prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okradane są konta Blueconnect

Data: 2009-06-21 15:52:06
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

jak ktoś używa kart Blueconnect prepaid, to niech zacznie sprawdzać ile jest kasowany za internet, bo wygląda, że ERA zbiera na nowy samochód dla prezesa ;)

przykład ode mnie:
- cennik BC mówi, że sesja GPRS kosztuje mnie 3gr/100kB

włączamy modem z nowiutką, prosto z salonu, kartą BC Starter
i od razu sprawdzamy stan konta... co powinno być 25PLN?? tak tylko w Erze ;) jest już tylko 24.71 wow! cennik x10 (wysłane _kilkaset_ bajtów)

hmmm... dziwne:/ wyłączamy modem i włączamy jeszcze raz (kolejna sesja GPRS) saldo powinno być 25-2x0.03=24.94, a tu niespodziewajka 24.41 (wtf??) drugie 30gr w piz... ;)

sprawdziłem na 5 sztukach nowiutkich BC starterów, wszystkie zachowują się tak samo

w lekkim stanie neurotycznym (czyt. wqr..ony) sprawdzam jak to wygląda na karcie już uruchomionej

stan z rana 7.25
potem 46 sesji (każda po mniej niż 100kB i tylko w jedną stronę, specyfika urządzeń, w których to pracuje)

no to kalkulator do ręki i sprawdzamy
46*0.03=1.38 (wg. cennika BC), a tu po 46 sesji mam info od ERY stan konta, -0.17PLN (!!) internet zablokowany! pomimo tego, że powinno tam być jeszcze dobrze ponad 6PLN

zacząłem grzebać dalej (mamy takich kart pracujących dużo u nas w firmie) i od jakiegoś czasu wygląda, że system ERY zaczął naliczać 10x większą stawkę opłat za GPRS... przeczytałem jeszcze raz cennik (nic się nie zmieniło nadal jest 3gr/100kB)

zgłoszone do BOKu (zero odpowiedzi na razie, tylko automat)

dla mnie wygląda jak kradzież środków, niezgodna z ich własnym cennikiem

ktoś się spotkał z czymś takim??

Paweł

Data: 2009-06-21 18:23:57
Autor: Rafal
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okradane są konta Blueconnect
Dnia 2009-06-21, o godz. 15:52:06
Paweł Gąska <ch03@op.pl> napisał(a):

ktoś się spotkał z czymś takim??

Takie rzeczy tylko w erze ;D

Data: 2009-06-22 08:47:18
Autor: PWK
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okradane są konta Blueconnect

Użytkownik "Rafal" <rafalb82@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:20090621182357.1c069d81rafal-dell...

Takie rzeczy tylko w erze ;D

Swego czasu kupilem startera Blueconecta prepaid. Terminale pokazywały komunikat "dane pakietowe niedostępne"
W wyniku konsultacji z BOK okazało się, ze ten numer ma w ogóle wyłączoną pakietową transmisję danych :)
Takie rzeczy tylko w Erze !
--
pwk

Data: 2009-06-22 09:24:45
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od PWK
z dnia: 2009-06-22 08:47:
[...]

to też już przechodziliśmy <lol> co więcej, żeby złożyć reklamację trzeba te karty zarejestrować, a nie można ich zarejestrować, bo "jest błąd w bazie z taryfami i się nie da" :]

5 dni to trwało zanim udało się wyjaśnić

Paweł

Data: 2009-06-24 16:31:59
Autor: Jarek Ossowski
Użytkownik "Paweł Gąska" <ch03@op.pl> napisał w wiadomości
to też już przechodziliśmy <lol>

Na opakowaniu startera wyraźnie stoi, że pełna aktywacja następuje po wykonaniu
pierwszego połączenia (!!!!ALE NIE INTERNETOWEGO!!!!). Trzeba czytać zamiast się
błaźnić i ośmieszać na grupach...

--
Z poważaniem,
Jarek Ossowski

Na grupach wyrażam ZAWSZE moje prywatne zdanie. Proszę nie łączyć go z moim
dawnym, obecnym i przyszłym pracodawcą.

Data: 2009-06-24 17:35:09
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Jarek Ossowski
z dnia: 2009-06-24 16:31:
[...]

<rotfl>
pierwsze połączenie to jest, ale z BOK ERY i jest za free

proponuję zamiast się cyt."...błaźnić i ośmieszać na grupie..." to sprawdzić jak to _naprawdę_ wygląda

a wygląda to w ten sposób, że dzwonisz na _dowolny_ numer, a i tak łączy Cię z BOKiem i automat mówi "witamy w systemie Era Tak-Tak...", nawet dla BC opłata = 0PLN

nie wspomnę, że każde rozłączenie sesji GPRS i ponowne połączenie kosztuje nadal 30gr (i wtedy to już _na pewno_ nie ma nic wspólnego z połączeniem głosowym, ale ja to się pewnie nie znam, tylko uruchamiałem ponad setkę kart BC ;])

Paweł

Data: 2009-06-22 06:45:28
Autor: Silos
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak o kradane są konta Blueconnect
wszystko moze sie i zgadza ale wierz mi ze prezes Ery nie potrzebuje
od Ciebie kasy zeby kupic sobie auto. Stac go na to na pewno :)

Data: 2009-06-22 15:56:54
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Silos
z dnia: 2009-06-22 15:45:
wszystko moze sie i zgadza ale wierz mi ze prezes Ery nie potrzebuje
od Ciebie kasy zeby kupic sobie auto. Stac go na to na pewno :)
a stać go z czyjej kasy?? jego pensja nie jest wypłacana z dochodów m.in. z kart BC??

załóżmy taki mały (nie)prawdopodobny ;) scenariusz
kart prepaid jest ze 2 miliony
na każdej karcie dziennie znika tylko 30gr

30gr x 2.000.000 = 600.000 x 30 dni =1.800.000PLN.miesięcznie
ile wynosi pensja prezesa ERY??
a może nie pensja tylko ERA miała jakąś opcję walutową do zapłacenia? ;)

Paweł

Data: 2009-06-24 16:50:43
Autor: Jarek Ossowski
a stać go z czyjej kasy?? jego pensja nie jest wypłacana z dochodów
m.in. z kart BC??

Następny inteligent twierdzący, że wypłaca pensję pracownikowi PTC.

Data: 2009-06-24 18:02:07
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Jarek Ossowski
z dnia: 2009-06-24 16:50:
Użytkownik "Paweł Gąska" <ch03@op.pl> napisał w wiadomości news:h1o2iv$lqf$1news.onet.pl...
a stać go z czyjej kasy?? jego pensja nie jest wypłacana z dochodów
 m.in. z kart BC??

Następny inteligent twierdzący, że wypłaca pensję pracownikowi PTC.
nieee... pensje pracowników PTC są wypłacane ze środków zarobionych na
zbieraniu śmieci, a kasa zarobiona na kartach SIM idzie na pensje MPO...
przecież to normalne jest w świecie biznesu <rotfl>

Paweł

Data: 2009-06-22 08:05:02
Autor: Jan Strybyszewski
Paweł Gąska pisze:
[...]

900 bajtow x3 gr = 24gr do tego 100kb w druga strone 3 grosze razem 30gr
O co chodzi ?  SPrawdziles ile pokazuje iboa transferu

Data: 2009-06-22 09:16:11
Autor: Jeremiasz
[...]

900 bajtów a liczysz jak kilobajty...

JA

Data: 2009-06-22 09:22:55
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Jeremiasz
z dnia: 2009-06-22 09:16:
[...]

i w obie strony, a wyraźnie napisałem transfer w _jedną_ stronę

Paweł

Data: 2009-06-22 10:40:28
Autor: Maciek
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okra dane są konta Blueconnect
Użytkownik "Paweł Gąska" <ch03@op.pl> napisał
i w obie strony, a wyraźnie napisałem transfer w _jedną_ stronę

Ja się nie znam i pewnie dlatego nie rozumiem, jak można nawiązać połączenie w protokole TCP/IP z przesłaniem - choćby minimalnej ilości - danych tylko w jedną stronę. Możesz wytłumaczyć jak to robisz?

Maciek.

Data: 2009-06-22 14:15:24
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Maciek
z dnia: 2009-06-22 10:40:
[...]

czy ja gdzieś napisałem, że to po TCP/IP??
proponuję poczytać o UDP :]

Paweł

Data: 2009-06-22 14:44:04
Autor: Maciek
[...]

W takim razie powiedz jakiego protokołu używasz do *nawiązania* połączenia z serwerem dostępowym operatora. Bardzo mnie to ciekawi, naprawdę.

proponuję poczytać o UDP :]

To może jeszcze uściślij Twoje rozumienie pojęcia "transfer danych", proszę.

Maciek.

Data: 2009-06-22 15:13:16
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli j ak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Maciek
z dnia: 2009-06-22 14:44:
W takim razie powiedz jakiego protokołu używasz do *nawiązania* połączenia z serwerem dostępowym operatora. Bardzo mnie to ciekawi, naprawdę.
jak pisałem wcześniej: poczytaj o protokole UDP i otwórz parę sesji GPRS "z palca" to będziesz wiedział jak to działa, bo na razie się czepiasz, a nie mamy problemu z otwarciem sesji, to działa u nas od jakichś 2 lat bezproblemowo

To może jeszcze uściślij Twoje rozumienie pojęcia "transfer danych", proszę.
czepialstwa ciąg dalszy, ale proszę:

cyt. (Słownik Języka Polskiego)
     *
       transfer
       2. ÂŤprzeniesienie lub przesłanie czegoś z miejsca na miejsceÂť

za słownikiem: transfer danych = przesłanie danych (chodzi tu o przesłanie danych pakietami UDP do serwera)

nie mamy problemu z semantyką tylko z rozliczeniami pakietów z ERĄ
proponuję wziąć kartę BC, samemu otworzyć sesję (a niech będzie dla upartych i takich co nic więcej nie znają po TCP/IP) i zobaczyć czy skasują 3gr (po TCP/IP 6gr, jeżeli ERA kasuje za dane IN i OUT osobno, bo tego nie jestem pewien) czy 30... a dokładniej 29gr i wyjaśnić dlaczego skasowali 10 razy cena cennikowa, a nie czepiać się bez sensu

jakby co BOK dalej nas olewa

Paweł

Data: 2009-06-22 15:25:13
Autor: Maciek
prezes ERY zbiera na nowy sa mochód? czyli jak okradane są ko nta Blueconnect
Użytkownik "Paweł Gąska" <ch03@op.pl> napisał
"z palca" to będziesz wiedział jak to działa, bo na razie się czepiasz,

Daleki jestem od tego. Po prostu chcę Cię przygotować na to, co usłyszysz od BOA.

[...]

Czyli jednak czegoś nie jesteś pewien...

czy 30... a dokładniej 29gr i wyjaśnić dlaczego skasowali 10 razy cena cennikowa, a nie czepiać się bez sensu

Powtórzę - ja się nie czepiam. Nie ma takiej drugiej sieci, która by była u mnie podpadnięta tak jak Era.

Zajrzyj do regulaminu usługi BC, sprawdź wszystko dokładnie. Może Era Twoje połączenia traktuje w sposób niestandardowy, może jest na to cennik usług dodatkowych? Chociaż nie powinno mnie nic dziwić w tej sieci. W sumie, to nawet jak wszystko sprawdzisz i zaniesiesz swój komputer z modemem do nich i pokażesz o co chodzi, to i tak usłyszysz, że operator nie uznaje programów rozliczających innych niż swój własny system.

Maciek.

Data: 2009-06-22 15:42:43
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Maciek
z dnia: 2009-06-22 15:25:
skasują 3gr (po TCP/IP 6gr, jeżeli ERA kasuje za dane IN i OUT osobno, bo tego nie jestem pewien)
Czyli jednak czegoś nie jesteś pewien...
czepialstwa ciąg dalszy:
tak, nie jestem pewien czy ERA rozlicza pakiety IN i OUT sumarycznie czy oddzielnie, bo do tej pory nie było to nam potrzebne i jeszcze niedawno nie było w ogóle tego problemu

Zajrzyj do regulaminu usługi BC, sprawdź wszystko dokładnie. Może Era Twoje połączenia traktuje w sposób niestandardowy, może jest na to cennik usług dodatkowych?
jasne i zmienili nagle niedawno regulamin i napisane jest: komunikacja GPRS protokołem TCP/IP 3gr/100B, a protokołem UDP 30gr/100kB ;)

nic w regulaminie nie ma, cena jest za przesył/transfer(*) danych, jak byk stoi 3gr/100kB

2 lata było dobrze, a nagle cennik jest zależny od protokołu? to ja znam jeszcze parę protokołów mogę im podrzucić nowe zmiany do cennika ;)

[...]
tego się właśnie obawiamy, dlatego zapytałem czy ktoś już to przerabiał, bo na moje oko "rżną" wszystkich użytkowników BC, tylko Ci jeszcze tego nie wiedzą, bo ile osób sprawdza ile danych przesłało/przetransferowało(*) i ile zostali obciążeni po każdej sesji?

(*) niepotrzebne skreślić ;)

Paweł

Data: 2009-06-22 16:32:20
Autor: Maciek
[...]

Zatem zajrzyj do warunków świadczenia usługi - tam jest to napisane na pewno. A przynajmniej powinno być. Jeśli nie, możesz to pewnie uznać za podstawę swojej reklamacji.

bo do tej pory nie było to nam potrzebne i jeszcze niedawno nie było w ogóle tego problemu

Czyli przez 2 lata korzystaliście z usługi nieświadomie? :P

[...]

W zwykłym TakTak-u ponad rok temu wszystko było OK. Dlatego podejrzewam, że jednak Ci się coś zwyczajnie pomyliło o co może nie być trudno, jeśli przyznajesz się do niewiedzy na temat sposobu rozliczania (in/out razem czy oddzielnie).

No ale poczekajmy na odpowiedź z BOA...

M.

Data: 2009-06-22 16:54:54
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Maciek
z dnia: 2009-06-22 16:32:
[...]
czepiasz się straszliwie, gdyby _jedyny_ błąd to było naliczenie sesji IN i OUT oddzielnie to powinni zabrać 6gr, a nie 29gr (pomijając fakt, że u nas nie ma sesji IN :])

aż sprawdziłem jak było dawniej, przed mniej więcej miesiącem (dwoma, trzema, pięcioma... przed rokiem nie chciało mi się sprawdzać) sesja kosztowała 3gr sprawdzone z logów urządzeń, a nie z regulaminu

czyli czytanie regulaminu i inne Twoje czepialstwo nie ma nic wspólnego z meritum naszego problemu

resumując: ERA źle nalicza opłaty (dziś też sprawdzone na kolejnych kartach) chyba zatrudnimy specjalną osobę do sprawdzania rozliczeń z Erą :/

No ale poczekajmy na odpowiedź z BOA...
chyba ruski miesiąc będziemy czekać, jakby to był prosty _nasz_ błąd (np. nieprzeczytanie regulaminu(*)) to już dawno mielibyśmy odpowiedź, a tu cisza...

(*) a może to jest jakaś kara Ery za to, że czytaliśmy go niedokładnie?? ;) tylko kto wykablował, że nie nauczyliśmy się ich regulaminu na pamięć?? może niejaki Maciek ;)

Paweł

Data: 2009-06-23 01:02:52
Autor: Silos
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak o kradane są konta Blueconnect
Zadzwon do Waiissa do Zetki, ostatnio siedzi w temacie komorkowym :)

Data: 2009-06-24 13:44:57
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Silos
z dnia: 2009-06-23 10:02:
Zadzwon do Waiissa do Zetki, ostatnio siedzi w temacie komorkowym :)
sprawa zgłoszona do Weiss'a i do UOKiKu
BOK Ery nadal milczy

Paweł

Data: 2009-06-24 16:58:50
Autor: Jarek Ossowski
sprawa zgłoszona do Weiss'a i do UOKiKu
BOK Ery nadal milczy

Uuuuuu stary ale się zbłaźniłeś... Skoro zgłosiłeś reklamację to mają 30 dni na
jej rozpatrzenie więc nie pogrążaj się już tylko przeproś i wyjdź...

Data: 2009-06-24 17:36:30
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Jarek Ossowski
z dnia: 2009-06-24 16:58:
[...]

no jasne, 30 dni i dalej kradną :] nie wiem kto się błaźni ja czy ERA?
niech Era przeprosi zwróci kasę i więcej tego nie robi

Ty pracujesz w Erze??

Paweł

Data: 2009-06-24 16:56:57
Autor: Jarek Ossowski
czepiasz się straszliwie, gdyby _jedyny_ błąd to było naliczenie
sesji IN i OUT oddzielnie to powinni zabrać 6gr, a nie 29gr
(pomijając fakt, że u nas nie ma sesji IN :])

KŁAMIESZ! Skoro nawiązałeś połączenie przy użyciu pakietowej transmisji danych
to znaczy, że celem jego nawiązania wysłałeś dane do serwera operatora, który na
to odpowiedział i przesłał do Twojej maszyny odpowiednią paczkę danych, żeby ona
wiedziała, że połączenie powiodło się. W związku z tym musiało być wyjście
danych i wejście czyli OUT oraz IN. Tak więc przestań w końcu kłamać tylko
przyznaj się otwarcie do swojej niewiedzy i bezpodstawnego pieniactwa.

Data: 2009-06-24 17:47:44
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Jarek Ossowski
z dnia: 2009-06-24 16:56:
[...]

kolejny <rotfl>
teraz to Ty się zbłaźniłeś protokół UDP nie ma potwierdzania pakietów i "maszyna" nie wie czy pakiet doszedł czynie, bo g... ją to obchodzi

kolejny co zna tylko TCP/IP :D

cyt.
"...Tak więc przestań w końcu kłamać tylko przyznaj się otwarcie do swojej niewiedzy i bezpodstawnego pieniactwa..."

nie wiedziałem, że tyle chamstwa może być w człowieku co g... wie :D

i wszystkie te posty jakie merytoryczne są... jak dobrze tłumaczą dlaczego jedna kilkuset _bajtowa_ sesja GPRS kosztuje w BC 30gr?

a nawet jakbyśmy słali po TCP/IP to sesja powinna kosztować 6gr ani 30gr

a teraz specjalnie dla Ciebie
z regulaminu BC
cyt.
....od momentu wykonania pierwszego połaczenia wychodzacego, np.
APN, połaczenia głosowe, SMS...

....przeprosi i wyjdź...

Data: 2009-06-25 15:08:53
Autor: Maciek
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okra dane są konta Blueconnect
Użytkownik "Paweł Gąska" <ch03@op.pl> napisał

kolejny co zna tylko TCP/IP :D

Czuję się wywołany do tablicy, więc będę tłumaczył jak krowie na rowie:

- prosiłem o wytłumaczenie którego protokołu używasz *do nawiązania połączenia* w relacji komputer <-> Internet via modem GPRS,
- odpowiedziałeś, że to ja nie wiem co to jest protokół UDP,

Zatem pytam ponownie:
- którego protokołu używasz do nawiązania połączenia w relacji komputer - Internet via modem GPRS,
I kolejne pytanie:
- które protokoły używane są *w sieci Era* do nawiązania połączenia w relacji komputer <-> Internet via modem GPRS,

Gdy już odpowiesz na te pytania, to wtedy rozpoczniemy przyglądanie się cennikowi i pobieranym opłatom. Do czasu udzielenia odpowiedzi na te dwa (proste) pytania, bądź łaskaw powstrzymać się od popisywania się wiedzą, którą posiadasz pradwdopodobnie w stopniu wystarczającym jedynie do obsługi komputera osobistego.

Dziekuję za uwagę,
Maciek.

Data: 2009-06-25 16:33:10
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Maciek
z dnia: 2009-06-25 15:08:
[...]

jak chłop krowie na rowie:
proponuję sprawdzić czy zestawienie sesji GPRS jest w ogóle taryfikowane (w Polsce, bo są kraje gdzie jest, jak również są kraje gdzie płaci się za sygnał zajętości i rozmowy nieodebrane :])

więc na Twoje potrzeby zakładamy, że zestawienie sesji jest po TCP/IP i jest taryfikowane, pomimo tego, że założenie jest błędne, to nadal nie wyjaśnia kwoty 29 gr, no chyba, że zestawienie sesji to 1MB danych... ok, sumarycznie, czyli IN i OUT tylko po 0.5MB fakt to chyba wirus(i to duży), a nie zestawienie sesji GPRS? :D

pomijamy nadal w tym całym rozważaniu fakt, że do pewnego czasu było ok, sesja kosztował 3gr (pewnie wtedy nie była otwierana po TCP/IP i było to tylko 100kB a nie 1MB... duża ta sesja teraz jest ;)

dla ułatwienia:
1. modem nie jest w komputerze
2. *w sieci Era* dane są przesyłane tym protokołem jakim je wysyłamy :]
3. protokół wysyłania danych nie ma nic do protokołu otwarcia sesji GPRS

co do obsługi "komputera osobistego" to nie mam europejskiego certyfikatu, więc pewnie nie umiem go jednak obsługiwać... aaaa! nie ma komputera osobistego tylko służbowy, wiec może umiem obsługiwać, ale tylko służbowe??

i nadal czepiamy się zamiast sprawdzić sprawę :]
nie wiedziałem, że taka fajna pyskówka tu się rozwinie, wygląda, że tylko myśmy zauważyli, że od jakiegoś czasu giną środki na kontach BC

Paweł

Data: 2009-06-26 11:01:43
Autor: Maciek
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okra dane są konta Blueconnect
Użytkownik "Paweł Gąska" <ch03@op.pl> napisał
nie wiedziałem, że taka fajna pyskówka tu się rozwinie,

Te, miszczuniu. Uważaj trochę na to co piszesz.

wygląda, że tylko myśmy zauważyli, że od jakiegoś czasu giną środki na kontach BC

I to zdanie jest doskonałą okazją do zadania kolejnego i ostatniego pytania:

- czy uważasz, że Era świadczy usługę dostępu do Internetu dla *każdego urządzenia*, które klient podłączy do modemu GPRS?

I właściwie to mam już dość tego wątku. Pa!

Maciek.

Data: 2009-06-26 13:56:48
Autor: Jeremiasz
[...]

Uff...dziekujemy...

JA

Data: 2009-06-26 14:45:15
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Maciek
z dnia: 2009-06-26 11:01:
[...]

Era świadczy usługę transferu danych i g... ją obchodzi czy ja tam ściągam pornole, czy wysyłam jakieś inne dane, chyba, że analizują każdy pakiet? to ja poproszę regulamin, jakie pakiety można wysyłać a jakich nie? :]

a jaki to ma super związek z tym, ile kasują za sesję  GPRS?? :D

Paweł

Data: 2009-06-28 00:44:50
Autor: Maciek
[...]

Ponownie nabrałem ochoty na udział w wątku :P

Ja o urządzeniach, Ty o pornografii...
A chciałem tylko spytać jak podłączasz ten swój <cytat> procesor AVR </cytat> do modemu GPRS (żeby nie napisać "do Internetu")? Bo wiesz... Mi się udało kiedyś połączyć sokowirówkę z Internetem (i zaraz rozłączyło) ale nie robiłem operatorowi awantury, bo nie bardzo wiedziałem jak wykazać, że tak naprawdę to nie urządzenie AGD a zwykły komputer, taki sam jaki mają wszyscy. Dlatego pytam po kolei, próbuję jakoś uporządkować Twoje wypowiedzi a jednocześnie namówić abyś opowiedział nam trochę o własnoręcznej budowie modemu GPRS, bo rozumiem, że nie korzystacie ze standardowych modemów :P
Pytam też, bo przypomniałem sobie jak to w buforach taryfikacyjnych pewnej polskiej firmy zastosowano procesory, których jedna z serii miała "+" na nóżce "-" <- to tak w uproszczeniu oczywiście.

I prosta historia:
- panie, faks mi nie działa,
- dobra, zaraz przyjadę to sprawdzimy o co chodzi,
Faktycznie, nie działa. Głucho. Dzwonię do biura napraw...
- panie, linia X głucha,
- ano głucha, bo bezpiecznik wywaliło, już wstawiam drugi, będzie dobrze,
Faks ożył ale tylko na chwilę...
- panie, znowu głucho,
- nosz k*, znowu wywaliło; panie co tam pan podłączasz do tej linii?
- faks, taki zwykły, na papier termiczny, itd.
- to weź pan najpierw próbnik i sprawdź gniazdo na ścianie, bo wymieniam bezpiecznik po raz ostatni dzisiaj...
No i rzeczywiście. Właściciel faksu miał w gnieździe fazę na bolcu ochronnym :)

Dlatego jestem baaardzo ciekaw odpowiedzi z BOA. Tym bardziej, że jak na razie nikt jeszcze nie potwierdził Twoich rewelacji cennikowych a ja naprawdę nie mogę znaleźć tego startera BC, co go kiedyś kupiłem z ciekawości a nowego nie kupię bo Ery nie lubię :P

Maciek.

Data: 2009-07-06 00:25:15
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Maciek
z dnia: 2009-06-28 00:44:
Ponownie nabrałem ochoty na udział w wątku :P
<ciach bełkot>
krótko: pieprzysz

odpowiedź z BOA
cyt.
....specyfika systemu naliczającego opłaty faktycznie opiera się na pobieraniu opłaty 0,30 zł z konta, natomiast różnica w kwocie jest za każdym razem zwracana na konto, co zostało potwierdzane przez Specjalistów...

hehehe, czyli ERA taryfikuje za 1MB, (a nie za 100kB!) a potem zwraca różnicę, ciekawe tylko co to znaczy "za każdym razem" (zajmę się tym jutro, jestem po urlopie, mam nowe siły, dalej będę ich "maglował")

ciekawe tylko jak się to ma do ich regulaminu, bo jakoś nigdzie tam nie widzę, że za sesję pobiorą 30gr, a potem (kiedy??) oddadzą różnicę

Paweł

Data: 2009-07-06 09:28:36
Autor: Maciek
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okra dane są konta Blueconnect
Użytkownik "Paweł Gąska" <ch03@op.pl> napisał

krótko: pieprzysz

Dziękuję za odpowiedź na pytanie.

Ukłony,
Maciek.

Data: 2009-07-06 10:26:15
Autor: Jeremiasz
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okradane są konta Blueconnect
krótko: pieprzysz

A propo, chyba cos faktycznie mają z naliczaniem walnięte.
U mnie np. pod 602-963 gdzie podaje ilość pozostałych MB cały zcas był komunikat, że mam 6MB, a faktycznie miałem zero do wykorzystania.
napisałem, reklamacje, dziś odpowiedzieli, po miesiącu chyba:

"Niestety ze względu na złożoność problemu do dnia dzisiejszego sprawa nie została wyjaśniona przez Dział Techniczny i nie jestem w stanie podać Panu dokładnej daty rozwiązania problemu.

Uprzejmie informuję, iż po przeliczeniu połączeń GPRS naliczona na fakturze numer 509276180609 kwota 21.55 zł netto podlega anulowaniu".

Pozdrawiam,
JA

Data: 2009-06-27 16:33:32
Autor: sympatyczny
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okradane są konta Blueconnect
Maciek:
> nie wiedziałem, że taka fajna pyskówka tu się rozwinie,

Te, miszczuniu. Uważaj trochę na to co piszesz.

Alez to calkiem dobre okreslenie sytuacji kiedy ktos nie ma merytorycznych argumentow (a jesli ma to ich nie uzywa) i rozmawiajac z kims kto je ma neguje fakty przytaczane przez ta osobe 'bo tak' i stawia jedno hipotetyczne pytanie za drugim...

> [...]

- czy uważasz, że Era świadczy usługę dostępu do Internetu dla *każdego urządzenia*, które klient podłączy do modemu GPRS?

Oczywiscie ze nie. Wolno uzywac tylko komputerow marki PC z procesorem AMD i systemem operacyjnym Debian :D

Co za glupie pytanie. :D

s.

Data: 2009-07-04 09:13:42
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 25.06.2009 Maciek <mmuran@gmail.com> napisał/a:
[...]

Zapewne ppp, bo tak działa wdzwanianie. Sam wdzwonienie jest za darmo,
pakiety podtrzymania sesji ppp są za darmo (lcp itd). Płaci się za dane
użytkowe w warstwie IP (tcp czy udp, nie ważne) które są enkapsulowane w ppp

Jeśli teraz mamy sprzęt który tylko wysyła dane do serwera w udp i nie ma
na nie odpowiedzi, to ani 1 pakiet nie powinien trafić zwrotnie do tego
sprzętu, wiec sesja IN powinna być 0 bajtów i tak taryfikowana, jako
nieotwarta. Problemem tu może być jakiś nieświadomy ruch (np query dns)
który otworzy przychodząca paczkę.

I kolejne pytanie:
- które protokoły używane są *w sieci Era* do nawiązania połączenia w relacji komputer <-> Internet via modem GPRS,

ppp

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-06-25 10:41:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Paweł Gąska" <ch03@op.pl> napisał w wiadomości news:h1nskk$3t1$1news.onet.pl...
[...]

A zagwarantujesz ze w druga strone absolutnie nic nie leci ? Internet jest wielki :-)

A i tak do nawiazania polaczenia pewnie pare bajtow w druga strone leci, i to moze nawet poza IP.

J.

Data: 2009-06-25 11:53:18
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od J.F.
z dnia: 2009-06-25 10:41:
A zagwarantujesz ze w druga strone absolutnie nic nie leci ? Internet jest wielki :-)

A i tak do nawiazania polaczenia pewnie pare bajtow w druga strone leci, i to moze nawet poza IP.
ok, widzę, że niektórzy są uparci, ale dobra odkładamy naszą wiedzę :] na bok i zakładamy następujący scenariusz:

otwieramy sesję, leci parę bajtów od nas i "parę bajtów w drugą stronę poza IP"

zadanie matematyczne dla 1 klasy podstawówki, jaki powinie być koszt tej sesji?
odp: 3gr/100kB w jedną mańkę i 3gr/100kB w drugą = 6gr? buuu! błąd!! dla ERY 3+3=29 :]

no chyba, że założymy, że te "parę bajtów poza IP(??)" to jest 1MB <lol>

pomijam fakt, że jeszcze niedawno taka sama sesja kosztowała 3gr. na co mamy dowody, urządzenia się nie zmieniły (nie ściągają "potajemnie" updatów antyvirów, nie mają trojanów, etc.)

ale pewnie znowu ktoś mi każe przepraszać i wyjść ;)

najlepsze jest to, że nikt tego nie sprawdził, tylko wszyscy dywagują teoretycznie... a ERA "trzepie" kasę :]

Paweł

Data: 2009-06-26 23:04:37
Autor: J.F.
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okradane sš konta Blueconnect
On Thu, 25 Jun 2009 11:53:18 +0200,  Paweł Gąska wrote:
W odpowiedzi na maila od J.F.
A i tak do nawiazania polaczenia pewnie pare bajtow w druga strone leci, i to moze nawet poza IP.
ok, widzę, że niektórzy są uparci, ale dobra odkładamy naszą wiedzę :]

Jakbys od poczatku napisal ze wysylasz z wlasnego urzadzenia i
swietnie wiesz co robisz, to moze klotnie byly by mniejsze.

[...]

Zlozysz reklamacje i sie wyjasni. No chyba ze nie i Era bedzie
twierdzic ze jednak MB poszedl.

pomijam fakt, że jeszcze niedawno taka sama sesja kosztowała 3gr. na co mamy dowody, urządzenia się nie zmieniły (nie ściągają "potajemnie" updatów antyvirów, nie mają trojanów, etc.)

za modemy/telefony tez dasz glowe ? Dziwne by to bylo, ale kto wie co dzis nowoczesna technika potrafi :-)

najlepsze jest to, że nikt tego nie sprawdził, tylko wszyscy dywagują teoretycznie... a ERA "trzepie" kasę :]

No bo nie mamy blueconnecta i nie chce sie nam isc do salonu po
starter zeby sprawdzic czy masz racje :-)

Mnie tam Era rozlicza uczciwie - billing mniej wiecej zgadza sie z tym
co pamietam, cena jest zero, bo w pakiecie :-)

J.

Data: 2009-06-26 23:33:23
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane sš konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od J.F.
z dnia: 2009-06-26 23:04:
Jakbys od poczatku napisal ze wysylasz z wlasnego urzadzenia i
swietnie wiesz co robisz, to moze klotnie byly by mniejsze.
wyjaśniałem kilka razy, może faktycznie neidokładnie, co więcej to samo sprawdziłem na notebooku z softem co zlicza IN i OUT, ale pewnie znowu _teoretycy_ wiedzą więcej :(

Zlozysz reklamacje i sie wyjasni. No chyba ze nie i Era bedzie
twierdzic ze jednak MB poszedl.
no właśnie czekamy i czekamy, taaa... już wiem, trza ćwiczyć cierpliwość... 30 dni, bardzo jestem ciekaw ich dowodów, my już swoje pozbieraliśmy, jak pięknie wykresy kasa=f(czas) zaczęły się psuć od konkretnego dnia, nawet poinformowaliśmy ich którego dnia "spieprzył" się ich system rozliczeń, niech sobie sprawdzą co wtedy updatowali, poza tym dzięki wykresom odkryliśmy jeszcze parę fajnych rzeczy, myślę, że nadających się dla UOKiKu i gazet (bo niezgodnych z ich własnym regulaminem), ale to "sprzedam", jak Era odpowie co oni uważają :]

za modemy/telefony tez dasz glowe ?
dam, ten modem sam z siebie potrafi _baaaardzo_ niewiele, a soft sami pisaliśmy, no ale _niewiele_ umiemy, nawet słabo z obsługą "komputerów osobistych" ;]

No bo nie mamy blueconnecta i nie chce sie nam isc do salonu po
starter zeby sprawdzic czy masz racje :-)
myślałem, że ktoś ma i może lub zechce(?) to sprawdzić u siebie, ale najwięcej pyskowali tylko teoretycy

Mnie tam Era rozlicza uczciwie - billing mniej wiecej zgadza sie z tym
co pamietam, cena jest zero, bo w pakiecie :-)
ciężko jak jest cena 0PLN coś z tego uszczknąć :D ale jak z góry się zapłaci za używanie to kto kontroluje, czy zabrali 3gr czy 30gr?

ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, przetestowaliśmy parę Polskich sieci i jeszcze parę zagranicznych... prawdę mówiąc oferta jednej z sieci (nie Polska :D) jest nie do pogardzenia (pula numerów korzysta z jednej sumarycznej puli transferu i rozliczanie z dokładnością 1kB...  do tego stała cena na całe UE, wcale nie wysoka, tylko choroba roaming w Polsce... Erą... złośliwość natury <lol> )

bez tego bagna co się pojawiło pewnie dalej brnęlibyśmy w Erę

dobra, idę na urlop, więc macie od moich wywodów tydzień spokoju, ktoś tam może podziękować... za ten urlop ;)

(*) *konkurs* = stawiam piwo temu co zgadnie
PYT:
*w jakim kraju UE płaci się za rozmowy nieodebrane i sygnał zajętości?*

piwo wysyłam pocztą(**) na adres pierwszego, kto tu się wpisze z prawidłową odpowiedzą (adres na prv poproszę), jestem honorowy, więc gwarantuję piwo dobre, a nie sikacza dla kobiet w ciąży ;)

(**)ale na terenie RP (PP ma chore stawki na paczki do UE)

Paweł

Data: 2009-06-27 21:03:08
Autor: WAM
On Fri, 26 Jun 2009 23:33:23 +0200, Paweł Gąska <ch03@op.pl> wrote:

*w jakim kraju UE płaci się za rozmowy nieodebrane i sygnał zajętości?*
Ja zaplacilem w Bulgarii. Ale bede pisal reklamacje :)

WAM
--
wczasy z dziecmi nad morzem www.nadmorze.pl/wczasy-z-dziecmi-nad-morzem
wczasy z psem nad morzem

Data: 2009-06-22 09:26:31
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Jan Strybyszewski
z dnia: 2009-06-22 08:05:
Paweł Gąska pisze:
[...]

iboa nie obsługuje prepaidów, a boa dla BC nie pokazuje transferu danych

Paweł

Data: 2009-06-24 16:51:43
Autor: Jarek Ossowski
iboa nie obsługuje prepaidów, a boa dla BC nie pokazuje transferu
danych

Ale iTak-Tak obsługuje...

Data: 2009-06-24 17:57:21
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Jarek Ossowski
z dnia: 2009-06-24 16:51:
Użytkownik "Paweł Gąska" <ch03@op.pl> napisał w wiadomości news:h1nbn1$ejn$3news.onet.pl...
iboa nie obsługuje prepaidów, a boa dla BC nie pokazuje transferu danych

Ale iTak-Tak obsługuje...
noooo... a sprawdzałeś co pokazuje dla BC czy tylko zgadujesz? :]

cyt. "...przyznaj się do swojej niewiedzy, przeproś i wyjdź..."

Paweł

Data: 2009-06-22 11:04:15
Autor: Przemysław Kowalik
Użytkownik Paweł Gąska napisał:
[...]

Przepraszam za być może głupie pytanie, ale po co używać w ogóle kart BC prepaid skoro w Heyah przy tym samym zasięgu płaci się 2gr/100kB a połączenia głosowe są dużo tańsze (tylko Play o 2 gr drożej)? Czy chodzi o te darmowy hotspoty Ery i/lub pocztę głosową Komfort?

Przemek

Data: 2009-06-22 14:16:41
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Przemysław Kowalik
z dnia: 2009-06-22 11:04:
[...]

nie, zaszłość, kiedy Heyah nie miała 2gr (właśnie się przerzucamy) tylko problem jest jakby ten sam, to też jest ERA :/

Paweł

Data: 2009-06-22 14:57:01
Autor: Maciek
[...]

Chcesz powiedzieć, że Heyah też liczy cennik x10???

Maciek.

Data: 2009-06-22 15:15:30
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Maciek
z dnia: 2009-06-22 14:57:
Użytkownik "Paweł Gąska" <ch03@op.pl> napisał
nie, zaszłość, kiedy Heyah nie miała 2gr (właśnie się przerzucamy) tylko problem jest jakby ten sam, to też jest ERA :/

Chcesz powiedzieć, że Heyah też liczy cennik x10???
tego jeszcze nie wiem, karta heyah leży na biurku i dziś mam przetestować, choć nie wiem dlaczego miałoby być inaczej skoro to jest ERA tylko z inną nazwą? chyba, że ten samochód ma być dla prezesa ERY, a prezesowi od marki Heyah jeszcze się zmiana na Ferrari nie należy? ;)

sam jestem ciekaw, więc po testach napiszę wynik

Paweł

Data: 2009-06-24 16:39:39
Autor: Jarek Ossowski
[...]

Ale oczywiście nie przyjmujesz do wiadomości, że coś Ci się mogło podczas tej
sesji zacząć aktualizować (program antywirusowy, system itp.) lub po prostu masz
jakiś szajz w komputerze, który Ci wysyła i pobiera sporo danych bez Twojej
wiedzy? Rozumiem, że zanim wysłałeś ten post sprawdziłeś czy w danej chwili nic
Ci sie nie zaczęło aktualizować, sprawdziłeś swojego kompa pod kierunkiem
wirusów, trojanów, spyware itp.?

Data: 2009-06-24 18:09:46
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Jarek Ossowski
z dnia: 2009-06-24 16:39:
[...]
nigdzie nie napisałem, że wkładam ją do _kompa_, ale do tego trzeba
umieć czytać...

poza tym nie wiem czy ktoś potrafi napisać wirusa, trojana, lub spyware na procesor AVR, ale pewnie nadal się nie znam ;)

qrde dawno się tak nie uśmiałem, jak czytając tego "...pieniacza...", który nie wyszedł poza komputer z Windowsem i protokół TCP/IP

propozycja dla Ciebie: uruchom jakiegoś BC ahhh... nawet w tym swoim kompie... bez "szajzu" ;) są programy co potrafią sprawdzić ile danych nadano/ile odebrano (nawet choćby Ery) i wtedy "...przeproś i wyjdź..."

pominę fakt, że sprawa dotyczy ponad setki kart, ale pewnie włożyłem je w ponad setkę kompów z "szajzem"... co by to nie było ;)

Paweł

Data: 2009-06-25 10:42:56
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Paweł Gąska
z dnia: 2009-06-21 15:52:
zgłoszone do BOKu (zero odpowiedzi na razie, tylko automat)
sprawa się rozwija ;)
dostaliśmy odpowiedź, że nie mogą "zająć stanowiska", bo w zgłoszeniu nie ma numerów kart (pomimo tego, że są nawet w odpowiedzi "konsultanta" na zgłoszenie <lol>)

co więcej zażądali od nas  cyt. * hasła abonenckiego lub kod PUK bądź EraKodu.

ktoś mi może wyjaśnić, na co im nasze kody PUK, bo jeżeli mieliby je znać, to po co są zaklejone w taki sposób, żeby osoby postronne nie mogły ich odczytać?

całą sprawa zaczyna się nadawać do gazety jakiejś :D

Paweł

Data: 2009-06-25 11:43:57
Autor: Paweł Gąska
prezes ERY zbiera na nowy samochód? czy li jak okradane są konta Blueconnect
Witam,

W odpowiedzi na maila od Paweł Gąska
z dnia: 2009-06-25 10:42:
[...]

ze strony ERY:
cyt.
"Chcąc podkreślić, jak istotny jest dla nas najwyższy poziom obsługi
klientów, składamy naszym abonentom cztery obietnice:
1. Wystarczy jeden kontakt
Niezależnie od tego, z jaką sprawą zgłosi się do nas klient, zostanie
ona rozwiązana podczas jednej rozmowy lub wskazany zostanie termin jej
załatwienia."

no to czekamy drugi raz na ten "pierwszy" kontakt :]

a tu z regulaminu (ERA)
cyt.
"Za skutki wynikające z używania karty SIM lub skorzystania z uprawnień
określonych w Umowie lub w Regulaminie, a powstałe w związku ze
znajomością przez osoby trzecie Kodu PIN, Kodu PUK, Hasła lub Erakodu,
wyłączną odpowiedzialność ponosi Abonent."

ciekawe, więc w jakim celu potrzebne im są informacje o
naszych PUKach, hasłach i EraKodach??

Paweł

Data: 2009-06-27 16:14:10
Autor: sympatyczny
> [...]

wyłączną odpowiedzialność ponosi Abonent."

ciekawe, więc w jakim celu potrzebne im są informacje o

Troche Pan jednak przesadza. Goraco popieram walke o poprawne naliczanie i taryfikowanie, ale po co walczyc jednoczesnie o jakies pierduly w stylu jak powyzej? Takie maja procedury i nie ma co walczyc z calym swiatem na raz. A sugestia ze pracownik Ery (a moze prezes, ktory jak wiemy zbiera na samochod) chce od Pana wyludzic jest, przepraszam za szczerosc, glupia.

s.

PS. Jesli to nie tajemnica to jestem ciekaw jaka siec i usluga daje porownywalne z polskimi warunki przesylania danych w roamingu? Slyszalem o tym ze ktos roamowal z prepaidem T-Mobile z innego kraju w Polsce i pakiet 1 GB z tego T-Mobile w polskiej erze dalej byl rozliczany tak samo jak w macierzystym kraju...

--

prezes ERY zbiera na nowy samochód? czyli jak okradane są konta Blueconnect