Data: 2012-04-30 19:51:20 | |
Autor: Czeslawek | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciep³ym silniku | |
W dniu 2012-04-29 20:50, gregor pisze:
WitamTwój problem jest bardzo powszechny. Zwykle najtañszym rozwi±zaniem jest podniesienie startowej dawki paliwa. Jednak¿e g³ówn± przyczyn± jest zu¿ywaj±ca siê pompa paliwa. Ciep³e paliwo (80-90oC) ma znacznie mniejsz± gêsto¶æ ni¿ zimne. St±d pompa paliwa potrzebuje znacznie wy¿szych obrotów aby daæ w³a¶ciwe ci¶nienie. Przy niskim ci¶nieniu paliwa, zbyt ma³o go jest wtryskiwane do cylindrów. Dlatego bywaj± w 1.9 TDI problemy z rozruchem na ciep³ym. -- Pozdrawiam, Czes³awek |
|
Data: 2012-05-01 10:13:57 | |
Autor: gregor | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciep³ym silniku | |
W dniu 2012-04-30 19:51, Czeslawek pisze:
Twój problem jest bardzo powszechny. Zwykle najtañszym rozwi±zaniem jest Dziêki wielkie za wyja¶nienie sprawy to byæ mo¿e rozwi±¿e mój problem z ty stukaniem o ile uda mi siê ustawiæ prawid³ow± dawkê paliwa przy rozruchu (ew. pofatygujê siê to tjunera) ale miêdzyczasie zauwa¿y³em do¶æ niepokoj±c± sytuacjê (a byæ mo¿e tak ma byæ) mam sparcia³e przewody prowadz±ce od pompy do wtrysków (g³ownie ten od pompy do 4 od lewej wtrysku, na moje oko nie ma tam prze¶witu chocia¿ drut przechodzi ma d³ugo¶æ ok 10cm.) jak go "przeczy¶ci³em" to jakby objaw siê u normalizowa³ i rzadziej telepie silnikiem byæ mo¿e to efekt placebo ale przewody paliwowe i tak wymieniê bo s± w fatalnej kondycji dodatkowo zauwa¿y³em spory pêcherzyk powietrza miêdzy filtrem paliwa a pomp± jak odpalam silnik to znika gdzie¶ w pompie ale jak ju¿ go zgaszê wraca ten pêcherzyk z powrotem do wê¿yka - ma szeroko¶æ ok 2 cm. czy to normalne, ¿e w przewodzie "wisi" b±bel powietrza ? gregor |
|
Data: 2012-05-01 10:35:47 | |
Autor: nazgul | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym sil niku | |
W dniu 2012-05-01 10:13, gregor pisze:
W dniu 2012-04-30 19:51, Czeslawek pisze: mam sparciałe przewody prowadzące od pompy do wtrysków (głownie ten od prawdopodobnie chodzi o przewody powrotne (nadmiar paliwa wraca z wtrysków i pompy do zbiornika. raczej bez znaczenia dla sprawy choć warto wymienić bo to są groszowe rzeczy. dodatkowo zauważyłem spory pęcherzyk powietrza między filtrem paliwa anie ale dlaczego paliwo wraca ci z pompy w kierunku filtra? sprawdź zaworki an ręcznej pompce paliwa. |
|
Data: 2012-05-01 10:45:42 | |
Autor: Czeslawek | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciep³ym silniku | |
W dniu 2012-05-01 10:35, nazgul pisze:
dodatkowo zauwa¿y³em spory pêcherzyk powietrza miêdzy filtrem paliwa anie W 1.9TDI nie ma rêcznej pompki paliwa. Zaworki zwrotne s± w pompie paliwa. Te¿ tam s± specjalne sitka i kanaliki maj±ce za zadanie "odpowietrzyæ" paliwo. Podsumowuj±c to b±belków nie powinno byæ. Dlatego warto wcze¶niej wymieniæ same przewody paliwowe, mo¿e to pomo¿e. Koszt niewielki, a i zrobiæ mo¿na samemu. -- Pozdrawiam, Czes³awek |
|
Data: 2012-05-01 11:15:38 | |
Autor: gregor | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym sil niku | |
W dniu 2012-05-01 10:35, nazgul pisze:
ale dlaczego paliwo wraca ci z pompy w kierunku filtra? pewnie jak pompa przestaje pracować to zasysa się do środka wydaje się to w miarę normalne, a że przewód między filtrem paliwa a pompą jest przeźroczysty to widać ten bąbel jak wraca z pompy paliwa ... nie mam u siebie pompki jak można odpowietrzyć ten układ ? spuścić trochę ropy i założyć z powrotem ? pewnie znowu będzie bąbel :( gregor |
|
Data: 2012-05-01 12:43:59 | |
Autor: Czeslawek | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciep³ym silniku | |
W dniu 2012-05-01 11:15, gregor pisze:
nie mam u siebie pompki jak mo¿na odpowietrzyæ ten uk³ad ? spu¶ciæUk³ad jest samoodpowietrzaj±cy. Jak dobrze pamiêtam to powietrze wraz z nadmiarem paliwa wypychane jest przewodem powrotnym do zbiornika paliwa. -- Pozdrawiam, Czes³awek |
|
Data: 2012-05-04 13:16:00 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
[1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silniku | |
Dnia 30.04.2012 Czeslawek <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> napisa³/a:
ROTFL... Krzysiek Kie³czewski |