problem: spadający sufit

Data: 2009-07-06 21:40:22
Autor: W.
problem: spadający sufit

Użytkownik "on" <on@on.no> napisał w wiadomości news:h2q3i1$2hj$1news.interia.pl...
Może ktoś się z tym zetknął... i doradzi co dalej.

Jakiś czas temu oderwał mi się od sufitu kawał tynku (około. 1 x 2 m). Podobno 'odparzony'. Bez specjalnej przyczyny, nikt mnie nie zalał, ot tak po prostu znudziło mu się na suficie i spadł.
Reszta trzymała się bardzo mocno.
Po jakimś czasie zauważyłem, że tynk odkleja się dalej. Skutek jest taki, że co kilka tygodni (ostatnio bardzo przyspieszyło) muszę zerwać to co jest w powietrzu by nie spadło na głowę. Co ciekawe po zerwaniu reszta trzyma się naprawdę mocno . przez kilka dni.

- Co może być przyczyną takiego stanu? (podobno na samym początku bywały podobne problemy na osiedlu, ale po tylu latach...)

- Dlaczego to się nadal odkleja i czy można to zatrzymać?

- Czy jest szansa, że problem występuje tylko w jednym pokoju czy cała chata do remontu?

- Co z tym zrobić? (szczególnie z innymi pomieszczeniami gdzie wszystko jest na razie OK)

/dodatkowe informacje: to jest mieszkanie w budynku, budynek ma ponad 7 lat, tynk ma grubość 2 cm i jest położony na jakąś brązową substancję naniesioną na beton. Po oderwaniu na suficie prawie nie ma białych śladów tynku, za to tynk nosi ślady tej substancji (brązowy od strony sufitu).
U mnie tynk spadł z sufitu po 20 latach. Zaczął spadać kawałami 1m, 2m . Musiałam cały tynk na suficie skuć i zrobić nowy. Miałam dobrego fachowca, bo po 15 latach trzyma sie dobrze.
Pozdrawiam.

problem: spadający sufit