prezentacja nadawcy przelewu będącego współposiadaczem rachunku w mBanku i w innych bankach

Data: 2013-05-15 08:06:36
Autor: Marek
prezentacja nadawcy przelewu będącego współposiadaczem rachunku w mBanku i w innych bankach
On Tue, 14 May 2013 03:53:05 -0700 (PDT), Sebastian <zarzadkomplementariusza@gg.pl> wrote:
kiedyś miałem przykrą niespodziankę, gdy zapłaciłem podatek PIT=
 z rachunku wspólnego Millenium (jestem drugim współposiadaczem) by=
łem wzywany do US, składałem wyjaśnienia, kupa zmarnowanego czasu.=
od tej pory wiem, że nie każdy bank prezentuje obydwu współposiadac=
zy.

Pierwszy raz słyszę żeby US obchodził nadawca przelewu. Przelew podatkowy ma specjalny format, określa nie tylko nadawcę ale i płatnika (zobowiązanego) podatku poprzez nip i/lub regon. Przecież podatek możesz zapłacić na poczcie a US w takim przypadku jako nadawcę będzie wydział pocztę, dopiero nip zobowiązanego identyfikuje kogo to podatek. Od kilkunastu lat zdarza się, że płacę swoje podatki z nieswoich kont (np. poprzez biuro rachunkowe) i nigdy się US tego nie czepiał. No chyba że wyslales zwykły przelew zamiast podatkowego, wtedy faktycznie US widzi taki ideowe jako niezidentyfikowany.

--
Marek

Data: 2013-05-15 18:51:26
Autor: osa
W dniu 2013-05-15 08:06, Marek pisze:
Pierwszy raz słyszę żeby US obchodził nadawca przelewu. Przelew
podatkowy ma specjalny format, określa nie tylko nadawcę ale i płatnika
(zobowiÄ…zanego) podatku poprzez nip i/lub regon.

W formatce (chyba) masz miejsce na jeden NIP/PESEL i w przypadku współmałżonków rozliczających się wspólnie US nie daje rady jak niedopłata "wisi" w systemie u jednego, a wpłatę mają od drugiego.

prezentacja nadawcy przelewu będącego współposiadaczem rachunku w mBanku i w innych bankach