presta contra reszta

Data: 2011-07-29 11:34:46
Autor: Krycha
presta contra reszta
Witam.
Czy są jakieś specjalne zalety wentyli PRESTA,
dla których nie warto z nich zrezygnować na rzecz tradycyjnych
czy samochodowych?
Oczywiście rezygnacja z presty będzie możliwa przy odpowiednim
rozmiarze otworu w obręczy koła.

Pozdrawiam Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.."
M. Dąbrowska.

Data: 2011-07-29 09:44:57
Autor: Olgierd
presta contra reszta
Dnia Fri, 29 Jul 2011 11:34:46 +0200, Krycha napisał(a):

Czy są jakieś specjalne zalety wentyli PRESTA, dla których nie warto z
nich zrezygnować na rzecz tradycyjnych czy samochodowych?

Relatywna łatwość osiągnięcia wyższych ciśnień małą ręczną pompką. --
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-07-29 11:47:45
Autor: kamil/Endurorider.pl
presta contra reszta

Użytkownik "Krycha" <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j0tusc$9a8$1mx1.internetia.pl...
[...]

BYŁO!!!!!!!!! NIEDAWNO!!

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-29 11:52:50
Autor: Krycha
presta contra reszta
W dniu 2011-07-29 11:47, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Prawie codziennie TU zaglądam i przegapiłam.
Niedobrze coś ze mną ;-)

Krycha.

Data: 2011-07-29 12:02:19
Autor: kamil/Endurorider.pl
presta contra reszta

Użytkownik "Krycha" <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j0tvu8

BYŁO!!!!!!!!! NIEDAWNO!!

Prawie codziennie TU zaglądam i przegapiłam.
Niedobrze coś ze mną ;-)

Było było i to naprawdę nie dawno. Padły wszystkie argumenty za i przeciw skutkiem czego jedna jak i druga strona pozostała przy swoim wyborze nie zmieniając nic :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-29 10:30:31
Autor: Olgierd
presta contra reszta
Dnia Fri, 29 Jul 2011 12:02:19 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

[...]

O przepraszam, osobiście zacząłem rozglądać się za pompką stacjonarną ;-) --

Data: 2011-07-29 12:32:35
Autor: kamil/Endurorider.pl
presta contra reszta

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2011.07.29.10.30.32rudak.org...
[...]

Kiedy ja nie o pompkach a samym wentylach :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-29 12:23:45
Autor: Ignacy
presta contra reszta
Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl>   Cześć Kryśiu

 Dalej masz problemy z tymi wentylami?

 Ignac --

Data: 2011-07-29 22:34:57
Autor: Krycha
presta contra reszta
W dniu 2011-07-29 14:23,  Ignacy pisze:
Krycha<kkrycha@poczta.onet.pl>

  Cześć Kryśiu

  Dalej masz problemy z tymi wentylami?

Witaj Ignac.
Nie tyle problem, co niechęć do tych wentyli.
W związku z przygotowaniami do dłuższego wyjazdu rowerowego
potrzebuję kupić dętkę zapasową, na wypadek konieczności wymiany.
I najchętniej kupiłabym z innym wentylem niż presta.
Kupiłam przejściówkę, która umożliwia mi pompowanie presty tradycyjną pompką, ale przy pompowaniu zbytnio się rusza presta (mimo takiej
nakrętki, która ma ją stabilizować) i boję się, że mogę wyłamać w jak najbardziej nieodpowiednim momencie.
A może też u mnie będzie taka sytuacja o jakiej pisze Paweł.

Sprawdziłam, że otwór w obręczy jest większy niż średnica presty, co wskazuje, że mogę mieć dętki z szerszymi wentylami.

A tą pompką, którą dołączono do roweru nadal nie umiem pompować.
Pan ze sklepu stwierdził, że widocznie mam zbyt wąski otwór w
uszczelce pompki. Nawet zaproponował, abym przysłała mu tę pompkę,
to on sprawdzi ewentualnie przyśle inną.
Przejściówka kosztowała mnie 9.90 zł.(potem spotkałam w innym sklepie rowerowy po 5 zł), ale mniej kłopotu niż z wysyłaniem.

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-07-30 08:45:23
Autor: Ignacy
presta contra reszta
Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał(a):
Sprawdziłam, że otwór w obręczy jest większy niż średnica presty, co wskazuje, że mogę mieć dętki z szerszymi wentylami.

  Jeżeli masz obawy lub sprawia Ci kłopoty to docelowo wymień tą
  prestę na dętkę z wentylem samochodowym...ale przed dłuższym
  wyjazdem jednak bym zrobił wymianę tych dętek żeby pozbyć się
  potencjalnych kłopotów z dala od domu,zwłaszcza że w Twoim rowerku
  jest to trochę trudniejsze.
  A korzystając z okazji chciałem zapytać jak się rowerek spisuje
  i ile juz przejeżdziłaś na nim.

  Ignac

Data: 2011-07-31 19:59:30
Autor: Krycha
presta contra reszta
W dniu 2011-07-30 10:45,  Ignacy pisze:
(...)
[...]

Witaj.
Rowerek sprawuje się dobrze, gorzej ze mną, bo niewiele z niego korzystałam. Aż wstyd się przyznać, przejechałam na nim mniej niż 100 km.
Oczywiście przegląd gwarancyjny jest zrobiony.
Codziennie jeżdżę na rowerze po kilka kilometrów, ale na innym.
Czyli nogi, łydki i pośladki ćwiczę.
Trudno, wyjazd będzie dla mnie poważnym testem na wytrzymałość
fizyczną i odporność psychiczną na zmęczenie.

A'propo wentyli, to czy udaje Ci się napompować koło z zaworem
Schradera pompką ręczną z odpowiednią do tego końcówką?
Bo mnie nie. Nożną robię to bez problemu, ale nie będę brała jej ze sobą na wycieczkę.
Wobec tego lepiej jak kupię dętkę z zaworem Dunlop.
Bo mam pompkę do takich wentyli i do tego przejściówkę do presty.
A jak nic mi się nie stanie i nie będę musiała wymieniać dętki,
to może przyzwyczaję się do presty i ją polubię.
A tę lukę w otworze obręczy może czymś uszczelnię, aby nie było
luzu.

Pozdrawiam serdecznie Krycha.
P.S.Nie przyjęło tej wiadomości na Twój adres, mimo wycięcia spama z kropką, wiec piszę tutaj.

Data: 2011-08-01 08:48:05
Autor: Ignacy
presta contra reszta
[...]

  ...i bardzo dobrze to kombinowałaś,a ponadto wszystko jest
  kwestią wprawy...ponieważ masz opony z wkładką antyprzebiciową
  to możesz objechać bez problemu...i znalazłaś optymalne rozwiązanie.
  Tym luzem się nie przejmuj,Twoje opony mają mniejsze ciśnienia więc
  nie powinno być problemu...po powrocie odezwij się z jakąś relacją.

  Ignac

Data: 2011-08-01 16:53:07
Autor: Krycha
presta contra reszta
W dniu 2011-08-01 10:48,  Ignacy pisze:
(...)
   Tym luzem się nie przejmuj,Twoje opony mają mniejsze ciśnienia więc
   nie powinno być problemu...po powrocie odezwij się z jakąś relacją.

   Ignac

Ok.
Krycha

Data: 2011-07-29 14:24:55
Autor: Pawel
presta contra reszta
W dniu 2011-07-29 11:34, Krycha pisze:
Witam.
Czy są jakieś specjalne zalety wentyli PRESTA,
dla których nie warto z nich zrezygnować na rzecz tradycyjnych
czy samochodowych?

Ja jeszcze dodam od siebie, ze ostatnio zalatwilem kilka detek z zaworami presta - myslalem, ze jestem za ciezki, dobijam itd. - a okazalo, sie, ze guma przy wentylu ocierala sie o taka mini-obrecz ktora jest w otworze felgi (po to wlasnie by wchodzil presta) - czyli taki jakby zmniejszajacy srednice otworu metalowy kolnierzyk - i tam sie to przebijalo.

Zmienilem na samochodowki, wywalilem te kolnierzyki i jest OK - nie wiem czy to argument za samochodowkami, bo moze mialem po prostu wadliwe te kolnierzyki. Dla mnie jest to jednak argument.

Data: 2011-07-29 10:31:26
Autor: Michał Rz.
presta contra reszta
Pytanie około-prestowe: dętka z prestą będzie normalnie działała w
rozwierconej pod samochodówkę obręczy?

Data: 2011-07-29 20:28:29
Autor: szaman
presta contra reszta
On 07/29/2011 07:31 PM, Michał Rz. wrote::
Pytanie około-prestowe: dętka z prestą będzie normalnie działała w
rozwierconej pod samochodówkę obręczy?

tak, brzproblemowo. Najlepiej zakręcić tylko nakrętkopodobnego wihajstra w miarę mocno, żeby wentyl nie miał zbyt dużego luzu.

ssz

Data: 2011-07-29 21:26:18
Autor: Fabian
presta contra reszta
On 29.07.2011 20:28, szaman wrote:
[...]

Używam bez wihajstra, jest OK. Przez rok używania nie miałem przez to problemu.

Fabian.

Data: 2011-07-29 21:50:22
Autor: szaman
presta contra reszta
On 07/29/2011 09:26 PM, Fabian wrote::

Używam bez wihajstra, jest OK. Przez rok używania nie miałem przez to
problemu.

W sumei jak się głębiej zastanowić - jego największą (może jedyną) zaletą jest 'trzymanie' wentyla przy pompowaniu.

sz

Data: 2011-07-29 22:33:32
Autor: Kosu
presta contra reszta
On 2011-07-29 19:31, Michał Rz. wrote:
Pytanie około-prestowe: dętka z prestą będzie normalnie działała w
rozwierconej pod samochodówkę obręczy?

W szerokich oponach (3-4 atm) tak. Nawet przy lekkim skoku ciśnienia w
oponie (krawężnik/korzeń/drop) nie powinno być problemów. W kołach
szosowych (ciągłe 10+ atm) - nie wiem, ale... prywatnie wolałbym nie
ryzykować :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-07-30 01:41:58
Autor: emil
presta contra reszta
W dniu 2011-07-29 22:33, Kosu pisze:
On 2011-07-29 19:31, Michał Rz. wrote:
[...]

Podkładka załatwia sprawę.
10+ atm raczej w szytkach do TT albo torowych,
takie zwyczajne 622x23 : ciśnienie zalecane 7-9atm,
gdzie wygodniej jeździć na 8, powyżej za twardo.

Data: 2011-07-29 18:04:26
Autor: emil
presta contra reszta
[...]

główne zalety to dostępność , dętkę ze szrederem w rozmiarze 622x23 to ze świecą szukać, a te z prestą są po 5zł.

Data: 2011-07-29 20:29:03
Autor: szaman
presta contra reszta
On 07/29/2011 06:04 PM, emil wrote::

główne zalety to dostępność , dętkę ze szrederem w rozmiarze 622x23 to
ze świecą szukać, a te z prestą są po 5zł.

tylko w decku...

sz

Data: 2011-07-30 02:07:57
Autor: __Maciek
presta contra reszta
Fri, 29 Jul 2011 11:34:46 +0200 Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl>
napisał:

Czy są jakieś specjalne zalety wentyli PRESTA,
dla których nie warto z nich zrezygnować na rzecz tradycyjnych
czy samochodowych?

IMO tylko to co kol. Emil powiedział - dostępność dętek - doyczy to
tylko dętek do rowerów szosowych, tam Schrader jest rzadkim widokiem,
zapewne z powodu wąskich obręczy które otwór o takiej średnicy jak
potrzeba na ten wentyl, mógłby zanadto osłabić. W przypadku rowerów
MTB, miejskich i podobnych nie ma żadnego powodu żeby fundować sobie
dętki które mają wentyl niekompatybilny ze standardowym osprzętem
pneumatycznym.

Oczywiście rezygnacja z presty będzie możliwa przy odpowiednim
rozmiarze otworu w obręczy koła.

Wiertarka... O ile to obręcz MTB/podobna a nie wąziutka szosowa to
rozwiercenie otworu nie spowoduje żadnego problemu. Trzeba tylko
pamiętać żeby ten otwór później dobrze ogradować (usunąć ostre
zadziory jakie mogą pozostać na jego krawędzi po rozwierceniu).

Data: 2011-07-30 09:12:25
Autor: Marcin J.
presta contra reszta
[...]

Na preście można przekraczać 200 kmph (czy jakoś tak).

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2011-07-30 21:22:15
Autor: __Maciek
presta contra reszta
Sat, 30 Jul 2011 09:12:25 +0200 "Marcin J." <xc-rider@wp.pl> napisał:

czy samochodowych?

Na preście można przekraczać 200 kmph (czy jakoś tak).

Na rowerze chyba tylko przy długim pionowym zjeździe da się taką
prędkość uzyskać (np. z Galerii Gankowej, z Kazalnicy) :-)

Data: 2011-07-30 22:03:06
Autor: Marcin J.
presta contra reszta
Użytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> napisał w wiadomości news:q6m837d2kie1l160p9n17p770ojpbkct2m4ax.com...
[...]

Nie tylko
http://en.wikipedia.org/wiki/Cycling_records#Speed_record_on_a_bicycle
;)

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2011-08-01 14:43:54
Autor: Fabian
presta contra reszta
On 30.07.2011 09:12, Marcin J. wrote:
[...]

A "na" wentylu _samochodowym_ nie?! :)

Fabian.

Data: 2011-08-01 20:02:58
Autor: Marcin J.
presta contra reszta
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j16729$aod$1inews.gazeta.pl...
On 30.07.2011 09:12, Marcin J. wrote:
Na preście można przekraczać 200 kmph (czy jakoś tak).

A "na" wentylu _samochodowym_ nie?! :)

Nie, bo siła odśrodkowa go otwiera (podobno). Nie bez powodu presta to zawór rowerowy ;).

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2011-08-03 11:53:53
Autor: kamil/Endurorider.pl
presta contra reszta

Użytkownik "Marcin J." <xc-rider@wp.pl> napisał w wiadomości news:j16poi$85k$1news.onet.pl...
[...]

Czyli tak jak w samochodzie trzeba założyć wersję "leżącą" :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

presta contra reszta