problem z łańcuchem HG-73

Data: 2009-06-24 19:24:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
problem z łańcuchem HG-73
Panie cobrizo, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h1tn6k$nnn$1news.onet.pl> przy ul....

źle skułem łańcuch i mam za swoje.

Masz nauczkę na przyszłość. Łańcuch się spina. (taka porada na początek)

Data: 2009-06-24 19:28:31
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Panie cobrizo, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h1tn6k$nnn$1news.onet.pl> przy ul....

źle skułem łańcuch i mam za swoje.

Masz nauczkę na przyszłość. Łańcuch się spina. (taka porada na początek)

ooo tak, a potem spinki spadają ;)

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-06-24 19:33:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
problem z łańcuchem HG-73
Panie Wojtek, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h1tnnu$p0f$1news.onet.pl> przy ul....

PowerLinka zgubiłeś?
Porządne spinki się kupuje!

Data: 2009-06-24 19:52:07
Autor: cobrizo
problem z łańcuchem HG-73
PowerLinka zgubiłeś?
Porządne spinki się kupuje!

moglbys polecic jakas konkretna?

Data: 2009-06-24 20:07:32
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
problem z łańcuchem HG-73
Panie cobrizo, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h1tp80$tgk$2news.onet.pl> przy ul....

PowerLinka zgubiłeś?
Porządne spinki się kupuje!

moglbys polecic jakas konkretna?

Przecież napisałem - PowerLink od SRAMa.

Data: 2009-06-24 20:27:06
Autor: cobrizo
problem z łańcuchem HG-73
Przecież napisałem - PowerLink od SRAMa.

A bedzie pasowal do lancucha shimano hg-73?

Data: 2009-06-24 20:41:19
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
problem z łańcuchem HG-73
Panie cobrizo, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h1tr5t$3d6$1news.onet.pl> przy ul....

Przecież napisałem - PowerLink od SRAMa.

A bedzie pasowal do lancucha shimano hg-73?

Masz napęd 9-rzędowy to kup 9-rzędową spinkę.
Ja mam łańcuch Shimano, chyba HG-73 (LX/105) i spinkę SRAMa. I jest dobrze.

Data: 2009-06-24 20:43:29
Autor: cobrizo
problem z łańcuchem HG-73
Masz napęd 9-rzędowy to kup 9-rzędową spinkę.
Ja mam łańcuch Shimano, chyba HG-73 (LX/105) i spinkę SRAMa. I jest dobrze.

nic sie nie rozpina w trakcie jazdy? slyszalem rozne opinie na temat spinek i dlatego troche sceptycznie do nich podchodze...

Data: 2009-06-24 20:49:28
Autor: budfox
problem z łańcuchem HG-73
cobrizo pisze:
[...]

jeżdżę na spinkach srama od kilku lat, również ostro i tylko raz mi się rozpięła, ale to łańcuch był już mocno skasowany

Data: 2009-06-24 20:56:38
Autor: PeJot
problem z łańcuchem HG-73
cobrizo pisze:
[...]

Na wszelki wypadek lepiej mieć coś w zapasie.

BTW: ostatnio łańcuch rozpiął mi się przy wywrotce.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-06-24 19:54:16
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

PowerLinka zgubiłeś?
Porządne spinki się kupuje!

Porządne to są wippermany... miałem, nie zgubiłem. Ale od paru lat wróciłem do skuwania, kompletny brak problemów nawet na niezwykle kamienistych zjazdach (a spinki lecą).

Dobry skuwacz i takie łączenie jest kompletnie niezawodne

Data: 2009-06-24 20:07:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
problem z łańcuchem HG-73
Panie Wojtek, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h1tp88$t0k$2news.onet.pl> przy ul....

Marek 'marcus075' Karweta pisze:

PowerLinka zgubiłeś?
Porządne spinki się kupuje!

Porządne to są wippermany...

Spinka-nie-do-spięcia? Waćpan żartujesz.

Data: 2009-06-24 22:48:12
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

Spinka-nie-do-spięcia? Waćpan żartujesz.

Nigdy nie miałem problemu z spięciem tej spinki, a miałem trzy łańcuchy... Cóż, technika Panie, się kłania ;)

Data: 2009-06-24 23:03:48
Autor: click
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek pisze:
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

Spinka-nie-do-spięcia? Waćpan żartujesz.

Nigdy nie miałem problemu z spięciem tej spinki, a miałem trzy łańcuchy...

trzy lancuchy powiadasz...
noooo
to robi wrazenie

--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-06-24 23:13:49
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
click pisze:

trzy lancuchy powiadasz...
noooo
to robi wrazenie

coś jeszcze masz do dodania dla wątkotwórcy nt spinek connexa? oprócz szczeniackich tekścików?

Data: 2009-06-24 23:19:53
Autor: click
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek pisze:
click pisze:

trzy lancuchy powiadasz...
noooo
to robi wrazenie

coś jeszcze masz do dodania dla wątkotwórcy nt spinek connexa? oprócz szczeniackich tekścików?

juz?
zylka nie strzelila?
to dobrze
bo co mialem w temacie twojej teorii o rozpinajacych sie spinkach , to juz napisalem kilka postow obok
buziaczki

Data: 2009-06-25 16:16:55
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
click pisze:

[...]

stare przysłowie mówi: lepiej siedzieć cicho, niech myślą że się nie ma nic do powiedzenia niż... odezwać się, i rozwiać wszelkie wątpliwości...

weź to sobie do serca, dobrze zrobi Twoim bliskim

Data: 2009-06-25 19:03:08
Autor: click
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek pisze:
click pisze:

[...]

sam nie korzystasz ze swoich swietnych rad?
szkoda
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-06-24 21:45:24
Autor: click
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek pisze:
[...]

ta??
w signie mam lancuch oczywiscie spiety spinka
i jeszcze sie nie rozpiela
podobnie w caadzinie od 7 juz chyba lat

Data: 2009-06-25 08:47:37
Autor: Wojtek Paszkowski
problem z łańcuchem HG-73
"Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> wrote in message news:h1tp88$t0k$2news.onet.pl...

Porządne to są wippermany... miałem, nie zgubiłem.

rzeczywiście - jak już zepniesz - to się nie rozepnie do końca świata albo jej ;)
(zdarzyło mi się w tym roku Connexa rozpinać skuwaczem - przy lekkim wyrobieniu materiału po jeździe w ciężkich warunkach te spinki są nierozpinalne, w odróżnieniu od Srama, którego można potraktować kombinerkami)

Ale od paru lat wróciłem do skuwania, kompletny brak problemów nawet na niezwykle kamienistych zjazdach (a spinki lecą).

hmmm, a masz przerzutkę Srama czy Shimano?

Dobry skuwacz i takie łączenie jest kompletnie niezawodne

ale niewygodne!

pozdr

Data: 2009-06-25 16:33:16
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

eeee nie miałem takiego problemu, trzeba tę spinkę obrócić pod kątem 90st, inaczej nie puści

Ale od paru lat wróciłem do skuwania, kompletny brak problemów nawet na niezwykle kamienistych zjazdach (a spinki lecą).

hmmm, a masz przerzutkę Srama czy Shimano?

tylko shimano

Data: 2009-06-25 16:36:05
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek pisze:
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

tak jak w tym pdfie:
http://www.connexchain.com/data-live-connex/docs/pdf/Bedienungsanleitungen/Manual_Connex_Link.pdf

Data: 2009-06-25 17:04:19
Autor: Wojtek Paszkowski
problem z łańcuchem HG-73
"Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> wrote in message news:h201rc$me$1news.onet.pl...

[...]

albo i nie puści - jeśli co nieco materiału wypłynie tu i ówdzie (widać miękkie te spinki). Srama w takim przypadku pewnie siłowo by się rozpięło, Connexa (między innymi przez tę "zakręconą", wymagającą załamywania konstrukcję) - pozostało już tylko zniszczyć.

hmmm, a masz przerzutkę Srama czy Shimano?

tylko shimano

to wyrzuć to ścierwo i kup Srama, jak się łańcuch nie będzie majtał niemożebnie, to i spinki nie będą puszczały.

pozdr

Data: 2009-06-25 19:04:08
Autor: click
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek Paszkowski pisze:

to wyrzuć to ścierwo i kup Srama, jak się łańcuch nie będzie majtał niemożebnie, to i spinki nie będą puszczały.

spinki sie nie rozpinaja nawet przy niemilosiernie majtajacym sie rowerze

Data: 2009-06-26 07:57:04
Autor: MichałG
problem z łańcuchem HG-73
click pisze:
Wojtek Paszkowski pisze:

to wyrzuć to ścierwo i kup Srama, jak się łańcuch nie będzie majtał niemożebnie, to i spinki nie będą puszczały.

spinki sie nie rozpinaja nawet przy niemilosiernie majtajacym sie rowerze

ale minimalnie luzują. Potem jest takie 'puk' przy mocniejszym naciągnieciu łańcucha. A może to tylko moja spinka? (złoty sram ok 5 kkm)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-06-26 20:59:07
Autor: click
problem z łańcuchem HG-73
MichałG pisze:
click pisze:
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

nie wiem jak wy je spinacie, ale ja srebrnego srama uzywam od lat i jeszcze nie bylo z nim problemu

Data: 2009-06-26 21:44:20
Autor: Coaster
problem z łańcuchem HG-73
click wrote:
MichałG pisze:
click pisze:
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

Bo oni je spinaja wezykiem, wezykiem ;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-06-26 10:42:32
Autor: Wojtek
problem z łańcuchem HG-73
click pisze:

spinki sie nie rozpinaja nawet przy niemilosiernie majtajacym sie rowerze

jeżeli się jeździ tylko po asfaltach i polach to może nie... a żeby nie było, podeprę się dobrze znanym na grupie Solarem, myślę, że nie będzie miał przeciw gdyż sam wieszał linki:

http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0509/imagepages/image14.html

Data: 2009-06-26 21:01:39
Autor: click
problem z łańcuchem HG-73
Wojtek pisze:
click pisze:

spinki sie nie rozpinaja nawet przy niemilosiernie majtajacym sie rowerze

jeżeli się jeździ tylko po asfaltach i polach to może nie...

doprawdy?

a żeby nie było, podeprę się dobrze znanym na grupie Solarem, myślę, że nie będzie miał przeciw gdyż sam wieszał linki:

http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0509/imagepages/image14.html

no paczpan w tym samym szczyrku mnie sie nie porozpinaly
a w 1zawiasie lacuch raczej nie jest nieruchomy

Data: 2009-06-24 20:51:12
Autor: live_evil
problem z łańcuchem HG-73
[...]

Niekoniecznie. Ja łańcuch skuwam i jakoś problemów nie miałem, poza rozerwaniem ogniwa jakieś 5 lat temu, ale to była wada materiałowa a nie złe skucie.

--

  My homebuilt FWD recumbent, a welder's prank :-)
   -- > http://piotrowiak.info/poziom

Data: 2009-06-25 09:27:08
Autor: Jan Cytawa
problem z łańcuchem HG-73
live_evil napisał:

Niekoniecznie. Ja łańcuch skuwam i jakoś problemów nie miałem, poza rozerwaniem ogniwa jakieś 5 lat temu, ale to była wada materiałowa a nie złe skucie.

Sprawa jest prosta. Starego typu lacuchy da sie w zasadzie bez problemu
skuwac do woli. Niestety z tymi nowoczesnymi waskimi z niewystajacymi
sworzniami juz tak latwo nie jest. Taki sworzen po wypchnieciu ulega
lekkiemu uszkodzeniu (wlasnie odpada ten rozklepany wiorek). I taki
lancuch mozna albo skuc specjalnym sworzniem, ktory czasem firma shimano
dodaje do lancucha, albo najlepiej dac zapinke.

Jan Cytawa

Data: 2009-06-25 13:00:43
Autor: cobrizo
problem z łańcuchem HG-73
[...]

ok, dzieki wielkie wszystkim, ktorzy pomogli mi w zrozumieniu skuwania waskich lancuchach.
chyba jednak pojade po spinke sram'a.

pozdr.
cobrizo.

problem z łańcuchem HG-73