problem z pancerzami :)

Data: 2016-08-04 20:02:57
Autor: twistedme
problem z pancerzami :)
Mam nadzieję, że poprzedni haniebny post z błędem w temacie się usunął :) Nie wiem skąd mi się to wzięło...

Nie wiem czy się nie powtarzam, bo mam to już któryś raz. Teraz kupiłem jedne z droższych linek i pancerzy, kupiłem specjalne narzędzie do cięcia, żeby wyeliminować wszystko co może mieć wpływ i po pół roku przestała sprawnie działać przednia przerzutka. Odkręciłem pancerz i tada, znowu:

http://pokazywarka.pl/uzjwkc/

Jak temu zaradzić? Co może być przyczyną? Na starej przerzutce (alivio) jeździłem ileś tam sezonów z tą samą linką i pancerzem i chodziła na dotyk, a ta xt, coś jest pechowa.

Data: 2016-08-04 12:57:04
Autor: Ignac
problem z pancerzami :)
W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 20:03:01 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:

My jesteśmy grupą interdyscyplinarną, więc udzielamy porad kompleksowo.
Nawet, pomagamy w znalezieniu żony. Ale po kolei.

Mam nadzieję, że poprzedni haniebny post z błędem w temacie się usunął :) Nie wiem skąd mi się to wzięło...

Wywal posiadanego antywirusa. Następnie ściągnij sobie antywirusa Avast free
dla Windowsa 10. Zainstaluj Windows 10, może jeszcze jest darmowa wersja i
będziesz zadowolony. Ten antywirus będzie Ci pilnował i informował o potrzebie
aktualizowania wszelkiego softu na kompie.
https://goo.gl/GCJ4DK

http://pokazywarka.pl/uzjwkc/ Jak temu zaradzić? Co może być przyczyną?

Zginam pancerz do kształtu w jakim ma pracować, można użyć do tego taśmy klejącej. Potem ucinam go szlifierką kątową. Odczekam chwilę, aż druty wystygną i na boku tarczy je wyrównuję, obcinam z 1 mm ich osłonkę pcv,
poprawiam otwory wlotowe, nomen omen, szydłem i gotowe.
A końcówki pancerzy - z pcv, muszą być ciasno nałożone na druty wraz z osłonką.
I po przycięciu, nie wygina się pancerzem na wszystkie strony.

Data: 2016-08-04 22:35:40
Autor: ToMasz
problem z pancerzami :)

[...]

Wywal windowsa.

http://pokazywarka.pl/uzjwkc/
Jak temu zaradzić? Co może być przyczyną?
typ pancerza. użyj zwykłego, będziesz miał spokój na parę lat

ToMasz

Data: 2016-08-05 07:12:59
Autor: twistedme
problem z pancerzami :)
W dniu 2016-08-04 o 22:35, ToMasz pisze:

[...]

Od "zawsze" pracuję na Windowsie i jakoś nie miałem z nim nigdy większych problemów.

http://pokazywarka.pl/uzjwkc/
Jak temu zaradzić? Co może być przyczyną?
typ pancerza. użyj zwykłego, będziesz miał spokój na parę lat

ToMasz
A jaki to jest zwykły? Możesz rzucić jakim linkiem?

Data: 2016-08-05 08:29:25
Autor: ToMasz
problem z pancerzami :)
W dniu 05.08.2016 o 07:12, twistedme pisze:
[...]

teraz nie mam czasu focić :)
zwykły pancerz, to taki w którego wnętrzu jest stalowa spirala nie druty. Był moment gdy nie zalecano go do 8 i więcej zębatek, ale teraz jakoś praktyka wykazała że to rozwiązanie jest wcale nie gorsze, a napewno trwalsze. Oczywiście do hamulca jest szerszy pancerz, do przerzutki węższy. to tak dla czepialskich. ale jak masz 8 biegów lub mniej, i się pomylisz, zamienisz pancerze, to też będzie dobrze działać. przynajmniej przerzutka :)
ToMasz

Data: 2016-08-08 10:52:00
Autor: cytawa
problem z pancerzami :)
ToMasz pisze:

[...]

Stosowanie zwyklego pancerza hamulcowego (z plastykowa rurka w srodku) bardzo czesto rozwiazuje problemy z przerzutka. Pancerze dedykowane do przerzutek sa ciensze i bardziej podatne na zabrudzenia i zgiecia. Sa dobre gdy wszystko jest nowe i czyste. Ja sie tym nie przejmuje i stosuje hamulcowe wszedzie gdzie sie da. No moze za wyjatkiem sytuacji gdy linka jest poprowadzona w pancerzu na calej dlugosci. Wtedy rzeczywiscie moga byc problemy z regulacja indeksu. Ale i wtedy daje grubsze pancerze drutowe (Tez nazywaja sie hamulcowe i trudno je kupic)

Jan Cytawa

Data: 2016-08-05 13:32:52
Autor: bans
problem z pancerzami :)
W dniu 2016-08-05 o 07:12, twistedme pisze:

Od "zawsze" pracuję na Windowsie

To powinieneś wiedzieć że kilka z ich wersji okazało się niewypałami. 10 jest najnowszym przykładem niewypału... Dlatego wciskali ją "za darmo".

--
bans

Data: 2016-08-05 13:34:56
Autor: Liwiusz
problem z pancerzami :)
W dniu 2016-08-05 o 13:32, bans pisze:
[...]

To kiepsko, bo kolejnej wersji nie będzie.

Mi się dobrze pracuje. Podobnie jak na W7.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-05 14:33:11
Autor: twistedme
problem z pancerzami :)
[...]

Taka sama rozmowa była jak wchodziła 7, wszyscy zostawali na XP, bo 7, to G, teraz wszyscy zostają na 7, która to teraz jest już ok :)

Miałem Vistę na jakimś tam domowym laptopie do netu i faktycznie chodziło to słabo, ale nie wiem czy to wina systemu czy laptopa, bo nie weryfikowałem.

Data: 2016-08-05 07:28:16
Autor: Ignac
problem z pancerzami :)
W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 14:33:16 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:

> [...]

Taka sama rozmowa była jak wchodziła 7, wszyscy zostawali na XP, bo 7, to G, teraz wszyscy zostają na 7, która to teraz jest już ok :)

Dokładnie. Ja miałem W7 i jechałbym na nim, aż Microsoft przestałoby go
aktualizować, a potem, albo kupiłbym najnowszy system, albo nowego lapka
z najnowszym systemem.
Ale była okazja, no to czemu nie. Obecnie nie wróciłbym się do W7, chociaż
byłem z niego bardzo zadowolony. Był taki moment, kiedy podczas aktualizowania
W10 wymienił mi się cały na nowo, zawahałem się, czy aby dobrze robię. Jestem przekonany, że bans jak i wszyscy moi koledzy jedzie na W7 lub W8 i
mają identyczne zdanie o W10. A sposób wypowiadania się bansa, to niestety
najzwyklejsze krytykanctwo.

A co do pancerzy, to mam takie i końcówki do niego:
https://goo.gl/fM1AJN
https://goo.gl/1jX5pu

Data: 2016-08-05 07:11:15
Autor: twistedme
problem z pancerzami :)
W dniu 2016-08-04 o 21:57, Ignac pisze:
[...]

He? Nie rozumiem.
A win 10 mam, od czasu kiedy tylko była możliwość update.

[...]

Dzięki, spróbuje następnym razem tak zrobić, chociaż pancerz przychodzi naturalnie zwinięty w koło o średnicy, na oko 15-20cm i nie odginałem go "na chama" w drugą stronę i to jak tu pracuje jest bardzo zbliżone do jego naturalnego, pierwotnego wyglądu.

Też właśnie wpadłem na to czy jakoś nie zgrzać tych końcówek. Chociaż kiedyś też ciąłem szlifierką.

Następnym razem spróbuję Twoim sposobem od początku do końca.

Data: 2016-08-05 07:55:13
Autor: bans
problem z pancerzami :)
W dniu 2016-08-05 o 07:11, twistedme pisze:

He? Nie rozumiem.'

Bo to Ignac, u niego to norma.

Następnym razem spróbuję Twoim sposobem od początku do końca.

Nie polecam jego sposobów. Ignac kiedyś np. twierdził że grupy Shimano muszą być kompletne w rowerze, żeby poprawnie działały. Sporo miał takich teorii...

--
bans

Data: 2016-08-05 08:05:28
Autor: twistedme
problem z pancerzami :)
W dniu 2016-08-05 o 07:55, bans pisze:
[...]

Polecisz jakąś alternatywę? Rada brzmi całkiem logicznie i rozsądnie.

Data: 2016-08-06 16:10:32
Autor: PeJot
problem z pancerzami :)
W dniu 2016-08-05 o 08:05, twistedme pisze:

[...]

Gdzieś tak do 1995 roku w papierowych katalogach Sh były zestawienia co z czym ma działać w obrębie co najmniej kilku grup.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-08-05 09:56:51
Autor: Akarm
problem z pancerzami :)
W dniu 2016-08-05 o 07:11, twistedme pisze:
He? Nie rozumiem.

I nie tylko Ty.
A co do pytania, to post się nie usunął, nadal widnieje tytuł z ż. :D

nie odginałem go
"na chama" w drugą stronę i to jak tu pracuje jest bardzo zbliżone do
jego naturalnego, pierwotnego wyglądu.

I to powinno przecież wystarczyć.

Też właśnie wpadłem na to czy jakoś nie zgrzać tych końcówek. Chociaż
kiedyś też ciąłem szlifierką.

Następnym razem spróbuję Twoim sposobem od początku do końca.

Czym więcej dokładności, tym lepiej.
Tylko nie wpadnij na pomysł, żeby zastosować pancerz hamulcowy, taki ze spiralnie skręcona taśmą. Chyba nie trzeba tłumaczyć dlaczego?

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-08-05 11:43:38
Autor: Nuel
problem z pancerzami :)
W dniu 05.08.2016 o 09:56, Akarm pisze:

Czym więcej dokładności, tym lepiej.
Tylko nie wpadnij na pomysł, żeby zastosować pancerz hamulcowy, taki ze
spiralnie skręcona taśmą. Chyba nie trzeba tłumaczyć dlaczego?

ToMasz włąśnie taki proponował.
Paru moich znajomych tez stosuje "hamulcowe" do przerzutek..

Wytłumacz, dlaczego nie można.

nuel

Data: 2016-08-05 13:34:51
Autor: bans
problem z pancerzami :)
W dniu 2016-08-05 o 11:43, Nuel pisze:

ToMasz włąśnie taki proponował.
Paru moich znajomych tez stosuje "hamulcowe" do przerzutek..
  > Wytłumacz, dlaczego nie można.

Tez bym chciał poznać odpowiedź. W drugą stronę (przerzutkowy do hamulca) - nie zaryzykowałbym, ale hamulcowy do przerzutki - czemu nie... Mam w jednym rowerze, założyłem prowizorycznie bo był pod ręką - i został, bo działa idealnie.

--
bans

Data: 2016-08-05 18:25:33
Autor: Akarm
problem z pancerzami :)
W dniu 2016-08-05 o 11:43, Nuel pisze:
Paru moich znajomych tez stosuje "hamulcowe" do przerzutek..

Wytłumacz, dlaczego nie można.

Z jakichś powodów pancerze przerzutkowe maja inną budowę niż hamulcowe. O ile podczas hamowania przydaje się ABS w postaci sprężystej spirali, to przy przerzutce już nie za bardzo... Niezbyt wskazana jest zmiana długości pancerza podczas pracy przerzutki. Przerzutce przydaje się precyzja w działaniu. Zawsze lepiej będzie działała, jeśli uciąg nie będzie się zmieniał. Dlatego w pancerzu przerzutkowym druty idą wzdłuż zapewniając sztywną długość tego pancerza.

Data: 2016-08-06 14:04:39
Autor: ToMasz
problem z pancerzami :)
W dniu 05.08.2016 o 11:43, Nuel pisze:
[...]

Linka do hamulca jest grubsza, więc pancerz do hamulca jest grubszy. Shimano się lekko miota w zeznaniach, więc najważniejsze co na to praktyka. więc linka _przerzutki_ w pancerzu _hamulcowym_ ma większy luz. znaczy że jak ją napinasz, to najpierw pokonujesz puste miejsce, potem przesuwasz linkę wewnątrz pancerza. ale jak już mówiłem, praktyka dowodzi, że owa linka jest napięta zawsze. więc mając większy luz, płynniej chodzi, i efekt jest taki, że przy 8 biegach - spoko działa. PRzy 9ciu biegach, jest mniejszy ruch linki aby zmienić bieg - wymagana większa dokładnośc. ale tu praktyka mi nie pomoże, bo jak ktoś już ma 9 biegów, to przy każdym przeglądzie sezonowym stać go na nowe linki, pancerze, oczywiście te droższe, więc dajemy cieńki. spiralny, bo nie nawidzę robić reklamacji :)

ToMasz

Data: 2016-08-05 07:52:55
Autor: bans
problem z pancerzami :)
[...]

Pięknie, doskonała rada żeby sobie zasyfić komputer. Doradzasz beznadziejny program antywirusowy i beznadziejny system.

W dodatku twoja rada nie ma NIC wspólnego z usuwaniem postów.

--
bans

Data: 2016-08-05 02:09:09
Autor: andrzej.ozieblo
problem z pancerzami :)
W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 07:52:57 UTC+2 użytkownik bans napisał:

> [...]

Pięknie, doskonała rada żeby sobie zasyfić komputer. Doradzasz beznadziejny program antywirusowy i beznadziejny system.

Co do Windows 10 się nie wypowiadam, bo wolałem zostać przy 7-ce, ale Avast free używam od wielu lat z powodzeniem. A zachęcili mnie do niego moi byli pracownicy, którzy na komputerach naprawdę się znają. Używałem też Aviry. Nie był zły, ale Avast jest szybszy.

Odnośnie pancerzy. Obcinam zwykłą piłką od metalu (hamulcowe i przerzutkowe). Idzie kiepsko, ale kończę piłując starannie pilnikiem by było równiutko.

Data: 2016-08-06 14:06:56
Autor: ToMasz
problem z pancerzami :)

Odnośnie pancerzy. Obcinam zwykłą piłką od

kleszczami, solidnymi boczno-szczypami, ciach-cuiachami, czymkolwiek, ale nie za 99 centów z aliexpresu. a jak nierówno wyjdzie to na szlifierkę, obojętnie jaką. i zakończenia, zakuwki stalowe, mocne a nie z aluminium.

ToMasz

Data: 2016-08-05 04:14:17
Autor: Ignac
problem z pancerzami :)
> [...]

Pięknie, doskonała rada żeby sobie zasyfić komputer. Doradzasz beznadziejny program antywirusowy i beznadziejny system.

Proponuj coś konstruktywnego w ramach systemów.
I co jest z W10 i Avastem free nie tak?

Data: 2016-08-06 14:07:42
Autor: ToMasz
problem z pancerzami :)
W dniu 05.08.2016 o 13:14, Ignac pisze:
[...]

witamy w świecie linuksa. po pierwszych bólach, zapomnisz co to altualizacja, wirusy, firewalle

ToMasz

Data: 2016-08-05 08:07:02
Autor: twistedme
problem z pancerzami :)
W dniu 2016-08-05 o 07:52, bans pisze:
[...]

beznadziejny system.

A co jest z nim nie tak?

Data: 2016-08-06 15:38:51
Autor: PeJot
problem z pancerzami :)
W dniu 2016-08-04 o 21:57, Ignac pisze:

My jesteśmy grupą interdyscyplinarną, więc udzielamy porad kompleksowo.
Nawet, pomagamy w znalezieniu żony.

Chyba cudzej.

/.../

A końcówki pancerzy - z pcv, muszą być ciasno nałożone na druty wraz z osłonką.

Wyleczyłem się z końcówek z PCV/PP. Tylko dobre, długie końcówki metalowe.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

problem z pancerzami :)