Data: 2009-08-30 08:36:29 | |
Autor: ToMasz | |
problem z hamulcami | |
witam
pacjent to citroen xsara hdi rok 2000. coś powoduje ze "krzywią sie" tarcze hamulcowe. OBecne to brembo, klocki ferrodo. Mechanicy działają na ślepo i wymienili już: łożyska(dużo wcześniej) amortyzatory, drążki z mikroskopijnym luzem, wykonali naprawę zacisków hamulcowych, założyli nowe uszczelnienia i wymienili płyn hamulcowy, zrobili zbieżność. tarcze+klocki były wymieniane 4 razy, znowu są "krzywe" słowo to umieszczam w cudzysłowiach bo nie całkiem to pasuje. Otóż o ile wiem, tarcze po rozgrzaniu i gwałtownym ostudzeniu mogą "spuchnąć" albo "wygiąć" w takim sensie ze po położeniu tarczy na idealnie gładkiej powierzchni da sie w wygiecie wsunąć pasek papieru. U mnie tak niejest. tarcza ma stałą grubość ( na tyle ile mogę zmierzyć) i jej powierzchnia jest równą płaszczyzną. Wygląda na to ze tarcza jest tak zdeformowana ze jeśli góra przesunęła sie w strone silnika to o tą samą odległość dół tarczy przesuną sie na zewnątrz. tak wiec mamy płaszczyzne nieprostopadłą do osi koła. auto bez hamowania jedzie dobrze. zazwyczaj podróżuje nim po mieście, wiec prawie nie hamuje. Problem "ujawnia" sie na trasie, a właśnie wróciłem z urlopu(600km). Testowo na autostradze rozpędziłem go do 140 zeby sprawdzić czy będzie jakieś bicie bez hamowania - nic. Na ogół jeżdżę powoli, wożę dziecko, w ostatnim okresie nie jeździłem po deszczu, wiec wjechanie w kałuże odpada. Macie moze jakieś pomysły jak by to naprawić? ToMasz |
|
Data: 2009-08-30 13:21:55 | |
Autor: Rafal... | |
problem z hamulcami | |
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7d6ld$ru3$1inews.gazeta.pl...
witam Może tarcze sa ok, a bicie podczas hamowania powodują luzy w zawieszeniu, w wahaczach, może opona jest uszkodzona i przy hamowaniu pod większym naciskiem odkształca się nienormalnie... -- Rafał - Tarnów rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl |
|
Data: 2009-08-30 14:22:19 | |
Autor: ToMasz | |
problem z hamulcami | |
Rafal... pisze:
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomościopony nowe, zamonotwane miedzy 2 a 3 wymiana tarcz. luzów w zawieszeniu (koniec maja) na przegladzie nie stwierdzono. drgana następują przy średnim hamowaniu, jak sie depnie zdecydowanie, ich częstotliwość tak spada ze przestają być odczuwalne. JEszcze mocniej to już abs trzęsie. ToMasz |
|
Data: 2009-08-30 15:46:21 | |
Autor: PepedB | |
problem z hamulcami | |
ToMasz pisze:
witam Po mojemu tu jest problem. Brembo bardzo lubią się giąć. Nieraz wystarczy im jedno hamowanie z dużej prędkości. -- Pozdrawiam, Marcin Kaliński a-dres:{ksywka}(na)post.pl |
|
Data: 2009-08-30 18:42:23 | |
Autor: ToMasz | |
problem z hamulcami | |
PepedB pisze:
ToMasz pisze:co w takim razie zamontowac? jeden znajomy poleca mikode, drugi to wyśmiał. Czy nawiercanie/frezowanie obniży wytrzymałość na zgiecia i odkształcenia termiczne czy poprawi te parametry? ToMasz |
|
Data: 2009-08-30 18:44:29 | |
Autor: bartekkr | |
problem z hamulcami | |
"ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> wrote in message news:h7ea5f$q6u$1inews.gazeta.pl...
Po mojemu tu jest problem. Brembo bardzo lubią się giąć. Nierazco w takim razie zamontowac? jeden znajomy poleca mikode, drugi to ATE |
|
Data: 2009-08-30 19:55:22 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
problem z hamulcami | |
bartekkr wrote:
Po mojemu tu jest problem. Brembo bardzo lubią się giąć. Nierazco w takim razie zamontowac? jeden znajomy poleca mikode, drugi to jeszcze dodam Lucasy (TRW) oraz Ferodo wiele, wiele osób bluzga na brembo... -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-08-30 23:01:03 | |
Autor: Adam Franik | |
problem z hamulcami | |
Dnia Sun, 30 Aug 2009 18:42:23 +0200, ToMasz napisał(a):
co w takim razie zamontowac? Też mi sie wydaje, że ATE powinno rozwiązać problemy. Pytanie tylko, czy to faktycznie wina tarcz, bo nowe ATE to jednak jakies 240zł/kpl. -- pozdrawiam, Adam F. & A3 TDI [SG][SWD] GG#4423822 |
|
Data: 2009-08-30 23:12:01 | |
Autor: ToMasz | |
problem z hamulcami | |
Adam Franik pisze:
Dnia Sun, 30 Aug 2009 18:42:23 +0200, ToMasz napisał(a):co sprawdzic? rzucaj pomysłami, to niekosztuje. jutro będe miał czujnik zegarowy... ToMasz |
|
Data: 2009-08-30 23:25:29 | |
Autor: yabba | |
problem z hamulcami | |
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7d6ld$ru3$1inews.gazeta.pl...
witam Macie moze jakieś pomysły jak by to naprawić? Piasty kół mogą być skrzywione. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2009-08-30 23:28:57 | |
Autor: Adam Franik | |
problem z hamulcami | |
Dnia Sun, 30 Aug 2009 08:36:29 +0200, ToMasz napisał(a):
Wygląda na to ze tarcza jest tak zdeformowana ze Jeteś tego pewien? Jak to zmierzyłeś? Widać gołym okiem? Na chłopski rozum to powinno zeformowac jej profil po całym obwodzie skoro ona się cały czas obraca. Może coś ze zwrotnicą? Pomyślałem, że może zacisk hamulcowy krzywo leży na zwrotnicy, ale prędzej by chyba klocki wytarło, niż tarcze pokrzywiło... Nic innego poza samymi tarczami nie przychodzi o głowy :/ -- pozdrawiam, Adam F. & A3 TDI [SG][SWD] GG#4423822 |
|
Data: 2009-08-30 23:31:20 | |
Autor: Adam Franik | |
problem z hamulcami | |
Dnia Sun, 30 Aug 2009 23:28:57 +0200, Adam Franik napisał(a):
Dnia Sun, 30 Aug 2009 08:36:29 +0200, ToMasz napisał(a): Ewentualnie Yabba moze mieć racje.. piasty. Zrzuć tarcze, zobacz czy czoło piasty jest prostopadle do osi koła. -- pozdrawiam, Adam F. & A3 TDI [SG][SWD] GG#4423822 |
|
Data: 2009-08-31 00:10:21 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
problem z hamulcami | |
ToMasz pisze:
witam No jak amortyzatory wymieniali i drążki, to już jazda po całości ;) tarcze+klocki były wymieniane 4 razy, znowu są "krzywe" słowo to Tzn. żeby pokrzywić tarcze trzeba albo jeździć na obcierających tarczach (objawia się to gorącymi kołami nawet jak jedzie się delikatnie), albo mieć zacięty klocek w zacisku (to rozumiem jest wyeliminowane) U mnie tak niejest. A czym mierzysz? Tylko wskaźnik zegarowy przyłożony do obracającej się tarczy (bez założonej felgi, ale na wkręconych śrubach w jakąś flanszę czy coś podobnego). Wygląda na to ze tarcza jest tak zdeformowana ze Ale tarcza się obraca - czy to skrzywienie obraca się razem z tarczą, czy niezależnie od położenia koła góra zawsze patrzy w stronę silnika? Bo może po prostu jest krzywo założona, na nieoczyszczonej, skorodowanej piaście? Ewentualnie coś się wykrzywiło w piaście i nie tworzy płaskiego podparcia dla tarczy. Bo nie ma cudów - skoro sama tarcza jest prosta, a po zamontowaniu jest krzywa, to znaczy że krzywe jest jej mocowanie. |