problem z biurem rachunkowym

Data: 2010-07-22 23:15:29
Autor: gadacz
problem z biurem rachunkowym
Witajcie,

mam dosc spory problem,

otoz trafilem na "ksiegowego", ktory:

1. dzien rozwiazania umowy 31.06.2010 - twierdzi, ze chce jeszcze rozliczac czerwiec, pytanie na jakiej podstawie i bez pelnomocnictwa.
jego "prawnik" sadzi, ze ma prawo.

2. straszy mnie sadami, ze jesli nie dostarcze mu dokumentow, to zglosi to US i wystawi fakture w miesiacu lipcu (nie wiem rowniez na jakiej podstawie) i jesli jej nie oplace to oczywiscie sad mnie czeka.

3. jest nieuchwytny, nie chce wydac moich dokumentow

4. wyslalem pismo do US, zeby oni na niego "wplyneli"
a urzad rozklada rece i twierdza, ze nie moga nic zrobic.

Pan z US podpowiedzial, ze moge na policje z tym isc, badz do sadu.
sek w tym, ze idac na policje nie okresle im wartosci materialnej (zl) tych dokumentow. Logiczne jest to, ze potrzebuje te dokumenty zebym mogl dalej rozliczac sie u innego ksiegowego.

Poradzcie co z tym gosciem zrobic, bo juz nie wiem gdzie ten temat zaczepic.

za podpowiedzi z gory dziekuje!
Gadacz

Data: 2010-07-22 23:18:12
Autor: gadacz
problem z biurem rachunkowym
W dniu 2010-07-22 23:15, gadacz pisze:

zapomnialem dodac, wypowiedzenie mam i uregulowane platnosci u niego rowniez.
Gadacz
| http://www.psmade.pl - kurs photoshop, tutoriale, darmowe grafiki |
| http://www.vectorized.pl - darmowe wektory, ai., eps., cdr. |

Data: 2010-07-22 23:27:37
Autor: cef
gadacz wrote:

otoz trafilem na "ksiegowego", ktory:

1. dzien rozwiazania umowy 31.06.2010 - twierdzi, ze chce jeszcze
rozliczac czerwiec, pytanie na jakiej podstawie

Może na podstawie umowy?
Czy 31.06.2010 to już 01.07.2010 czy jakiś byt pośredni?

Data: 2010-07-22 23:34:32
Autor: gadacz
W dniu 2010-07-22 23:27, cef pisze:
gadacz wrote:

[...]

kurcze, zle ujalem, *umowa wygasla z dniem 31.06.10*

Data: 2010-07-22 23:36:48
Autor: Liwiusz
gadacz wrote:

[...]

   Księgowy ma rację, umowa nie wygasła i nadal obowiązuje.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-22 23:43:34
Autor: gadacz
gadacz wrote:

[...]

niby jak ma obowiazywac skoro wygasla? i jakim cudem mialaby nie wygasnac, skoro okres wypowiedzenia mowi, ze wygasnie w dniu podanym wyzej?

Data: 2010-07-22 23:44:16
Autor: Liwiusz
gadacz wrote:

[...]

   Taki dzień jeszcze nie nadszedł.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-22 23:46:17
Autor: gadacz
gadacz wrote:

[...]

wybacz, faktycznie czerwiec ma 30 dni, w papierach jest ok bo wlasnie sprawdzilem. to skoro jest to 30 czerwiec wiec wygasla.

Data: 2010-07-22 23:49:54
Autor: Liwiusz
gadacz pisze:

wybacz, faktycznie czerwiec ma 30 dni, w papierach jest ok bo wlasnie sprawdzilem. to skoro jest to 30 czerwiec wiec wygasla.

   Czy umowa zobowiązuje do rozliczania "w okresie" jej trwania, czy "za okres" jej trwania?

--
Liwiusz

Data: 2010-07-22 23:59:17
Autor: gadacz
W dniu 2010-07-22 23:49, Liwiusz pisze:
gadacz pisze:

[...]

nie ma takiego zapisu ale jest:

/strony zawieraja umowe na czas nieokreslony z zachowaniem jednomiesiecznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na ostatni dzien miesiaca, - przy czym zleceniobiorca dokona wpisow do ewidencji i ksiegi oraz rozliczy miesiac w ktorym uplywa termin umowy/

jak rozumiem, chodzi o miesiac maj, ktory rozliczany byl w czerwcu.

Data: 2010-07-23 00:02:30
Autor: Liwiusz
gadacz pisze:

[...]

   Skoro umowa rozwiązała sie w czerwcu, to ten miesiąc księgowy musi jeszcze rozliczyć, to jasno wynika z powyższej treści.

   Ale nie uważam za słuszne zatrzymywanie dokumentów - powinieneś mieć do nich pełny dostęp, również w czasie trwania umowy, a tym bardziej po.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-23 00:04:57
Autor: gadacz
W dniu 2010-07-23 00:02, Liwiusz pisze:
to ten miesiąc księgowy musi jeszcze rozliczyć, to jasno wynika z
powyższej treści.

moment jest zapis "miesiac w ktorym uplywa termin umowy"
w czerwcu uplynal, a w tym miesiacu zostal rozliczony maj.
a czerwiec mam rozliczany w lipcu, i jakby nie patrzec to nie jest miesiac w ktorym konczy sie umowa.

Data: 2010-07-23 00:07:55
Autor: Liwiusz
gadacz pisze:
[...]

=
rozliczy czerwiec

czerwiec rozliczy się w lipcu

> a czerwiec mam rozliczany w lipcu, i jakby nie patrzec to nie jest
> miesiac w ktorym konczy sie umowa.

   Ale umowa zobowiązuje do rozliczenia czerwca.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-23 00:11:33
Autor: gadacz
W dniu 2010-07-23 00:07, Liwiusz pisze:
gadacz pisze:
> [...]

 > miesiac w ktorym konczy sie umowa.

Ale umowa zobowiązuje do rozliczenia czerwca.

niby jak ma to zrobic skoro nie ma waznej umowy?
po za tym w czerwcu rozliczamy maj - zawsze jest miesiac w tyl, dlatego uwazam, ze na maju sie konczy.

Data: 2010-07-23 00:17:38
Autor: Liwiusz
gadacz pisze:
> [...]

po za tym w czerwcu rozliczamy maj - zawsze jest miesiac w tyl, dlatego uwazam, ze na maju sie konczy.

   Jak rozumiem umowę to już jasno wyjaśniłem. I nie ma w tym nic dziwnego. Na przykład z OC samochodu też ktoś może żądać odszkodowania, choćby umowa została już rozwiązana.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-23 12:13:15
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 23 Jul 2010, gadacz wrote:

W dniu 2010-07-23 00:07, Liwiusz pisze:

Ale umowa zobowiązuje do rozliczenia czerwca.

niby jak ma to zrobic skoro nie ma waznej umowy?

  Ma ważną umowę.
  To Ty nie rozumiesz faktu, że umowa wypowiedziana jest nadal ważna:
obowiązuje w zakresie zdarzeń które dotyczyły okresu przed wypowiedzeniem,
nie dotyczy zdarzeń nowych.
  Rozważ sobie taki przypadek - w zakresie umowy coś zostanie zrobione
"nie tak". I jedna ze stron chce "reklamować" - czy to z jednej strony
usługę (że coś źle zrobiono), czy z drugiej zapłatę (że źle zapłacono).
  Powiadasz, że już nie może wysuwać roszczeń "bo umowa nie obowiązuje"?

  To samo dotyczy przypadku który opisujesz: umowa się skonczyła, ale
są jeszcze niedokończone zobowiązania. I o ile strony nie postanowią
zmienić umowy w ten sposób, że uznają je za niebyłe, to z tych
zobowiązań *trzeba się wywiązać*.

po za tym w czerwcu rozliczamy maj - zawsze jest miesiac w tyl, dlatego uwazam, ze na maju sie konczy.

  Ale z treści którą podałeś wynika co innego - że umowa nie kończy się
"w miesiącu dokonywania rozliczenia", a wraz z "miesiącem który
zostanie rozliczony".
  Czyli umowa skończy się wraz z rozliczeniem czerwca.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-23 07:12:05
Autor: cef
gadacz wrote:

[...]

Czyli słusznie podejrzewałem, że na podstawie umowy.
Termin umowy upływa w czerwcu i za ten miesiąc zleceniobiorca
dokona wpisów do ksiąg. Nie wiem jak mozesz rozumieć to inaczej.

Co do technicznej strony, to o przetrzymywaniu dokumentów
informację dostałeś. Możesz zrezygnować z rozliczenia za miesiąc
czerwiec i zabrać dokumenty, ale bedziesz musiał jakoś rozliczyć finansowo ten miesiąc
z księgowym. Odda Ci dokumenty, a za czerwiec wystawi
fakturę zgodnie z umową i jak  nie zapłacisz, to doczekasz komornika.

Data: 2010-07-23 12:19:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 23 Jul 2010, cef wrote:

Co do technicznej strony, to o przetrzymywaniu dokumentów
informację dostałeś. Możesz zrezygnować z rozliczenia za miesiąc
czerwiec i zabrać dokumenty

  Jeśli "gadacz" będzie trwał na stanowisku które prezentuje, to może
sam się podłożyć pod to co mu "biuro" sugeruje - prawdopodobnie ma
zgłoszone "przechowywanie dokumentów w biurze księgowym".
  Fakt, może (wbrew umowie) zabrać dokumenty i przechować je u siebie,
ale jeśli "tamci" zgłosili że dokumenty zwrócą "po 20.", to będzie
okienko w ktorym US może dać się namówić na kontrolę :>
(idzie mi o fakt, iż skoro "gadacz" jest taki pewien momentu
zakończenia umowy - wbrew temu co nam cytuje - to może polegać
na tym iż "to biuro miało obowiązek")

ten miesiąc z księgowym. Odda Ci dokumenty, a za czerwiec wystawi fakturę zgodnie z umową i jak nie zapłacisz, to doczekasz komornika.

  Ano. Ale chodzi o fakt odrębny od roszczeń biura - jeśli wbrew
umowie i wbrew stanowisku biura zmieni miejsce przechowywania
dokumentów, to musi już o wszystko dbać *osobiście*.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-23 13:21:20
Autor: m4rkiz
"gadacz" <gadacz_usenet@o2.pl> wrote in message news:i2aevm$1ug2$1opal.icpnet.pl...
[...]

termin umowy uplywa w czerwcu, wiec czerwiec jest to ostatni miesiac
ktory ma byc przez niego rozliczony

jak rozumiem, chodzi o miesiac maj, ktory rozliczany byl w czerwcu.

a to jest druga interpretacja, ale imho nieco ciezsza do wybronienia,
bo nie wynika doslownie z zapisu w umowie tylko z waszej praktyki

Data: 2010-07-23 14:43:41
Autor: mvoicem
problem z biurem rachunkowym
(23.07.2010 14:21), m4rkiz wrote:
[...]
jak rozumiem, chodzi o miesiac maj, ktory rozliczany byl w czerwcu.

a to jest druga interpretacja, ale imho nieco ciezsza do wybronienia,
bo nie wynika doslownie z zapisu w umowie tylko z waszej praktyki

Niemożliwa do wybronienia, bo nie tylko nie wynika z zapisu w umowie ale
jest wręcz z nim sprzeczna.

p. m.

Data: 2010-07-22 23:36:36
Autor: mvoicem
(22.07.2010 23:15), gadacz wrote:
Witajcie,

mam dosc spory problem,

otoz trafilem na "ksiegowego", ktory:

1. dzien rozwiazania umowy 31.06.2010 -

Czy na pewno to jest dzień rozwiązania umowy, czy jej wypowiedzenia? Czy
umowa została wypowiedziana, czy może rozwiązana za porozumieniem stron?
Jaki jest okres wypowiedzenia?

[...]
sek w tym, ze idac na policje nie okresle im wartosci materialnej (zl)
tych dokumentow.

A po co Ci ich wartość materialna? Przetrzymywanie czyichś dokumentów i
odmowa ich zwrotu jest IMO przestępstwem.

p. m.

Data: 2010-07-22 23:42:47
Autor: gadacz
W dniu 2010-07-22 23:36, mvoicem pisze:
zy jej wypowiedzenia? Czy
umowa została wypowiedziana, czy może rozwiązana za porozumieniem stron?
Jaki jest okres wypowiedzenia?

miesieczny, a wypowiedzenie zostalo zlozone w maju. wiec 31.06.10
jest dniem wygasniecia jak rozumiem.

Data: 2010-07-23 00:18:28
Autor: mvoicem
(22.07.2010 23:42), gadacz wrote:
[...]

No więc zgodnie z tym, jak również z tym co napisałeś Liwiuszowi, uważam że
 - księgowy ma obowiązek rozliczyć ci czerwiec (czyli w lipcu) ale
możesz go z tego obowiązku zwolnić i wg mnie nie ma prawa wymuszać na
tobie tego rozliczenia,
 - mimo tego że go z tego obowiązku zwolnisz, należy mu się za to zapłata.

Zapłacić, wezwać do wydania dokumentów, jeżeli nie zechce wydać (co jest
bardzo dziwne IMO) zastanowić się nad wezwaniem policji.

Patrz na wątki w stylu "dziekanat nie chce wydać świadectwa" , tam
możesz znaleźć trochę pożytecznych informacji na temat walki z
przetrzymywaniem dokumentów.

p. m.

Data: 2010-07-23 00:32:29
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "gadacz" <gadacz_usenet@o2.pl> napisał w wiadomości news:i2acdi$1srf$1opal.icpnet.pl...

Poradzcie co z tym gosciem zrobic, bo juz nie wiem gdzie ten temat zaczepic.

Wezwać pisemnie do wydania dokumentów, a po bezskutecznym upływie terminu (załóżmy 7 dni) powiadomić Policję. Ukrycie dokumentów, to nie kradzież, więc ich w artość nie ma znaczenia.

Data: 2010-07-23 00:36:31
Autor: gadacz
W dniu 2010-07-23 00:32, Robert Tomasik pisze:
[...]

wezwanie dostarczone i odebrane ponad tydzien temu przez "ksiegowego" (mam potwierdzenie odbioru),
a co do policji to mam oczywiscie zamiar tam sie wybrac.