problem z PIT 37 - jak interpretować, 2 pytanka

Data: 2011-03-04 13:24:35
Autor: krzysiek
problem z PIT 37 - jak interpretować, 2 pytanka
Witam, u pracodawcy X w styczniu 2010 roku świadczyłem umowę o dzieło, u tego samego pracodawcy X od lutego do końca roku miałem umowę o pracę. Od października do końca umowy miałem zwolnienie lekarskie, czyli od listopada płacił ZUS, dostałem PIT-11 z rozliczeniem umowy o dzieło i o pracę (na 1 formularzu), mam pytania:

- czy umowę o dzieło i umowę o pracę u pracodawcy X traktować jako 1 umowę czy 2 - chodzi o kwotę kosztów uzyskania przychodu dla 1 lub 2 umów?
- czy ZUS za listopad i grudzień 2010 wyśle do mnie PIT za to co płacił, czy jest to wszystko uwzględnione już w PIT-11 od pracodawcy?

Data: 2011-03-04 13:28:07
Autor: Andrew
problem z PIT 37 - jak interpretować, 2 pytanka
 - czy umowę o dzieło i umowę o pracę u pracodawcy X traktować jako 1 umowę czy
2 - chodzi o kwotę kosztów uzyskania przychodu dla 1 lub 2 umów?

koszty umowy o dzieło nie wchodzą do limitu kosztów umowy o pracę.

- czy ZUS za listopad i grudzień 2010 wyśle do mnie PIT za to co płacił, czy
jest to wszystko uwzględnione już w PIT-11 od pracodawcy?

Ato juz zależy kto za zwonienie płacił.

Data: 2011-03-04 13:51:57
Autor: aczkolwiek
> [...]

> 2 - chodzi o kwotę kosztów uzyskania przychodu dla 1 lub 2 umów?

koszty umowy o dzieło nie wchodzą do limitu kosztów umowy o pracę.

rozumiem, czyli jako jedną umowę traktuję

> - czy ZUS za listopad i grudzień 2010 wyśle do mnie PIT za to co płacił,

> czy

> jest to wszystko uwzględnione już w PIT-11 od pracodawcy?

Ato juz zależy kto za zwonienie płacił.

przelewy dostawałem od pracodawcy do konca grudnia, rozumiem, że ZUS placil im, bo było to zwolnienie wypadkowe od 1.10.2010.

Data: 2011-03-04 14:02:39
Autor: Andrew
problem z PIT 37 - jak interpretować, 2 pytanka

z umowy o pracę wpisujesz przychody i koszty odpowiednio w pozycje 39 i 40 a z umowy o dzieło w pozycję 47 i 48. Zresztą pewnie tak masz te dochody rozdzielone w pit-11

> [...]

przelewy dostawałem od pracodawcy do konca grudnia, rozumiem, że ZUS placil
im, bo było to zwolnienie wypadkowe od 1.10.2010.

Wypłacali Tobie i potrącali sobie z tego co byli winni zusowi tytułem składek. W każdym razie z zusu już nic nie dostaniesz.

Data: 2011-03-04 16:46:39
Autor: krzysiek
problem z PIT 37 - jak interpretować, 2 pytanka

Wypłacali Tobie i potrącali sobie z tego co byli winni zusowi tytułem

składek. W każdym razie z zusu już nic nie dostaniesz.

Dzięki, wszystko jasne.

pzdr

--

problem z PIT 37 - jak interpretować, 2 pytanka