problem z Urzedem Skarbowym rozliczenie pit za 2008r

Data: 2009-07-18 11:38:24
Autor:
problem z Urzedem Skarbowym rozliczenie pit za 2008r
Witam Prosze o pomoc w mojej sprawie która dotyczy rozliczenia PIT za 2008r.
W 2008r miałem dochody z pracy i miałem zysk z giełdy. W PIT-37 z dochodów z pracy miałem nadpłatę podatku w kwocie 100,-zł (red do zwrotu dla mnie) a w PIT-38 z zysku giełdy miałem do zapłaty 1000zł. Złożyłem dwie deklaracje PIT-
37 i PIT-38 z wnioskiem o przeksięgowanie nadpłaty z PIT-37 na PIT-38 i pod koniec kwietnia zapłaciłem różnicę tj 900zł podatku (licząc że nadplatę  z PIT-37US skarbowy przeksięguje na podatek z tytułu PIT-38).
Jakież było moje ździwienie gdy wczoraj dostalem przekaz pocztowy z US ze zwrotem podatku z tytułu PIT-37 w kwocie 100zł. Nie odebrałem tych pieniędzy i zostaną zwrócone do US.
I teraz moje pytanie co mam robić czy ponownie składać wniosek o przeksiegowanie tych 100zł na podatek PIT-38. Moja obawa jest taka że US potraktuje że to ja mam niedopłatę podatku PIT-38 w kwocie i naliczy mi jeszcze odsetki karne.
Co zrobic w moim przypadku co radzicie bo chyba jest w ordynacji podatkowej zapis  że nadpłaty z podatku podlegają zaliczeniu na bieżące zobowiązania podatkowe. Czy mam rację?

Data: 2009-07-18 15:08:13
Autor: cef
Użytkownik wrote:

I teraz moje pytanie co mam robić czy ponownie składać wniosek o
przeksiegowanie tych 100zł na podatek PIT-38.

A jaką masz odpowiedź na pierwszy wniosek?

Data: 2009-07-18 13:33:18
Autor:
cef <cezfar@interia.pl> napisał(a):
Użytkownik wrote:

> I teraz moje pytanie co mam robić czy ponownie składać wniosek o
> przeksiegowanie tych 100zł na podatek PIT-38.

A jaką masz odpowiedź na pierwszy wniosek?

Nie dostałem żadnej odpowiedzi ale wcześnie dzwoniłem do US i pracownik udzielił mi takiej odpowiedzi że taka jest praktyka. Jakie to ma znaczenie?
Jestem teraz w kropce. --

Data: 2009-07-18 15:51:21
Autor: cef
Użytkownik wrote:

[...]

Zadzwoń i zapytaj jaka jest praktyka w tym wypadku.

Data: 2009-07-18 22:18:53
Autor: zenek

Użytkownik < pl> napisał w wiadomości  -37 w kwocie 100zł. Nie odebrałem tych pieniędzy

  Moja obawa jest taka że US
potraktuje że to ja mam niedopłatę podatku PIT-38 w kwocie i naliczy mi
jeszcze odsetki karne.

Co na dzisiaj wynosi 2,27 PLN...

Pozdro
zenek

problem z Urzedem Skarbowym rozliczenie pit za 2008r