problem z łańcuchem HG-73

Data: 2009-06-24 19:17:01
Autor: cobrizo
problem z łańcuchem HG-73
Czesc,

Jako, że jest to moj pierwszy post na grupie pozwólcie, że się przedstawię. Mam na imię Paweł i choruję na dość powszechną już chorobę rowerową już od mniej więcej 8 lat, z tym że dwa ostatnie lata niestety nie jeździłem w ogóle. Grupę czytam już od jakiegoś czasu i bardzo mi się spodobały rady i porady i dlatego postanowiłem zaprenumerować tę grupę :)

Rower postanowiłem zmodernizować etapami i na pierwszzy ogień poszedł już bardzo zniszczony napęd. Mój wybór padł na grupę SLX i wszytko ładnie pięknie działało, różnica względem starego "sprzętu" nie do opisania, jeździło się super przez 40 minut do czasu OTB :)

 Łańcuch HG-73 strzelił... przy mocniejszym depnięciu, sam nie wiem jak szybko przeleciałem ponad kierownicą/ramą i czym tam jeszcze przy okazji. Pieknie było :P Powód jest prosty - źle skułem łańcuch i mam za swoje.

Do rzeczy... Jak każdy wie łańcuch ma ogniwa wewnętrzne i zewnętrzne. Po rozpakowaniu przystąpiłem do skrócenia łańcucha o kilka ogniw. Biorę rozkuwacz, wypycham sworzeń, (który jak wiadomo ma takie zgrubienia na końcach) i widzę coś czego wcześniej przy tej czynności nie widziałem - z tej końcówki sworznia, w który wpychałem rozkuwacz, odeszła jakby "nitka" metalu (efekt podobny do zrywania gwintu śruby). Z jednej strony sworznia gołym okiem było widać różnicę w grubościach tych końcówek.

Mało tego... po rozkuciu, ogniwo zewnętrzne wygląda tak, że z jednej strony mamy jedną część z wypchniętym wcześniej sworzniem a zdrugiej strony, bez sworznia. I ta część właśnie spada z kolejnego sworznia przy próbie skucia łańcucha w całość. Przy starym łańcuchu kasety 7-mio rzędowej, mimo "miliona" rozkuć nic takiego się nie działo. Efekt mojego "kucia" opisałem powyżej i nie życzę nikomu takich przygód.
Łańcuch w terenie skułem i potem lekko już pojechałem dalej przez jakieś 30 km i było ok, ale mocniej depnąć się już bałem. Co źle zrobiłem? Wątpię, że jest to normalna sytuacja. Tyle razy już rozpinałem łańcuch do czyszczenia i nigdy takiej przygody nie miałem. To tyle. Pozdrawiam :)

Data: 2009-06-24 19:24:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
problem z łańcuchem HG-73
Panie cobrizo, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h1tn6k$nnn$1news.onet.pl> przy ul....

źle skułem łańcuch i mam za swoje.

Masz nauczkę na przyszłość. Łańcuch się spina. (taka porada na początek)

Data: 2009-06-24 19:28:31
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Panie cobrizo, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h1tn6k$nnn$1news.onet.pl> przy ul....

źle skułem łańcuch i mam za swoje.

Masz nauczkę na przyszłość. Łańcuch się spina. (taka porada na początek)

ooo tak, a potem spinki spadają ;)

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-06-24 19:33:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
problem z łańcuchem HG-73
Panie Wojtek, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h1tnnu$p0f$1news.onet.pl> przy ul....

PowerLinka zgubiłeś?
Porządne spinki się kupuje!

Data: 2009-06-24 19:52:07
Autor: cobrizo
problem z łańcuchem HG-73
PowerLinka zgubiłeś?
Porządne spinki się kupuje!

moglbys polecic jakas konkretna?

Data: 2009-06-24 20:07:32
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
problem z łańcuchem HG-73
Panie cobrizo, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h1tp80$tgk$2news.onet.pl> przy ul....

PowerLinka zgubiłeś?
Porządne spinki się kupuje!

moglbys polecic jakas konkretna?

Przecież napisałem - PowerLink od SRAMa.

Data: 2009-06-24 20:27:06
Autor: cobrizo
problem z łańcuchem HG-73
Przecież napisałem - PowerLink od SRAMa.

A bedzie pasowal do lancucha shimano hg-73?

Data: 2009-06-24 20:41:19
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
problem z łańcuchem HG-73
Panie cobrizo, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h1tr5t$3d6$1news.onet.pl> przy ul....

Przecież napisałem - PowerLink od SRAMa.

A bedzie pasowal do lancucha shimano hg-73?

Masz napęd 9-rzędowy to kup 9-rzędową spinkę.
Ja mam łańcuch Shimano, chyba HG-73 (LX/105) i spinkę SRAMa. I jest dobrze.

Data: 2009-06-24 20:43:29
Autor: cobrizo
problem z łańcuchem HG-73
Masz napęd 9-rzędowy to kup 9-rzędową spinkę.
Ja mam łańcuch Shimano, chyba HG-73 (LX/105) i spinkę SRAMa. I jest dobrze.

nic sie nie rozpina w trakcie jazdy? slyszalem rozne opinie na temat spinek i dlatego troche sceptycznie do nich podchodze...

Data: 2009-06-24 20:49:28
Autor: budfox
problem z łańcuchem HG-73
cobrizo pisze:
[...]

jeżdżę na spinkach srama od kilku lat, również ostro i tylko raz mi się rozpięła, ale to łańcuch był już mocno skasowany

Data: 2009-06-24 20:56:38
Autor: PeJot
problem z łańcuchem HG-73
cobrizo pisze:
[...]

Na wszelki wypadek lepiej mieć coś w zapasie.

BTW: ostatnio łańcuch rozpiął mi się przy wywrotce.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-06-24 19:54:16
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

PowerLinka zgubiłeś?
Porządne spinki się kupuje!

Porządne to są wippermany... miałem, nie zgubiłem. Ale od paru lat wróciłem do skuwania, kompletny brak problemów nawet na niezwykle kamienistych zjazdach (a spinki lecą).

Dobry skuwacz i takie łączenie jest kompletnie niezawodne

Data: 2009-06-24 20:07:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
problem z łańcuchem HG-73
Panie Wojtek, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h1tp88$t0k$2news.onet.pl> przy ul....

Marek 'marcus075' Karweta pisze:

PowerLinka zgubiłeś?
Porządne spinki się kupuje!

Porządne to są wippermany...

Spinka-nie-do-spięcia? Waćpan żartujesz.

Data: 2009-06-24 22:48:12
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

Spinka-nie-do-spięcia? Waćpan żartujesz.

Nigdy nie miałem problemu z spięciem tej spinki, a miałem trzy łańcuchy... Cóż, technika Panie, się kłania ;)

Data: 2009-06-24 23:03:48
Autor: click
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek pisze:
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

Spinka-nie-do-spięcia? Waćpan żartujesz.

Nigdy nie miałem problemu z spięciem tej spinki, a miałem trzy łańcuchy...

trzy lancuchy powiadasz...
noooo
to robi wrazenie

--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-06-24 23:13:49
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
click pisze:

trzy lancuchy powiadasz...
noooo
to robi wrazenie

coś jeszcze masz do dodania dla wątkotwórcy nt spinek connexa? oprócz szczeniackich tekścików?

Data: 2009-06-24 23:19:53
Autor: click
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek pisze:
click pisze:

trzy lancuchy powiadasz...
noooo
to robi wrazenie

coś jeszcze masz do dodania dla wątkotwórcy nt spinek connexa? oprócz szczeniackich tekścików?

juz?
zylka nie strzelila?
to dobrze
bo co mialem w temacie twojej teorii o rozpinajacych sie spinkach , to juz napisalem kilka postow obok
buziaczki

Data: 2009-06-25 16:16:55
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
click pisze:

[...]

stare przysłowie mówi: lepiej siedzieć cicho, niech myślą że się nie ma nic do powiedzenia niż... odezwać się, i rozwiać wszelkie wątpliwości...

weź to sobie do serca, dobrze zrobi Twoim bliskim

Data: 2009-06-25 19:03:08
Autor: click
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek pisze:
click pisze:

[...]

sam nie korzystasz ze swoich swietnych rad?
szkoda
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-06-24 21:45:24
Autor: click
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek pisze:
[...]

ta??
w signie mam lancuch oczywiscie spiety spinka
i jeszcze sie nie rozpiela
podobnie w caadzinie od 7 juz chyba lat

Data: 2009-06-25 08:47:37
Autor: Wojtek Paszkowski
problem z łańcuchem HG-73
"Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> wrote in message news:h1tp88$t0k$2news.onet.pl...

Porządne to są wippermany... miałem, nie zgubiłem.

rzeczywiście - jak już zepniesz - to się nie rozepnie do końca świata albo jej ;)
(zdarzyło mi się w tym roku Connexa rozpinać skuwaczem - przy lekkim wyrobieniu materiału po jeździe w ciężkich warunkach te spinki są nierozpinalne, w odróżnieniu od Srama, którego można potraktować kombinerkami)

Ale od paru lat wróciłem do skuwania, kompletny brak problemów nawet na niezwykle kamienistych zjazdach (a spinki lecą).

hmmm, a masz przerzutkę Srama czy Shimano?

Dobry skuwacz i takie łączenie jest kompletnie niezawodne

ale niewygodne!

pozdr

Data: 2009-06-25 16:33:16
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

eeee nie miałem takiego problemu, trzeba tę spinkę obrócić pod kątem 90st, inaczej nie puści

Ale od paru lat wróciłem do skuwania, kompletny brak problemów nawet na niezwykle kamienistych zjazdach (a spinki lecą).

hmmm, a masz przerzutkę Srama czy Shimano?

tylko shimano

Data: 2009-06-25 16:36:05
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek pisze:
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

tak jak w tym pdfie:
http://www.connexchain.com/data-live-connex/docs/pdf/Bedienungsanleitungen/Manual_Connex_Link.pdf

Data: 2009-06-25 17:04:19
Autor: Wojtek Paszkowski
problem z łańcuchem HG-73
"Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> wrote in message news:h201rc$me$1news.onet.pl...

[...]

albo i nie puści - jeśli co nieco materiału wypłynie tu i ówdzie (widać miękkie te spinki). Srama w takim przypadku pewnie siłowo by się rozpięło, Connexa (między innymi przez tę "zakręconą", wymagającą załamywania konstrukcję) - pozostało już tylko zniszczyć.

hmmm, a masz przerzutkę Srama czy Shimano?

tylko shimano

to wyrzuć to ścierwo i kup Srama, jak się łańcuch nie będzie majtał niemożebnie, to i spinki nie będą puszczały.

pozdr

Data: 2009-06-25 19:04:08
Autor: click
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek Paszkowski pisze:

to wyrzuć to ścierwo i kup Srama, jak się łańcuch nie będzie majtał niemożebnie, to i spinki nie będą puszczały.

spinki sie nie rozpinaja nawet przy niemilosiernie majtajacym sie rowerze

Data: 2009-06-26 07:57:04
Autor: MichałG
problem z łańcuchem HG-73
click pisze:
Wojtek Paszkowski pisze:

to wyrzuć to ścierwo i kup Srama, jak się łańcuch nie będzie majtał niemożebnie, to i spinki nie będą puszczały.

spinki sie nie rozpinaja nawet przy niemilosiernie majtajacym sie rowerze

ale minimalnie luzują. Potem jest takie 'puk' przy mocniejszym naciągnieciu łańcucha. A może to tylko moja spinka? (złoty sram ok 5 kkm)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-06-26 20:59:07
Autor: click
problem z łańcuchem HG-73
MichałG pisze:
click pisze:
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

nie wiem jak wy je spinacie, ale ja srebrnego srama uzywam od lat i jeszcze nie bylo z nim problemu

Data: 2009-06-26 21:44:20
Autor: Coaster
problem z łańcuchem HG-73
click wrote:
MichałG pisze:
click pisze:
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

Bo oni je spinaja wezykiem, wezykiem ;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-06-26 10:42:32
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
click pisze:

spinki sie nie rozpinaja nawet przy niemilosiernie majtajacym sie rowerze

jeżeli się jeździ tylko po asfaltach i polach to może nie... a żeby nie było, podeprę się dobrze znanym na grupie Solarem, myślę, że nie będzie miał przeciw gdyż sam wieszał linki:

http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0509/imagepages/image14.html

Data: 2009-06-26 21:01:39
Autor: click
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek pisze:
click pisze:

spinki sie nie rozpinaja nawet przy niemilosiernie majtajacym sie rowerze

jeżeli się jeździ tylko po asfaltach i polach to może nie...

doprawdy?

a żeby nie było, podeprę się dobrze znanym na grupie Solarem, myślę, że nie będzie miał przeciw gdyż sam wieszał linki:

http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0509/imagepages/image14.html

no paczpan w tym samym szczyrku mnie sie nie porozpinaly
a w 1zawiasie lacuch raczej nie jest nieruchomy

Data: 2009-06-24 20:51:12
Autor: live_evil
problem z łańcuchem HG-73
[...]

Niekoniecznie. Ja łańcuch skuwam i jakoś problemów nie miałem, poza rozerwaniem ogniwa jakieś 5 lat temu, ale to była wada materiałowa a nie złe skucie.

--

  My homebuilt FWD recumbent, a welder's prank :-)
   -- > http://piotrowiak.info/poziom

Data: 2009-06-25 09:27:08
Autor: Jan Cytawa
problem z łańcuchem HG-73
live_evil napisał:

Niekoniecznie. Ja łańcuch skuwam i jakoś problemów nie miałem, poza rozerwaniem ogniwa jakieś 5 lat temu, ale to była wada materiałowa a nie złe skucie.

Sprawa jest prosta. Starego typu lacuchy da sie w zasadzie bez problemu
skuwac do woli. Niestety z tymi nowoczesnymi waskimi z niewystajacymi
sworzniami juz tak latwo nie jest. Taki sworzen po wypchnieciu ulega
lekkiemu uszkodzeniu (wlasnie odpada ten rozklepany wiorek). I taki
lancuch mozna albo skuc specjalnym sworzniem, ktory czasem firma shimano
dodaje do lancucha, albo najlepiej dac zapinke.

Jan Cytawa

Data: 2009-06-25 13:00:43
Autor: cobrizo
problem z łańcuchem HG-73
[...]

ok, dzieki wielkie wszystkim, ktorzy pomogli mi w zrozumieniu skuwania waskich lancuchach.
chyba jednak pojade po spinke sram'a.

pozdr.
cobrizo.

Data: 2009-06-24 19:29:18
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
cobrizo pisze:

[...]

Wszystko zgodnie z prawidłami sztuki. Wąskie łańcuchy skuwa się SPECJALNYM PINEM DO SKUWANIA!!! A nie tym, oryginalnym...

Data: 2009-06-24 19:32:02
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek pisze:

Wszystko zgodnie z prawidłami sztuki. Wąskie łańcuchy skuwa się SPECJALNYM PINEM DO SKUWANIA!!! A nie tym, oryginalnym...

link do pdfa:
http://shimano-polska.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_0450H_001/SI-0450H-001_13_v1_m56577569830656350.pdf

lewy górny prostokąt - patrz też na orientację pinu, bo to ważne

Data: 2009-06-24 17:48:10
Autor: Tomasz Konik
problem z łańcuchem HG-73
> [...]

-001_13_v1_m56577569830656350.pdf
lewy górny prostokąt - patrz też na orientację pinu, bo to ważne

Ale i z tym pinem nie zawsze wychodzi. Często blaszki ogniwa po skróceniu
łańcucha się deformują w otworach i pin wyłazi pod obciążeniem. Przerobiłem na
własnym ciele. Lepszą (łatwiejszą i bezpieczniejszą) metodą jest aplikacja spinki.
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-06-24 19:52:50
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
Tomasz Konik pisze:

[...]

Absolutnie nie... problem z skuwaniem łańcucha znika wraz z zakupem dobrego skuwacza...

Data: 2009-06-24 19:56:55
Autor: cobrizo
problem z łańcuchem HG-73
Absolutnie nie... problem z skuwaniem łańcucha znika wraz z zakupem dobrego skuwacza...

a czy sa jakies specjalne skuwacze do waskich lancuchow? jakis godny polecenia?

Data: 2009-06-24 22:51:22
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
cobrizo pisze:

a czy sa jakies specjalne skuwacze do waskich lancuchow? jakis godny polecenia?

generalnie "duży"; z dobrym trzymaniem (długim) łańcucha... nie koniecznie pedros za 3 stówy; ostatnio kupiłem porządny skuwacz serwisowy za 5 dych
to całe małe g.... jest dokładnie tyle warte, można to zabierać ze sobą w celach awaryjnych w trasie, ale skuwanie tym na co dzień doprowadza do frustracji

Data: 2009-06-25 06:29:04
Autor: Tomasz Konik
problem z łańcuchem HG-73
> [...]
jest aplikacja spinki.

Absolutnie nie... problem z skuwaniem łańcucha znika wraz z zakupem dobrego skuwacza...

Wojtek, jeśli Tobie skutecznie wychodzi skuwanie łańcuchów Sh. HG-x3, to
świadczy bardzo dobrze o Twoich umiejętnościach. Ja, przywykły do klasycznych
sworzni (wielokrotnego użycia, a nie jak w Sh. jakichś spieków, czy HGW,
zaprasowywanych w oczku, i stąd ten pin dodatkowy) mam problem właśnie z tymi
łańcuchami Sh. Zatem nie twierdzę, że się nie da właściwie połączyć pinem, ale
że bezpieczniej i łatwiej jest zastosować spinkę. BTW: Niewątpliwym jest, że
każde dobre narzędzie ułatwia pracę.
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-06-25 16:22:26
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
Tomasz Konik pisze:

Wojtek, jeśli Tobie skutecznie wychodzi skuwanie łańcuchów Sh. HG-x3, to
świadczy bardzo dobrze o Twoich umiejętnościach.

w zasadzie chyba nie o umiejętnościach ale o skuwaczu... mam jakieś małe (lub średnie) dziadostwo topeak'a które zabieram ze sobą w teren... tym czymś to faktycznie walka o życie, albo się gnie, albo wykrzywia itd

skuwaczem serwisowym ciśniesz, aż pin wskoczy i... to tyle

te piny wymienne (bo o nich mowa) wskakują w swoje miejsce z odpowiednim luzem - oczywiście przy użyciu dobrego skuwacza

[...]

problem właśnie polega na tym, że przy wyciskaniu zwykłego pinu ulega on "ogoleniu" na zaprasowanym końcu... kiedy go ponownie wciśniesz może strzelić, niestety

miałem spinki w jednym napędzie (xtr 8sp z tyłu, z przodu lx na pająku) i zajechałem taki zestaw wraz z 3ma wipprmanami (spinki connax); nic nie zgubiłem ale przy zmianie napędu na 9 wróciłem do shimano

nie martwię się śmigając po kamolach z góry by napiąć dobrze łańcuch coby nic nie zgubić itd

łańcuch ściągam raz na 800km przy rotowaniu, stąd skuwanie to nie problem

w szosie to bardziej upierdliwe, gdyż trzeba częściej to robić ale... znowu, dobry skuwacz załatwia sprawę

Data: 2009-06-24 20:58:27
Autor: PeJot
problem z łańcuchem HG-73
Tomasz Konik pisze:

Lepszą (łatwiejszą i bezpieczniejszą) metodą jest aplikacja spinki.

Spinka jest wygodna, ale czy ktoś się zastanawiał, dlaczego Shimano ich nie stosuje ? Chyba nie chodzi o patenty.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-06-24 12:51:17
Autor: Przemek
problem z łańcuchem HG-73
On 24 Cze, 20:58, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Tomasz Konik pisze:

> Lepszą (łatwiejszą i bezpieczniejszą) metodą jest aplikacja spinki.

Spinka jest wygodna, ale czy ktoś się zastanawiał, dlaczego Shimano ich
nie stosuje ? Chyba nie chodzi o patenty.

Taa,
mają jedną na 8sp i ją właśnie zerwałem na maratonie. G***o jaich
mało. Sama spinka miała przebieg może 200km. A ja zawsze mam spięty
łańcuch i inaczej u mnie nie będzie. Ludzie na maratonach mają po 3
spinki na łańcuchu i jadą...

pozdr

Data: 2009-06-24 21:19:42
Autor: budfox
problem z łańcuchem HG-73
PeJot pisze:
Tomasz Konik pisze:

Lepszą (łatwiejszą i bezpieczniejszą) metodą jest aplikacja spinki.

Spinka jest wygodna, ale czy ktoś się zastanawiał, dlaczego Shimano ich nie stosuje ? Chyba nie chodzi o patenty.

dawno przestałem myśleć o shimano w ten sposób

Data: 2009-06-24 22:52:30
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
budfox pisze:

dawno przestałem myśleć o shimano w ten sposób

ale konkrety? coś nie teges z XTRem, z DuraAcem?

Data: 2009-06-26 19:04:17
Autor: maksWYTNIJTO
problem z łańcuchem HG-73

Ale i z tym pinem nie zawsze wychodzi. Często blaszki ogniwa po skróceniu
łańcucha się deformują w otworach i pin wyłazi pod obciążeniem.

  ...główkę pina do którego chcę skrócić łańcuch traktuje szlifierką
  następnie palcami rozłączam a zbędne szpeja wyrzucam ...czy tak można?
  Jeżeli przyszlifuję to tylko blaszkę którą za chwilę wyrzucę.
    Ignac

Data: 2009-06-24 19:51:34
Autor: cobrizo
problem z łańcuchem HG-73
[...]

ok, dzieki, wszystko jasne, eh... nauczke mam, nie powiem....

Data: 2009-06-24 19:56:31
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
cobrizo pisze:
[...]

taki pin łączący kosztuje marne grosze... ma długą część "prowadzącą" którą po skuciu odrywasz kombinerkami

zwróć uwagę, że dla wąskich łańcuchów (9) są te srebrne (zresztą w sklepie powinni wiedzieć)

do tego dobry skuwacz i cuda, cuda Panie ;)

Data: 2009-06-24 21:46:59
Autor: click
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek pisze:

do tego dobry skuwacz i cuda, cuda Panie ;)

skuwacz?
knipex wystarczy ;P

Data: 2009-06-24 20:01:30
Autor: budfox
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek pisze:

[...]

i dlatego nie używam pinów, to popier..ne jest!

Data: 2009-06-24 20:32:54
Autor: cobrizo
problem z łańcuchem HG-73
[...]

ok, z pdfa wynika ze laczenie moze byc tylko w jednym miejscu, obok koncowego pinu (end pin) jak na schemacie? czy dobrze rozumiem? a krocony moze byc tylko z drugiego konca?

czy ten specjalny pin do spiecia jest jednorazowego uzytku czy mozna go uzywac wielokrotnie?

Data: 2009-06-24 21:24:25
Autor: BoDro
problem z łańcuchem HG-73
"cobrizo" napisał:

czy ten specjalny pin do spiecia jest jednorazowego uzytku
czy mozna go uzywac wielokrotnie?

jednorazowy - jak obłamiesz część prowadzącą, to amen. W komplecie z
łańcuchem są chyba dwa piny.

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-06-24 21:35:00
Autor: budfox
problem z łańcuchem HG-73
BoDro pisze:
"cobrizo" napisał:

[...]

to masz odpowiedz czemu piny
pin pewnie 5 zł :)

Data: 2009-06-24 22:47:27
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
budfox pisze:

to masz odpowiedz czemu piny
pin pewnie 5 zł :)

mogę Tobie sprzedać nawet za 10 złotych jeżeli tyle zapłacisz... ;)