Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepĹ‚ym silnik u

[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silnik u

Data: 2012-04-29 20:50:52
Autor: gregor
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silnik u
Witam

Mam skodÄ™ ... i problem z silnikiem.
Opisywałem problem ale mam nowe info z tym problemem

Otóż na ciepłym silniku przy próbie odpalenia telepie nim (pracuje tak jakby na 3 cylindrach i dodatkowo dźwięki szklanek)

Byłem u mechanika i stwierdził, że jest to wina pompy bo ma jakieś niestandardowe pomiary na kompie i zdiagnozował pompę.
Dzwoniłem do fachowca od regeneracji pomp z mojego opisu stwierdził, że na 90% jest to wina pompy.

No i zapewne tak jest koszt regeneracji od 500 do 1500 (czy to normalny przedział ?)

Silnik na zimnym uruchamia się zawsze za 1 razem, a po udanej próbie (nawet jak jest ciepły i za np. 3 razem uda mi się go odpalić bez telepania) to pracuje bardzo dobrze jest żwawy i mało pali

czy ta usterka wymaga regeneracji pompy ? to jest przecież moment przekręcenie kluczyka, ma to aż tak wielkie znaczenie na telepanie silnika ?

dzięki za porady (w końcu pewnie i tak pojadę do fachowca od pomp ale nigdy nie wiadomo ...)

gregor

Data: 2012-04-29 21:12:00
Autor: Artur Maśląg
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym sil niku
W dniu 2012-04-29 20:50, gregor pisze:
Witam

Mam skodÄ™ ... i problem z silnikiem.
Opisywałem problem ale mam nowe info z tym problemem

Otóż na ciepłym silniku przy próbie odpalenia telepie nim (pracuje tak
jakby na 3 cylindrach i dodatkowo dźwięki szklanek)

Byłem u mechanika i stwierdził, że jest to wina pompy bo ma jakieś
niestandardowe pomiary na kompie i zdiagnozował pompę.
Dzwoniłem do fachowca od regeneracji pomp z mojego opisu stwierdził, że
na 90% jest to wina pompy.

No i zapewne tak jest koszt regeneracji od 500 do 1500 (czy to normalny
przedział ?)

Silnik na zimnym uruchamia siÄ™ zawsze za 1 razem, a po udanej prĂłbie
(nawet jak jest ciepły i za np. 3 razem uda mi się go odpalić bez
telepania) to pracuje bardzo dobrze jest żwawy i mało pali

czy ta usterka wymaga regeneracji pompy ? to jest przecieĹĽ moment
przekręcenie kluczyka, ma to aż tak wielkie znaczenie na telepanie
silnika ?

dzięki za porady (w końcu pewnie i tak pojadę do fachowca od pomp ale
nigdy nie wiadomo ...)

Onegdaj miałem identyczne objawy w feli 1.9 D. Na zimnym palił od ręki
przy -30 (no, może trzeba była 2x świece podgrzać), ale na ciepłym
- hmmm, często odpalić nie chciał, a jak już, odpalał jak stary diesel
i wyglądało, że w połowie padaczka. Winny był jakiś czujnik, a nie
pompa - no, ale tam miałem Lucasa...

Data: 2012-04-29 21:41:09
Autor: Arbiter
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Użytkownik "gregor" <gregor@szu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jnk2ic$ek1$1inews.gazeta.pl...

Mam skodę ... i problem z silnikiem.

a co to za pompa? to VP, czy PD?

Spróbuj pojechać do tjunera - może zwiększy dawkę rozruchow± i problem zniknie.

Data: 2012-04-29 22:00:34
Autor: gregor
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciep�ym si lniku
W dniu 2012-04-29 21:41, Arbiter pisze:

Spr�buj pojecha� do tjunera - mo�e zwi�kszy dawk� rozruchow� i problem
zniknie.


kodowanie ...

nie wiem piszę z "pamięci" mam skodę 1.9 TDI 90KM AGR

gregor

Data: 2012-04-29 22:52:01
Autor: Myjk
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silnik u
Sun, 29 Apr 2012 20:50:52 +0200, gregor
Byłem u mechanika i stwierdził, że jest to wina pompy bo ma jakieś niestandardowe pomiary na kompie i zdiagnozował pompę.

Przyczyn szukaj w xCV (Control Valves), tj. TCV, SCV etc.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-04-30 19:51:20
Autor: Czeslawek
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silniku
W dniu 2012-04-29 20:50, gregor pisze:
Witam

Mam skodę ... i problem z silnikiem.
Opisywałem problem ale mam nowe info z tym problemem

Otóż na ciepłym silniku przy próbie odpalenia telepie nim (pracuje tak
jakby na 3 cylindrach i dodatkowo dĽwięki szklanek)

Byłem u mechanika i stwierdził, że jest to wina pompy bo ma jakie¶
niestandardowe pomiary na kompie i zdiagnozował pompę.
Dzwoniłem do fachowca od regeneracji pomp z mojego opisu stwierdził, że
na 90% jest to wina pompy.

No i zapewne tak jest koszt regeneracji od 500 do 1500 (czy to normalny
przedział ?)

Silnik na zimnym uruchamia się zawsze za 1 razem, a po udanej próbie
(nawet jak jest ciepły i za np. 3 razem uda mi się go odpalić bez
telepania) to pracuje bardzo dobrze jest żwawy i mało pali

czy ta usterka wymaga regeneracji pompy ? to jest przecież moment
przekręcenie kluczyka, ma to aż tak wielkie znaczenie na telepanie
silnika ?

Twój problem jest bardzo powszechny. Zwykle najtańszym rozwi±zaniem jest podniesienie startowej dawki paliwa. Jednakże główn± przyczyn± jest zużywaj±ca się pompa paliwa. Ciepłe paliwo (80-90oC) ma znacznie mniejsz± gęsto¶ć niż zimne. St±d pompa paliwa potrzebuje znacznie wyższych obrotów aby dać wła¶ciwe ci¶nienie. Przy niskim ci¶nieniu paliwa, zbyt mało go jest wtryskiwane do cylindrów. Dlatego bywaj± w 1.9 TDI problemy z rozruchem na ciepłym.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-05-01 10:13:57
Autor: gregor
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silniku
W dniu 2012-04-30 19:51, Czeslawek pisze:

Twój problem jest bardzo powszechny. Zwykle najtańszym rozwi±zaniem jest
podniesienie startowej dawki paliwa. Jednakże główn± przyczyn± jest
zużywaj±ca się pompa paliwa. Ciepłe paliwo (80-90oC) ma znacznie
mniejsz± gęsto¶ć niż zimne. St±d pompa paliwa potrzebuje znacznie
wyższych obrotów aby dać wła¶ciwe ci¶nienie. Przy niskim ci¶nieniu
paliwa, zbyt mało go jest wtryskiwane do cylindrów. Dlatego bywaj± w 1.9
TDI problemy z rozruchem na ciepłym.


Dzięki wielkie za wyja¶nienie sprawy to być może rozwi±że mój problem z ty stukaniem o ile uda mi się ustawić prawidłow± dawkę paliwa przy rozruchu (ew. pofatyguję się to tjunera)

ale międzyczasie zauważyłem do¶ć niepokoj±c± sytuację (a być może tak ma być)

mam sparciałe przewody prowadz±ce od pompy do wtrysków (głownie ten od pompy do 4 od lewej wtrysku, na moje oko nie ma tam prze¶witu chociaż drut przechodzi ma długo¶ć ok 10cm.) jak go "przeczy¶ciłem" to jakby objaw się u normalizował i rzadziej telepie silnikiem być może to efekt placebo ale przewody paliwowe i tak wymienię bo s± w fatalnej kondycji

dodatkowo zauważyłem spory pęcherzyk powietrza między filtrem paliwa a pomp± jak odpalam silnik to znika gdzie¶ w pompie ale jak już go zgaszę wraca ten pęcherzyk z powrotem do wężyka - ma szeroko¶ć ok 2 cm. czy to normalne, że w przewodzie "wisi" b±bel powietrza ?

gregor

Data: 2012-05-01 10:35:47
Autor: nazgul
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym sil niku
W dniu 2012-05-01 10:13, gregor pisze:
W dniu 2012-04-30 19:51, Czeslawek pisze:


mam sparciałe przewody prowadzące od pompy do wtrysków (głownie ten od
pompy do 4 od lewej wtrysku, na moje oko nie ma tam prześwitu chociaż
drut przechodzi ma długość ok 10cm.)

prawdopodobnie chodzi o przewody powrotne (nadmiar paliwa wraca z wtryskĂłw i pompy do zbiornika.
raczej bez znaczenia dla sprawy choć warto wymienić bo to są groszowe rzeczy.

dodatkowo zauważyłem spory pęcherzyk powietrza między filtrem paliwa a
pompÄ… jak odpalam silnik to znika gdzieĹ› w pompie ale jak juĹĽ go zgaszÄ™
wraca ten pęcherzyk z powrotem do wężyka - ma szerokość ok 2 cm. czy to
normalne, ĹĽe w przewodzie "wisi" bÄ…bel powietrza ?

nie
ale dlaczego paliwo wraca ci z pompy w kierunku filtra?
sprawdź zaworki an ręcznej pompce paliwa.

Data: 2012-05-01 10:45:42
Autor: Czeslawek
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silniku
W dniu 2012-05-01 10:35, nazgul pisze:
dodatkowo zauważyłem spory pęcherzyk powietrza między filtrem paliwa a
pomp± jak odpalam silnik to znika gdzie¶ w pompie ale jak już go zgaszę
wraca ten pęcherzyk z powrotem do wężyka - ma szeroko¶ć ok 2 cm. czy to
normalne, że w przewodzie "wisi" b±bel powietrza ?

nie
ale dlaczego paliwo wraca ci z pompy w kierunku filtra?
sprawdĽ zaworki an ręcznej pompce paliwa.

W 1.9TDI nie ma ręcznej pompki paliwa. Zaworki zwrotne s± w pompie paliwa. Też tam s± specjalne sitka i kanaliki maj±ce za zadanie "odpowietrzyć" paliwo.
Podsumowuj±c to b±belków nie powinno być. Dlatego warto wcze¶niej wymienić same przewody paliwowe, może to pomoże. Koszt niewielki, a i zrobić można samemu.


--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-05-01 11:15:38
Autor: gregor
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym sil niku
W dniu 2012-05-01 10:35, nazgul pisze:

ale dlaczego paliwo wraca ci z pompy w kierunku filtra?

pewnie jak pompa przestaje pracować to zasysa się do środka wydaje się to w miarę normalne, a że przewód między filtrem paliwa a pompą jest przeźroczysty to widać ten bąbel jak wraca z pompy paliwa ...

nie mam u siebie pompki jak można odpowietrzyć ten układ ? spuścić trochę ropy i założyć z powrotem ? pewnie znowu będzie bąbel :(

gregor

Data: 2012-05-01 12:43:59
Autor: Czeslawek
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silniku
W dniu 2012-05-01 11:15, gregor pisze:
nie mam u siebie pompki jak można odpowietrzyć ten układ ? spu¶cić
trochę ropy i założyć z powrotem ? pewnie znowu będzie b±bel :(
Układ jest samoodpowietrzaj±cy. Jak dobrze pamiętam to powietrze wraz z nadmiarem paliwa wypychane jest przewodem powrotnym do zbiornika paliwa.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-05-04 13:16:00
Autor: Krzysiek Kielczewski
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silniku
Dnia 30.04.2012 Czeslawek <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> napisał/a:

Twój problem jest bardzo powszechny. Zwykle najtańszym rozwi±zaniem jest podniesienie startowej dawki paliwa. Jednakże główn± przyczyn± jest zużywaj±ca się pompa paliwa. Ciepłe paliwo (80-90oC) ma znacznie mniejsz± gęsto¶ć niż zimne. St±d pompa paliwa potrzebuje znacznie wyższych obrotów aby dać wła¶ciwe ci¶nienie.

ROTFL...

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-05-03 11:35:10
Autor: gregor
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym sil niku
Witam ponownie

Po długim okresie "badania" problemu wiem już jak obejść telepanie ciepłego silnika przy jego uruchamianiu, może to komuś pomoże ew. może ktoś mi podpowie czy to może być wina rozrusznika, otóż jak przekręcam kluczyk przetrzymuję go max. 1 sekundę niż zwykle i silnik ładnie startuje bez telepania ! problem rozwiązany połowicznie ale na regenerację pompy się nie wybieram być może ma to związek z rozrusznikiem ??

gregor

[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silnik u

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona