Data: 2012-04-29 20:50:52 | |
Autor: gregor | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silnik u | |
Witam
Mam skodę ... i problem z silnikiem. Opisywałem problem ale mam nowe info z tym problemem Otóż na ciepłym silniku przy próbie odpalenia telepie nim (pracuje tak jakby na 3 cylindrach i dodatkowo dźwięki szklanek) Byłem u mechanika i stwierdził, że jest to wina pompy bo ma jakieś niestandardowe pomiary na kompie i zdiagnozował pompę. Dzwoniłem do fachowca od regeneracji pomp z mojego opisu stwierdził, że na 90% jest to wina pompy. No i zapewne tak jest koszt regeneracji od 500 do 1500 (czy to normalny przedział ?) Silnik na zimnym uruchamia się zawsze za 1 razem, a po udanej próbie (nawet jak jest ciepły i za np. 3 razem uda mi się go odpalić bez telepania) to pracuje bardzo dobrze jest żwawy i mało pali czy ta usterka wymaga regeneracji pompy ? to jest przecież moment przekręcenie kluczyka, ma to aż tak wielkie znaczenie na telepanie silnika ? dzięki za porady (w końcu pewnie i tak pojadę do fachowca od pomp ale nigdy nie wiadomo ...) gregor |
|
Data: 2012-04-29 21:12:00 | |
Autor: Artur Maśląg | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym sil niku | |
W dniu 2012-04-29 20:50, gregor pisze:
Witam Onegdaj miałem identyczne objawy w feli 1.9 D. Na zimnym palił od ręki przy -30 (no, może trzeba była 2x świece podgrzać), ale na ciepłym - hmmm, często odpalić nie chciał, a jak już, odpalał jak stary diesel i wyglądało, że w połowie padaczka. Winny był jakiś czujnik, a nie pompa - no, ale tam miałem Lucasa... |
|
Data: 2012-04-29 21:41:09 | |
Autor: Arbiter | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silniku | |
Użytkownik "gregor" <gregor@szu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jnk2ic$ek1$1inews.gazeta.pl... Mam skodę ... i problem z silnikiem. a co to za pompa? to VP, czy PD? Spróbuj pojechać do tjunera - może zwiększy dawkę rozruchow± i problem zniknie. |
|
Data: 2012-04-29 22:00:34 | |
Autor: gregor | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciep�ym si lniku | |
W dniu 2012-04-29 21:41, Arbiter pisze:
Spr�buj pojecha� do tjunera - mo�e zwi�kszy dawk� rozruchow� i problem kodowanie ... nie wiem piszę z "pamięci" mam skodę 1.9 TDI 90KM AGR gregor |
|
Data: 2012-04-29 22:52:01 | |
Autor: Myjk | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silnik u | |
Sun, 29 Apr 2012 20:50:52 +0200, gregor
Byłem u mechanika i stwierdził, że jest to wina pompy bo ma jakieś niestandardowe pomiary na kompie i zdiagnozował pompę. Przyczyn szukaj w xCV (Control Valves), tj. TCV, SCV etc. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-30 19:51:20 | |
Autor: Czeslawek | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silniku | |
W dniu 2012-04-29 20:50, gregor pisze:
WitamTwój problem jest bardzo powszechny. Zwykle najtańszym rozwi±zaniem jest podniesienie startowej dawki paliwa. Jednakże główn± przyczyn± jest zużywaj±ca się pompa paliwa. Ciepłe paliwo (80-90oC) ma znacznie mniejsz± gęsto¶ć niż zimne. St±d pompa paliwa potrzebuje znacznie wyższych obrotów aby dać wła¶ciwe ci¶nienie. Przy niskim ci¶nieniu paliwa, zbyt mało go jest wtryskiwane do cylindrów. Dlatego bywaj± w 1.9 TDI problemy z rozruchem na ciepłym. -- Pozdrawiam, Czesławek |
|
Data: 2012-05-01 10:13:57 | |
Autor: gregor | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silniku | |
W dniu 2012-04-30 19:51, Czeslawek pisze:
Twój problem jest bardzo powszechny. Zwykle najtańszym rozwi±zaniem jest Dzięki wielkie za wyja¶nienie sprawy to być może rozwi±że mój problem z ty stukaniem o ile uda mi się ustawić prawidłow± dawkę paliwa przy rozruchu (ew. pofatyguję się to tjunera) ale międzyczasie zauważyłem do¶ć niepokoj±c± sytuację (a być może tak ma być) mam sparciałe przewody prowadz±ce od pompy do wtrysków (głownie ten od pompy do 4 od lewej wtrysku, na moje oko nie ma tam prze¶witu chociaż drut przechodzi ma długo¶ć ok 10cm.) jak go "przeczy¶ciłem" to jakby objaw się u normalizował i rzadziej telepie silnikiem być może to efekt placebo ale przewody paliwowe i tak wymienię bo s± w fatalnej kondycji dodatkowo zauważyłem spory pęcherzyk powietrza między filtrem paliwa a pomp± jak odpalam silnik to znika gdzie¶ w pompie ale jak już go zgaszę wraca ten pęcherzyk z powrotem do wężyka - ma szeroko¶ć ok 2 cm. czy to normalne, że w przewodzie "wisi" b±bel powietrza ? gregor |
|
Data: 2012-05-01 10:35:47 | |
Autor: nazgul | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym sil niku | |
W dniu 2012-05-01 10:13, gregor pisze:
W dniu 2012-04-30 19:51, Czeslawek pisze: mam sparciałe przewody prowadzące od pompy do wtrysków (głownie ten od prawdopodobnie chodzi o przewody powrotne (nadmiar paliwa wraca z wtrysków i pompy do zbiornika. raczej bez znaczenia dla sprawy choć warto wymienić bo to są groszowe rzeczy. dodatkowo zauważyłem spory pęcherzyk powietrza między filtrem paliwa anie ale dlaczego paliwo wraca ci z pompy w kierunku filtra? sprawdź zaworki an ręcznej pompce paliwa. |
|
Data: 2012-05-01 10:45:42 | |
Autor: Czeslawek | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silniku | |
W dniu 2012-05-01 10:35, nazgul pisze:
dodatkowo zauważyłem spory pęcherzyk powietrza między filtrem paliwa anie W 1.9TDI nie ma ręcznej pompki paliwa. Zaworki zwrotne s± w pompie paliwa. Też tam s± specjalne sitka i kanaliki maj±ce za zadanie "odpowietrzyć" paliwo. Podsumowuj±c to b±belków nie powinno być. Dlatego warto wcze¶niej wymienić same przewody paliwowe, może to pomoże. Koszt niewielki, a i zrobić można samemu. -- Pozdrawiam, Czesławek |
|
Data: 2012-05-01 11:15:38 | |
Autor: gregor | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym sil niku | |
W dniu 2012-05-01 10:35, nazgul pisze:
ale dlaczego paliwo wraca ci z pompy w kierunku filtra? pewnie jak pompa przestaje pracować to zasysa się do środka wydaje się to w miarę normalne, a że przewód między filtrem paliwa a pompą jest przeźroczysty to widać ten bąbel jak wraca z pompy paliwa ... nie mam u siebie pompki jak można odpowietrzyć ten układ ? spuścić trochę ropy i założyć z powrotem ? pewnie znowu będzie bąbel :( gregor |
|
Data: 2012-05-01 12:43:59 | |
Autor: Czeslawek | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silniku | |
W dniu 2012-05-01 11:15, gregor pisze:
nie mam u siebie pompki jak można odpowietrzyć ten układ ? spu¶cićUkład jest samoodpowietrzaj±cy. Jak dobrze pamiętam to powietrze wraz z nadmiarem paliwa wypychane jest przewodem powrotnym do zbiornika paliwa. -- Pozdrawiam, Czesławek |
|
Data: 2012-05-04 13:16:00 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silniku | |
Dnia 30.04.2012 Czeslawek <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> napisał/a:
ROTFL... Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-05-03 11:35:10 | |
Autor: gregor | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym sil niku | |
Witam ponownie
Po długim okresie "badania" problemu wiem już jak obejść telepanie ciepłego silnika przy jego uruchamianiu, może to komuś pomoże ew. może ktoś mi podpowie czy to może być wina rozrusznika, otóż jak przekręcam kluczyk przetrzymuję go max. 1 sekundę niż zwykle i silnik ładnie startuje bez telepania ! problem rozwiązany połowicznie ale na regenerację pompy się nie wybieram być może ma to związek z rozrusznikiem ?? gregor |