problem z obrotomierzem w honda cbr f3

Data: 2014-02-06 10:21:28
Autor: honda xxcbrxx
problem z obrotomierzem w honda cbr f3
Witam
Mam problem jak zaczalem w temacie z obrotomierzem w hondzie cbr f3 97r.
mianowicie kupilem motocykl z wadliwym obrotomierzem tz. powiedzial ze obrotomierz jak mu najdzie to chodzi jakis czas pozniej znowu sie zacina i nie chodzi i tak w koło...

po zakupie motocykla obrotomierz chodzil mi tylko raz z mies po zakupie przez 2 dni a honda jezdzilem jakies 3 mies i ani razu wiecej nie chodzil nie wiem gdzie szukac problemu i dlatego prosze o pomoc

chce dodac ze zegary i sciezki sa dobre i maja przejscia rozbieralem i patrzylem moze jakis czujnik nie wiem nawet gdzie szukac problemu... --

Data: 2014-02-06 12:22:57
Autor: Kuczu
problem z obrotomierzem w honda cbr f3
W dniu 2014-02-06 11:21, honda xxcbrxx pisze:> Witam
> [...]
>
> chce dodac ze zegary i sciezki sa dobre i maja przejscia rozbieralem i
> patrzylem moze jakis czujnik nie wiem nawet gdzie szukac problemu...

Obrotomierz dostaje sygnal z modulu zaplonowego. Tam sprawdzaj.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2014-02-06 12:20:30
Autor: honda xxcbrxx
problem z obrotomierzem w honda cbr f3
to moj pierwszy motor z wieksza elektronika, pomogl bys gdzie mam szukac tego modułu?

Data: 2014-02-06 13:41:48
Autor: Kuczu
W dniu 2014-02-06 13:20, honda xxcbrxx pisze:
to moj pierwszy motor z wieksza elektronika, pomogl bys gdzie mam szukac
tego modułu?

http://images.imagessite.com/OEM_IMAGES/honda_mc_images/97CBR600F59.gif

nr 3

Data: 2014-02-06 14:46:38
Autor: honda xxcbrxx
problem z obrotomierzem w honda cbr f3

http://images.imagessite.com/OEM_IMAGES/honda_mc_images/97CBR600F59.gif

nr 3

dzieki bardzo! czyli musze zakupic ta kostke modulu zaplonowego nr3 a moze da rade do niej jakos zajrzec i cos naprawic... czy szukac nowej moze na allegro uzywana oryginalna kupic?

Data: 2014-02-07 12:36:10
Autor: honda xxcbrxx
problem z obrotomierzem w honda cbr f3
problem jednak nie ustapil zmienilem modul od kumpla (na pewno dobry bo u Niego obrotomierz chodzi) a u mnie nadal wskazowka od obrotku lezy prosze dalej o pomoc gdzie szukac problemu czy jast jakis czujnik od obrotow?????

Data: 2014-02-07 14:30:07
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "honda xxcbrxx" <sebastian08207@_NOSPAM_wp.pl > napisał w wiadomości news:9e9983e5ea63df8363555fd6eb21e1a6$1grupy.scigacz.pl...
[...]

Gdyby moduł był wadliwy, to motor nie paliłby albo paliłby nieprawidłowo. A jeśli obrotomierza nie demntuje się jakoś bardzo trudno, to przełóżcie z kumplem zegary i będziesz miał pewność, czy Twój jest sprawny.
Jeżeli jest sprawny, to sprawdź kable i wtyczki pomiędzy modułem a obrotomierzem. Sprawdź "solidnie", bo skoro działał/nie działał, to mocno prawdopodobna jest kwestia braku styku - drgania sprawiają, że na chwilę się rozłącza - poruszaj kablem, wtyczkami itd. Może któryś styk jest zaśniedziały/nadpalony? Może kabelek naderwany? Trzeba dobrze pomacać, poruszać i pomierzyć omomierzem, albo "pikaczem" (multimetrem z buzzerem). Sprawdź też dokładnie wtyczkę tuż przy obrotomierzu. Kup Kontakt S i Kontakt U, albo inny podobny środek i popsikaj profilaktycznie wszystkie styki. Przy odrobinie szczęścia i odpowiedniej determinacji, namierzysz winnego i wystarczy wymiana kabelka albo konektorka.

Wiem, że piszę truizmy i oczywistości, ale w 2012 zrobiłem sobie instalację do gniazdka zapalniczki, które przestało działać po ok. pół roku. Okazało się, że użyłem gównianych kabli, które z zewnątrz wyglądały całkiem nieźle (nowe, odpowiednio grube), a po wymontowaniu i założeniu nowej instalacji dotarłem dopiero do miejsca, w którym kabelek po prostu miał przerwę. Izolacja w porządku, a w środku miedź się po prostu "rozlazła". Chińczyki, żółta ich mać.
--
Yogi(n)

Data: 2014-02-07 14:48:01
Autor: Kuczu
W dniu 2014-02-07 13:36, honda xxcbrxx pisze:
problem jednak nie ustapil zmienilem modul od kumpla (na pewno dobry bo
u Niego obrotomierz chodzi) a u mnie nadal wskazowka od obrotku lezy

Znaczy modul masz ok, teraz szukaj po kablach pomiedzy.

prosze dalej o pomoc gdzie szukac problemu czy jast jakis czujnik od
obrotow?????

Ale przeciez Ci napisalem ze modul daje impulsy i nie ma osobnego czujnika.