Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku

problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku

Data: 2009-04-09 20:11:24
Autor: alex
problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
Witam koleżeństwo i pomocy szukam!

Ja z takim problemem: mam Bandita (400), który nie ładuje/rozładowuje
akumulator. Po włożeniu naładowanego aku moto pięknie chodzi, można
ruszyć na miasto, po czym akumulator stopniowo się rozladowuje
(sprawdzalem miernikiem). Po dojechaniu do napięcia 12,5 moto zaczyna
gasnąć.

Moto pojechalo do warsztatu (suzuki jaskłowski warszawa), gdzie miły
pan Wojtek zaordynował wymianę reglera. Kupilem regler tajwanski,
podobno mocniejszy. Po wymianie moto dojechało od warsztatu
(prymasa/gorczewska) do ronda Zawiszy gdzie zdechlo z rozladowanym
aku. Odpalilem jakos na pych i okazalo sie ze przy dodaniu gazu silnik
gasnie wiec turlalem sie dalej z taka predkoscia jak sie dalo -
20-30km/h. Moto wrocilo do serwisu. W serwisie mechanik stwierdzil ze
to na pewno gazniki a moto rozladowuje sie przy probach
odpalania. Wymienili olej, przeczyscili i zsynchronizowali gazniki,
skasowali piec stow. Po wyjezdzie z warsztatu motor zdechl na rondzie
ONZ.

Za trzecim razem zdazylem wyjechac z warszatu, pojechac od
Gorczewskiej do Powstancow i wrocic do Prymasa i zdechl na wjezdzie w
Prymasa. Dopchalem do warsztatu gdzie stoi drugi tydzien, mechanik
mowi ze wszystki pieknie dziala, jak sie wlaczy dmuchawa to laduje
tylko napieciem 12,3 wolta "ale powinno wystarczyc" a poza tym
dmuchawa sie wlacza rzadko. Moze ja zle jezdze, ale jak jade to
dmuchawa generalnie chodzi. Jeszcze z objawow: gasnie zawsze przy
wolnych manewrach typu jazda w korku, zawracanie. Aku zawsze jest w
takim stanie ze zakreci pare razy rozrusznikiem a potem juz tylko tyka
przekaźnikiem od zapłonu. Nastepnego dnia, jak wszystko wystygnie i
aku odpocznie to czasem nawet odpali.

Co to może być? Kto to może naprawic?

aleks from hell.pl

Data: 2009-04-09 11:30:18
Autor: Sherlock
problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
On 9 Kwi, 20:11, a...@hell.pl wrote:

Co to może być? Kto to może naprawic?

Masz miernik? pomierz jakie masz ładowanie,  czy skacze podczas
dodawania gazu, czy spada i o ile przy włączaniu urządzeń (np.
oświetlenia).
Ja stawiam na walnięty alternator.

pozdrawiam
Sherlock

Data: 2009-04-09 20:38:57
Autor: alex
problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
Sherlock <wojtek.matecki@gmail.com> writes:

On 9 Kwi, 20:11, a...@hell.pl wrote:

Co to może być? Kto to może naprawic?

Masz miernik? pomierz jakie masz ładowanie,  czy skacze podczas
dodawania gazu, czy spada i o ile przy włączaniu urządzeń (np.
oświetlenia).
Ja stawiam na walnięty alternator.

Mam, ale cholera w tym motocyklu aku jest idealnie pod dupą, nie da
się długo jeździć bez siodła, ale spróbuję coś pokombinować, bokiem puścić.

Z tym że on jakieś tam ładowanie to ma, jak stoi i podkręcić obroty to
napięcie na aku rośnie do około 13V.

a

Data: 2009-04-09 11:52:38
Autor: Sherlock
problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
On 9 Kwi, 20:38, a...@hell.pl wrote:

Mam, ale cholera w tym motocyklu aku jest idealnie pod dupą, nie da
się długo jeździć bez siodła, ale spróbuję coś pokombinować, bokiem puścić.

ale ja Ci nie każę jeździć - podłącz, pobaw się manetką, powłączaj
oświetlenie i obserwuj

Z tym że on jakieś tam ładowanie to ma, jak stoi i podkręcić obroty to
napięcie na aku rośnie do około 13V.

Za mało! powinno być ok 14,4-14,9V może trochę spadać po włączeniu
obciążęnia (oświetlenie).

Na początek regulator napięcia do sprawdzenia.

pozdr.
Sherlock

Data: 2009-04-09 21:06:43
Autor: Mystik
problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
Cześć

Użytkownik "Sherlock" <wojtek.matecki@gmail.com> napisał w wiadomości news:c197c5ec-937c-43d6-94ea-d7dcc77fa074r34g2000vba.googlegroups.com...
On 9 Kwi, 20:38, a...@hell.pl wrote:

Na początek regulator napięcia do sprawdzenia.

Ponieważ regler był już wymieniany, to proponuje sprawdzić najpierw jakie napięcie dostarcza alternator. Jeżeli ono będzie dobre, to wtedy regulator do wymiany.

pozdr.
Mystik

Data: 2009-04-09 12:17:09
Autor: Sherlock
problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
On 9 Kwi, 21:06, "Mystik" <mys...@poPROTECTION.pl> wrote:

Ponieważ regler był już wymieniany, to proponuje sprawdzić najpierw jakie
napięcie dostarcza alternator. Jeżeli ono będzie dobre, to wtedy regulator
do wymiany.


a racja, zgadzam się, również sprawdziłbym w tym momencie alternator

pozdrawiam
Sherlock

Data: 2009-04-09 22:48:13
Autor: James
problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
"Sherlock" wrote...
On 9 Kwi, 21:06, "Mystik" wrote:

Ponieważ regler był już wymieniany, to proponuje sprawdzić najpierw jakie
napięcie dostarcza alternator. Jeżeli ono będzie dobre, to wtedy regulator
do wymiany.

a racja, zgadzam się, również sprawdziłbym w tym momencie alternator

A moze po prostu akumulator jest walniety? Stary on jest? Z opisu wynika, ze dzieje sie to przy wolnej jezdzie, kiedy alt i tak nie laduje. Skoro aku wystarcza na jedna-dwie proby startu, to znaczy ze pojemnosci on nie ma zadnej. Dodatkowo, jezeli akumulator ma zwarcie to bedzie stawial tak duzy opor, ze alternator nie da rady osiagnac pelnego napiecia ladowania.
Moze oczywiscie byc tez uszkodzona jedna faza alternatora co jest bardzo prawdopodobne.
Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na AC i zmierz napiecie na 2-3 tysiace obrotow pomiedzy wszystkimi parami. Jezeli jeden z przewodow bedzie mial znacznie nizsze napiecie lub w ogole 0, bedzie to oznaczalo uszkodzenie uzwojen alternatora.

Powodzenia!
--
pozdro
James

Data: 2009-04-10 17:36:47
Autor: alex
problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
"James" <no@ddress.for.spam> writes:

"Sherlock" wrote...
On 9 Kwi, 21:06, "Mystik" wrote:

Ponieważ regler był już wymieniany, to proponuje sprawdzić najpierw jakie
napięcie dostarcza alternator. Jeżeli ono będzie dobre, to wtedy regulator
do wymiany.

a racja, zgadzam się, również sprawdziłbym w tym momencie alternator

A moze po prostu akumulator jest walniety? Stary on jest? Z opisu wynika, ze dzieje sie to przy wolnej jezdzie, kiedy alt i tak nie laduje. Skoro aku wystarcza na jedna-dwie proby startu, to znaczy ze pojemnosci on nie ma zadnej. Dodatkowo, jezeli akumulator ma zwarcie to bedzie stawial tak duzy opor, ze alternator nie da rady osiagnac pelnego napiecia ladowania.
Moze oczywiscie byc tez uszkodzona jedna faza alternatora co jest bardzo prawdopodobne.

Widać mało jasno napisałem: świeżo naładowany aku, naladowany na full,
wystarczy na różne kręcenia rozrusznikiem i potem jakieś 30-60 minut
jazdy (zależy jakiej), raz sobie pojeżdziłem i co jakiś czas
sprawdzałem napięcie na aku, i jak zaczęło się od 13,4 to sobie
zjezdzalo o 0,1V tak co 10 min, aż zjechało poniżej 12,5 kiedy motong
zaczął gasnąć.

A akumulator to nie jest, bo po drugim padzie pożyczyłem aku od kumpla
i woziłem ze sobą, po włożeniu rezerwy dotarłem do domu a rezerwa byla
tak samo rozładowana jak mój. Później już za ktorymś razem z rezerwą w
plecaku pojechałem po odbiór motora z warsztatu.

Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na AC i zmierz napiecie na 2-3 tysiace obrotow pomiedzy wszystkimi parami. Jezeli jeden z przewodow bedzie mial znacznie nizsze napiecie lub w ogole 0, bedzie to oznaczalo uszkodzenie uzwojen alternatora.

A ile mniejwiecej powinno byc? Moto teraz jest w warsztacie (gdzie
,,nie maja czasu jezdzic zeby to zdiagnozowac'' [-- -], ,,u nas
działa'' -- to moj tekst do cholery, to ja jestem komputerowcem), ale
jak nic nie zrobią do środy to odbiorę i sam się będę z tym pieprzyć.

Dzięki!

aleks fh

Data: 2009-04-10 19:09:18
Autor: KLOSZ
problem z elektryką: Bandit rozladowu je aku
alex@hell.pl pisze:


A ile mniejwiecej powinno byc?

Generalnie test uzwojen nie jest jakis wybujale skomplikowany. Rozlaczasz kostke z przewodami od altka, miernik w garsc i mierzysz. Nie mam pod reka serwisowki i nie dam glowy czy wartosci beda takie same, ale na przyklad w mojej Hundzie mierzysz rezystancje miedzy trzema przewodami zoltymi (kazdy z kazdym) - prawidlowa wartosc powinna byc w okolicach 0,5 Ohma. Miedzy czarnym i bialym przewodem (uzwojenie magnesowania - nie wiem czy u Ciebie tez takie jest, bo moze nie byc, wtedy beda tylko trzy zolte przewody i finito) w kostce altka powinno byc w granicach 2,1 - 2,6 Ohma.
Mozna tez zmierzyc wspomniane napiecie miedzy uzwojeniami przy pracujacym motocyklu i podlaczonej kostce altka. Tylko ostroznie, bo to juz moze troche potrzasnac czlowiekiem ;-) Nie wiem dokladnie jak jest w Twoim motocyklu (modelu), ale napiecie moze byc w zakresie 100 nawet do 400 VAC, takze ostroznie, bo beda efekty swiatlo i dzwiek ;-)

Przy okazji pokusibym sie o zmierzenie spoczynkowego poboru pradu, bo moze masz cos w instalacji co powoduje zwiekszony pobor, ktory tez nadwyreza aku, wiec warto sprawdzic przy okazji. Chociaz to co opisujesz wskazuje radczej na problem na drodze altek-regulator.

Generalnie to najlepiej jakbys sobie skads wytrzasna service manual do swojego modelu. Na ogol jest tam dokladnie opisane co nalezy krok po kroku sprawdzic i jak zinterpretowac otrzymane wyniki.

Dodatkowo, jesli bylyby jeszcze watpliwosci, w serwisowce znajdziesz tez dokladny opis jak pomierzyc czy prawidlowo dziala regulator.

Jesli o mnie chodzi to lapalbym miernik do reki i do boju. Troche sie pobawisz, posprawdzasz, a jak cos wykryjesz sam to bedziesz mial bezcenna satysfakcje.

Powodzenia

KLOSZ
--
Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ
"To co widzisz to też jest patologia, tylko troche inna niż Twoja..." - tez by KLOSZ

Data: 2009-04-10 19:43:07
Autor: KLOSZ
ERRATA
KLOSZ pisze:
Mozna tez zmierzyc wspomniane napiecie miedzy uzwojeniami przy pracujacym motocyklu i

ERRATA:  bylo napisane "podlaczonej"  -> tu powinno byc napisane ODLACZONEJ kostce - klepnelo mi sie "p".

kostce altka. Tylko ostroznie, bo to juz moze troche potrzasnac czlowiekiem ;-) Nie wiem dokladnie jak jest w Twoim motocyklu (modelu), ale napiecie moze byc w zakresie 100 nawet do 400 VAC, takze ostroznie, bo beda efekty swiatlo i dzwiek ;-)


Takze kostka ODLACZONA. Zerknalem sobie w to co mam o Suzukach i podaja, ze przy 5 krpm napiecie powinno byc na poziomie minimum 75-80 Voltow (wartosci na bazie GS500 i GSX400, moze ktos ma service manual do B.  to by Ci podal wartosci rezystancji uzwojen i napiecia dla Twojego modelu)

Zdrowko
KLOSZ
--
Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ
"To co widzisz to też jest patologia, tylko troche inna niż Twoja..." - tez by KLOSZ

Data: 2009-04-10 19:30:36
Autor: James
problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
<alex> wrote...
"James" writes:
A moze po prostu akumulator jest walniety?
Widać mało jasno napisałem: świeżo naładowany aku, naladowany na full,

OK, czyli uznajemy, ze akumulator jest dobry. Pozostaje wiec uklad ladowania, ktory jest banalnie prosty ;)

Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na AC i
A ile mniejwiecej powinno byc? Moto teraz jest w warsztacie (gdzie

Trudno jest okreslic napiecie z alternatora. Moze byc naprawde rozne, ale na pewno bedzie to duze kilkadziesiat wolt, a ponad 100 tez nie jest niczym dziwnym. Dodatkowo bedzie na pewno zalezne od obrotow silnika. Dlatego nie podalem wartosci jakiej nalezy sie spodziewac. Wazniejsze jest, zeby te wartosci byly rowne na wszystkich trzech parach przewodow. Mozna, jak wpomnial Klosz, mierzyc opor, ale to jest trudniejsze. Wartosci sa bardzo niskie i same przewody do miernika moga dac przeklamanie o 100%. Sprobowac jednak warto... Zazwyczaj opor uzwojen to 0,1 do 1 Ohm. Pamietaj, zeby sprawdzic jaki opor maja przewody miernika - zewrzyj je i zobacz odczyt, potem od wyniku pomiaru odejmij ta wartosc. Mozna tez troche dodac na przewody od alt do regulatora. Mysle, ze wynik do 2ohm bedzie ok, ale znow wazniejsze jest, zeby wszystkie odczyty byly rowne. Jesli dwa beda mialy np 3ohm, a jeden 10 to wiadomo, ze to uzwojenie jest uszkodzone. Sprawdz tez czy nie ma czasem przejsca z tych przewodow do masy. Jezeli jest, to masz zwarcie uzwojenia do masy.
Zrob pomiary i napisz co wyszlo. Poradzimy co moze byc problemem.

--
pozdro
James

Data: 2009-04-20 21:50:31
Autor: alex
koniec historii, było: Re: problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
"James" <no@ddress.for.spam> writes:

Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na AC i
A ile mniejwiecej powinno byc? Moto teraz jest w warsztacie (gdzie

Trudno jest okreslic napiecie z alternatora. Moze byc naprawde rozne, ale na pewno bedzie to duze kilkadziesiat wolt, a ponad 100 tez nie jest niczym dziwnym. Dodatkowo bedzie na pewno zalezne od obrotow silnika. Dlatego nie podalem wartosci jakiej nalezy sie spodziewac. Wazniejsze jest, zeby te wartosci byly rowne na wszystkich trzech parach przewodow. Mozna, jak wpomnial Klosz, mierzyc opor, ale to jest trudniejsze. Wartosci sa bardzo niskie i same przewody do miernika moga dac przeklamanie o 100%. Sprobowac jednak warto... Zazwyczaj opor uzwojen to 0,1 do 1 Ohm. Pamietaj, zeby sprawdzic jaki opor maja przewody miernika - zewrzyj je i zobacz odczyt, potem od wyniku pomiaru odejmij ta wartosc. Mozna tez troche dodac na przewody od alt do regulatora. Mysle, ze wynik do 2ohm bedzie ok, ale znow wazniejsze jest, zeby wszystkie odczyty byly rowne. Jesli dwa beda mialy np 3ohm, a jeden 10 to wiadomo, ze to uzwojenie jest uszkodzone. Sprawdz tez czy nie ma czasem przejsca z tych przewodow do masy. Jezeli jest, to masz zwarcie uzwojenia do masy.
Zrob pomiary i napisz co wyszlo. Poradzimy co moze byc problemem.

mechanior zrobił pomiary JESZCZE RAZ, przepytalem ich co wyszło wg
tego co tu wszyscy pisali, okazało się ze jednak napiecie ladowania za
niskie bo podobno zlaczka odprowadzająca masę z regulatora (?)
zasniedziala, zrobili obejscie, napiecie ladowania jest, aku trzyma
13V, mozna jezdzic

dziękuję wszystkim i NIE JEŻDZIJCIE do Suzuki Jaskłowski!

w rozmowie dowiedzialem sie ze do starych maszyn nie maja serwisowek, zalamka


--
=alx | crypto 0x46399138 | GSF 400 Bandit | nie mam czasu na hedonizm

Data: 2009-04-10 19:44:34
Autor: zbigi
problem z elektryką: Bandit rozladowu je aku
alex@hell.pl napisał(a):
"James" <no@ddress.for.spam> writes:
"Sherlock" wrote...
On 9 Kwi, 21:06, "Mystik" wrote:

Ponieważ regler był już wymieniany, to proponuje sprawdzić najpierw jakie
napięcie dostarcza alternator.

a racja, zgadzam się, również sprawdziłbym w tym momencie alternator

A moze po prostu akumulator jest walniety? Stary on jest? Z opisu wynika, ze dzieje sie to przy wolnej jezdzie, kiedy alt i tak nie laduje.

Widać mało jasno napisałem: świeżo naładowany aku, naladowany na full,
wystarczy na różne kręcenia rozrusznikiem i potem jakieś 30-60 minut
jazdy (zależy jakiej),

Ale normalnie sprawny akumulator winien wystarczyc na wiele dluzej jezdzenia bez ladowania. Wiem, bo testowalem ;)

raz sobie pojeżdziłem i co jakiś czas
sprawdzałem napięcie na aku, i jak zaczęło się od 13,4 to sobie
zjezdzalo o 0,1V tak co 10 min, aż zjechało poniżej 12,5 kiedy motong
zaczął gasnąć.

Kurde... Strasznie duzo napiecia potrzebuje do pracy. U mnie zdychal, jak juz zarowki swiecily na ciemnozolto.

A akumulator to nie jest, bo po drugim padzie pożyczyłem aku od kumpla
i woziłem ze sobą, po włożeniu rezerwy dotarłem do domu a rezerwa byla
tak samo rozładowana jak mój. Później już za ktorymś razem z rezerwą w
plecaku pojechałem po odbiór motora z warsztatu.

Hmm... Istnieje niezerowe prawdopodobienstwo, ze ten drugi aku jest w podobnym stanie jak twoj (niepelnowartosciowy) tyle, ze ma szczescie na co dzien jezdzic w motocyklu z w pelni sprawnym i wydajnym ukladem ladowania.

Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na AC i zmierz napiecie na 2-3 tysiace obrotow pomiedzy wszystkimi parami. Jezeli jeden z przewodow bedzie mial znacznie nizsze napiecie lub w ogole 0, bedzie to oznaczalo uszkodzenie uzwojen alternatora.

A ile mniejwiecej powinno byc?

OIDP jakies 60V. Wieksi elektrycy powinni mnie poprawic jezeli sie myle, a jest to mozliwe.

Moto teraz jest w warsztacie (gdzie
,,nie maja czasu jezdzic zeby to zdiagnozowac'' [-- -], ,,u nas
działa'' -- to moj tekst do cholery, to ja jestem komputerowcem),

Dobre! Dzieki :)

jak nic nie zrobią do środy to odbiorę i sam się będę z tym pieprzyć.

Nie masz nikogo kumatego pod reka w realu? Zasadniczo, w przypadku motocykla pelnoletniego (gdzies o tym piszesz), zaczalbym od prob samodzielnego zdiagnozowania. Napiecie instalacji podczas pracy - na biegu jalowym i srednich obrotach i to samo pod maksymalnym obciazeniem (wszystkie swiatla, stop, kierunki i od czasu do czasu sygnal dzwiekowy)
Jezeli masz dostepny amperomierz, to rowniez pomiar pradu ladowania (lub rozladowania) na postoju i podczas pracy.
Nie spal sobie amperomierza podczas rozruchu silnika. :)
No i gdyby pomiary wskazaly, ze cos jest nie halo, to zaczalbym od zajrzenia do kostki laczacej laternator z reszta ukladu elektrycznego - mozna sie niezle zdziwic ;)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Data: 2009-04-09 20:44:51
Autor: Grzybol
problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
Użytkownik <alex@hell.pl> napisał w wiadomości
news:7xiqldn03i.fsfhell.pl...
Mam, ale cholera w tym motocyklu aku jest idealnie pod dupą, nie da
się długo jeździć bez siodła, ale spróbuję coś pokombinować, bokiem
puścić. Z tym że on jakieś tam ładowanie to ma, jak stoi i podkręcić
obroty to napięcie na aku rośnie do około 13V.
a

Za małe napięcie ładowania. Jeżeli akumulator używany jest do pracy cyklicznej, tj. ładowanie i rozładowanie odbywa się na przemian, napięcie ładowania powinno wynosić 2,40 - 2,50 V/ogniwo, co oznacza 14,4 - 15,0 V dla akumulatora 12 - woltowego. Stawiam na regulator napięcia/alternator.

--
Grzybol

Data: 2009-04-09 21:44:24
Autor: N1
problem z elektryką: Bandit rozladowu je aku
Sprawdz w "Cyklo" na Modlinskiej. Tam sa fachowcy od alternatorow i regulatorow, bo synchronizacja gaznikow nic nie ma do rozladowanego aku :-)

Data: 2009-04-09 22:46:23
Autor: Solo
problem z elektryką: Bandit rozladowu je aku
N1 pisze:
Sprawdz w "Cyklo" na Modlinskiej. Tam sa fachowcy od alternatorow i regulatorow, bo synchronizacja gaznikow nic nie ma do rozladowanego aku :-)

No raczej. Skasowali Cie bo nie wiedzieli co i jak, i stwierdzili, że a nóż, widelec jak samo przyszło to samo pojdzie.

Tak jak pisali przedmówcy sprawdź ładowanie z alternatora, a później na aku, po wkreceniu motocykla na postoju na średnie obroty powinno być ponad 14V. Sprawdź też wartość przy wolnych obrotach bez i z załączonym oświetleniem, poniżej 12V nie powinno spadać.
A i owe próby wykonuj na postoju bo nie ma sensu motać się z jazdą bez kanapy i miernikiem w zębach.


Solo R1

Data: 2009-04-10 17:54:43
Autor: alex
problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
Solo <solecki.daniel@gmail.com> writes:

N1 pisze:
Sprawdz w "Cyklo" na Modlinskiej. Tam sa fachowcy od alternatorow i
regulatorow, bo synchronizacja gaznikow nic nie ma do rozladowanego
aku :-)

No raczej. Skasowali Cie bo nie wiedzieli co i jak, i stwierdzili, że
a nóż, widelec jak samo przyszło to samo pojdzie.

Znaczy, powiedzieli, że nie od tego sie rozladowuje, tylko od tego
gaśnie, a rozladowuje sie potem od ciaglego krecenia (nieprawda), i ze
od desynchu gaznikow jak jest rozladowany to z pychu ciagnie tylko na
najnizszych obrotach. W sumie macham na to reka, moto za rok bedzie pelnoletnie wiec niech
ma.
 
Tak jak pisali przedmówcy sprawdź ładowanie z alternatora, a później
na aku, po wkreceniu motocykla na postoju na średnie obroty powinno
być ponad 14V. Sprawdź też wartość przy wolnych obrotach bez i z
załączonym oświetleniem, poniżej 12V nie powinno spadać.
A i owe próby wykonuj na postoju bo nie ma sensu motać się z jazdą bez
kanapy i miernikiem w zębach.

Juz wymyslilem, że przymocuje kable do aku, puszcze bokiem, jest
dostep z boku na upartego, a miernik przykleje na baku, ale chyba
faktycznie nie bedzie potrzeba :-)

Dzieki za namiar na warsztat elektryczny.

a

Data: 2009-04-10 18:35:54
Autor: Mystik
problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
Cześć

Użytkownik <alex@hell.pl> napisał w wiadomości news:7x7i1smrlo.fsfhell.pl...
Solo <solecki.daniel@gmail.com> writes:

Juz wymyslilem, że przymocuje kable do aku, puszcze bokiem, jest
dostep z boku na upartego, a miernik przykleje na baku, ale chyba
faktycznie nie bedzie potrzeba :-)

Do pełnej diagnostyki układu ładowania i stanu akumulatora nie potrzeba zrobić nawet 1m na motocyklu. Wszystko da się zrobić w warsztacie.
Jedynym problemem może być fakt, że w trakcie jazdy może się w instalacji robić jakieś zwarcie.
Ale w pierwszej kolejności trzeba dokładnie sprawdzić poszczególne elementy w stanie "statycznym".

pozdr.
Mystik

Data: 2009-04-10 08:06:31
Autor: Lama
problem z elektryką: Bandit rozladowu je aku
alex@hell.pl pisze:
Witam koleżeństwo i pomocy szukam!

Ja z takim problemem: mam Bandita (400), który nie ładuje/rozładowuje
akumulator. Po włożeniu naładowanego aku moto pięknie chodzi, można
ruszyć na miasto, po czym akumulator stopniowo się rozladowuje
(sprawdzalem miernikiem). Po dojechaniu do napięcia 12,5 moto zaczyna
gasnąć.
[...]
Moto wrocilo do serwisu. W serwisie mechanik stwierdzil ze
to na pewno gazniki a moto rozladowuje sie przy probach
odpalania. Wymienili olej, przeczyscili i zsynchronizowali gazniki,
skasowali piec stow. Po wyjezdzie z warsztatu motor zdechl na rondzie
ONZ.
aleks from hell.pl

Mechanik - szaman :). Na zasadzie: jak nie wiemy co jest pacjentowi to zrobimy mu lewatywę, może pomoże.

Miałem podobny przypadek - trzy różne reglery, w tym jeden nowy, napięcie na cewkach idealne, wyjściowe na reglerze też, ino nie ładuje.
Problem zniknął trochę "przy okazji", bo akurat podmieniałem silnik i po podmianie było już ok, chociaż regler został stary. Możliwe, że alternator daje napięcie dobre, ale tylko bez obciążenia, a jak ma troche popracować to nie daje rady. Czyli nie jest w stanie dać odpowiedniego prądu. Nie wiem jaki może być powód, bo z elektryki to głupi jestem, ale można by zacząć od sprawdzenia czy magnesy są w porządku (jak za słabe to mocy ni ma), albo trzeba go przewinąć.

--
Lama

Data: 2009-04-10 11:19:14
Autor: kakmar
problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
Dnia 09.04.2009 alex@hell.pl <alex@hell.pl> napisał/a:
Witam koleżeństwo i pomocy szukam!

Ja z takim problemem: mam Bandita (400), który nie ładuje/rozładowuje
akumulator. Po włożeniu naładowanego aku moto pięknie chodzi, można
ruszyć na miasto, po czym akumulator stopniowo się rozladowuje
(sprawdzalem miernikiem). Po dojechaniu do napięcia 12,5 moto zaczyna
gasnąć.

Co to może być? Kto to może naprawic?

Może być uszkodzony akumulator, miałem podobną akcję z xjtą. W sklepie z
akumulatorami gdzie mają sprzęt do sprawdzania jak się zachowuje pod
obciążeniem i przy ładowaniu. Stwierdzono (już nie pamiętam co) ale że
jest do dupy. Wymiana pomogła, a też sprawdzałem wszystko inne. Sklep na
11 Listopada, SAP Sznajder.

--
kakmaratgmaildotcom

problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona