problem z SSD - stracił ochotę na zapis

Data: 2017-09-03 22:18:06
Autor: p0li
problem z SSD - stracił ochotę na zapis

witam

mam roblem z dyskiem ssd f-my corsair 60GB
działał dobre 7 lat i przy kolejnym właczeniu kompa po prostu stracił
ochote na jakikolwiek zapis

próby formatowania czy zdejmowania i zakładania partycji kończą się pełnym
sukcesem a po odłaczeniu i podłaczeniu dysku poprzednia zawartośc jest
nienaruszona

podczas próby zainstalowania windowsa w okienku gdzie można sformatować
dysk przed instalacją wyskakuje komunikat że dysk jest zabezpieczony przed
zapisem wszystko co jest na dysku jest dostępne ale ze względu na brak możliwości
zapisu windows się nie uruchamia  (w sumie mam backup idealny :))

czy próbowac jakimiś super-duper programami czy program do formatowania
niskopoziomowego coś tu zdizała czy po prostu szukać nowego dysku??

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; skype: p0li_ten_jedyny

Data: 2017-09-04 00:31:51
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-03 o 22:18, p0li pisze:

czy próbowac jakimiś super-duper programami czy program do formatowania
niskopoziomowego coś tu zdizała czy po prostu szukać nowego dysku??

Kupić zamiennik i szybko przekopiować dane.

W kartach pamięci czasem przed padem całkowitym nie można nic
zapisać. Jedyna rozsądna rada to dane przekopiować dopóki można.

A potem możesz eksperymentować do woli lub do momentu padu
całkowitego.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-04 02:26:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
problem z SSD - stracił ochotę na zapis

"RadoslawF" oohvt2$aku$1@node1.news.atman.pl

A potem możesz eksperymentować do woli

Co tu eksperymentować? -- dysk taki nie ma śrubek,
więc albo pasuje jako podstawka pod kiwający się
stolik, albo nie pasuje... ;)

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-09-04 13:16:17
Autor: t-1
problem z SSD - stracił ochotę na zapis
W dniu 2017-09-03 o 22:18, p0li pisze:

czy próbowac jakimiś super-duper programami czy program do formatowania
niskopoziomowego coś tu zdizała czy po prostu szukać nowego dysku??

Miałem tak z pamięcią mikro SD.
Można ją było nawet rzekomo sformatować a po wyłączeniu zasilania wracała stara zawartość.

Data: 2017-09-04 13:17:55
Autor: t-1
W dniu 2017-09-04 o 13:16, t-1 pisze:
[...]

Nie dodałem, że masz "wieczny" backup systemu.

Data: 2017-09-04 13:17:51
Autor: Tomaszek
problem z SSD - stracił ochotę na zapis
W dniu 2017-09-03 o 22:18, p0li pisze:

wszystko co jest na dysku jest dostępne ale ze względu na brak możliwości
zapisu windows się nie uruchamia  (w sumie mam backup idealny :))

Cieszyć się, że uszkodził się w ten sposób. Mógł się uszkodzić tak, że nie byłby wcale wykrywany.

czy próbowac jakimiś super-duper programami czy program do formatowania
niskopoziomowego coś tu zdizała czy po prostu szukać nowego dysku??

Zdecydowanie nowe SSD.
BTW: Dlaczego to wszyscy nazywają dyskiem no nie wiem. Tam się nic nie obraca;)

--
t0maszek

Data: 2017-09-04 13:33:01
Autor: t-1
W dniu 2017-09-04 o 13:17, Tomaszek pisze:

Zdecydowanie nowe SSD.
BTW: Dlaczego to wszyscy nazywają dyskiem no nie wiem. Tam się nic nie obraca;)

A jak maja nazwać, aby było wiadomo jaka to część komputera?

Data: 2017-09-04 14:25:25
Autor: Tomaszek
W dniu 2017-09-04 o 13:33, t-1 pisze:
A jak maja nazwać, aby było wiadomo jaka to część komputera?

Solid State Device, pamięć masowa, magazyn danych... więcej mi nie przychodzi do głowy.

--
t0maszek

Data: 2017-09-04 20:16:19
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-04 o 14:25, Tomaszek pisze:

A jak maja nazwać, aby było wiadomo jaka to część komputera?

Solid State Device, pamięć masowa, magazyn danych... więcej mi nie przychodzi do głowy.

To że nowe nazewnictwo dezorientuje ludzi też ci nie przychodzi
do głowy. Tych piszących artykuły również.
"Telefon xxx ma wystarczającą ilość pamięci a yyy ma jej trochę
za mało." I teraz powiedz czy idiota który to napisał miał na myśli
RAM czy tzw "pamięć dyskową"?

Pozdrawiam

Data: 2017-09-04 20:24:14
Autor: Tomaszek
W dniu 2017-09-04 o 20:16, RadoslawF pisze:
[...]

Oczywiście masz rację. Chodzi mi o to, żeby spróbować odkręcić błędy, które zostały popełnione na początku. Przykładów takich jak podałeś jest na pęczki oczywiście. Zaraz się zacznie dyskusja o poziomie dziennikarstwa współczesnego, co pociągnie za sobą wiele następnych tematów, a tego chciałbym uniknąć. Gównoburze przestały mnie już kręcić:) Odpuszczam:)

--
t0maszek

Data: 2017-09-04 22:02:52
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-04 o 20:24, Tomaszek pisze:

[...]

To nie próbuj.
Ludzie którzy próbowali nas odzwyczaić od błędnego tłumaczenia
słowa save i zastąpić poprawnym zachowaj zostali uznani za
niereformowalnych idiotów. Tak się przyjęło i tak zostanie.
Co najwyżej rozbawienie wzbudzi tłumaczenie przez młodego
informatyka znanej linijki angielskiego hymnu "Boże zapisz Królową"

Pozdrawiam

Data: 2017-09-04 22:06:02
Autor: Tomaszek
W dniu 2017-09-04 o 22:02, RadoslawF pisze:
[...]

Ja już z niczym nie walczę. Poddałem się ogólnonarodowej depresji.

--
t0maszek

Data: 2017-09-04 13:50:47
Autor: JaNus
problem z SSD - stracił ochotę na zapis
W dniu 2017-09-04 o 13:17, Tomaszek pisze:
SSD. BTW: Dlaczego to wszyscy nazywają dyskiem no nie wiem. Tam się
nic nie obraca;)

Z tego co pamiętam, to owa bezustanna pomyłka doczekała się nawet
jakiejś zgryźliwej uwagi w Wiki. Ale określenie "napęd" - też nie bardzo
pasuje. Lecz tak Bogiem a prawdą "napęd" DVD, czy HDD - to też swoisty
dziwoląg słowny. A innego terminu jakoś nie doczekaliśmy się.

Lecz już od chwili, gdy zaczęła się ta nasza możliwość od-spawania z
demolodów, i zaczęto budować ten niewydarzony pseudokapitalizm, to nasz
język ojczysty jest kaleczony coraz to bardziej. Brak tłumaczenia
terminów, w korporacjach zamiast "działu kadr" jest Human Relations, i
setki innych, obcojęzycznych terminów, anglicyzmy na każdym kroku. Jeśli
nie ma dobrego, rodzimego odpowiednika, to... kicha! Pozostaje zdać się
na obcy. Dawniej Śniadeccy spolszczyli mnóstwo obcojęzycznych określeń,
więc jakoś można było!

Data: 2017-09-04 10:05:29
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 4 września 2017 13:50:46 UTC+2 użytkownik JaNus napisał:
> [...]
pasuje. Lecz tak Bogiem a prawdą "napęd" DVD, czy HDD - to też swoisty
dziwoląg słowny. A innego terminu jakoś nie doczekaliśmy się.

No nie. Napęd DVD nazywa sie precyzyjnie tak jak ma sie nazywać.
No bo napęd dvd to tylko napęd (no i kontroler) sam dysk jest osobno. więc dysk jest w praktyce napędzany napędem.

Dla hdd jest troche mniej oczywiście bo tenże napęd jest stały. czyli na stale do dysku przykręcony. O ile dla hdd nazwa dysk jest naturalniejsza a napęd troche pokraczna o tyle dvd/cd jest całkiem ok.

Najmniej chyba kontrowersyjna nazwa to pamięc masowa. Pamięta? Tak. Jest jakaś masa? Jest.

Data: 2017-09-04 14:27:22
Autor: Tomaszek
W dniu 2017-09-04 o 13:50, JaNus pisze:

[...]

Miło przeczytać, że kogoś to jeszcze obchodzi i w ogóle to widzi. Ale obawiam się, że obchodzi Cię to dlatego, że najmłodszy już nie jesteś:)

--
t0maszek

Data: 2017-09-04 19:38:07
Autor: Adam
problem z SSD - stracił ochotę na zapis
W dniu 2017-09-04 o 19:05, sczygiel@gmail.com pisze:
(...)
Dla hdd jest troche mniej oczywiście bo tenże napęd jest stały. czyli na stale do dysku przykręcony. O ile dla hdd nazwa dysk jest naturalniejsza a napęd troche pokraczna o tyle dvd/cd jest całkiem ok.

Ale były dyski twarde typu Winchester - z wymiennymi talerzami.
Natomiast nazwa została dzięki "sile bezwładności" ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-09-05 11:28:56
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 04.09.2017 JaNus <bez@adresu> napisał/a:

na obcy. Dawniej Śniadeccy spolszczyli mnóstwo obcojęzycznych określeń,
więc jakoś można było!

No można było. Dzięki temu mamy całki, różniczki i macierze,
podczas gdy reszta świata ma integrały, dyferencjały i matryce.

A tacy Francuzi i Czesi też nie gęsi język mają, zamiast komputerów
mają des ordinateurs i počítačů :-)

Data: 2017-09-05 17:43:01
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-05 o 13:28, Dominik Ałaszewski pisze:

[...]

Są też minusy stosowania innego nazewnictwa.

A tacy Francuzi i Czesi też nie gęsi język mają, zamiast komputerów
mają des ordinateurs i počítačů :-)

A w jakim stopniu używają?
Bo my mamy ładne i polskie "samochód" a bardzo często używamy
nieładnego bo nie polskiego auto.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-04 15:17:56
Autor: Roman Tyczka
On Mon, 4 Sep 2017 13:17:51 +0200, Tomaszek wrote:

Zdecydowanie nowe SSD.
BTW: Dlaczego to wszyscy nazywają dyskiem no nie wiem. Tam się nic nie obraca;)

Pojęcie dysk nie zawiera w sobie obracania. Dysk to coś bardziej od okręgu,
krążka, weźmy choćby dysk w kręgosłupie, ten raczej nie wiruje :-)

A jak w środku jest zbudowany SSD jeszcze nie będę sprawdzał, bo działa ;-)

Roman Tyczka

Data: 2017-09-04 15:24:57
Autor: Tomaszek
W dniu 2017-09-04 o 15:17, Roman Tyczka pisze:
Pojęcie dysk nie zawiera w sobie obracania. Dysk to coś bardziej od okręgu,
krążka, weźmy choćby dysk w kręgosłupie, ten raczej nie wiruje :-)

A jak w środku jest zbudowany SSD jeszcze nie będę sprawdzał, bo działa ;-)

Nikt nie każe od razu psuć "dysku" Można np. zerknąć tu:
https://youtu.be/Jmk9qt8OkLQ?t=4m10s

--
t0maszek

Data: 2017-09-04 16:42:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
problem z SSD - stracił ochotę na zapis

"Roman Tyczka" 3cc52z06lvkt$.dlg@tyczka.com

krążka, weźmy choćby dysk w kręgosłupie, ten raczej nie wiruje :-)

Ale rotuje. ;) Ponadto ulega naciskom/presji -- co jest znamienne krętaczom. ;)

A jak w środku jest zbudowany SSD
jeszcze nie będę sprawdzał, bo działa ;-)

SSD to 'solid-state drive', ale można też
to odczytać jako 'solid-state device'...

Gorzej z żarówką LED. LED albowiem nie dlatego
świeci, że żarzy się...

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-09-05 10:49:02
Autor: Marek
problem z SSD - stracił ochotę na zapis
Gorzej z żarówką LED. LED albowiem nie dlatego
świeci, że żarzy się...

Poprawnie powinno być świetlówka kulista LED (dawna żarówka), tak jak jest świetlówka liniowa LED (dawna jarzeniówka).

Data: 2017-09-05 15:22:32
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 5 Sep 2017 10:49:02 +0200, Marek napisał(a):

Gorzej z żarówką LED. LED albowiem nie dlatego
świeci, że żarzy się...

Poprawnie powinno być świetlówka kulista LED (dawna żarówka), tak jak jest świetlówka liniowa LED (dawna jarzeniówka).

E tam. Ja sympatyzuję z określeniem "ledówka"
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-09-06 02:07:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
problem z SSD - stracił ochotę na zapis

"Jacek Maciejewski" 14xmrca0vdhdb.8qaq653cg8nc.dlg@40tude.net

Poprawnie powinno być świetlówka kulista LED
(dawna żarówka), tak jak jest
świetlówka liniowa LED (dawna jarzeniówka).

E tam. Ja sympatyzuję z określeniem "ledówka"

A ja -- ledka.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-09-07 20:24:41
Autor: JoteR
"Jacek Maciejewski" napisał:

[...]

W książkach z lat 70-tych niektórzy autorzy starali się zaszczepić termin "DEL" (dioda elektroluminescencyjna). I jakoś się nie przyjęło. Dziwne...

JoteR

problem z SSD - stracił ochotę na zapis