[OT] prośba o poprawne ustawianie kodowania znaków

Data: 2012-09-15 20:45:09
Autor: Krzyś Cierpiętnik
[OT] prośba o poprawne ustawianie kodowania znaków
rrh wrote:

Nie wiem, czy sprawa dotyczy tylko czytnika webowego - czy Google coÅ›
chrzani, czy ogólnie problem występuje w zwykłych klientach poczty.
Chodzi o to, że bardzo dużo wiadomości, które tutaj widuję, mają
krzaki. I chyba nikomu to nie przeszkadza.

Przeszkadza, ale do niektórych nie dociera i jest jak jest.

Kiedyś jak ktoś na Usenecie miał niepoprawne kodowanie, zawsze
zwracało mu się uwagę o ustawienie poprawnego. Czy to tutejszy
folklor? Nie wiem.  Ale warto zająć siÄ™ tym problemem. Mi jak widzÄ™
krzaki, odechciewa się czytać.

Jeżeli to błąd Google'a - nie ma tematu. :)

Niestety błąd Google. Ten wątek dość dobrze opisuje sytuację:
<http://tiny.cc/zowokw>

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2012-09-15 12:01:30
Autor: rmikke
[OT] pro¶ba o poprawne ustawianie kodowania znaków
W dniu sobota, 15 wrze¶nia 2012 20:45:09 UTC+2 u¿ytkownik Krzy¶ Cierpiêtnik napisa³:
rrh wrote:

> Nie wiem, czy sprawa dotyczy tylko czytnika webowego - czy Google co¶

> chrzani, czy ogólnie problem wystêpuje w zwyk³ych klientach poczty.

> Chodzi o to, ¿e bardzo du¿o wiadomo¶ci, które tutaj widujê, maj±

> krzaki. I chyba nikomu to nie przeszkadza.

Przeszkadza, ale do niektórych nie dociera i jest jak jest.

> Kiedy¶ jak kto¶ na Usenecie mia³ niepoprawne kodowanie, zawsze

> zwraca³o mu siê uwagê o ustawienie poprawnego. Czy to tutejszy

> folklor? Nie wiem.  Ale warto zaj±æ siê tym problemem. Mi jak widzê

> krzaki, odechciewa siê czytaæ.

> Je¿eli to b³±d Google'a - nie ma tematu. :)

Niestety b³±d Google. Ten w±tek do¶æ dobrze opisuje sytuacjê:

<http://tiny.cc/zowokw>

No nie, to jest watek o poprzednim bledzie Gugla, teraz ISO lyka i uzywa,
za to zupelnie glupieje, jak zobaczy UTF-8.

[OT] prośba o poprawne ustawianie kodowania znaków