Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   presta contra reszta

presta contra reszta

Data: 2011-07-29 14:24:55
Autor: Pawel
presta contra reszta
W dniu 2011-07-29 11:34, Krycha pisze:
Witam.
Czy są jakieś specjalne zalety wentyli PRESTA,
dla których nie warto z nich zrezygnować na rzecz tradycyjnych
czy samochodowych?

Ja jeszcze dodam od siebie, ze ostatnio zalatwilem kilka detek z zaworami presta - myslalem, ze jestem za ciezki, dobijam itd. - a okazalo, sie, ze guma przy wentylu ocierala sie o taka mini-obrecz ktora jest w otworze felgi (po to wlasnie by wchodzil presta) - czyli taki jakby zmniejszajacy srednice otworu metalowy kolnierzyk - i tam sie to przebijalo.

Zmienilem na samochodowki, wywalilem te kolnierzyki i jest OK - nie wiem czy to argument za samochodowkami, bo moze mialem po prostu wadliwe te kolnierzyki. Dla mnie jest to jednak argument.

Data: 2011-07-29 10:31:26
Autor: Michał Rz.
presta contra reszta
Pytanie około-prestowe: dętka z prestą będzie normalnie działała w
rozwierconej pod samochodówkę obręczy?

Data: 2011-07-29 20:28:29
Autor: szaman
presta contra reszta
On 07/29/2011 07:31 PM, Michał Rz. wrote::
Pytanie około-prestowe: dętka z prestą będzie normalnie działała w
rozwierconej pod samochodówkę obręczy?

tak, brzproblemowo. Najlepiej zakręcić tylko nakrętkopodobnego wihajstra w miarę mocno, żeby wentyl nie miał zbyt dużego luzu.

ssz

Data: 2011-07-29 21:26:18
Autor: Fabian
presta contra reszta
On 29.07.2011 20:28, szaman wrote:
On 07/29/2011 07:31 PM, Michał Rz. wrote::
Pytanie około-prestowe: dętka z prestą będzie normalnie działała w
rozwierconej pod samochodówkę obręczy?

tak, brzproblemowo. Najlepiej zakręcić tylko nakrętkopodobnego wihajstra
w miarę mocno, żeby wentyl nie miał zbyt dużego luzu.

Używam bez wihajstra, jest OK. Przez rok używania nie miałem przez to problemu.

Fabian.

Data: 2011-07-29 21:50:22
Autor: szaman
presta contra reszta
On 07/29/2011 09:26 PM, Fabian wrote::

Używam bez wihajstra, jest OK. Przez rok używania nie miałem przez to
problemu.

W sumei jak się głębiej zastanowić - jego największą (może jedyną) zaletą jest 'trzymanie' wentyla przy pompowaniu.

sz

Data: 2011-07-29 22:33:32
Autor: Kosu
presta contra reszta
On 2011-07-29 19:31, Michał Rz. wrote:
Pytanie około-prestowe: dętka z prestą będzie normalnie działała w
rozwierconej pod samochodówkę obręczy?

W szerokich oponach (3-4 atm) tak. Nawet przy lekkim skoku ciśnienia w
oponie (krawężnik/korzeń/drop) nie powinno być problemów. W kołach
szosowych (ciągłe 10+ atm) - nie wiem, ale... prywatnie wolałbym nie
ryzykować :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-07-30 01:41:58
Autor: emil
presta contra reszta
W dniu 2011-07-29 22:33, Kosu pisze:
On 2011-07-29 19:31, Michał Rz. wrote:
Pytanie około-prestowe: dętka z prestą będzie normalnie działała w
rozwierconej pod samochodówkę obręczy?

W szerokich oponach (3-4 atm) tak. Nawet przy lekkim skoku ciśnienia w
oponie (krawężnik/korzeń/drop) nie powinno być problemów. W kołach
szosowych (ciągłe 10+ atm) - nie wiem, ale... prywatnie wolałbym nie
ryzykować :)


Podkładka załatwia sprawę.
10+ atm raczej w szytkach do TT albo torowych,
takie zwyczajne 622x23 : ciśnienie zalecane 7-9atm,
gdzie wygodniej jeździć na 8, powyżej za twardo.

presta contra reszta

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona