Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciep³ym silniku

[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciep³ym silniku

Data: 2012-04-30 19:51:20
Autor: Czeslawek
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciep³ym silniku
W dniu 2012-04-29 20:50, gregor pisze:
Witam

Mam skodê ... i problem z silnikiem.
Opisywa³em problem ale mam nowe info z tym problemem

Otó¿ na ciep³ym silniku przy próbie odpalenia telepie nim (pracuje tak
jakby na 3 cylindrach i dodatkowo d¼wiêki szklanek)

By³em u mechanika i stwierdzi³, ¿e jest to wina pompy bo ma jakie¶
niestandardowe pomiary na kompie i zdiagnozowa³ pompê.
Dzwoni³em do fachowca od regeneracji pomp z mojego opisu stwierdzi³, ¿e
na 90% jest to wina pompy.

No i zapewne tak jest koszt regeneracji od 500 do 1500 (czy to normalny
przedzia³ ?)

Silnik na zimnym uruchamia siê zawsze za 1 razem, a po udanej próbie
(nawet jak jest ciep³y i za np. 3 razem uda mi siê go odpaliæ bez
telepania) to pracuje bardzo dobrze jest ¿wawy i ma³o pali

czy ta usterka wymaga regeneracji pompy ? to jest przecie¿ moment
przekrêcenie kluczyka, ma to a¿ tak wielkie znaczenie na telepanie
silnika ?

Twój problem jest bardzo powszechny. Zwykle najtañszym rozwi±zaniem jest podniesienie startowej dawki paliwa. Jednak¿e g³ówn± przyczyn± jest zu¿ywaj±ca siê pompa paliwa. Ciep³e paliwo (80-90oC) ma znacznie mniejsz± gêsto¶æ ni¿ zimne. St±d pompa paliwa potrzebuje znacznie wy¿szych obrotów aby daæ w³a¶ciwe ci¶nienie. Przy niskim ci¶nieniu paliwa, zbyt ma³o go jest wtryskiwane do cylindrów. Dlatego bywaj± w 1.9 TDI problemy z rozruchem na ciep³ym.

--
Pozdrawiam,
Czes³awek

Data: 2012-05-01 10:13:57
Autor: gregor
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciep³ym silniku
W dniu 2012-04-30 19:51, Czeslawek pisze:

Twój problem jest bardzo powszechny. Zwykle najtañszym rozwi±zaniem jest
podniesienie startowej dawki paliwa. Jednak¿e g³ówn± przyczyn± jest
zu¿ywaj±ca siê pompa paliwa. Ciep³e paliwo (80-90oC) ma znacznie
mniejsz± gêsto¶æ ni¿ zimne. St±d pompa paliwa potrzebuje znacznie
wy¿szych obrotów aby daæ w³a¶ciwe ci¶nienie. Przy niskim ci¶nieniu
paliwa, zbyt ma³o go jest wtryskiwane do cylindrów. Dlatego bywaj± w 1.9
TDI problemy z rozruchem na ciep³ym.


Dziêki wielkie za wyja¶nienie sprawy to byæ mo¿e rozwi±¿e mój problem z ty stukaniem o ile uda mi siê ustawiæ prawid³ow± dawkê paliwa przy rozruchu (ew. pofatygujê siê to tjunera)

ale miêdzyczasie zauwa¿y³em do¶æ niepokoj±c± sytuacjê (a byæ mo¿e tak ma byæ)

mam sparcia³e przewody prowadz±ce od pompy do wtrysków (g³ownie ten od pompy do 4 od lewej wtrysku, na moje oko nie ma tam prze¶witu chocia¿ drut przechodzi ma d³ugo¶æ ok 10cm.) jak go "przeczy¶ci³em" to jakby objaw siê u normalizowa³ i rzadziej telepie silnikiem byæ mo¿e to efekt placebo ale przewody paliwowe i tak wymieniê bo s± w fatalnej kondycji

dodatkowo zauwa¿y³em spory pêcherzyk powietrza miêdzy filtrem paliwa a pomp± jak odpalam silnik to znika gdzie¶ w pompie ale jak ju¿ go zgaszê wraca ten pêcherzyk z powrotem do wê¿yka - ma szeroko¶æ ok 2 cm. czy to normalne, ¿e w przewodzie "wisi" b±bel powietrza ?

gregor

Data: 2012-05-01 10:35:47
Autor: nazgul
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym sil niku
W dniu 2012-05-01 10:13, gregor pisze:
W dniu 2012-04-30 19:51, Czeslawek pisze:


mam sparciałe przewody prowadzące od pompy do wtrysków (głownie ten od
pompy do 4 od lewej wtrysku, na moje oko nie ma tam prześwitu chociaż
drut przechodzi ma długość ok 10cm.)

prawdopodobnie chodzi o przewody powrotne (nadmiar paliwa wraca z wtrysków i pompy do zbiornika.
raczej bez znaczenia dla sprawy choć warto wymienić bo to są groszowe rzeczy.

dodatkowo zauważyłem spory pęcherzyk powietrza między filtrem paliwa a
pompą jak odpalam silnik to znika gdzieś w pompie ale jak już go zgaszę
wraca ten pęcherzyk z powrotem do wężyka - ma szerokość ok 2 cm. czy to
normalne, że w przewodzie "wisi" bąbel powietrza ?

nie
ale dlaczego paliwo wraca ci z pompy w kierunku filtra?
sprawdź zaworki an ręcznej pompce paliwa.

Data: 2012-05-01 10:45:42
Autor: Czeslawek
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciep³ym silniku
W dniu 2012-05-01 10:35, nazgul pisze:
dodatkowo zauwa¿y³em spory pêcherzyk powietrza miêdzy filtrem paliwa a
pomp± jak odpalam silnik to znika gdzie¶ w pompie ale jak ju¿ go zgaszê
wraca ten pêcherzyk z powrotem do wê¿yka - ma szeroko¶æ ok 2 cm. czy to
normalne, ¿e w przewodzie "wisi" b±bel powietrza ?

nie
ale dlaczego paliwo wraca ci z pompy w kierunku filtra?
sprawd¼ zaworki an rêcznej pompce paliwa.

W 1.9TDI nie ma rêcznej pompki paliwa. Zaworki zwrotne s± w pompie paliwa. Te¿ tam s± specjalne sitka i kanaliki maj±ce za zadanie "odpowietrzyæ" paliwo.
Podsumowuj±c to b±belków nie powinno byæ. Dlatego warto wcze¶niej wymieniæ same przewody paliwowe, mo¿e to pomo¿e. Koszt niewielki, a i zrobiæ mo¿na samemu.


--
Pozdrawiam,
Czes³awek

Data: 2012-05-01 11:15:38
Autor: gregor
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym sil niku
W dniu 2012-05-01 10:35, nazgul pisze:

ale dlaczego paliwo wraca ci z pompy w kierunku filtra?

pewnie jak pompa przestaje pracować to zasysa się do środka wydaje się to w miarę normalne, a że przewód między filtrem paliwa a pompą jest przeźroczysty to widać ten bąbel jak wraca z pompy paliwa ...

nie mam u siebie pompki jak można odpowietrzyć ten układ ? spuścić trochę ropy i założyć z powrotem ? pewnie znowu będzie bąbel :(

gregor

Data: 2012-05-01 12:43:59
Autor: Czeslawek
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciep³ym silniku
W dniu 2012-05-01 11:15, gregor pisze:
nie mam u siebie pompki jak mo¿na odpowietrzyæ ten uk³ad ? spu¶ciæ
trochê ropy i za³o¿yæ z powrotem ? pewnie znowu bêdzie b±bel :(
Uk³ad jest samoodpowietrzaj±cy. Jak dobrze pamiêtam to powietrze wraz z nadmiarem paliwa wypychane jest przewodem powrotnym do zbiornika paliwa.

--
Pozdrawiam,
Czes³awek

Data: 2012-05-04 13:16:00
Autor: Krzysiek Kielczewski
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silniku
Dnia 30.04.2012 Czeslawek <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> napisa³/a:

Twój problem jest bardzo powszechny. Zwykle najtañszym rozwi±zaniem jest podniesienie startowej dawki paliwa. Jednak¿e g³ówn± przyczyn± jest zu¿ywaj±ca siê pompa paliwa. Ciep³e paliwo (80-90oC) ma znacznie mniejsz± gêsto¶æ ni¿ zimne. St±d pompa paliwa potrzebuje znacznie wy¿szych obrotów aby daæ w³a¶ciwe ci¶nienie.

ROTFL...

Krzysiek Kie³czewski

[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciep³ym silniku

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona