Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   problem z TU Hestia- długie

problem z TU Hestia- długie

Data: 2009-09-21 20:20:54
Autor: Agall
problem z TU Hestia- długie
Kolega dokonał zakupu przez komis samochodu zarejestrowanego w kraju. Otrzymał też ubezpieczenie OC (z opłaconą składką za cały rok) dalej ważne przez ponad pół roku. Po przerejestrowaniu samochodu na własne nazwisko i inne numery (zmiana województwa) zwrócił się do ubezpieczyciela - agenta z wnioskiem o przepisanie (aneksowanie) polisy lub chociażby adnotacji na poświadczeniu i tu zonk! Agent z uwagi na tzw. sprzedaż wielokrotną, gdyż Hestia tak traktuje sprzedaż przez komis, nie jest uprawniony do wystawienia dokumentu poświadczającego zmiany w ubezpieczeniu. Takiej zmiany, pod warunkiem złożenia wniosku o rekalkulacje składki dokonuje wyłącznie centrala w Sopocie w terminie .... nie krótszym niż miesiąc czasu. Tu następuje rada ubezpieczyciela, aby jeździć po kraju z umową kupna sprzedaży. Problem w tym że pojazd został kupiony w konkretnym celu - wyjazdów za granicę. Jednak ... podczas kontroli drogowej niemiecki policjant nie honorował takiego rozwiązania żądając dokumentu ubezpieczenia z wyraźnie wymienionym aktualnym numerem rejestracyjnym i nazwiskiem zgodnym z dowodem rejestracyjnym. Na nic zdały się tłumaczenia że złożono już wniosek do ubezpieczyciela o przepisanie dokumentu, bo i jak to udowodnić. Zwracam sie więc z zapytaniem, jak w sposób prawny wpłynąć na ubezpieczyciela w celu przyspieszenia załatwienia sprawy??? Próba interwencji w TU w Sopocie spełzła na stwierdzeniu że takie są procedury wewnętrzne i jak nie pasują, to zawsze można dać wypowiedzenie i ubezpieczyć auto na nowo. Czy takie  postępowanie z klientem jest normalne. Może powinien tu wkroczyć rzecznik ubezpieczonych ??? Proszę o rady i pozdrawiam.

problem z TU Hestia- długie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona