prezydent pirat

Data: 2015-02-17 16:50:17
Autor: J.F.
prezydent pirat
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,17401307,Duda_ratuje_kolege_na_stoku__Dziennikarz___Ustawka__.html

Sam to jezdzi  "szybciej niz inni" i zygzakiem, ale innym to sie nasle policjantow, zeby pilnowali aby jezdzic bezpiecznie, powoli i na trzezwo ...

J.

Data: 2015-02-17 19:59:31
Autor: Budzik
prezydent pirat

[...]

Ale o co chodzi?
Po pierwsze z dwóch pokazazych filmików to Duda jezdzi o niebo lepiej, bo z tego co widac na filmiku (znawca nie jestem, tak mi sie wydaje) jezdzi na krawedziach, carvingowo. A prezydenta Komorowskiego pokazano tylko jak hamuje bokiem przy wyci±gu. Nie wiem jak jezdzi.
Ale po pierwsze dzieli ich pare lat zycia, wiec pewnie sprawnosc inna.
A wysmiewanie się z aktywnosci fizycznej kogo¶ w kraju gdzie coraz wiecej osób nie chodzi na WF a starsze pokolenie w ogromnej wiekszosci nawet nie pobiega od czasu do czasu to raczej mało m±dre...

Zas co do samej pomocy - ludzie!!!! Czy kto¶ z pisz±cych był kiedykolwiek na nartach?
Przeciez pomoc tym co sie przewrociła to naturalne zachowanie.
Sam bedac ostatnio w weekend na nartach podjezdzałem do 3 osób z pytaniem czy wszystko ok, jednego zbierałem bo znalazł się 50 metrów od nart. Nie wiem o czym toczy się dyskusja.

Data: 2015-02-17 23:19:34
Autor: FEniks
prezydent pirat
W dniu 2015-02-17 o 20:59, Budzik pisze:
[...]

Ale też biegłe¶ od razu po pogotowie, czy też najpierw pytałe¶? Na filmiku z Dud± to on raczej w te pędy uderza po pogotowie, nawet nie próbuje pomóc wstać. ;)

Ewa

Data: 2015-02-17 22:59:32
Autor: Budzik
prezydent pirat
Użytkownik FEniks xxx@poczta.fm ...

[...]

Oczywiscie ze pytałem. Na stoku 99% upadków nie wymaga pomocy pogotowia.
Sytuacji z Duda nie widziałem, tylko czytałem ze pomógł.

Data: 2015-02-18 10:49:48
Autor: FEniks
prezydent pirat
W dniu 2015-02-17 o 23:59, Budzik pisze:
[...]

No wła¶nie. A nawet je¶li, to nie wie się tego w pierwszej sekundzie. ;)

Sytuacji z Duda nie widziałem, tylko czytałem ze pomógł.

My¶lałam, że komentujesz ten filmik wła¶nie.

Ewa

Data: 2015-02-18 14:59:28
Autor: Budzik
prezydent pirat
Użytkownik FEniks xxx@poczta.fm ...

Sytuacji z Duda nie widziałem, tylko czytałem ze pomógł.

My¶lałam, że komentujesz ten filmik wła¶nie.

Nie, opis.
Na link do filmu jakos nie trafilem.
Mozesz podac?

Data: 2015-02-18 19:18:17
Autor: FEniks
prezydent pirat
W dniu 2015-02-18 o 15:59, Budzik pisze:
[...]

Był na tej samej stronie, co link w pocz±tkowym po¶cie, ale już go widzę, więc chyba został zdjęty.

Ewa

Data: 2015-02-18 07:52:32
Autor: J.F.
prezydent pirat
Dnia 17 Feb 2015 19:59:31 GMT, Budzik napisał(a):
[...]

Chodzi o to, ze "szusował i wyprzedzał innych posłów", a reszcie spoleczenstwa http://www.zyjbezpiecznie.policja.pl/zb/aktualnosci/83769,Narciarze-i-snowboardzisci-pytaja-policjanci-odpowiadaja.html

To juz na podstawie ustawy, poczatki byly tak troche bezprawnie ..

Po pierwsze z dwóch pokazazych filmików to Duda jezdzi o niebo lepiej, bo z tego co widac na filmiku (znawca nie jestem, tak mi sie wydaje) jezdzi na krawedziach, carvingowo.

Ale czy carvingowo to lepiej ? :-)

[...]

Hm, jakbym mial przy kazdym upadku pytac czy byc pytany, to bysmy
chyba tylko gadali na stokach, a nie jezdzili ...

J.

Data: 2015-02-18 14:59:27
Autor: Budzik
prezydent pirat

Ale o co chodzi?

Chodzi o to, ze "szusował i wyprzedzał innych posłów",

No i?

a reszcie spoleczenstwa http://www.zyjbezpiecznie.policja.pl/zb/aktualnosci/83769,Narciarze-i-s
nowboardzisci-pytaja-policjanci-odpowiadaja.html To juz na podstawie ustawy, poczatki byly tak troche bezprawnie ..

Nie mam pojecia do czego się odnosisz...

Po pierwsze z dwóch pokazazych filmików to Duda jezdzi o niebo
lepiej, bo z tego co widac na filmiku (znawca nie jestem, tak mi sie
wydaje) jezdzi na krawedziach, carvingowo.

Ale czy carvingowo to lepiej ? :-)

No raczej.

[...]

Matko, to jak czesto Ty sie przewracasz.
Zreszta najczesciej widac z daleka czy dana osoba potrzebuje pomocy - zarowno w kontekscie zdrowia jak i np. podania nart czy kijków ktore zostaly wyzej etc.

Data: 2015-02-18 16:14:45
Autor: J.F.
prezydent pirat
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomo¶ci
Ale o co chodzi?
Chodzi o to, ze "szusował i wyprzedzał innych posłów",
No i?

Czyli jechal szybciej niz inni :-P

[...]

6.Jaka jest dopuszczalna prędko¶ć na stoku ?

Odp. Nie ma ograniczeń je¶li chodzi o prędko¶ć z jak± można jeĽdzić na stoku. Policjanci zachęcaj± jednak do zapoznania się z Dekalogiem FIS (Kodeksem zachowania dla narciarzy i snowboardzistów). Mowa tu m.in. o tym, że prędko¶ć z jak± poruszamy się po stoku i sposób jazdy, powinni¶my dostosować do swoich umiejętno¶ci, rodzaju i stanu trasy, a także pogody i ilo¶ci osób na stoku.

7.Czy policjanci mierz± prędko¶ć na stoku? W jaki sposób ?
Odp. Policjanci na stoku nie mierz± prędko¶ci, nie ma takiej potrzeby. Obserwuj± zachowanie narciarzy i snowboardzistów i stosuj± Dekalog FIS.

8. Co mi grozi, je¶li policjanci uznaj±, że jechałem zbyt szybko? Czy dostanę mandat? W jakiej wysoko¶ci?

Odp. W przypadku zbyt szybkiej i niebezpiecznej jazdy, policjanci zazwyczaj ustnie zwracaj± uwagę i przestrzegaj± o konsekwencjach takiego zachowania. Nie ma tutaj podstaw do nakładania mandatu.

No to niech poucza kandydata :-P

To juz przemyslane przez rzecznika i dzial prawny i zgodne z obowiazujacym prawem, ale kiedys bylo tak
http://krakow.naszemiasto.pl/archiwum/minister-wysyla-policje-na-stoki-narciarskie-i-zapowiada,1115080,art,t,id,tm.html

"Konieczne s± zmiany
- Zależy nam przede wszystkim na dyscyplinowaniu niesfornych czy pijanych narciarzy i ochronie turystów przed kradzieżami sprzętu, który jest bardzo drogi - mówi Adam Marasek, zastępca naczelnika TOPR"

No to niech dyscyplinuja kandydata, czemu jezdzi szybciej niz inni :-P

[...]

carvingi sa dla tych, co na sztachetach nie potrafia :-P
No dobra, troche przesadzam.

Ale mozecie kiedys popatrzec na zawody - na mecie zawodnik stoi dumnie z nartami przy piersi ... a przepisy mowia ze narty musza miec co najmniej 2m+, w zaleznosci od konkurencji.
Ktos tam szybko podmienia miedzy meta a przelaczeniem kamery  :-)

[...]

Ja dosc rzadko, ale jak wyciag ma 2400 osob na godzine, i kazda z nich sie dosc rzadko przewraca, to juz wychodzi calkiem sporo :-)

Zreszta najczesciej widac z daleka czy dana osoba potrzebuje pomocy -
zarowno w kontekscie zdrowia jak i np. podania nart czy kijków ktore
zostaly wyzej etc.

No i jeden pomoze, kilku przejedzie, i nic w tym zlego nie ma ...

J.

Data: 2015-02-18 17:43:36
Autor: Budzik
prezydent pirat

Ale o co chodzi?
Chodzi o to, ze "szusował i wyprzedzał innych posłów",
No i?

Czyli jechal szybciej niz inni :-P

Byłes kiedys na stoku?
:)

[...]

Ale tutaj nie ma nic napisane, ze nie powinno sie jezdzic szybciej niz inni.
Zreszta byłoby to absurdalne zalecenie...

[...]

Troche...

[...]

Ty tak na serio?
Może zacznijmy od tego, ze nie ma takiego ogolnego przepisu, ze narty maja miec 2m+ bo to zalezy od konkurencji...

[...]

Ale przeciez nikt nie mowi, ze do kazdego lezacego ma podjechac kazdy...
To sie rozklada na osoby ktore sie nie przewrociły...

[...]

Wrecz trudno sobie wyobrazić zeby miało być inaczej...

Data: 2015-02-19 10:36:15
Autor: J.F.
prezydent pirat
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomo¶ci grup
Ale o co chodzi?
Chodzi o to, ze "szusował i wyprzedzał innych posłów",
No i?
Czyli jechal szybciej niz inni :-P

Byłes kiedys na stoku? :)

Ja i na stoku i na drodze szybki jestem, wiec mnie te policyjne zapedy wk*.

[...]

No to o jaka niesfornosc chodzi ? :-)
Policja nie moze wprost napisac jaka jest predkosc dopuszczalna, skoro nie jest prawnie ograniczona,
ale widzisz - jak sie szeryfowi nie spodoba, to bedzie dyscyplinowal.

A skoro wielu poslow jechalo wolniej, to widac taka predkosc byla odpowiednia ;-P

[...]

odszukalem aktualne - juz slalomie gigancie dla mezczyzn jest min 195cm. W kolejnych jeszcze wiecej.

Tylko w slalomie "zwyklym" chyba nie ma ograniczen, ale jest minimalny promien skretu i na szerokosci rozne ograniczenie.

J.

Data: 2015-02-19 10:49:57
Autor: Myjk
prezydent pirat
Thu, 19 Feb 2015 10:36:15 +0100, J.F.
Ja i na stoku i na drodze szybki jestem

hehe, słowa szwagra po zobaczeniu moich ostatnich statystyk (via Trace
Snow) zjazdowych: "ku*wa, moja żona tak szybko samochodu nie prowadziła jak
ty na nartach zjeżdżałeś". ;) --
Pozdor
Myjk

Data: 2015-02-19 11:04:19
Autor: J.F.
prezydent pirat
UĹĽytkownik "Myjk"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
[...]

Bywa, aczkolwiek na logu z GPS nie wyglada to tak szybko, jak sie wydaje stoku.
GPS "splaszcza zakrety" i notuje mniej niz rzeczywistosci ? Chyba niewiele  ...

J.

Data: 2015-02-19 12:04:23
Autor: Myjk
prezydent pirat
Thu, 19 Feb 2015 11:04:19 +0100, J.F.
Bywa, aczkolwiek na logu z GPS nie wyglada to tak szybko, jak sie wydaje stoku.

Odczucie prędkości zależy od wielu czynników. Od stoku, wiatru, punktów
odniesienia, oczywiście przyśpieszenie robi piorunujące wrażenie...
ubrania. ;) Jak nie założę kominiarki pod kask (bo np. zabiorę zamiast niej
slipki -- oh, to był fail roku 2012), to mam wrażenie jakbym jechał 150/h,
itd. Tymczasem jechałem maksymalnie 98kmh wg GPS.

GPS "splaszcza zakrety" i notuje mniej niz rzeczywistosci ? Chyba niewiele  ...

Nie zaobserwowałem "spłaszczania" zakrętów. Na śledzeniu widać dosyć
dokładnie wszelkie, nawet najmniejsze, załamania toru jazdy. --
Pozdor
Myjk

Data: 2015-02-19 12:28:48
Autor: J.F.
prezydent pirat

UĹĽytkownik "Myjk"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:1tryconv5lvf9.dlg@myjk.org...
[...]

Przecietny GPS podaje pozycje co sekunde.
W sekunde to mozna dwie tyczki ominac :-)

Ja zazwyczaj zapisywalem Trekbuddy, on ma jakis sprytny algorytm zapisywania - na zakretach punktow jest wiecej, na prostych rzadziej .... ale to nadal jest zapis gora co sekunde, a czesto rzadziej.

J.

Data: 2015-02-19 15:02:31
Autor: Myjk
prezydent pirat
Thu, 19 Feb 2015 12:28:48 +0100, J.F.
Przecietny GPS podaje pozycje co sekunde.
W sekunde to mozna dwie tyczki ominac :-)

Pod pojęciem GPS rozumiesz nawigację samochodową? Strzelam, że to zależy od
tego, co wymaga program. Próbkować przecież może częściej, oczywiście nie
bez straty na baterii -- stąd optymalnie dla dokladności i oszczędności
prÄ…du pewnie najlepiej wychodzi co sekundÄ™.

Ja zazwyczaj zapisywalem Trekbuddy, on ma jakis sprytny algorytm zapisywania - na zakretach punktow jest wiecej, na prostych rzadziej ... ale to nadal jest zapis gora co sekunde, a czesto rzadziej.

Ja korzystam ze Snow Trace. Paczka z całego dnia (którą przed otrzymaniem
statystyk trzeba wrzucić na ich serwer w celu "opracowania"), np. po
przejechaniu 40km po stoku (oczywiście dodatkowo rejestruje i rozpoznaje
wyciągi), potrafi mieć ponad 50MB. Trochę mierżące jak trzeba 6 dni upa
zrobić za granicą a lokalny internet w "recepcji" kaleczy jak szalony . :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-02-19 15:26:38
Autor: J.F.
prezydent pirat
[...]

Akurat jakis tam odbiornik wraz ze stosownym procesorem chodzi caly czas i zre prad caly czas.
Tylko potem wysyla dane do systemu nadrzednego ... i to juz robi co sekunde.

Ja akurat uzywalem odbiornika na Bluetooth, wiec od wysyla jak chce.
Samochodowe chyba w wiekszosci uzywaja odbiornikow na porcie szeregowym (USB ?), ktore tez wysylaja jak chca.
Niektore moduly odbiornikow maja ustawienia, aby czesciej wysylac, ale ustawic nie tak latwo.

Nie wiem jak te nowe w telefonach/z Androidem - czy tak samo to zrobione, czy jest jakis inny sposob odpytywania.
Jak inny, to moze da sie i czesciej pozycje odczytac.

[...]

8h zapisu NMEA co sekunde to jakies 16MB, ale moze on ma bogatszy format, no bo niby czemu mialby NMEA uzywac...

J.

Data: 2015-02-19 19:31:58
Autor: Budzik
prezydent pirat
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

Bywa, aczkolwiek na logu z GPS nie wyglada to tak szybko, jak sie wydaje stoku.

Odczucie prędko¶ci zależy od wielu czynników. Od stoku, wiatru,
punktów odniesienia, oczywi¶cie przy¶pieszenie robi piorunuj±ce
[...]

Najfajniejsze jest to, ze zawsze wydaje się, ze się jedzie szybko.
Pamietam swoja nauke i pierwszy filmik, kiedy wydawało mi sie ze zapierdzielam ze hoho.
Patrze na film i mówie ze to niemozliwe ze to ja - przecież ten gosc jedzie predkoscia rowerka dzieciecego... :)

Data: 2015-02-19 22:38:54
Autor: Myjk
prezydent pirat
19 Feb 2015 19:31:58 GMT, Budzik
[...]
Najfajniejsze jest to, ze zawsze wydaje siÄ™, ze siÄ™ jedzie szybko.
Pamietam swoja nauke i pierwszy filmik, kiedy wydawało mi sie ze zapierdzielam ze hoho.
Patrze na film i mĂłwie ze to niemozliwe ze to ja - przecieĹĽ ten gosc jedzie predkoscia rowerka dzieciecego... :)

To fakt. Jak wypadłem z samolotu z 4km to się tak nie obsrałem jak czasem miało to miejsce na zakręcie na nartach. ;) Odnośnie prędkości...

http://youtu.be/TLQpVnHXtS0

Koniecznie z dźwiękiem. :D

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-02-27 09:25:14
Autor: Marcin N
prezydent pirat
W dniu 2015-02-19 o 12:04, Myjk pisze:
Odczucie prędkości zależy od wielu czynników. Od stoku, wiatru, punktów
odniesienia, oczywiście przyśpieszenie robi piorunujące wrażenie...
ubrania.;)  Jak nie zaĹ‚oĹĽÄ™ kominiarki pod kask (bo np. zabiorÄ™ zamiast niej
slipki -- oh, to był fail roku 2012), to mam wrażenie jakbym jechał 150/h,
itd. Tymczasem jechałem maksymalnie 98kmh wg GPS.

Zmierzyłem sobie ostatnio prędkość na nartach. Gdy "zapieprzałem jak wściekły"... Wyszło 35 km/h.

--
MN

Data: 2015-03-25 14:37:00
Autor: MichałG
prezydent pirat
Myjk pisze:
[...]

no i prawidłowo. Samochód jedzie znacznie bardziej obliczalnie, tzn z bardziej ustaloną predkością co do kierunku i wartości. GPS lubi takie pomiary.
Narciarz wrecz przeciwnie. Gps pokazuje wtedy co chce. Ostatnio na na Cienkowie jechałem ok 170km/h (skitrack i smartfon)... QQQQ idę na zawody pucharu swiata!

Data: 2015-02-19 19:31:57
Autor: Budzik
prezydent pirat

[...]

Jakie policyjne zapedy?

[...]

Nie wiesz, jacy ludzie bywaja niebezpieczni na stoku?
Naprawde musze Ci to tłumaczyc?

Policja nie moze wprost napisac jaka jest predkosc dopuszczalna, skoro
nie jest prawnie ograniczona,
ale widzisz - jak sie szeryfowi nie spodoba, to bedzie dyscyplinowal.

To chyba dobrze, ze wygrywa zdrowy rozsadek?
Byłes kiedysp pouczony na stoku?

A skoro wielu poslow jechalo wolniej, to widac taka predkosc byla odpowiednia ;-P

Zart dopiero w tym zdaniu czy cała wypowiedz jest zartem?
Ogólnie z nartami jak z mało ktorym srodkiem poruszania sie - predkosc zalezy przede wszystkim od umiejetnosci jezdzacego i widełki sa naprawde bardzo szerokie.

[...]

Czyli nawet tu ponizej 2m...

Tylko w slalomie "zwyklym" chyba nie ma ograniczen, ale jest minimalny
promien skretu i na szerokosci rozne ograniczenie.

Wydaje mi sie ze wszedzie jest na długosc, ale to jest duzo ponizej 2m...
Nie wiem czy aktulane ale tu co¶ jest:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Narciarstwo_alpejskie
Wychodziłoby ze 165cm...

[...]

Znaczy uwazasz, ze przez caly weekend przewróciły się trzy osoby i do kazdej podjezdzałem?
Hmm.. Na zmijowcu na czerwonej zapanowała jakas moda na uczenie się jezdzic wiec tam czasami 10 osób lezy na raz...

Data: 2015-02-19 21:12:38
Autor: J.F.
prezydent pirat
[...]

Zeby wszystko ograniczyc.

[...]

.... nie wiem.  Wiec mnie tym bardziej te policyjne zapedy wk*.
I nie przypominam sobie, zebym widzial jakiegos niebezpiecznie pijanego narciarza ..

[...]

Remember Montana :-)

Byłes kiedysp pouczony na stoku?

Nie, ale jak bedziemy dluzej tolerowac, to beda i pouczac.

A skoro wielu poslow jechalo wolniej, to widac taka predkosc byla
odpowiednia ;-P
Zart dopiero w tym zdaniu czy cała wypowiedz jest zartem?

Calosc jest forma zartu, ale tu ... w koncu jesli ustawodawcy jezdza powoli, to widac tak trzeba, czemu pan Duda jezdzi szybciej ?
Pouczyc go :-P

Ogólnie z nartami jak z mało ktorym srodkiem poruszania sie - predkosc
zalezy przede wszystkim od umiejetnosci jezdzacego i widełki sa naprawde
bardzo szerokie.

Ciii, bo jeszcze ktos pomysli ze na drodze tak samo :-)

Poza tym nadmierna predkosc stanowi zagrozenie, a 10 mniej ratuje zycie :-P

[...]

Owszem, ponizej ... ale
https://www.youtube.com/watch?v=yhnSPB8a_u4#t=100
czy to wyglada na 195 cm ?

Chwile pozniej Ligety zdejmuje swoje Heady, widac ze musi sporo uniesc reke aby je za czubek chwycic ...

.... a po kolejnym zawodniku
https://www.youtube.com/watch?v=yhnSPB8a_u4#t=365

Te by mogly 195cm miec, ale czemu jak sciagal, to byly biale z czarnym napisem, a jak trzyma to czarno-zolte z bialym napisem ?

Na sztachetach jezdza, carvingi reklamuja :-)

J.

Data: 2015-02-20 03:59:19
Autor: Budzik
prezydent pirat

[...]

Nie wiem, nie spotkałem się z *ograniczaniem wszystkiego* na stoku...

[...]

To teraz chodzi o pijanych czy o niebezpiecznych i lekkomyslnych?
Bo niebezpieczni czasami sie zdarzaja. Niebezpieczni to tacy co jada za szybko w stosunku do swoich umiejetnosci oraz co gorsza smigaja pod twoim nosem, uwazajac, ze czym szybciej cie wyprzedza i czym blizej ciebie to zrobi± tym lepiej. Niestety i tacy sie zdarzaja, chociaz na szczescie nie za czesto.

[...]

Demonizujesz.

A skoro wielu poslow jechalo wolniej, to widac taka predkosc byla
odpowiednia ;-P
Zart dopiero w tym zdaniu czy cała wypowiedz jest zartem?

Calosc jest forma zartu

ff...

, ale tu ... w koncu jesli ustawodawcy jezdza powoli, to widac tak trzeba, czemu pan Duda jezdzi szybciej ?
Pouczyc go :-P

A Pan Duda to nie ustawodawca?

[...]

A pijany to morderca... :)

[...]

A!!! Mówisz o tym jak już stoj± na pudle czekaj±c na przejazdy kolejnych zawodników... Dlaczego mnie to nie dziwi :)
Marketing panie!

Data: 2015-02-18 10:51:30
Autor: Myjk
prezydent pirat
17 Feb 2015 19:59:31 GMT, Budzik
Ale o co chodzi?
Po pierwsze z dwĂłch pokazazych filmikĂłw

Ja tam widzę tylko jeden. Pewnie za mało płacę (czyt. wcale).

to Duda jezdzi o niebo lepiej, bo z tego co widac na filmiku (znawca nie jestem, tak mi sie wydaje) jezdzi na krawedziach, carvingowo.

No, do faktycznego karwingu to mu raczej jeszcze daleko. :D

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-02-18 14:59:31
Autor: Budzik
prezydent pirat
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

Ale o co chodzi?
Po pierwsze z dwóch pokazazych filmików

Ja tam widzę tylko jeden. Pewnie za mało płacę (czyt. wcale).

Hmm, najpierw jest film z przejazdu Dudy a potem krotki z upadku Komorowskiego.
Ja nie płace...

to Duda jezdzi o niebo lepiej, bo z tego co widac na filmiku (znawca nie jestem, tak mi sie wydaje) jezdzi na krawedziach, carvingowo.

No, do faktycznego karwingu to mu raczej jeszcze daleko. :D

Masz na mysli jazde ala Ligetty? No to jeszcze troche. :)

Data: 2015-02-19 10:50:34
Autor: Myjk
prezydent pirat
18 Feb 2015 14:59:31 GMT, Budzik
Hmm, najpierw jest film z przejazdu Dudy a potem krotki z upadku  Komorowskiego.
Ja nie płace...

To ja mam coĹ› zepsute, bo nie widzÄ™ tego drugiego.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-02-19 19:31:59
Autor: Budzik
prezydent pirat
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

Hmm, najpierw jest film z przejazdu Dudy a potem krotki z upadku  Komorowskiego.
Ja nie płace...

To ja mam co¶ zepsute, bo nie widzę tego drugiego.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=G9xxKKL0qD8

Data: 2015-02-18 14:09:04
Autor: AL
prezydent pirat
On 2015-02-17 20:59, Budzik wrote:

[...]

chyba nie widziałe¶ nigdy jazdy carvingowo - on przerzuca narty, więc jedzie klasycznie.  Dodatkowo to słaby styl klasyczny (odstęp nart od siebie).  Więc nie ubliżaj±c Panu Dudzie - jeĽdzi tak sobie (bezstylowo, choć się stara :).

Co do pomocy - to faktycznie, dziwnie to wygl±dało.
Bo powinien przynajmniej porozmawiać (zbadać sytuację z poszkodowanym). Takie zachowanie jest najnormalniejsze (może nie zawsze spróbować powstać - bo to zależy od już samego poszkodowanego).

Ale ja t± sytuację widziałem jedynie na filmie, nie byłem na miejscu więc mogę tylko gdybać (więc nie przes±dzam jak było naprawdę).
A urazy na nartach (czy w innych sportach) nie należ± do rzadko¶ci - i wcale nie jest tak jak czasami się słyszy - zerwałe¶ wi±zadła/ złamałe¶ nogę - więc słabo jeĽdzisz.  S± różne przypadki i zależy wiele gdzie się jeĽdzi i po czym (w Rabce to był mały, równy stok o nachyleniu nieco większym od o¶lej ł±czki, a widać, że rónież można się połamać).

Data: 2015-02-18 14:59:32
Autor: Budzik
prezydent pirat
UĹĽytkownik AL adam@skads.tam.pl ...

chyba nie widziaĹ‚eĹ› nigdy jazdy carvingowo - on przerzuca narty, wiÄ™c jedzie klasycznie.  Dodatkowo to sĹ‚aby styl klasyczny (odstÄ™p nart od siebie).  WiÄ™c nie ubliĹĽajÄ…c Panu Dudzie - jeĹşdzi tak sobie (bezstylowo, choć siÄ™ stara :).

pisałem ze specjalista nie jestem :)
Zwłaszcza z tego filmu z kamerki na kasku trudno mi ocenic.
Ale nie wiem co miałes na mysli piszac o odstepie nóg?

Ogolnie znalazłem coś takiego:
Andrzej Bachleda-Curuś dla Faktu o narciarskich umiejętnościach kandydatów na prezydenta:
Prezydent Bronisław Komorowski: Solidne, bezpieczne prowadzenie nart. Pozycja ramion i rąk gwarantująca naturalną równowagę. Otwarcie kolana do stoku sugeruje pewien niewielki brak symetrii z tendencją do lepszego łuku w prawo.
Poseł Andrzej Duda: Początkowo myślałem, że redakcja się pomyliła, przedstawiając zdjęcie zawodnika z odbywających się obecnie mistrzostw świata w Vail, Colorado. Przyglądając się bliżej, poza niepotrzebnym nadymaniem lewego policzka, sylwetka doskonała, znakomicie rokująca. Gdybym posiadał taki materiał w naszej kadrze, po kilku latach szlifu byłbym spokojny o znakomity wynik!”.

Data: 2015-02-18 14:59:28
Autor: Budzik
prezydent pirat

[...]

Chyba musisz podkrecic jasnosc...