Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   problem z berlingo 2 hdi

problem z berlingo 2 hdi

Data: 2011-07-16 16:21:24
Autor: mirek
problem z berlingo 2 hdi
W dniu 2011-07-15 18:45, mirek pisze:
witam,
może ktoś z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle
zapaliły się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby
elektryczne zaczęły bardzo powoli się opuszczać i podnosić. Jakieś pomysły?

sprawa się wyjaśniła - przyczyną problemów był regulator napięcia, żeby było śmieszniej produkowany przez firmę Bosch:)

Mam jeszcze jedno pytanie - od którego rocznika, lub inaczej w jakich silnikach montowane było koło dwumasowe? Niedługo czeka mnie wymiana sprzęgła, zaś mechanik mówi, że jeśli w tym modelu jest koło dwumasowe to przydałoby się je od razu wymienić. Silnik 2.0 hdi, 90km, rok produkcji 2005.

I jeśli takowe koło posiadam, to jest to coś takiego?
http://www.automotofrance.pl/pl/Products/3501/kolo_pasowe_walu_korbowego_berlingo_2_0hdi/Show/

--
Mirek

Data: 2011-07-16 15:32:26
Autor: Waldek Godel
problem z berlingo 2 hdi
Dnia Sat, 16 Jul 2011 16:21:24 +0200, mirek napisał(a):


sprawa się wyja¶niła - przyczyn± problemów był regulator napięcia, żeby było ¶mieszniej produkowany przez firmę Bosch:)

tak to jest zawsze z urban legend o samochodach na F.
Niemiecka czę¶ć za 30 zł, ale opinia o całym francuskim samochodzie.
Natomiast jak w panzerwagenie ukręci się wał albo pęknie głowica, to jest
to tylko czę¶ć eksploatacyjna, musisz się do tego przyzwyczaić.


Mam jeszcze jedno pytanie - od którego rocznika, lub inaczej w jakich silnikach montowane było koło dwumasowe? Niedługo czeka mnie wymiana sprzęgła, za¶ mechanik mówi, że je¶li w tym modelu jest koło dwumasowe to przydałoby się je od razu wymienić. Silnik 2.0 hdi, 90km, rok produkcji 2005.

I je¶li takowe koło posiadam, to jest to co¶ takiego?
http://www.automotofrance.pl/pl/Products/3501/kolo_pasowe_walu_korbowego_berlingo_2_0hdi/Show/

to czym się powszechnie straszy, to dwumasowe koło zamachowe - 2.0 HDi 90
KM nigdy takiego nie miał, od pocz±tku do końca jego montażu.

a to na fotce, to owszem posiadasz. Tyle, ze w linku jest kompletnie chora
cena, nowe znajdziesz za połowę tego.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-16 16:44:13
Autor: DoQ
problem z berlingo 2 hdi
W dniu 16-07-2011 16:32, Waldek Godel pisze:

sprawa się wyja¶niła - przyczyn± problemów był regulator napięcia, żeby
było ¶mieszniej produkowany przez firmę Bosch:)>
tak to jest zawsze z urban legend o samochodach na F.
Niemiecka czę¶ć za 30 zł, ale opinia o całym francuskim samochodzie.

Nie znasz się.
To jest czę¶ć Boscha ale robiona z dużo gorszych materiałów niż dla folkswagena, na specjalnej gorszej linii produkcyjnej przeznaczonej do francuzów ;)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-16 17:03:03
Autor: to
problem z berlingo 2 hdi
begin DoQ
Nie znasz siÄ™.
To jest część Boscha ale robiona z dużo gorszych materiałów niż dla
folkswagena, na specjalnej gorszej linii produkcyjnej przeznaczonej do
francuzĂłw ;)

Kto wie, czy to nie sabotaĹĽ pogrobowcĂłw Hitlera!

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-07-16 19:16:05
Autor: DoQ
problem z berlingo 2 hdi
W dniu 16-07-2011 19:03, to pisze:

Nie znasz się.
To jest czę¶ć Boscha ale robiona z dużo gorszych materiałów niż dla
folkswagena, na specjalnej gorszej linii produkcyjnej przeznaczonej do
francuzów ;)
Kto wie, czy to nie sabotaż pogrobowców Hitlera!


Całkiem możliwe, że w czasie II wojny chodziło o sabotaż słynnych francuskich Spitfire.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-16 17:21:03
Autor: to
problem z berlingo 2 hdi
begin DoQ
Całkiem możliwe, że w czasie II wojny chodziło o sabotaż słynnych
francuskich Spitfire.

Ironią historii jest, że ów regulator napięcia z czasów wojny jest nadal wykorzystywany we współczesnych, francuskich samochodach!

Już chyba wiem skąd ta niechęć do samochodów na F.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-07-16 20:04:18
Autor: J.F.
problem z berlingo 2 hdi
Dnia 16 Jul 2011 17:21:03 GMT, to napisał(a):
begin DoQ
Całkiem możliwe, że w czasie II wojny chodziło o sabotaż słynnych
francuskich Spitfire.

Ironi± historii jest, że ów regulator napięcia z czasów wojny jest nadal wykorzystywany we współczesnych, francuskich samochodach!

Nie klam nie klam.

Wspolczesny jest mechaniczny, czy w czasie wojny stosowali
polprzewodnikowy ?

J.

Data: 2011-07-16 20:59:28
Autor: DoQ
problem z berlingo 2 hdi
W dniu 16-07-2011 20:04, J.F. pisze:
Ironi± historii jest, że ów regulator napięcia z czasów wojny jest nadal
wykorzystywany we współczesnych, francuskich samochodach!
Nie klam nie klam.

Ma rację. W PSA stosuje się TAKI SAM regulator zapewniaj±cy symetrię osiow± amplitudy napięcia - wiem, bo sam mam taki i wymieniałem go już ze dwa razy. Z tym że u mnie oprócz kontrolek, wł±czyły się wentylatory chłodnic i poci±gnęły zaparkowany samochód wzdłuż ulicy powoduj±c liczne szkody. To jest mój ostatni samochód na F.

Pozdrawiam
Paweł

problem z berlingo 2 hdi

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona