problem z najemcą - proszę o rady, pilne!

Data: 2011-06-06 15:28:22
Autor: szerszen
problem z najemcą - proszę o rady, pilne!

Użytkownik " tom" <tomek_111@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:isih2v$7t6$1@inews.gazeta.pl...

wypowiedzenie telefoniczne jest wiążące czy musi być pisemne?

może być ustne, pod warunkiem, że obie strony będą o tym fakcie "pamiętać" ;)

czy "jednomiesięczny okres wypowiedzenia" liczony jest od dnia wypowiedzenia
umowy czy od ostatniego dnia miesiąca w którym wypowiedziano umowe?

pod względem prawnym, miesiąć od końca miesiąca w którym zostało złożone, ale ponieważ to umowy pomiędzy wami, to możecie je modyfikować w takim stopniu, na jaki się obaj godzicie, także co wam wygodniej, lub kto komu będzie chciał zrobić na złość

Czy jesli wypowiedzenie telefnoniczne jest wiążące to musi zaplacić za cały
czerwiec?

to zależy na co się godzicie podczas wypowiedzenia

Czy jeśli w umowie zaznaczono że najemca opłaca mieszkanie na konto bankowe
wynajmującego , to mogę nie przyjąć gotówki od najemcy i żądać wpłaty na konto?

gotówka do twojej ręki, to gorzej dla niego, to on nie ma potwierdzenia że wpłacił

Czy musze sie na nie zgodzic? Czy jako właściciel moge poprostu wejść do
mieszkania (ciagle obowiązuje umowa, wypowiedzenie jest telefoniczne) i
pokazac go nowemu klientowi , czy musze zgadzac sie na kolejny termin najemcy
nie majac pewnosci ze go znowu nie zmieni?

niestety tutaj zgodnie z prawem jesteś na jego łasce i niełasce, na chwile obecną bez jego zgody nie możesz wejść do mieszkania, a już na pewno pod jego nieobecność, to może sie źle dla ciebie skończyć, jak gość będzie upierdliwy i złośliwy

Najemca zalega mi juz z czynszem za maj i z rozliczeniem mediow za okres zimy,
cos kombinuje bo chce sie spotkac 10 czerwca i jak to ujal w mailu "dokonac
rozliczen koncowych w gotowce".

no to musisz poczekać, być może ci za wszystko zapłaci, zawsze masz w zanadrzu kaucję, ale jak widzę nie starczy na wszystkie zaległości

Co powinienem zrobic jesli najemca 10 czerwca przekaze mi lokal, nie zaplaci
za czerwiec a maj rozliczy posiadana przeze mnie kaucja i doplaci "cos" za
zalegle liczniki? Czy mam przyjąc pieniądze? Coś podpisywać? Iść do sądu :)?

jeżeli przyniesie ci kasę, to spiszcie na kartce ile tej kasy, za co itd, częścią rozliczenia może być kaucja, wtedy też już ustalcie, właściwie to ty decydujesz, czy rozliczacie się do 10 czerwca, czy zgodnie z  prawem do końca czerwca

Data: 2011-06-06 13:45:27
Autor:
szerszen <szerszen@tlen.pl> napisał(a):

> [...]

jeżeli przyniesie ci kasę, to spiszcie na kartce ile tej kasy, za co itd, częścią rozliczenia może być kaucja, wtedy też już ustalcie, właściwie to ty decydujesz, czy rozliczacie się do 10 czerwca, czy zgodnie z  prawem do końca czerwca

dzięki za odpowiedzi

Data: 2011-06-06 13:45:53
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-06-06, szerszen <szerszen@tlen.pl> wrote:

[...]

[...]

IMHO kodeks nakłada minimum 3 miesiące przy umowie na czas nieokreślony.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-06-07 08:55:59
Autor: szerszen

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrniupmgh.1mqi.proteus@pl-test.org...

IMHO kodeks nakłada minimum 3 miesiące przy umowie na czas nieokreślony.

ok, ale w umowie mieli 1 miesiąc, a do tego, ja myślę, że mimo wszystko on chce się go pozbyć, a nie ciągać z nim po sądach i mieć problem wynajmem, mieszkanie ma zarabiać

problem z najemcą - proszę o rady, pilne!