Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   problem z berlingo 2 hdi

problem z berlingo 2 hdi

Data: 2011-07-15 18:45:37
Autor: mirek
problem z berlingo 2 hdi
witam,
może ktoś z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle zapaliły się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby elektryczne zaczęły bardzo powoli się opuszczać i podnosić. Jakieś pomysły?
--
Mirek

Data: 2011-07-15 17:56:26
Autor: Waldek Godel
problem z berlingo 2 hdi
Dnia Fri, 15 Jul 2011 18:45:37 +0200, mirek napisał(a):

witam,
może kto¶ z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle zapaliły się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby elektryczne zaczęły bardzo powoli się opuszczać i podnosić. Jakie¶ pomysły?

Awaria BSI albo co¶, co powoduje nieprawidłow± jego pracę, np. zawilgocenie
jego zł±cza.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-15 18:11:06
Autor: to
problem z berlingo 2 hdi
begin mirek
może ktoś z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle
zapaliły się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby
elektryczne zaczęły bardzo powoli się opuszczać i podnosić.

Miałem coś takiego w myśliwcu, gdy przelatywałem nad Trójkątem Bermudzkim.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-07-15 20:29:26
Autor: DoQ
problem z berlingo 2 hdi
W dniu 15-07-2011 20:11, to pisze:

Miałem co¶ takiego w my¶liwcu, gdy przelatywałem nad Trójk±tem Bermudzkim.

Jak tak miałem w poprzedniej Toyocie Prius, okazało się że wylały się baterie.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-16 01:55:58
Autor: to
problem z berlingo 2 hdi
begin DoQ
Miałem coś takiego w myśliwcu, gdy przelatywałem nad Trójkątem
Bermudzkim.

Jak tak miałem w poprzedniej Toyocie Prius, okazało się że wylały się
baterie.

Ponoć objawy się wzmagają, gdy dodatkowo wypadnie klocek.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-07-16 11:13:36
Autor: DoQ
problem z berlingo 2 hdi
W dniu 16-0
Jak tak miałem w poprzedniej Toyocie Prius, okazało się że wylały się
baterie.
Ponoć objawy się wzmagaj±, gdy dodatkowo wypadnie klocek.

Dlatego MY'10 unowocze¶nili, zrezygnowali z przestarzałych tarcz i zamontowali bębnopr±dnice mimo¶rodow± na tylnej osi.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-16 16:21:25
Autor: Michał Gut
problem z berlingo 2 hdi
zamontowali bębnopr±dnice mimo¶rodow± na tylnej osi.

brzmi jak komenda w startrek voyager;)

Data: 2011-07-16 16:34:32
Autor: DoQ
problem z berlingo 2 hdi
W dniu 16-07-2011 16:21, Michał Gut pisze:
zamontowali bębnopr±dnice mimo¶rodow± na tylnej osi.
brzmi jak komenda w startrek voyager;)

Słuszna uwaga. Jest to technologia zapożyczona z wahadałowca Endeavour napędzanego beznodiazepinem potocznie zwanego Oksazepamem ;)


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-16 14:18:20
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
problem z berlingo 2 hdi
Miałem coś takiego w myśliwcu, gdy przelatywałem nad Trójkątem Bermudzkim.

Kto normalny przelatuje myśliwcem nad trójkątem bermudzkim? Chcesz się zabić?

Ja od lat latam tamtędy wielosilnikowym bombowcem i tylko raz zdarzyło mi się, że płyn do spryskiwaczy akurat się skończył...

--
Adam 'Adak' KÄ™piĹ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2011-07-16 12:31:34
Autor: to
problem z berlingo 2 hdi
begin Adam 'Adak' Kępiński
Kto normalny przelatuje myśliwcem nad trójkątem bermudzkim? Chcesz się
zabić?

Od tego czasu już nie latam -- człowiek uczy się na błędach.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-07-16 13:23:44
Autor: Waldek Godel
problem z berlingo 2 hdi
Dnia Sat, 16 Jul 2011 14:18:20 +0200, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

Miałem co¶ takiego w my¶liwcu, gdy przelatywałem nad Trójk±tem Bermudzkim.

Kto normalny przelatuje my¶liwcem nad trójk±tem bermudzkim? Chcesz się zabić?

Ja od lat latam tamtędy wielosilnikowym bombowcem i tylko raz zdarzyło mi się, że płyn do spryskiwaczy akurat się skończył...

Trzeba było wysłać Napoleona do Jezusa, żeby trochę zrobił

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-15 19:09:15
Autor: =Marcos=
problem z berlingo 2 hdi
witam,
może ktoś z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle zapaliły się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby elektryczne zaczęły bardzo powoli się opuszczać i podnosić. Jakieś pomysły?

Coś takiego było w kilku odcinkach "Z Archiwum X", ale raczej nie Berlingo ;)

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjęcia

Data: 2011-07-15 19:11:58
Autor: Jacek Maciejewski
problem z berlingo 2 hdi
Dnia Fri, 15 Jul 2011 18:45:37 +0200, mirek napisał(a):

może kto¶ z Was spotkał się z takim objawem

Dokładnie tak było kiedy miałem bliskie spotkanie z UFO :) --
Jacek

Data: 2011-07-15 19:14:43
Autor: Grejon
problem z berlingo 2 hdi
W dniu 2011-07-15 18:45, mirek pisze:
witam,
może kto¶ z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle
zapaliły się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby
elektryczne zaczęły bardzo powoli się opuszczać i podnosić. Jakie¶ pomysły?

W kwestii formalnej - Berlingo 2 czy Berlingo 1 po fl?

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-07-15 19:18:13
Autor: Michał Gut
problem z berlingo 2 hdi
Powiedzialbym ze szyna CAN ale nie pasuje mi tu to opuszczanie powoli i podnoszenie.

Data: 2011-07-15 20:27:58
Autor: DoQ
problem z berlingo 2 hdi
W dniu 15-07-2011 19:18, Michał Gut pisze:
Powiedzialbym ze szyna CAN ale nie pasuje mi tu to opuszczanie powoli i
podnoszenie.

Dlaczego nie pasuje?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-15 22:54:25
Autor: Michał Gut
problem z berlingo 2 hdi
Powiedzialbym ze szyna CAN ale nie pasuje mi tu to opuszczanie powoli i
podnoszenie.

Dlaczego nie pasuje?

bo jakby doszlo do anomalii w CAN to brak transmisji (a nieczytelna to prawie to samo co brak dla urzadzenia odbiorczego) by powodowal niedzialanie urzadzen a kolega tu pisal o czesciowym dzialaniu.

Data: 2011-07-15 23:17:20
Autor: DoQ
problem z berlingo 2 hdi
W dniu 15-07-2011 22:54, Michał Gut pisze:

Dlaczego nie pasuje?
bo jakby doszlo do anomalii w CAN to brak transmisji (a nieczytelna to
prawie to samo co brak dla urzadzenia odbiorczego) by powodowal
niedzialanie urzadzen a kolega tu pisal o czesciowym dzialaniu.

Zakłócenia i wadliwe urz±dzenia w CAN jak najbardziej pasuj± do takich objawów.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-16 01:16:47
Autor: Michał Gut
problem z berlingo 2 hdi
Zakłócenia i wadliwe urz±dzenia w CAN jak najbardziej pasuj± do takich objawów.

do paralizu tak ale imho nie pasuja do czesciowego dzialania - te szyby chocby czy brzeczyk kolegi od kierunkow/rezerwy

Data: 2011-07-16 10:31:44
Autor: DoQ
problem z berlingo 2 hdi
W dniu 16-07-2011 01:16, Michał Gut pisze:
Zakłócenia i wadliwe urz±dzenia w CAN jak najbardziej pasuj± do takich
objawów.
do paralizu tak ale imho nie pasuja do czesciowego dzialania - te szyby
chocby czy brzeczyk kolegi od kierunkow/rezerwy

Pasuj±.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-15 19:47:19
Autor: BartekK
problem z berlingo 2 hdi
W dniu 2011-07-15 18:45, mirek pisze:
witam,
może ktoś z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle
zapaliły się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby
elektryczne zaczęły bardzo powoli się opuszczać i podnosić. Jakieś pomysły?
W bliĹşniaczym peugeotowym partnerze 3 takie coĹ› siÄ™ dzieje, jak podczas pracy silnika siÄ™ masa/aku odpadnie, niby cos jest zasilane ale z alternatora ktorego regulator glupieje, wiec cuda sie dzieja, wszystko sie restartuje i napiecie skacze.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2011-07-15 22:38:17
Autor: cation
problem z berlingo 2 hdi
Ja tez witam

może kto¶ z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle zapaliły się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby elektryczne zaczęły bardzo powoli się opuszczać i podnosić. Jakie¶ pomysły?

Widzisz, wiekszosc ci odpowiedziala niestety jakimis glupkowatymi komentarzami ale jezdzimy w firmie tym czyms (Berlingo 2004r) i stwierdzilismy po kilku latach jazdy ze ten samochód "ma dusze" ;-)
U nas ostatnio np cos padlo i
1) nie dziala predkosciomierz i nie nabija kilometrow
2) nie grzeje swiec - zapinamy je ręcznie kablem 3x1,5mm^2
3)po zgaszeniu silnika zaswieca sie wiele lampek (nawet taka smieszna czerwona ze zbiorniczkiem wody cy cu¶ - nigdy sie przedtem nie swiecila) na pare sekund + radio +
4) otwiera się i zamyka ze dwa razy centralny - tak na pozegnanie. Oczywiscie trzeba chwile odczekac bo jak sobie pilotem zamkniesz to ci sie sam otworzy zaraz

Nie ¶miejcie się więc - ten typ tak ma jak widac. Obstawiam uwalenie komputera, tam wszystkim on steruje, nawet spryskiwaczem (olbrzymi lag po pociagnieciu wajchy) i buzzerkiem udaj±cym przerywacz kierunkow (jak podczas działania kierunkowskazow zapiszczy on np z powodu zapalenia sie rezerwy paliwa yo cykanie kierunkow milknie na pare sekund - pieknosci, francuska mysl techniczna....)


pzdr

Data: 2011-07-15 22:47:17
Autor: Waldek Godel
problem z berlingo 2 hdi
Dnia Fri, 15 Jul 2011 22:38:17 +0200, cation napisał(a):

Nie ¶miejcie się więc - ten typ tak ma jak widac. Obstawiam uwalenie komputera, tam wszystkim on steruje, nawet spryskiwaczem (olbrzymi lag po pociagnieciu wajchy) i buzzerkiem udaj±cym przerywacz kierunkow (jak podczas działania kierunkowskazow zapiszczy on np z powodu zapalenia sie rezerwy paliwa yo cykanie kierunkow milknie na pare sekund - pieknosci, francuska mysl techniczna....)

Aż się chce powiedziedzieć, że pieprzysz jak ci co dawali głupkowane
odpowiedzi. A dobr± dostałe¶ - komputer BSI.
W tym samochodzie s± dwa komputery - ECU steruj±cy silnikiem i tzw. "moduł
komfortu" steruj±cy wszystkim innym, nawet z klaksonem.
Objawy pokazuj±, że komputer ewidentnie głupieje. Winny jest albo sam
komputer albo jego przewody.
Dosyć słynne pocz±tkowe problemy z modelami C5 (dosyć podobne w objawach
zreszt±) były spowodowane zamakaniem głównej wtyczki BSI. Był recall,
serwisy założyły solidnego gumowego kondona na wtyczkę i się uspokoiło.

Robota jest raczej dla elektryka, chyba, że wiesz o co biega. Pocz±tek jest
prosty - wyj±ć akumulator, DOKŁADNIE odczy¶cić klemy i zaciski akumulatora,
przesmarować wazelin± techniczn±, porz±dnie zacisn±ć. Sprawdzić kabel
masowy od akumulatora, dokręcić mocowanie do nadwozia, sprawdzić czy nie
skorodowane. PóĽniej możesz sprawdzić wtyczkę BSI. W niektórych modelach
jest mocowany dosyć nieszczę¶liwie pod krawędzi± maski, czasem może się tam
dostać woda. Jak komputer albo kable s± mokre, to masz odpowiedż. Choć
Berlingo ma BSI chyba zintegrowane ze skrzynk± bezpieczników, jeżeli dobrze
pamiętam.

Jak nie jest mokry, to odepnij wtyczkę, pry¶nij jakim¶ kontakt-spray (WD40
to NIE jest kontakt-spray ani nawet nigdy nie leżał w pobliżu) i dokładnie
wci¶nij spowrotem. Jak nie pomoże, to niestety do kogo¶ kto ma Lexię i zna
się na rzeczy.
W razie uszkodzenia BSI, kupisz używkę za 150-200 zł, tyle, że musisz
wszystko zaprogramować Lexi± i będziesz to tego potrzebować hasła z ASO,
jeżeli go jeszcze nie masz na jakiej¶ kartce, to trzeba będzie podjechać i
wygenerować. Zreszt± osoba z Lexia powinna ci powiedzieć co i jak.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-16 08:37:15
Autor: mirek
problem z berlingo 2 hdi
W dniu 2011-07-15 23:47, Waldek Godel pisze:
Dnia Fri, 15 Jul 2011 22:38:17 +0200, cation napisał(a):

Aż się chce powiedziedzieć, że pieprzysz jak ci co dawali głupkowane
odpowiedzi. A dobr± dostałe¶ - komputer BSI.
W tym samochodzie s± dwa komputery - ECU steruj±cy silnikiem i tzw. "moduł
komfortu" steruj±cy wszystkim innym, nawet z klaksonem.
Objawy pokazuj±, że komputer ewidentnie głupieje. Winny jest albo sam
komputer albo jego przewody.
Dosyć słynne pocz±tkowe problemy z modelami C5 (dosyć podobne w objawach
zreszt±) były spowodowane zamakaniem głównej wtyczki BSI. Był recall,
serwisy założyły solidnego gumowego kondona na wtyczkę i się uspokoiło.

Robota jest raczej dla elektryka, chyba, że wiesz o co biega. Pocz±tek jest
prosty - wyj±ć akumulator, DOKŁADNIE odczy¶cić klemy i zaciski akumulatora,
przesmarować wazelin± techniczn±, porz±dnie zacisn±ć. Sprawdzić kabel
masowy od akumulatora, dokręcić mocowanie do nadwozia, sprawdzić czy nie
skorodowane. PóĽniej możesz sprawdzić wtyczkę BSI. W niektórych modelach
jest mocowany dosyć nieszczę¶liwie pod krawędzi± maski, czasem może się tam
dostać woda. Jak komputer albo kable s± mokre, to masz odpowiedż. Choć
Berlingo ma BSI chyba zintegrowane ze skrzynk± bezpieczników, jeżeli dobrze
pamiętam.

Jak nie jest mokry, to odepnij wtyczkę, pry¶nij jakim¶ kontakt-spray (WD40
to NIE jest kontakt-spray ani nawet nigdy nie leżał w pobliżu) i dokładnie
wci¶nij spowrotem. Jak nie pomoże, to niestety do kogo¶ kto ma Lexię i zna
się na rzeczy.
W razie uszkodzenia BSI, kupisz używkę za 150-200 zł, tyle, że musisz
wszystko zaprogramować Lexi± i będziesz to tego potrzebować hasła z ASO,
jeżeli go jeszcze nie masz na jakiej¶ kartce, to trzeba będzie podjechać i
wygenerować. Zreszt± osoba z Lexia powinna ci powiedzieć co i jak.


bardzo dziękuję za informacje, teraz wiem, gdzie szukać.

--
Mirek

Data: 2011-07-16 11:54:42
Autor: cation
problem z berlingo 2 hdi

Wielkie dzieki za wskazowki, sprobuje w najblizszym czasie sie temu przyjrzec...

Data: 2011-07-16 11:57:47
Autor: cation
problem z berlingo 2 hdi

a i jescze jedno, czy BSI wystepuje w berlingo 1,9D - zwykly dizel???

Data: 2011-07-16 11:26:04
Autor: Waldek Godel
problem z berlingo 2 hdi
Dnia Sat, 16 Jul 2011 11:57:47 +0200, cation napisał(a):

a i jescze jedno, czy BSI wystepuje w berlingo 1,9D - zwykly dizel???

tak, bo BSI nie ma nic wspólnego z silnikiem, tylko z cał± reszt±.
A co do silnika - to nie jest już zwykły XUD, tylko ma dołożone
elektroniczne sterowanie, nazwę zmienion± na DW8 i ECU też jest (ale skoro
silnik chodzi bez problemu, to nie ma co tego ruszać)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-15 22:55:48
Autor: Michał Gut
problem z berlingo 2 hdi
jak w morde strzelil albo CAN albo masa silnika

Data: 2011-07-15 23:31:00
Autor: cation
problem z berlingo 2 hdi

jak w morde strzelil albo CAN albo masa silnika

ze niby jak to naprawic??
swego czasu komp wywalal error "blad pamieci eprom", lampka awarii sie to zapala , to gasnie...
Juz nas to nie rusza, jezdzi, jeszcze....

Data: 2011-07-16 01:20:20
Autor: Michał Gut
problem z berlingo 2 hdi
jak w morde strzelil albo CAN albo masa silnika

ze niby jak to naprawic??
swego czasu komp wywalal error "blad pamieci eprom", lampka awarii sie to zapala , to gasnie...
Juz nas to nie rusza, jezdzi, jeszcze....

masa silnika to sprtawdzasz kabel pomiedzy silnikiem a bud± (u mnie do sciany grodziowej)

co do can to ci nie pomoge. tu juz elektronik potrzebny ktory 'poslucha' co lata po drutach od can. moze jedno urzadzenie zasiewa a moze bodykomp sie rozsypal - waldek zdaje sie ze ocykany w cytrynkach. posluchaj raczej jego.

Data: 2011-07-16 16:21:24
Autor: mirek
problem z berlingo 2 hdi
W dniu 2011-07-15 18:45, mirek pisze:
witam,
może ktoś z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle
zapaliły się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby
elektryczne zaczęły bardzo powoli się opuszczać i podnosić. Jakieś pomysły?

sprawa się wyjaśniła - przyczyną problemów był regulator napięcia, żeby było śmieszniej produkowany przez firmę Bosch:)

Mam jeszcze jedno pytanie - od którego rocznika, lub inaczej w jakich silnikach montowane było koło dwumasowe? Niedługo czeka mnie wymiana sprzęgła, zaś mechanik mówi, że jeśli w tym modelu jest koło dwumasowe to przydałoby się je od razu wymienić. Silnik 2.0 hdi, 90km, rok produkcji 2005.

I jeśli takowe koło posiadam, to jest to coś takiego?
http://www.automotofrance.pl/pl/Products/3501/kolo_pasowe_walu_korbowego_berlingo_2_0hdi/Show/

--
Mirek

Data: 2011-07-16 15:32:26
Autor: Waldek Godel
problem z berlingo 2 hdi
Dnia Sat, 16 Jul 2011 16:21:24 +0200, mirek napisał(a):


sprawa się wyja¶niła - przyczyn± problemów był regulator napięcia, żeby było ¶mieszniej produkowany przez firmę Bosch:)

tak to jest zawsze z urban legend o samochodach na F.
Niemiecka czę¶ć za 30 zł, ale opinia o całym francuskim samochodzie.
Natomiast jak w panzerwagenie ukręci się wał albo pęknie głowica, to jest
to tylko czę¶ć eksploatacyjna, musisz się do tego przyzwyczaić.


Mam jeszcze jedno pytanie - od którego rocznika, lub inaczej w jakich silnikach montowane było koło dwumasowe? Niedługo czeka mnie wymiana sprzęgła, za¶ mechanik mówi, że je¶li w tym modelu jest koło dwumasowe to przydałoby się je od razu wymienić. Silnik 2.0 hdi, 90km, rok produkcji 2005.

I je¶li takowe koło posiadam, to jest to co¶ takiego?
http://www.automotofrance.pl/pl/Products/3501/kolo_pasowe_walu_korbowego_berlingo_2_0hdi/Show/

to czym się powszechnie straszy, to dwumasowe koło zamachowe - 2.0 HDi 90
KM nigdy takiego nie miał, od pocz±tku do końca jego montażu.

a to na fotce, to owszem posiadasz. Tyle, ze w linku jest kompletnie chora
cena, nowe znajdziesz za połowę tego.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-16 16:44:13
Autor: DoQ
problem z berlingo 2 hdi
W dniu 16-07-2011 16:32, Waldek Godel pisze:

sprawa się wyja¶niła - przyczyn± problemów był regulator napięcia, żeby
było ¶mieszniej produkowany przez firmę Bosch:)>
tak to jest zawsze z urban legend o samochodach na F.
Niemiecka czę¶ć za 30 zł, ale opinia o całym francuskim samochodzie.

Nie znasz się.
To jest czę¶ć Boscha ale robiona z dużo gorszych materiałów niż dla folkswagena, na specjalnej gorszej linii produkcyjnej przeznaczonej do francuzów ;)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-16 17:03:03
Autor: to
problem z berlingo 2 hdi
begin DoQ
Nie znasz siÄ™.
To jest część Boscha ale robiona z dużo gorszych materiałów niż dla
folkswagena, na specjalnej gorszej linii produkcyjnej przeznaczonej do
francuzĂłw ;)

Kto wie, czy to nie sabotaĹĽ pogrobowcĂłw Hitlera!

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-07-16 19:16:05
Autor: DoQ
problem z berlingo 2 hdi
W dniu 16-07-2011 19:03, to pisze:

Nie znasz się.
To jest czę¶ć Boscha ale robiona z dużo gorszych materiałów niż dla
folkswagena, na specjalnej gorszej linii produkcyjnej przeznaczonej do
francuzów ;)
Kto wie, czy to nie sabotaż pogrobowców Hitlera!


Całkiem możliwe, że w czasie II wojny chodziło o sabotaż słynnych francuskich Spitfire.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-16 17:21:03
Autor: to
problem z berlingo 2 hdi
begin DoQ
Całkiem możliwe, że w czasie II wojny chodziło o sabotaż słynnych
francuskich Spitfire.

Ironią historii jest, że ów regulator napięcia z czasów wojny jest nadal wykorzystywany we współczesnych, francuskich samochodach!

Już chyba wiem skąd ta niechęć do samochodów na F.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-07-16 20:04:18
Autor: J.F.
problem z berlingo 2 hdi
Dnia 16 Jul 2011 17:21:03 GMT, to napisał(a):
begin DoQ
Całkiem możliwe, że w czasie II wojny chodziło o sabotaż słynnych
francuskich Spitfire.

Ironi± historii jest, że ów regulator napięcia z czasów wojny jest nadal wykorzystywany we współczesnych, francuskich samochodach!

Nie klam nie klam.

Wspolczesny jest mechaniczny, czy w czasie wojny stosowali
polprzewodnikowy ?

J.

Data: 2011-07-16 20:59:28
Autor: DoQ
problem z berlingo 2 hdi
W dniu 16-07-2011 20:04, J.F. pisze:
Ironi± historii jest, że ów regulator napięcia z czasów wojny jest nadal
wykorzystywany we współczesnych, francuskich samochodach!
Nie klam nie klam.

Ma rację. W PSA stosuje się TAKI SAM regulator zapewniaj±cy symetrię osiow± amplitudy napięcia - wiem, bo sam mam taki i wymieniałem go już ze dwa razy. Z tym że u mnie oprócz kontrolek, wł±czyły się wentylatory chłodnic i poci±gnęły zaparkowany samochód wzdłuż ulicy powoduj±c liczne szkody. To jest mój ostatni samochód na F.

Pozdrawiam
Paweł

problem z berlingo 2 hdi

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona