 112 i zazadam od nich pomocy.

Ja proponuję nawet zgłosić do UE żeby zabronili sprzedaży tych
zamrażaczy. Można się odmrozić, poparzyć, udusić, zginąć w wybuchu
itp.

Sprzedaż tylko na specjalne pozwolenie od UDT (płatne 5000zł, ważne
miesiąc, do podania załączyć cztery zdjęcia), użycie zamrażacza
wyłącznie w asyście straży pożarnej i pogotowia ratunkowego.

Załatwi się? To teraz dezodoranty i zapalniczki...

:-)

Data: 2014-02-24 21:40:25
Autor: Przyjazny
preparat do zamrazania
On 2014-02-24 18:45, __Maciek <i80c586@cyberspace.org> wrote:
[...]

Pięć zdjęć, bo cztery to standardowa liczba w zakładzie fotograficznym,
a zazwyczaj pięć kosztuje tyle co osiem.

Data: 2014-02-24 23:50:20
Autor: __Maciek
preparat do zamrazania
Mon, 24 Feb 2014 21:40:25 +0000 (UTC) Przyjazny
<przyjazny@nospam.tld.invalid> napisał:

Pięć zdjęć, bo cztery to standardowa liczba w zakładzie fotograficznym,
a zazwyczaj pięć kosztuje tyle co osiem.

No tak, o tym zapomniałem.
Oczywiście zdjęcia będą musiały być robione tylko w certyfikowanych
zakładach foto, wyznaczonych w rozporządzeniu (to że ich właścicielem
będzie szwagier brata ministra to oczywiście przypadek).

preparat do zamrazania