Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   problem z odpaleniem kawasaki zx7r

problem z odpaleniem kawasaki zx7r

Data: 2012-02-10 12:11:40
Autor: cargo90
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
mam problem z odpaleniem mojej kawy, stala nie odpalana ze 3 miechy. dzis ja chcialem odpalic ale nie moge. krece rozrusznikiem ze 2 min i jest strzal z tlumika na chwile jakby chcial zapalic ale gasnie na pych tez nie chce. aha dodam ze ostatnia koncowke sezonu nie palil ja jedna swiece. tzn czasami palil na 4 a czasem na 3, malo tego zaczelo cos pukac w okolicach rozrzadu stuki bylo tylko slychac na wolnych obrotach. POMOCY co z tym zrobic!!!

--
Wys³ano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2012-02-10 14:10:12
Autor: James
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
"cargo90" <diademoss@_NOSPAM_wp.pl> wrote in message news:9da691c745c6a253e30c23bd37090311$1grupy.scigacz.pl...
mam problem z odpaleniem mojej kawy, stala nie odpalana ze 3 miechy. dzis ja chcialem odpalic ale nie moge. krece rozrusznikiem ze 2 min i jest strzal z tlumika na chwile jakby chcial zapalic ale gasnie na pych tez nie chce. aha dodam ze ostatnia koncowke sezonu nie palil ja jedna swiece. tzn czasami palil na 4 a czasem na 3, malo tego zaczelo cos pukac w okolicach rozrzadu stuki bylo tylko slychac na wolnych obrotach. POMOCY co z tym zrobic!!!


Na pocz±tek wymieniæ wszystkie ¶wiece i filtr powietrza.
Jak dalej bêdzie problem to mo¿na wtedy szukaæ dalej.

pozdro
--
James

Data: 2012-02-10 14:46:07
Autor: Micha³ V-R
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-10 14:10, James pisze:

Na pocz±tek wymieniæ wszystkie ¶wiece i filtr powietrza.
Jak dalej bêdzie problem to mo¿na wtedy szukaæ dalej.

i naladuj akumulator

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
¿yje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2012-02-10 14:16:47
Autor: cargo90
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
Micha³ V-R napisal

W dniu 2012-02-10 14:10, James pisze:

Na pocz±tek wymieniæ wszystkie ¶wiece i filtr powietrza.
Jak dalej bêdzie problem to mo¿na wtedy szukaæ dalej.

i naladuj akumulator

akumulator naladowany ale nie chce zapalic

--
Wys³ano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2012-02-10 15:20:43
Autor: Arni
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 10.02.2012 15:16, cargo90 pisze:
Micha³ V-R napisal

W dniu 2012-02-10 14:10, James pisze:

Na pocz±tek wymieniæ wszystkie ¶wiece i filtr powietrza.
Jak dalej bêdzie problem to mo¿na wtedy szukaæ dalej.

i naladuj akumulator

akumulator naladowany ale nie chce zapalic


spu¶æ paliwo z komór p³ywakowych i zalej nowym.
Ale je¶li by³y zalane prze te 3 miesi±ce to mog³y juz dysze zarosn±æ syfem
--
Arni         Toruñ
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

Data: 2012-02-10 14:22:31
Autor: cargo90
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
Arni napisal

W dniu 10.02.2012 15:16, cargo90 pisze:
Micha³ V-R napisal

W dniu 2012-02-10 14:10, James pisze:

Na pocz±tek wymieniæ wszystkie ¶wiece i filtr powietrza.
Jak dalej bêdzie problem to mo¿na wtedy szukaæ dalej.

i naladuj akumulator

akumulator naladowany ale nie chce zapalic


spu¶æ paliwo z komór p³ywakowych i zalej nowym.
Ale je¶li by³y zalane prze te 3 miesi±ce to mog³y juz dysze zarosn±æ syfem
mozliwe ze masz racje bo pod koniec sezonu cos przestal mi chodzic na jedna swiece, a ja nic z tym nie zrobilem tylko po prostu odstawilem moto do garazu, moze to byl moj blad

--
Wys³ano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2012-02-10 17:14:17
Autor: cargo90
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
Kawa odpalila ale na popych, teraz pali mormalnie ale pod czas jazdy czasem strzeli z tlumika

--
Wys³ano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2012-02-10 15:07:59
Autor: Drzewo
problem z odpaleniem kawasaki zx7r

U¿ytkownik "Micha³ V-R" <michalvet@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jh3731$k14$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-02-10 14:10, James pisze:

Na pocz±tek wymieniæ wszystkie ¶wiece i filtr powietrza.
Jak dalej bêdzie problem to mo¿na wtedy szukaæ dalej.

i naladuj akumulator

Nie wyjmuj ¶wiec, i nie baw siê w ³adowanie akumulatora. Podepnij tylko kablami akum z samochodu, a odpali praktycznie od strza³a. Rozgrzej silnik, ¿eby ¶wiece dosz³y do siebie i masz po problemie. :) Ogólnie to nie ma sensu mêczyæ motocykla zimowym odpalaniem.

--
Drzewo
www.moto-opinie.info

Data: 2012-02-10 14:20:35
Autor: cargo90
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
Drzewo napisal


U¿ytkownik "Micha³ V-R" <michalvet@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:jh3731$k14$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-02-10 14:10, James pisze:

Na pocz±tek wymieniæ wszystkie ¶wiece i filtr powietrza.
Jak dalej bêdzie problem to mo¿na wtedy szukaæ dalej.

i naladuj akumulator

Nie wyjmuj ¶wiec, i nie baw siê w ³adowanie akumulatora. Podepnij tylko
kablami akum z samochodu, a odpali praktycznie od strza³a. Rozgrzej silnik,
¿eby ¶wiece dosz³y do siebie i masz po problemie. :) Ogólnie to nie ma sensu
mêczyæ motocykla zimowym odpalaniem.

--
Drzewo
www.moto-opinie.info
wiem ze nie powinno sie przepalac motocykla zima ale chce sprzedac zx-a, wiec chcialem go odpalic i sprawdzic czy wszysto w porzadku, a tu okazuje sie ze nie moge go nawet uruchomic...

--
Wys³ano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2012-02-10 17:59:07
Autor: Kuczu
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-10 15:07, Drzewo pisze:

Nie wyjmuj �wiec, i nie baw si� w �adowanie akumulatora. Podepnij tylko
kablami akum z samochodu, a odpali praktycznie od strza�a.

I niech duzo pryska dezodorantem w filtr powietrza !!

Rozgrzej silnik,�eby �wiece dosz�y do siebie i masz po problemie. :)

Najlepiej odkrecic manetke do oporu i czekac

Og�lnie to nie ma sensu
m�czy� motocykla zimowym odpalaniem.

--
Drzewo
www.moto-opinie.info

Z takimi poradami to sie lepiej wez za strone nt. rybek akwariowych. Jak zdechna to przynajmniej mozna tanio kupic nowe w sklepie zoologicznym.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-11 11:43:51
Autor: Drzewo
problem z odpaleniem kawasaki zx7r

U¿ytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jh3id3$nge$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-02-10 15:07, Drzewo pisze:
Z takimi poradami to sie lepiej wez za strone nt. rybek akwariowych. Jak zdechna to przynajmniej mozna tanio kupic nowe w sklepie zoologicznym.

Sposob, ktory podalem dziala zawsze jak jest zalana swieca i nie szkodzi w zaden sposob silnikowi. Nie ma roznicy czy odpalasz z akumulatora samochodowego czy motocyklowego. Po prosut masz wiekszy prad, rozrusznik lepiej kreci, a swieca daje lepsza iskre. Wiele osob tak wlasnie pali moto na wiosne i jeszcze nic slyszalem, zeby cokolwiek zlego stalo z motocyklem.

No ale lepiej pieprzyc od rzeczy, zamiast sprobowac pomoc? prawda? :)

--
Drzewo
www.moto-opinie.info

Data: 2012-02-11 13:45:51
Autor: Micha³ V-R
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-11 11:43, Drzewo pisze:

Sposob, ktory podalem dziala zawsze jak jest zalana swieca i nie szkodzi w
zaden sposob silnikowi. Nie ma roznicy czy odpalasz z akumulatora
samochodowego czy motocyklowego. Po prosut masz wiekszy prad, rozrusznik
lepiej kreci, a swieca daje lepsza iskre. Wiele osob tak wlasnie pali moto
na wiosne i jeszcze nic slyszalem, zeby cokolwiek zlego stalo z motocyklem.

No ale lepiej pieprzyc od rzeczy, zamiast sprobowac pomoc? prawda? :)

tylko jak za duzo krecisz, to mozesz spalic automat (przekaznik) od rozrusznika.

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
¿yje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2012-02-11 16:13:30
Autor: Kuczu
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-11 13:45, Michał V-R pisze:
W dniu 2012-02-11 11:43, Drzewo pisze:

Sposob, ktory podalem dziala zawsze jak jest zalana swieca i nie
szkodzi w
zaden sposob silnikowi. Nie ma roznicy czy odpalasz z akumulatora
samochodowego czy motocyklowego. Po prosut masz wiekszy prad, rozrusznik
lepiej kreci, a swieca daje lepsza iskre. Wiele osob tak wlasnie pali
moto
na wiosne i jeszcze nic slyszalem, zeby cokolwiek zlego stalo z
motocyklem.

No ale lepiej pieprzyc od rzeczy, zamiast sprobowac pomoc? prawda? :)

tylko jak za duzo krecisz, to mozesz spalic automat (przekaznik) od
rozrusznika.


Mozna tez zakatowac sprzegielko rozrusznika.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-11 16:50:49
Autor: Drzewo
problem z odpaleniem kawasaki zx7r

U¿ytkownik "Micha³ V-R" <michalvet@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jh5nu2$fa9$1inews.gazeta.pl...
tylko jak za duzo krecisz, to mozesz spalic automat (przekaznik) od rozrusznika.

Ja wcale nie pisze o kreceniu tak dlugo, az w koncu zlapie.

W tym roku palilem w ten sposob Horneta - naladowany akumulator krecil bardzo dobrze, ale w silniku cisza. Nawet go nie bralo.

Podlaczylem duzy akumulator na kablach i zapalil od strzala - nie musialem krecic nawet 5 sekund. Widocznie iskra jest slaba i w polaczeniu ze starym paliwem moto nie mogl zalapac jak nalezy.

--
Drzewo
www.moto-opinie.info

Data: 2012-02-11 21:15:22
Autor: Kuczu
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-11 11:43, Drzewo pisze:

Sposob, ktory podalem dziala zawsze jak jest zalana swieca

Bzdura. Ile razy to testowales ?

i nie szkodzi w zaden sposob silnikowi.

Rozrusznikowi czasami moze

Nie ma roznicy czy odpalasz z akumulatora samochodowego czy motocyklowego. Po prosut masz wiekszy prad, rozrusznik
lepiej kreci, a swieca daje lepsza iskre.

Co znaczy wiekszy prad ?

Wiele osob tak wlasnie pali moto na wiosne i jeszcze nic slyszalem, zeby cokolwiek zlego stalo z motocyklem.

C oto znaczy wielu ? I ile motocykli popsutych w zyciu widziales ?

No ale lepiej pieprzyc od rzeczy, zamiast sprobowac pomoc? prawda? :)

To Ty pieprzysz Kolego. To ze Tobie raz sie udalo nie oznacza ze jest to prawidlowa metoda. Zdrowy, naladowany prawidlowo akumulator w sprawnym technicznie motocyklu nie musi byc wspomagany zewnetrznym zrodlem. Jesli motocykl, mimo porzadnie naladowanej baterii nie odpala w ciagu kilku sekund to jest problem z czyms. I powinno sie ustalic z czym zanim sie go potraktuje duzymi amperami.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-13 14:06:25
Autor: Drzewo
problem z odpaleniem kawasaki zx7r

U¿ytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jh6i96$5rp$1inews.gazeta.pl...
Sposob, ktory podalem dziala zawsze jak jest zalana swieca

Bzdura. Ile razy to testowales ?

Ze dwa razy. Wiele znajomych te¿ tak robi, wiec widocznie dzia³a.

i nie szkodzi w zaden sposob silnikowi.

Rozrusznikowi czasami moze

Tak jak pisa³em wcze¶niej - tu nie o krêcenie przez pare minut chodzi, tylko o szybkie i sprawne odpalenie.


Co znaczy wiekszy prad ?

To, ze natezenie jest wystarczajace aby krecic i jednoczesnie dac wlasciwa iskre zdolna do odpalenia silnika. Na malym akumulatorze krecic moze calkiem niezle, a i tak nie odpali bo iskra bedzie slaba.


Wiele osob tak wlasnie pali moto na wiosne i jeszcze nic slyszalem, zeby cokolwiek zlego stalo z motocyklem.

C oto znaczy wielu ? I ile motocykli popsutych w zyciu widziales ?

Popsutych niewiele, ale wiekszosc osob ktore znam mialy w ta wiosne trudnosci z odpaleniem. Zawsze polecam duzy akumulator i wiekszosc osob wtedy odpala bez problemu. Kumpel trzyma pod chmurka(plandeka i daszek) cala zime swojego Duala i  praktycznie zawsze pali go od strzala po zimie.

prawidlowa metoda. Zdrowy, naladowany prawidlowo akumulator w sprawnym technicznie motocyklu nie musi byc wspomagany zewnetrznym zrodlem. Jesli motocykl, mimo porzadnie naladowanej baterii nie odpala w ciagu kilku sekund to jest problem z czyms. I powinno sie ustalic z czym zanim sie go potraktuje duzymi amperami.

Zgodze sie - Twoj sposob jest wlasciwy, ale brak checi do odpalenia to nie zawsze problem z motocyklem. Wystarczy ze naloza sie dwie rzeczy - slabszy niz normalnie akumulator po zimie, zwietrzale paliwo z gaznikow, ktore idzie jako pierwsze i to juz wystarczy zeby zalac sobie swiece i przysporzyc niepotrzebnej roboty z wyjmowaniem swiec. Ja w tym roku nie bede probowal nawet odpalac na malym akumie :)

--
Drzewo
www.moto-opinie.info

Data: 2012-02-13 22:50:46
Autor: Kuczu
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-13 14:06, Drzewo pisze:

Zgodze sie - Twoj sposob jest wlasciwy, ale brak checi do odpalenia to nie
zawsze problem z motocyklem. Wystarczy ze naloza sie dwie rzeczy - slabszy
niz normalnie akumulator po zimie, zwietrzale paliwo z gaznikow, ktore idzie
jako pierwsze i to juz wystarczy zeby zalac sobie swiece i przysporzyc
niepotrzebnej roboty z wyjmowaniem swiec. Ja w tym roku nie bede probowal
nawet odpalac na malym akumie :)


Niestety z brakiem kultury technicznej i chocby odrobiny szacunku do wlasnego motocykla nie bede polemizowal. Jesli dla kogos problemem jest oproznienie gaznikow przed zimowaniem motocykla, prawidlowe naladowanie akumulatora przed wiosennym odpaleniem i nauczenie sie uzywania pozycji PRI w kraniku to juz nie moj problem.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-14 00:07:24
Autor: Drzewo
problem z odpaleniem kawasaki zx7r

U¿ytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jhc0jo$rp3$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-02-13 14:06, Drzewo pisze:
Niestety z brakiem kultury technicznej i chocby odrobiny szacunku do wlasnego motocykla nie bede polemizowal. Jesli dla kogos problemem jest oproznienie gaznikow przed zimowaniem motocykla, prawidlowe naladowanie akumulatora przed wiosennym odpaleniem i nauczenie sie uzywania pozycji PRI w kraniku to juz nie moj problem.

Kolega w watku pytal jak odpalic moto.

Ja sie nauczylem :) W tym roku odkrecilem dolna srube od gaznikow i spuscilem paliwko z gaznikow. Akum lezy w domu :)

--
Drzewo
www.moto-opinie.info

Data: 2012-02-14 07:09:33
Autor: Songoku
problem z odpaleniem kawasaki zx7r


Niestety z brakiem kultury technicznej i chocby odrobiny szacunku do
wlasnego motocykla nie bede polemizowal. Jesli dla kogos problemem jest
oproznienie gaznikow przed zimowaniem motocykla, prawidlowe naladowanie
akumulatora przed wiosennym odpaleniem i nauczenie sie uzywania pozycji
PRI w kraniku to juz nie moj problem.



Gaźniki...? Co to kurwa jest? :-P

--
_______
Songoku
2011 ZX10R ABS
Power is black

Data: 2012-02-14 08:01:30
Autor: Marcin N
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-13 22:50, Kuczu pisze:

Niestety z brakiem kultury technicznej i chocby odrobiny szacunku do
wlasnego motocykla nie bede polemizowal.

Zdradź mi, dlaczego uruchamianie silnika z bardziej pojemnego akumulatora jest dowodem niskiej kultury technicznej.

Akumulator jest chyba źródłem napięciowym, nie? Duży i mały - oba dają 12V. Ich pojemność i zdolność do generowania jakiegoś prądu - jest sprawą drugorzędną, a już na pewno nie powinna wpłynąć na ewentualne szkody. Mylę się?

Data: 2012-02-14 14:32:18
Autor: Kuczu
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-14 08:01, Marcin N pisze:

Akumulator jest chyba źródłem napięciowym, nie? Duży i mały - oba dają
12V. Ich pojemność i zdolność do generowania jakiegoś prądu - jest
sprawą drugorzędną, a już na pewno nie powinna wpłynąć na ewentualne
szkody. MylÄ™ siÄ™?

Mylisz sie. Istneje jeszcze cos takiego jak prad rozruchowy mierzony w Amperach.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-14 14:36:16
Autor: AZ
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
On 02/14/2012 02:32 PM, Kuczu wrote:
Akumulator jest chyba źródłem napięciowym, nie? Duży i mały - oba dają
12V. Ich pojemność i zdolność do generowania jakiegoś prądu - jest
sprawą drugorzędną, a już na pewno nie powinna wpłynąć na ewentualne
szkody. MylÄ™ siÄ™?

Mylisz sie. Istneje jeszcze cos takiego jak prad rozruchowy mierzony w
Amperach.

Ale to jak masz naprawdę dobre kable, bo na tych marketowych za 10 PLN spokojnie większego prądu nie osiągniesz. Ja przedwczoraj paliłem na dwóch drutach 2,5mm przytkniętych do klem ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-14 14:42:36
Autor: Roman Niewiarowski
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-14 14:36, AZ pisze:
Ja przedwczoraj paliłem na
dwóch drutach 2,5mm przytkniętych do klem ;-)

Kupiles odsniezarke hondy?! Bo kawasaki to chyba nie wymaga takich rzeczy!

pozdr
newrom
PS. a czy aby prad rozruchowy nie jest brany maksymalny jaki moze zuzyc odbiornik, a da sie przeslac ze zrodla ?
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-02-14 15:04:03
Autor: AZ
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
On 02/14/2012 02:42 PM, Roman Niewiarowski wrote:

Kupiles odsniezarke hondy?! Bo kawasaki to chyba nie wymaga takich rzeczy!

Nie, ale chyba kupiłem taki sam akumulator jaki idzie na pierwszy montaż w Hondzie bo ten z logo Kawasaki wytrzymał 7 lat.
>
PS. a czy aby prad rozruchowy nie jest brany maksymalny jaki moze zuzyc
odbiornik, a da sie przeslac ze zrodla ?
>
Raczej maksymalny jaki może dać źródło.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-14 16:25:49
Autor: Piotr Rezmer
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
AZ pisze:

PS. a czy aby prad rozruchowy nie jest brany maksymalny jaki moze zuzyc
odbiornik, a da sie przeslac ze zrodla ?
 >
Raczej maksymalny jaki może dać źródło.

Akurat prawda jest po obu stronach. Prąd rozruchowy (prąd wyładowania) akumulatora - określany przykładowo w temp. -18 stopni do spadku napięcia do 8,4V. Z drugiej strony - prąd pobierany przez rozrusznik. Ważne żeby aku było w stanie dać conajmniej taki prąd jak wymaga rozrusznik.
Raczej nie zgodziłbym się z Kuczu, że mocniejszy akumulator zaszkodzi silnikowi. Nie wiem natomiast co na taką zmianę powie alternator + regulator napięcia. Może w przypadku naładowanego akumulatora nic się nie stanie - nie wiem.
Pamiętajmy, że są również motocykle turystyczne które wykorzystują rozrusznik jako napęd wstecznego biegu. Czyli teoretycznie niekoniecznie rozrusznik jest elementem który powinien się przegrzewać.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-02-14 16:34:25
Autor: p 47
problem z odpaleniem kawasaki zx7r

Użytkownik "Piotr Rezmer" <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> napisał w wiadomości news:jhdueh$40j$1inews.gazeta.pl...
AZ pisze:

PS. a czy aby prad rozruchowy nie jest brany maksymalny jaki moze zuzyc
odbiornik, a da sie przeslac ze zrodla ?
 >
Raczej maksymalny jaki może dać źródło.

Akurat prawda jest po obu stronach. Prąd rozruchowy (prąd wyładowania) akumulatora - określany przykładowo w temp. -18 stopni do spadku napięcia do 8,4V. Z drugiej strony - prąd pobierany przez rozrusznik. Ważne żeby aku było w stanie dać conajmniej taki prąd jak wymaga rozrusznik.
Raczej nie zgodziłbym się z Kuczu, że mocniejszy akumulator zaszkodzi silnikowi. Nie wiem natomiast co na taką zmianę powie alternator + regulator napięcia. Może w przypadku naładowanego akumulatora nic się nie stanie - nie wiem.

Sądzę, że nic nie powie, bowiem napięcie zarówno duzego, jak i małego akumulatora w spoczynku powinno nie przekraczac napięcia dopuszczalnego.
Przy poborze prądu rozruchu napięcie wyjściowe akumulatora duzego spadnie mniej, ale to jest własnie korzystne.

Data: 2012-02-14 17:10:52
Autor: Kuczu
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-14 16:25, Piotr Rezmer pisze:

Raczej nie zgodziłbym się z Kuczu, że mocniejszy akumulator zaszkodzi
silnikowi.

A w czym ma niby zaszkodzic silnikowi ? Natomiast wydzialem kilka przypadkow gdy uparte odpalanie z samochodowego aku opornego motocykla zabilo skutecznie sprzegielko rozrusznika i ugotowalo sam rozrusznik.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-14 16:29:31
Autor: p 47
problem z odpaleniem kawasaki zx7r

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:jhdpkj$aac$1node2.news.atman.pl...
On 02/14/2012 02:42 PM, Roman Niewiarowski wrote:

Kupiles odsniezarke hondy?! Bo kawasaki to chyba nie wymaga takich rzeczy!

Nie, ale chyba kupiłem taki sam akumulator jaki idzie na pierwszy montaż w Hondzie bo ten z logo Kawasaki wytrzymał 7 lat.
>
PS. a czy aby prad rozruchowy nie jest brany maksymalny jaki moze zuzyc
odbiornik, a da sie przeslac ze zrodla ?
>
Raczej maksymalny jaki może dać źródło.

--


NIe!! Maksymalny prad , jaki może dac źródło płynie tylko wówczas, gdy źródło zewrzemy na krótko. Wtedy to wielkość tego prądu ograniczy wyłącznie opór wewnętrzny źródła.
Gdy podłączymy do tego źródła odbiornik o okreslonym oporze to opór ten (plus jak zawsze dodatkowo opór wewnętrzny źródła) okresla wtedy wielkość prądu płynącego w takim obwodzie. Jesli odbiornik ma opór większy od zera to oczywiście wówczas płynacy prad MUSI byc mniejszy od maksymalnego.

Data: 2012-02-14 21:19:49
Autor: Roman Niewiarowski
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-14 15:04, AZ pisze:

Nie, ale chyba kupiłem taki sam akumulator jaki idzie na pierwszy montaż
w Hondzie bo ten z logo Kawasaki wytrzymał 7 lat.

Widac dla kawasaki ma byc limited edyszyn, czyli dla ograniczonych :)

Raczej maksymalny jaki może dać źródło.

Wiecej niz odbiornik moze zuzyc ?

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-02-14 21:50:35
Autor: zefir
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-14 15:04, AZ pisze:
On 02/14/2012 02:42 PM, Roman Niewiarowski wrote:

Kupiles odsniezarke hondy?! Bo kawasaki to chyba nie wymaga takich
rzeczy!

Nie, ale chyba kupi³em taki sam akumulator jaki idzie na pierwszy monta¿
w Hondzie bo ten z logo Kawasaki wytrzyma³ 7 lat.
 >
PS. a czy aby prad rozruchowy nie jest brany maksymalny jaki moze zuzyc
odbiornik, a da sie przeslac ze zrodla ?
 >
Raczej maksymalny jaki mo¿e daæ ¼ród³o.


Czy je¶li pod³±czê do gniazdka elektryczny grzejnik to pop³ynie przez niego pr±d, taki jaki s± w stanie dostarczyæ przewody do gniazdka czy taki jaki wynika z mocy grzejnika i napiêcia zasilaj±cego?

--
pzdr.
zefir

Data: 2012-02-14 22:03:04
Autor: Kuczu
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-14 21:50, zefir pisze:

Czy jeśli podłączę do gniazdka elektryczny grzejnik to popłynie przez
niego prąd, taki jaki są w stanie dostarczyć przewody do gniazdka czy
taki jaki wynika z mocy grzejnika i napięcia zasilającego?

Wszyscy macie racje. Tyle ze zapominacie o jednej waznej kwestii. Rozrusznik na aku motocyklowym dziala ze swoja max moca przez kilka poczatkowych sekund. Potem aku slabnie i rozrusznik pracuje z moca coraz mniejsza. Z aku samochodowym pracuje na pelnej mocy dluuugo, do czego zreszta nie jest przystosowany. Stad pojawiaja sie problemy z odprowadzeniem z niego ciepla i z wytrzymaloscia sprzegielka rozrusznika.

Na ogol jest tak ze chlopaczek probuje odpalic swojego rumaka po zimie z aku w motocyklu. Kreci kreci i kreci az wyczerpie aku. Wiec tata/wujek/kolega/chlopak podjezdza autkiem, biora kable rozruchowe i katuja motocykl z aku samochodowego az silnik zaskoczy albo znudzi sie chlopaczkowi lub ktos inteligentniejszy od reszty wpadnie na mysl ze cos chyba jest nie halo skoro ruina nie chce zyc.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-15 00:00:37
Autor: Jacot
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

Rozrusznik na aku motocyklowym dziala ze swoja max moca przez kilka poczatkowych sekund. Potem aku slabnie i rozrusznik pracuje z moca coraz mniejsza. Z aku samochodowym pracuje na pelnej mocy dluuugo, do czego zreszta nie jest przystosowany.

Chcesz powiedziec, ze amerykanskie rozruszniki motocyklowe maja
wytrzymalosc obliczona wylacznie na permanentna pracê ze zdechlym
akumulatorem?;)
Ogolem rozruszniki nie sa przewidziane do pracy ciaglej, wiadomo, ale
z czysto mechanicznego punktu widzenia praca z nominalnymi obrotami
przez dwie lub trzy "chwile"  zamiast jednej, mniej zaszkodzi niz
bezowocne rzepolenie na szybko zdychajacym akumulatorze az do jego
padu a potem zas od nowa... --
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl
http://stokrotka.grejt.pl

Data: 2012-02-15 00:02:09
Autor: Kuczu
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-15 00:00, Jacot pisze:
Kuczu<qczu666@gmail.com>  wrote:

Rozrusznik na aku motocyklowym dziala ze swoja max moca przez kilka
poczatkowych sekund. Potem aku slabnie i rozrusznik pracuje z moca coraz
mniejsza. Z aku samochodowym pracuje na pelnej mocy dluuugo, do czego
zreszta nie jest przystosowany.

Chcesz powiedziec, ze amerykanskie rozruszniki motocyklowe maja
wytrzymalosc obliczona wylacznie na permanentna pracÄ™ ze zdechlym
akumulatorem?;)

A jakie to te amerykanskie ?

Ogolem rozruszniki nie sa przewidziane do pracy ciaglej, wiadomo, ale
z czysto mechanicznego punktu widzenia praca z nominalnymi obrotami
przez dwie lub trzy "chwile"  zamiast jednej, mniej zaszkodzi niz
bezowocne rzepolenie na szybko zdychajacym akumulatorze az do jego
padu a potem zas od nowa...

A z czysto praktycznego punktu widzenia rozrusznik motocyklowy nie lubi miec maksymalnych pradow przez dluzszy czas.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-15 08:06:32
Autor: Marcin N
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-15 00:02, Kuczu pisze:

A z czysto praktycznego punktu widzenia rozrusznik motocyklowy nie lubi
miec maksymalnych pradow przez dluzszy czas.

Czy różni się pod tym względem od rozrusznika samochodowego?

Data: 2012-02-15 08:34:45
Autor: Kuczu
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-15 08:06, Marcin N pisze:
W dniu 2012-02-15 00:02, Kuczu pisze:

A z czysto praktycznego punktu widzenia rozrusznik motocyklowy nie lubi
miec maksymalnych pradow przez dluzszy czas.

Czy różni się pod tym względem od rozrusznika samochodowego?

Tak, wielkoscia i moca. Slabo Ci wychodzi.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-15 08:51:19
Autor: Marcin N
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-15 08:34, Kuczu pisze:
W dniu 2012-02-15 08:06, Marcin N pisze:
W dniu 2012-02-15 00:02, Kuczu pisze:

A z czysto praktycznego punktu widzenia rozrusznik motocyklowy nie lubi
miec maksymalnych pradow przez dluzszy czas.

Czy różni się pod tym względem od rozrusznika samochodowego?

Tak, wielkoscia i moca. Slabo Ci wychodzi.

Co mi słabo wychodzi?
Każdą wypowiedź adwersarza traktujesz jak atak? To słabo musi Ci wychodzić życie.

Data: 2012-02-15 10:19:47
Autor: Kuczu
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-15 08:51, Marcin N pisze:

Tak, wielkoscia i moca. Slabo Ci wychodzi.

Co mi słabo wychodzi?

prowokacje

Każdą wypowiedź adwersarza traktujesz jak atak? To słabo musi Ci
wychodzić życie.

Jestes psychologiem ? Ja jestem z mojego zycia zadowolony. No moze poza moja pozycja na motocyklu.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-15 21:45:20
Autor: p 47
problem z odpaleniem kawasaki zx7r

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:jhfn6u$nea$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-02-15 08:06, Marcin N pisze:
W dniu 2012-02-15 00:02, Kuczu pisze:

A z czysto praktycznego punktu widzenia rozrusznik motocyklowy nie lubi
miec maksymalnych pradow przez dluzszy czas.

Czy różni się pod tym względem od rozrusznika samochodowego?

Tak, wielkoscia i moca. Slabo Ci wychodzi.


Dlaczego rozrusznik np 100-konnego silnika motocyklowego ma się różnic od rozrusznika 100-konnego silnika samochodowego?

Data: 2012-02-15 22:42:24
Autor: Monster
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-15 21:45, p 47 pisze:

Dlaczego rozrusznik np 100-konnego silnika motocyklowego ma się różnic
od rozrusznika 100-konnego silnika samochodowego?

Tym samym czym różni się cały silnik,gabaryty i masa


--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2012-02-15 23:05:50
Autor: Kuczu
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-15 22:42, Monster pisze:
W dniu 2012-02-15 21:45, p 47 pisze:

Dlaczego rozrusznik np 100-konnego silnika motocyklowego ma się różnic
od rozrusznika 100-konnego silnika samochodowego?

Tym samym czym różni się cały silnik,gabaryty i masa



I przede wszystkim konstrukcja

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-16 17:24:21
Autor: Monster
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-15 23:05, Kuczu pisze:
W dniu 2012-02-15 22:42, Monster pisze:
W dniu 2012-02-15 21:45, p 47 pisze:

Dlaczego rozrusznik np 100-konnego silnika motocyklowego ma się różnic
od rozrusznika 100-konnego silnika samochodowego?

Tym samym czym różni się cały silnik,gabaryty i masa



I przede wszystkim konstrukcja

Wiadomo,ale robiąc takie porównania to i tak nie ogarnie:-)

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2012-02-14 16:04:21
Autor: p 47
problem z odpaleniem kawasaki zx7r

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:jhdnpa$as9$2inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-02-14 08:01, Marcin N pisze:

Akumulator jest chyba źródłem napięciowym, nie? Duży i mały - oba dają
12V. Ich pojemność i zdolność do generowania jakiegoś prądu - jest
sprawą drugorzędną, a już na pewno nie powinna wpłynąć na ewentualne
szkody. MylÄ™ siÄ™?

Mylisz sie. Istneje jeszcze cos takiego jak prad rozruchowy mierzony w Amperach.


Słusznie napisałes! Tyle, ze nie wyciągnąłes z tego prawidłowych wniosków!
Wymagany max. prąd rozruchowy akumulatora wynika z potrzeb odbiornika, tj rozrusznika określonych w zasadzie jego konstrukcją. Jesli akumulator ma za mały nominalny dop. prąd rozruchowy, albo jest juz zużyty, albo jest b. zimny to nie jest w stanie dostarczyc rozrusznikowi pradu o natężeniu takim, jaki jest wymagany do jego prawidłowej pracy. Rozrusznik za słabo "kreci". Wówczas w czasie rozruchu wystepuje też nadmierny spadek napięcia na oporze wewnętrznym takiego akumulatora i podawane napięcie do układu zapłonu moze byc zbyt niskie, aby wygenerować iskrę o wystarczającej energii.
W takiej sytuacji zapalanie motocykla z akumulatora o większej pojemności i większym dopuszczalnym prądzie rozruchowym od nominalnego, zainstalowanego normalnie w motocyklu może pomóc.- rozrusznik spokojnie może "pociągnąć" z niego cały wymagany przez siebie prąd rozruchowy, a mimo to spadek napięcia bedzie tak mały, ze nie spowoduje to pogorszenia iskry.
Jedyne realne zagrożenie dla silnika motocykla jakie może wystapić przy rozruchu z akumulatora o większej pojemności od nominalnego to wg mnie mozliwość nadmiernie dlugiego, uporczywego prowadzenia rozruchu, gdy ten się nie zapala. No, ale to już jest ekstremum!

Data: 2012-02-14 17:09:26
Autor: Kuczu
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-14 16:04, p 47 pisze:

Jedyne realne zagrożenie dla silnika motocykla jakie może wystapić przy
rozruchu z akumulatora o większej pojemności od nominalnego to wg mnie
mozliwość nadmiernie dlugiego, uporczywego prowadzenia rozruchu, gdy ten
się nie zapala. No, ale to już jest ekstremum!

Ale ja o tym wlasnie ciagle pisze.  Poza tym zauwazalnie wieksze obroty wykazuje rozrusznik podlaczony do sporego akumulatora co, w polaczeniu z dlugotrwalym "chechlaniem" motocykla przeklada sie na szybsze zmeczenie sprzegielka rozrusznika.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-14 17:47:28
Autor: Marcin N
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-14 17:09, Kuczu pisze:

Ale ja o tym wlasnie ciagle pisze.

Guzik prawda. Pisałeś, że podłączenie akumulatora zepsuje motocykl. Teraz się okazuje, że to nie akumulator go może zepsuć, a człowiek. To spora różnica, nie?

Data: 2012-02-14 18:10:28
Autor: Kuczu
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-14 17:47, Marcin N pisze:
W dniu 2012-02-14 17:09, Kuczu pisze:

Ale ja o tym wlasnie ciagle pisze.

Guzik prawda. Pisałeś, że podłączenie akumulatora zepsuje motocykl.
Teraz się okazuje, że to nie akumulator go może zepsuć, a człowiek. To
spora różnica, nie?

Przykro mi ze nie potrafisz czytac ze zrozumieniem.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-15 10:56:27
Autor: morghul
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
U¿ytkownik "Marcin N"
Guzik prawda. Pisa³e¶, ¿e pod³±czenie akumulatora zepsuje motocykl. Teraz siê okazuje, ¿e to nie akumulator go mo¿e zepsuæ, a cz³owiek. To spora ró¿nica, nie?

A gdzie to wyczyta³e¶ w jego postach? Logicznym jest ¿e nic siê nie stanie jak pod³±czysz aku samochodowe, ale bezmy¶lne chech³anie bez przerwy zabije rozrusznik w koñcu. Je¶li moto nie odpala z zew. akumulatorem to znaczy ¿e problemu trzeba szukaæ gdzie indziej a nie mêczyæ biedny silniczek elektryczny nie przystosowany do d³ugiej pracy bez odpoczynku.

Zrobi³ siê flejm z tego a wszystko mo¿na zawrzeæ w dwóch zdaniach.

--

morghul

Data: 2012-02-16 17:23:02
Autor: Grzegorz Rogala
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 11-02-2012 21:15, Kuczu pisze:
Zdrowy, naladowany prawidlowo akumulator w sprawnym
technicznie motocyklu nie musi byc wspomagany zewnetrznym zrodlem. Jesli
motocykl, mimo porzadnie naladowanej baterii nie odpala w ciagu kilku
sekund to jest problem z czyms. I powinno sie ustalic z czym zanim sie
go potraktuje duzymi amperami.

Odpal DRZ 400E nowego przy -15 z seryjnego aku. Jak odpalisz daj cynk jak. Przy aku 6Ah slownie piec obrotow walu i bylo po aku. Wiec nie ma reguly.
KQ750 po miesiacu stania w nieogrzewanym garazu z podlaczonym do prostownika aku odpalil malo chetnie..


--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
http://www.rogal.riders.pl

Data: 2012-02-16 18:59:13
Autor: Roman Niewiarowski
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-16 17:23, Grzegorz Rogala pisze:

Odpal DRZ 400E nowego przy -15 z seryjnego aku. Jak odpalisz daj cynk
jak. Przy aku 6Ah slownie piec obrotow walu i bylo po aku. Wiec nie ma
reguly.


phi, zaczynasz od kopnika (akcesoryjnego za milijon kruzejros), a jak juz sie drz nagrzeje to krecisz rozrusznikiem ;)

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-02-16 22:38:03
Autor: Kuczu
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-16 17:23, Grzegorz Rogala pisze:
W dniu 11-02-2012 21:15, Kuczu pisze:
Zdrowy, naladowany prawidlowo akumulator w sprawnym
technicznie motocyklu nie musi byc wspomagany zewnetrznym zrodlem. Jesli
motocykl, mimo porzadnie naladowanej baterii nie odpala w ciagu kilku
sekund to jest problem z czyms. I powinno sie ustalic z czym zanim sie
go potraktuje duzymi amperami.

Odpal DRZ 400E nowego przy -15 z seryjnego aku.

Najpierw zmien olej na zimowy. A przy -15 to i moje auto z nowym aku i absolutnie sprawne technicznie kreci niechetnie rozrusznikiem.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-10 18:00:59
Autor: Kuczu
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-10 14:10, James pisze:
"cargo90" <diademoss@_NOSPAM_wp.pl> wrote in message
news:9da691c745c6a253e30c23bd37090311$1grupy.scigacz.pl...
mam problem z odpaleniem mojej kawy, stala nie odpalana ze 3 miechy.
dzis ja chcialem odpalic ale nie moge. krece rozrusznikiem ze 2 min i
jest strzal z tlumika na chwile jakby chcial zapalic ale gasnie na
pych tez nie chce. aha dodam ze ostatnia koncowke sezonu nie palil ja
jedna swiece. tzn czasami palil na 4 a czasem na 3, malo tego zaczelo
cos pukac w okolicach rozrzadu stuki bylo tylko slychac na wolnych
obrotach. POMOCY co z tym zrobic!!!


Na początek wymienić wszystkie świece i filtr powietrza.
Jak dalej będzie problem to można wtedy szukać dalej.

Bedzie problem. Bo problemem sa na 90% gazniki zalepione syfem. Gdyby padli swiece to by nie strzelal w wydech. Strzela bo ma iskre tylko paliwo leci jak chce i skad chce.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-13 20:22:59
Autor: marider
problem z odpaleniem kawasaki zx7r
W dniu 2012-02-10 13:11, cargo90 pisze:

POMOCY co z tym zrobic!!!

Sprzedac, ktos na pewno w Polszy kupi ;)


--
Wys³ano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Ehe.

--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki
Jog RR 50 LC (Lorenzo)

problem z odpaleniem kawasaki zx7r

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona