problem z myszą i klawiaturą bezprzewodową

Data: 2010-01-07 06:15:25
Autor: mokinc
problem z myszą i klawiaturą bezprzewodową
Witam.
Kupiłem zestaw mysz+klawiatura bezprzewodowe, o taki : http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/ProductDetails.aspx?pid=104&active_tab=overview

I mam dwa pytania:
1) mysz potrafi się "uśpić" jeśli przez dłuższy czas nie jest używana - trzeba ostro nią pomachać albo nasianąć któryś klawisz, żeby kursor zaczął reagować - inne też tak mają, czy coś jest nie halo?

2) nie dostałem żadnych sterowników, na stronie też nie widzę - czy Ktoś wie, jak zaprogramować klawisze funkcyjne klawiatury ? (te dodatkowe "multimedialne", czy jak im tam).

Pozdr.

Data: 2010-01-07 07:54:24
Autor: Mariusz Kruk
problem z myszą i klawiaturą bezprzewodową
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "mokinc"
[...]

Oszczędzanie energii. Może da się coś ustawić w tym względzie,
aczkolwiek wątpię.

2) nie dostałem żadnych sterowników, na stronie też nie widzę - czy Ktoś wie, jak zaprogramować klawisze funkcyjne klawiatury ? (te dodatkowe "multimedialne", czy jak im tam).

Spróbuj zainstalować po prostu
http://www.microsoft.com/hardware/download/DownloadResult.aspx?category=MK&type=Sets&name=MFC-00001&os=XP_32&lang=en
I tak w ustawieniach IIRC wybierasz typ urządzenia z którego korzystasz.
(Inna sprawa, że z moim Wireless Desktop 3000 miałem płytę z driverami).

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [  Kruk@epsilon.eu.org   ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2010-01-09 00:10:33
Autor: mokinc
Mariusz Kruk wrote:

[...]

Też aczkolwiek wątpię. Barany chyba to projektowały. Nawet czasu nie można zmienić.
Albo ja jestem baran, bo nie mogę sterowników znaleźć, ale w zestawie powinny być o ile istnieją.

[...]

Nie ma tam tego modelu. Wybranie podobnych nic nie daje.

Kupiłem sobie klawiaturę z klawiszami multimedialnymi, które z założenia nie działają i myszkę, która się blokuje i nie można tego ani zmienić ani skonfigurować.
Za to trafiłem na kilka wątków w sieci pisanych przez ludzi, którzy też poszukuiwali sterowników do tego modelu. Dziękuję Ci Microsoft.

Data: 2010-01-09 14:47:28
Autor: Papa Smurpfs
Órzytkownik "mokinc" napisał:
[...]

skoro sestaw nie zawierał sterowników to zwróć złoma spowrotem do sklepu!:O)

Data: 2010-01-09 15:19:21
Autor: mokinc
Papa Smurpfs wrote:

skoro sestaw nie zawierał sterowników to zwróć złoma spowrotem do
sklepu!:O)

Tak pewnie zrobię, chodzi jednak o to, że aż ciężko mi uwierzyć, że microsoft wyprodukował klawaiaturę z klawiszami, które z założenia mają nie działać (ciekawe, czy są w ogóle "podłączone" w środku).
Bo to nie w tym rzecz, że ktoś zabrał sterowniki z pudełka, tylko w tym, że microsoft nie produkuje tych sterowników.

Data: 2010-01-07 15:21:46
Autor: MAR
W dniu 2010.01.07 6:15, mokinc pisze:

1) mysz potrafi się "uśpić" jeśli przez dłuższy czas nie jest używana -
trzeba ostro nią pomachać albo nasianąć któryś klawisz, żeby kursor
zaczął reagować - inne też tak mają, czy coś jest nie halo?

Masz to w instrukcji:

"To wake the mouse from sleep mode:
After a period of inactivity, the mouse goes into a sleep mode to prolong battery life.
To reactivate the mouse, you must move the scroll wheel or click a button. Merely
moving the mouse will not wake it up."

--
Mar

Data: 2010-01-10 17:43:19
Autor: Michał Bień
W dniu 2010-01-07 06:15, mokinc pisze:

Kupiłem zestaw mysz+klawiatura bezprzewodowe, o taki :
http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/ProductDetails.aspx?pid=104&active_tab=overview

Wireless Optical Desktop 700. Najtańsze z najtańszych od MS. Nawet LG w promocji  z monitorami 22" dodawałw zeszłym roku MS WOD 1000.  Miałem w ręce ostatnio 2 zestawy MS WOD 700 (sypnęły się wyprzedaże od 49-65 zł za MS WOD 700) i klawiatura sprawia wrażenie strasznie tandetnej - trzeszczy dosłownie w rękach. Do tego narzekania na fatalny zasięg - te 1,8m to jest max, często wynosi to podobno niecały 1 m. Z obecnym Creative Desktop Wireless 6000 nie ma problemu i na 3-4 m, choć wkurza mnie w nim strasznie szybko zużwające się akumulatorki w myszy (~1,5-2 tygodnie na 2x AA 2700 mAh) - działa od razu jak kablowa, ale miga diodą cały czas - coś za coś.

[...]

Teraz tak. Coś za coś. Dzięki temu masz na bateriach około 6 miesięcy, a nie2 tygodnie jak na tym moim COD 6000.

2) nie dostałem żadnych sterowników, na stronie też nie widzę - czy Ktoś
wie, jak zaprogramować klawisze funkcyjne klawiatury ? (te dodatkowe
"multimedialne", czy jak im tam).

Oglądałem 2 czy 3 zestawy MS WOD 700 - był tylko sprzęt i instrukcja, bez sterowników. Tam są tylko podstawowe multimedialne -
Windows XP i Win7 z odpowiednimi odtwarzaczami obsługują je bez steroników. Tak samo myszka - to dla mnie zaleta w odróżnieniu od zestawów BT - działają nawet w SETUPie, a nie tylko pod już załadowanym OSem.

Michał Bień

Data: 2010-01-10 20:33:53
Autor: mokinc
Michał Bień wrote:

Wireless Optical Desktop 700. Najtańsze z najtańszych od MS.

Nijak to nie usprawiedliwia producenta przed montowaniem w zasadzie niepodłączonych klawiszy :)

[...]

Jest 10 klawiszy z których żaden nie działa.
Nie wiem o jakich odtwarzaczach mówisz, ale nawet takie podstawowe klawisze jak głośniej/ciszej, czy "home" w przeglądarce (też IE) nie działają same z siebie.

Tym smutnym wnioskiem, że microsoft zrobił mnie w balona, kończe ten wątek :/

Data: 2010-01-11 01:03:32
Autor: Michał Bień
W dniu 2010-01-10 20:33, mokinc pisze:
Michał Bień wrote:
Wireless Optical Desktop 700. Najtańsze z najtańszych od MS.

Nijak to nie usprawiedliwia producenta przed montowaniem w zasadzie
niepodłączonych klawiszy :)

A nie wziąłeś pod uwagę, że masz uszkodzony egzemplarz?
O ile klawisze do www (back/forward/reload/find/close itp) rzeczywiście zazwyczaj wymagają dodatkowego programu w trayu, to klawisze multimedialne (play/pause/stop/FF/REV/MUTE/odtwarzacz) działają bez dodatkowego softu czy to klawiatura przewodowa czy bezprzewodowa (nieważne samsunga, creative, MS) czy OS - Win XP, Win7, współczene dystrybucje linuksa), ba nawet AFAIR pod win2000.

[...]

jw. Nigdy nie instalowałem tego dodatkowego softu - korzystam tylko z multimedialnych + do zarządzania energią i działa z palca po podłączeniu wtyczki czy to USB czy PS/2.

Nie wiem o jakich odtwarzaczach mówisz, ale nawet takie podstawowe
klawisze jak głośniej/ciszej,

Windows Media Player Classic (Home Cinema), Foobar (zwłaszcza 1.0).
Popularnego Winampa czy WMP praktycznie nie używam, ale AFAIR też działają te klawisze.

> czy "home" w przeglądarce (też IE) nie działają same z siebie.

Bo te akurat nie działają bez dodatkowego softu nawet pod
IE8 + Win7.

Tym smutnym wnioskiem, że microsoft zrobił mnie w balona, kończe ten
wątek :/

Nie wiem czy powinieneś się poddawać. Sprawdź wszystko 2 razy, jak nie pomoże reklamuj klawiaturę.

Michał Bień

Data: 2010-01-11 01:38:12
Autor: Animka
[...]

Ja też mam 10 klawiszy i mi wszystkie (oprócz "?") działają.
Może Ty sobie wybrałeś z listy i zainstalowałeś jakąś inną klawiaturę zamiast standardowej?

--
animka

problem z myszą i klawiaturą bezprzewodową