Data: 2011-07-29 11:34:46 | |
Autor: Krycha | |
presta contra reszta | |
Witam.
Czy są jakieś specjalne zalety wentyli PRESTA, dla których nie warto z nich zrezygnować na rzecz tradycyjnych czy samochodowych? Oczywiście rezygnacja z presty będzie możliwa przy odpowiednim rozmiarze otworu w obręczy koła. Pozdrawiam Krycha. -- "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.." M. Dąbrowska. |
|
Data: 2011-07-29 09:44:57 | |
Autor: Olgierd | |
presta contra reszta | |
Dnia Fri, 29 Jul 2011 11:34:46 +0200, Krycha napisaĹ(a):
Czy sÄ jakieĹ specjalne zalety wentyli PRESTA, dla ktĂłrych nie warto z Relatywna ĹatwoĹÄ osiÄ gniÄcia wyĹźszych ciĹnieĹ maĹÄ rÄcznÄ pompkÄ . -- :-) Olgierd Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl |
|
Data: 2011-07-29 11:47:45 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
presta contra reszta | |
Użytkownik "Krycha" <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j0tusc$9a8$1mx1.internetia.pl... Witam. BYŁO!!!!!!!!! NIEDAWNO!! -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 28/07/2011 Kampinos tonie |
|
Data: 2011-07-29 11:52:50 | |
Autor: Krycha | |
presta contra reszta | |
W dniu 2011-07-29 11:47, kamil/Endurorider.pl pisze:
Prawie codziennie TU zaglądam i przegapiłam. Niedobrze coś ze mną ;-) Krycha. -- "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.." M. Dąbrowska. |
|
Data: 2011-07-29 12:02:19 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
presta contra reszta | |
Użytkownik "Krycha" <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j0tvu8 BYŁO!!!!!!!!! NIEDAWNO!! Było było i to naprawdę nie dawno. Padły wszystkie argumenty za i przeciw skutkiem czego jedna jak i druga strona pozostała przy swoim wyborze nie zmieniając nic :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 28/07/2011 Kampinos tonie |
|
Data: 2011-07-29 10:30:31 | |
Autor: Olgierd | |
presta contra reszta | |
Dnia Fri, 29 Jul 2011 12:02:19 +0200, kamil/Endurorider.pl napisaĹ(a):
Prawie codziennie TU zaglÄ dam i przegapiĹam. Niedobrze coĹ ze mnÄ ;-) O przepraszam, osobiĹcie zaczÄ Ĺem rozglÄ daÄ siÄ za pompkÄ stacjonarnÄ ;-) -- :-) Olgierd Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl |
|
Data: 2011-07-29 12:32:35 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
presta contra reszta | |
UĹźytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisaĹ w wiadomoĹci news:pan.2011.07.29.10.30.32rudak.org... Dnia Fri, 29 Jul 2011 12:02:19 +0200, kamil/Endurorider.pl napisaĹ(a): Kiedy ja nie o pompkach a samym wentylach :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 28/07/2011 Kampinos tonie |
|
Data: 2011-07-29 12:23:45 | |
Autor: Ignacy | |
presta contra reszta | |
Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl> Cześć Kryśiu
Dalej masz problemy z tymi wentylami? Ignac -- |
|
Data: 2011-07-29 22:34:57 | |
Autor: Krycha | |
presta contra reszta | |
W dniu 2011-07-29 14:23, Ignacy pisze:
Krycha<kkrycha@poczta.onet.pl> Witaj Ignac. Nie tyle problem, co niechęć do tych wentyli. W związku z przygotowaniami do dłuższego wyjazdu rowerowego potrzebuję kupić dętkę zapasową, na wypadek konieczności wymiany. I najchętniej kupiłabym z innym wentylem niż presta. Kupiłam przejściówkę, która umożliwia mi pompowanie presty tradycyjną pompką, ale przy pompowaniu zbytnio się rusza presta (mimo takiej nakrętki, która ma ją stabilizować) i boję się, że mogę wyłamać w jak najbardziej nieodpowiednim momencie. A może też u mnie będzie taka sytuacja o jakiej pisze Paweł. Sprawdziłam, że otwór w obręczy jest większy niż średnica presty, co wskazuje, że mogę mieć dętki z szerszymi wentylami. A tą pompką, którą dołączono do roweru nadal nie umiem pompować. Pan ze sklepu stwierdził, że widocznie mam zbyt wąski otwór w uszczelce pompki. Nawet zaproponował, abym przysłała mu tę pompkę, to on sprawdzi ewentualnie przyśle inną. Przejściówka kosztowała mnie 9.90 zł.(potem spotkałam w innym sklepie rowerowy po 5 zł), ale mniej kłopotu niż z wysyłaniem. Pozdrawiam Krycha. -- "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.." M. Dąbrowska. |
|
Data: 2011-07-30 08:45:23 | |
Autor: Ignacy | |
presta contra reszta | |
Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał(a):
Sprawdziłam, że otwór w obręczy jest większy niż średnica presty, co wskazuje, że mogę mieć dętki z szerszymi wentylami. Jeżeli masz obawy lub sprawia Ci kłopoty to docelowo wymień tą prestę na dętkę z wentylem samochodowym...ale przed dłuższym wyjazdem jednak bym zrobił wymianę tych dętek żeby pozbyć się potencjalnych kłopotów z dala od domu,zwłaszcza że w Twoim rowerku jest to trochę trudniejsze. A korzystając z okazji chciałem zapytać jak się rowerek spisuje i ile juz przejeżdziłaś na nim. Ignac -- |
|
Data: 2011-07-31 19:59:30 | |
Autor: Krycha | |
presta contra reszta | |
W dniu 2011-07-30 10:45, Ignacy pisze:
(...) Jeżeli masz obawy lub sprawia Ci kłopoty to docelowo wymień tą Witaj. Rowerek sprawuje się dobrze, gorzej ze mną, bo niewiele z niego korzystałam. Aż wstyd się przyznać, przejechałam na nim mniej niż 100 km. Oczywiście przegląd gwarancyjny jest zrobiony. Codziennie jeżdżę na rowerze po kilka kilometrów, ale na innym. Czyli nogi, łydki i pośladki ćwiczę. Trudno, wyjazd będzie dla mnie poważnym testem na wytrzymałość fizyczną i odporność psychiczną na zmęczenie. A'propo wentyli, to czy udaje Ci się napompować koło z zaworem Schradera pompką ręczną z odpowiednią do tego końcówką? Bo mnie nie. Nożną robię to bez problemu, ale nie będę brała jej ze sobą na wycieczkę. Wobec tego lepiej jak kupię dętkę z zaworem Dunlop. Bo mam pompkę do takich wentyli i do tego przejściówkę do presty. A jak nic mi się nie stanie i nie będę musiała wymieniać dętki, to może przyzwyczaję się do presty i ją polubię. A tę lukę w otworze obręczy może czymś uszczelnię, aby nie było luzu. Pozdrawiam serdecznie Krycha. P.S.Nie przyjęło tej wiadomości na Twój adres, mimo wycięcia spama z kropką, wiec piszę tutaj. -- "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.." M. Dąbrowska. |
|
Data: 2011-08-01 08:48:05 | |
Autor: Ignacy | |
presta contra reszta | |
Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał(a):
Wobec tego lepiej jak kupię dętkę z zaworem Dunlop. ...i bardzo dobrze to kombinowałaś,a ponadto wszystko jest kwestią wprawy...ponieważ masz opony z wkładką antyprzebiciową to możesz objechać bez problemu...i znalazłaś optymalne rozwiązanie. Tym luzem się nie przejmuj,Twoje opony mają mniejsze ciśnienia więc nie powinno być problemu...po powrocie odezwij się z jakąś relacją. Ignac -- |
|
Data: 2011-08-01 16:53:07 | |
Autor: Krycha | |
presta contra reszta | |
W dniu 2011-08-01 10:48, Ignacy pisze:
(...) Tym luzem się nie przejmuj,Twoje opony mają mniejsze ciśnienia więc Ok. Krycha |
|
Data: 2011-07-29 14:24:55 | |
Autor: Pawel | |
presta contra reszta | |
W dniu 2011-07-29 11:34, Krycha pisze:
Witam. Ja jeszcze dodam od siebie, ze ostatnio zalatwilem kilka detek z zaworami presta - myslalem, ze jestem za ciezki, dobijam itd. - a okazalo, sie, ze guma przy wentylu ocierala sie o taka mini-obrecz ktora jest w otworze felgi (po to wlasnie by wchodzil presta) - czyli taki jakby zmniejszajacy srednice otworu metalowy kolnierzyk - i tam sie to przebijalo. Zmienilem na samochodowki, wywalilem te kolnierzyki i jest OK - nie wiem czy to argument za samochodowkami, bo moze mialem po prostu wadliwe te kolnierzyki. Dla mnie jest to jednak argument. |
|
Data: 2011-07-29 10:31:26 | |
Autor: Michał Rz. | |
presta contra reszta | |
Pytanie około-prestowe: dętka z prestą będzie normalnie działała w
rozwierconej pod samochodówkę obręczy? |
|
Data: 2011-07-29 20:28:29 | |
Autor: szaman | |
presta contra reszta | |
On 07/29/2011 07:31 PM, Michał Rz. wrote::
Pytanie około-prestowe: dętka z prestą będzie normalnie działała w tak, brzproblemowo. Najlepiej zakręcić tylko nakrętkopodobnego wihajstra w miarę mocno, żeby wentyl nie miał zbyt dużego luzu. ssz |
|
Data: 2011-07-29 21:26:18 | |
Autor: Fabian | |
presta contra reszta | |
On 29.07.2011 20:28, szaman wrote:
On 07/29/2011 07:31 PM, Michał Rz. wrote:: Używam bez wihajstra, jest OK. Przez rok używania nie miałem przez to problemu. Fabian. |
|
Data: 2011-07-29 21:50:22 | |
Autor: szaman | |
presta contra reszta | |
On 07/29/2011 09:26 PM, Fabian wrote::
Używam bez wihajstra, jest OK. Przez rok używania nie miałem przez to W sumei jak się głębiej zastanowić - jego największą (może jedyną) zaletą jest 'trzymanie' wentyla przy pompowaniu. sz |
|
Data: 2011-07-29 22:33:32 | |
Autor: Kosu | |
presta contra reszta | |
On 2011-07-29 19:31, Michał Rz. wrote:
Pytanie około-prestowe: dętka z prestą będzie normalnie działała w W szerokich oponach (3-4 atm) tak. Nawet przy lekkim skoku ciśnienia w oponie (krawężnik/korzeń/drop) nie powinno być problemów. W kołach szosowych (ciągłe 10+ atm) - nie wiem, ale... prywatnie wolałbym nie ryzykować :) pozdrawiam, PK |
|
Data: 2011-07-30 01:41:58 | |
Autor: emil | |
presta contra reszta | |
W dniu 2011-07-29 22:33, Kosu pisze:
On 2011-07-29 19:31, Michał Rz. wrote: Podkładka załatwia sprawę. 10+ atm raczej w szytkach do TT albo torowych, takie zwyczajne 622x23 : ciśnienie zalecane 7-9atm, gdzie wygodniej jeździć na 8, powyżej za twardo. |
|
Data: 2011-07-29 18:04:26 | |
Autor: emil | |
presta contra reszta | |
W dniu 2011-07-29 11:34, Krycha pisze:
Witam. główne zalety to dostępność , dętkę ze szrederem w rozmiarze 622x23 to ze świecą szukać, a te z prestą są po 5zł. |
|
Data: 2011-07-29 20:29:03 | |
Autor: szaman | |
presta contra reszta | |
On 07/29/2011 06:04 PM, emil wrote::
główne zalety to dostępność , dętkę ze szrederem w rozmiarze 622x23 to tylko w decku... sz |
|
Data: 2011-07-30 02:07:57 | |
Autor: __Maciek | |
presta contra reszta | |
Fri, 29 Jul 2011 11:34:46 +0200 Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl>
napisał: Czy są jakieś specjalne zalety wentyli PRESTA, IMO tylko to co kol. Emil powiedział - dostępność dętek - doyczy to tylko dętek do rowerów szosowych, tam Schrader jest rzadkim widokiem, zapewne z powodu wąskich obręczy które otwór o takiej średnicy jak potrzeba na ten wentyl, mógłby zanadto osłabić. W przypadku rowerów MTB, miejskich i podobnych nie ma żadnego powodu żeby fundować sobie dętki które mają wentyl niekompatybilny ze standardowym osprzętem pneumatycznym. Oczywiście rezygnacja z presty będzie możliwa przy odpowiednim Wiertarka... O ile to obręcz MTB/podobna a nie wąziutka szosowa to rozwiercenie otworu nie spowoduje żadnego problemu. Trzeba tylko pamiętać żeby ten otwór później dobrze ogradować (usunąć ostre zadziory jakie mogą pozostać na jego krawędzi po rozwierceniu). |
|
Data: 2011-07-30 09:12:25 | |
Autor: Marcin J. | |
presta contra reszta | |
Użytkownik "Krycha" <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j0tusc$9a8$1mx1.internetia.pl...
Witam. Na preście można przekraczać 200 kmph (czy jakoś tak). -- Pozdrowionka marcin |
|
Data: 2011-07-30 21:22:15 | |
Autor: __Maciek | |
presta contra reszta | |
Sat, 30 Jul 2011 09:12:25 +0200 "Marcin J." <xc-rider@wp.pl> napisał:
czy samochodowych? Na preście można przekraczać 200 kmph (czy jakoś tak). Na rowerze chyba tylko przy długim pionowym zjeździe da się taką prędkość uzyskać (np. z Galerii Gankowej, z Kazalnicy) :-) |
|
Data: 2011-07-30 22:03:06 | |
Autor: Marcin J. | |
presta contra reszta | |
Użytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> napisał w wiadomości news:q6m837d2kie1l160p9n17p770ojpbkct2m4ax.com...
Sat, 30 Jul 2011 09:12:25 +0200 "Marcin J." <xc-rider@wp.pl> napisał: Nie tylko http://en.wikipedia.org/wiki/Cycling_records#Speed_record_on_a_bicycle ;) -- Pozdrowionka marcin |
|
Data: 2011-08-01 14:43:54 | |
Autor: Fabian | |
presta contra reszta | |
On 30.07.2011 09:12, Marcin J. wrote:
Użytkownik "Krycha" <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości A "na" wentylu _samochodowym_ nie?! :) Fabian. |
|
Data: 2011-08-01 20:02:58 | |
Autor: Marcin J. | |
presta contra reszta | |
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j16729$aod$1inews.gazeta.pl...
On 30.07.2011 09:12, Marcin J. wrote: Nie, bo siła odśrodkowa go otwiera (podobno). Nie bez powodu presta to zawór rowerowy ;). -- Pozdrowionka marcin |
|
Data: 2011-08-03 11:53:53 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
presta contra reszta | |
Użytkownik "Marcin J." <xc-rider@wp.pl> napisał w wiadomości news:j16poi$85k$1news.onet.pl... Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j16729$aod$1inews.gazeta.pl... Czyli tak jak w samochodzie trzeba założyć wersję "leżącą" :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 01/08/2011 Chiny kontra cło na rowery |
|