problem z najemcą - proszę o rady, pilne!

Data: 2011-06-06 13:44:47
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-06-06,  tom <tomek_111@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

[...]

jestem właścicielem mieszkania i mam uciążliwego najemcę.
na szczęście wypowiedział już umowę i mam kilka pytań w związku z tym.

Umowę wypowiedział telefonicznie 25 maja. Czy w związku z zapisami w umowie:

"Umowa jest zawarta na czas nieokreślony. Każdej ze stron przysługuje prawo
wypowiedzenia niniejszej umowy, z zachowaniem jednomiesięcznego okresu
wypowiedzenia w formie pisemnej."

Zapis w umowie jest błędny. IMHO zgodnie z kodeksem przysługuje termin 3-miesięczny
(minimum).

wypowiedzenie telefoniczne jest wiążące czy musi być pisemne?

Musi być pisemne. Choćby do celów dowodowych.

czy "jednomiesięczny okres wypowiedzenia" liczony jest od dnia wypowiedzenia
umowy czy od ostatniego dnia miesiąca w którym wypowiedziano umowe?

Zgodnie z kodeksem 3-miesięczny licząc od ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego.
IMHO oczywiście. :)

Czy jesli wypowiedzenie telefnoniczne jest wiążące to musi zaplacić za cały
czerwiec?

Tak czy siak musi IMHO.

Czy jeśli w umowie zaznaczono że najemca opłaca mieszkanie na konto bankowe
wynajmującego , to mogę nie przyjąć gotówki od najemcy i żądać wpłaty na konto?

IMHO musisz przyjąć bo płaci prawnym środkiem płatniczym, znaczy złotówkami.
A w czym problem? Wystawisz mu potwierdzenie, że przyjąłeś i tyle.

[...]

"Najemca zobowiązany jest udostępnić Wynajmującemu lokal do wglądu, na żądanie
Wynajmującego w uzgodnionych przez obydwie strony terminach."

Nie masz prawa wchodzić do lokalu bez zgody najemcy. Wejście z potencjalnym nowym
klientem to tylko uprzejmość.

Co powinienem zrobic jesli najemca 10 czerwca przekaze mi lokal, nie zaplaci
za czerwiec a maj rozliczy posiadana przeze mnie kaucja i doplaci "cos" za
zalegle liczniki? Czy mam przyjąc pieniądze? Coś podpisywać? Iść do sądu :)?

Powołać się na przepisy z Kodeksu Cywilnego dot. najmu. Z tym, że może to się
obrócić przeciw Tobie, bo np. najemca może się powołać na inne, ochronne
i będziesz miał problem.

Jak się chce wyprowadzić szybko, to ja bym się na Twoim miejscu cieszył i mu nie utrudniał. Wielu jest takich, co utknęli z niepłacącymi lokatorami i czekaniem latami na nakaz eksmisji.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-06-06 13:58:17
Autor:
On 2011-06-06,  tom <tomek_111@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
> wypowiedzenia w formie pisemnej."

Zapis w umowie jest błędny. IMHO zgodnie z kodeksem przysługuje termin 3-miesię

to co to oznacza? cała umowa jest nieważna czy tylko "z mocy prawa" ma
zastosowanie 3 miesieczy okres wypowiedzenia a nie miesięczy?
jesli dojdzie do sprawy sadowej jak taka umowa moze byc potraktowana?

btw to sciagnalem ja gotowa z gazeta.pl ;)

> wypowiedzenie telefoniczne jest wiążące czy musi być pisemne?

Musi być pisemne. Choćby do celów dowodowych.

i co teraz jesli tylko dzwonil?
chce sie z nim rozstac w pokoju, jesli tylko oplaci czerwiec. Ale gdyby nie
chcial, to moge udac "greka" z tym telefonem i zwrocic sie do niego o pisemne
wypowiedzenie?

Data: 2011-06-06 14:03:16
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-06-06,   <tomek_111@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

[...]

[...]

Umowa jest ważna, jedynie IMHO termin wypowiedzenia jest min. 3-mczny.
Zobacz art. 688 KC.

> wypowiedzenie telefoniczne jest wiążące czy musi być pisemne?
Musi być pisemne. Choćby do celów dowodowych.
i co teraz jesli tylko dzwonil?

To podpiszcie przy spotkaniu papier z potwierdzeniem, że wypowiedział umowę
dnia takiego i takiego, a ty je przyjmujesz.

chce sie z nim rozstac w pokoju, jesli tylko oplaci czerwiec. Ale gdyby nie
chcial, to moge udac "greka" z tym telefonem i zwrocic sie do niego o pisemne
wypowiedzenie?

Jak wcześniej wspomniałem: IMHO lepiej żeby się wyprowadził szybciej niż później, skoro go nie chcesz. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-06-06 16:23:42
Autor: SDD

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrniupnh3.1nm2.proteuspl-test.org...

To podpiszcie przy spotkaniu papier z potwierdzeniem, że wypowiedział umowę
dnia takiego i takiego, a ty je przyjmujesz.

Albo - skoro termin nie moze byc krotszy, to niech napisza, ze na mocy porozumienia stron rozwiazuja umowe z dniem takim to a takim

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-06-07 13:54:55
Autor: Kamil
Dnia Mon, 6 Jun 2011 16:23:42 +0200, SDD napisał(a):

Albo - skoro termin nie moze byc krotszy, to niech napisza, ze na mocy porozumienia stron rozwiazuja umowe z dniem takim to a takim

A ta umowa nie jest porozumieniem?
Heheheh :)))
Tyle że w umowie mogą być zawarte klauzule które nie są "gorsze niż te w
ustawie" ;)
Tak jak w KP - pracownikowi możesz dać 35 dni urlopu, ale nie możesz go
obniżyć niż kodeksowy wymiar :)
Wiem, wiem...nie pytaj mnie "dla kogo maja być lepsze te warunki" bo to
temat rzeka i zależy od ... punktu siedzenia :)

problem z najemcą - proszę o rady, pilne!