problem z CPU i płyt±

Data: 2011-12-12 00:23:08
Autor: Krystek
problem z CPU i płyt±
Płyta pod AMD, procesory Athlon X2 i Phenom X3. Po włożeniu X2: działa,
następnie X3: działa, ponownie X2: nie działa. W ogóle nie chce się
pokazać nawet POST, nie reaguje też na wył±czanie z przycisku, trzeba
wył±czyć zasilacz.

Po włożeniu do innej płyty głównej oba procesory działaj± bez względu na
kolejno¶ć "wsadów".

Robiłem czyszczenie CMOS, ładowanie domy¶lnych warto¶ci BIOS itp. Nic z
tego, pierwsza płyta działa teraz z X3, ale wydaje się być zawieszona z X2.

Co może być przyczyn± takiego stanu rzeczy? Jakie¶ sugestie? Poza tym
CLEAR CMOS, który zrobiłem, nic mi nie przychodzi do głowy.

Krystian

Data: 2011-12-12 08:54:42
Autor: Rafal Lukawski
problem z CPU i płytą
On 2011-12-12 00:23, Krystek wrote:
Płyta pod AMD, procesory Athlon X2 i Phenom X3. Po włożeniu X2: działa,
następnie X3: działa, ponownie X2: nie działa. W ogóle nie chce się
pokazać nawet POST, nie reaguje też na wyłączanie z przycisku, trzeba
wyłączyć zasilacz.

Zdecydowanie wszelkie operacje typu wymiana pamięci/procka powinny być robione przy wyłączonym zasilaczu (czytaj odcieciu zasilania plyty glownej)

Data: 2011-12-12 09:23:06
Autor: Krystek
problem z CPU i płyt±
Rafal Lukawski wrote:
On 2011-12-12 00:23, Krystek wrote:
[...]

Zdecydowanie wszelkie operacje typu wymiana pamięci/procka powinny być robione przy wył±czonym zasilaczu (czytaj odcieciu zasilania plyty glownej)

Nie o to mi chodziło. Operacje s± tak robione. Natomiast po podł±czeniu zasilania do płyty z X2, wł±czeniu przeł±cznikiem, nie można już go tym przeł±cznikiem wył±czyć, trzeba użyć przeł±cznika na zasilaczu.

Oba procesory działaj± bez problemu na innej płycie, działały na tej problematycznej, ale teraz na tej ostatniej uruchamia się tylko jeden z nich.

Krystian

Data: 2011-12-12 09:45:08
Autor: Rafal Lukawski
problem z CPU i płytą
On 2011-12-12 09:23, Krystek wrote:
Rafal Lukawski wrote:
On 2011-12-12 00:23, Krystek wrote:
[...]

Nie o to mi chodziło. Operacje są tak robione. Natomiast po podłączeniu
zasilania do płyty z X2, włączeniu przełącznikiem, nie można już go tym
przełącznikiem wyłączyć, trzeba użyć przełącznika na zasilaczu.

Ok, ale wczesniej napisales: "Po włożeniu X2: działa", tzn jest jakis problem czy nie ma?

Data: 2011-12-12 10:05:55
Autor: Krystek
problem z CPU i płyt±

Napisałem tak:

"Po włożeniu X2: działa, następnie X3: działa, ponownie X2: nie działa. W ogóle nie chce się pokazać nawet POST, nie reaguje też na wył±czanie z przycisku, trzeba wył±czyć zasilacz."

Chodzi o to, że płyta najpierw działała z X2, póĽniej działała z X3, a teraz już nie chce działać z X2 (ale działa z X3). Robiłem CLEAR CMOS i tylko to mi przychodzi do głowy. Na innej płycie oba procesory działaj±.

Krystian

Data: 2011-12-12 11:35:50
Autor: ...:::WISKOLER:::...
problem z CPU i płyt±
Dnia Mon, 12 Dec 2011 10:05:55 +0100, Krystek napisał(a):

Chodzi o to, że płyta najpierw działała z X2, później działała z X3, a teraz już nie chce działać z X2 (ale działa z X3). Robiłem CLEAR CMOS i tylko to mi przychodzi do głowy. Na innej płycie oba procesory działają

A BIOS aktualny?
--
....:::WISKOLER:::...

- Stirlitz, jakiego koloru mam majtki? - spytał Müller.
- Czerwone w białe grochy.
- Wpadliście Stirlitz, o tym wiedziała tylko rosyjska pianistka!
- Proszę zapiąć rozporek, szefie, inaczej będą o tym wiedzieć wszyscy.

Data: 2011-12-12 11:52:28
Autor: Krystek
problem z CPU i płyt±
....:::WISKOLER:::... wrote:
[...]

Tak, jak najbardziej. To wszystko wydarzyło się w przeci±gu dwóch godzin podczas modernizacji komputera. Zmieniłem procesor, póĽniej chciałem powrócić do starej konfiguracji aby co¶ sprawdzić i ZONK.

Krystian

Data: 2011-12-12 14:01:38
Autor: Animka
problem z CPU i płytą
W dniu 2011-12-12 08:54, Rafal Lukawski pisze:
On 2011-12-12 00:23, Krystek wrote:
[...]

Wyłączenie listwy nie wystarczy?

animka
--
Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten, kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
Leonardo da Vinci

Data: 2011-12-12 12:24:34
Autor: Doxent
problem z CPU i płyt±
Co może być przyczyn± takiego stanu rzeczy? Jakie¶ sugestie? Poza tym
CLEAR CMOS, który zrobiłem, nic mi nie przychodzi do głowy.

Z tymi prockami na AM2/3+ itp. zawsze robię tak, że przy wkładaniu staram się delikatnie ale do¶ć stanowczo docisn±ć je do gniazda przed zamknięciem dĽwigni, najlepiej 4 palcami na każdym rogu procka bo zauważyłem, że często jeden bok potrafi odstawać na jakie¶ 0.5 milimetra w górę. Widocznie gniazdo z płyt± lekko się wypaczyły i teraz procek równo nie przylega pod własnym ciężarem więc trzeba mu lekko pomóc przed zamontowaniem chłodzenia.

problem z CPU i płyt±