Data: 2011-05-27 01:33:41 | |
Autor: amrac | |
problem z piastÄ… XTR FH-M970 | |
Potrzebuję pomocy. Postanowiłem rozebrać bębenek bo coś grzechotał (jakby od piasku) no i pieski przestały "cykać" jakiś czas temu. Pieski, wiadomo - pozaklejane smarem, kto wpadł na pomysł, żeby to towotem zaciapać to nie wiem (piastę kupiłem rok temu jako używaną).
Ale do meritum. Po rozkręceniu bębenka okazało się, że nakrętka skręcająca do kupy cały bębenek, a jednocześnie stanowi dwie bieżnie: dla całego koła z jednej i dla bębenka z drugiej strony, jest pęknięta a raczej ukruszona. Na upartego część bieżni wewnętrznej (dla bębenka) na której widać ślady kulek jest na styk, tzn kulki tak jakby odcięły fragment. Wiem, że obraz wart tysiąca słów ale i tak pewnie nic z tym się nie da zrobić tylko trzeba znaleźć nową. Pytanie: skąd to wziąć? Oczywiście kupno nowego bębenka nie wchodzi w grę. A przy okazji, czy ten bębenek jest ze stali, aluminium czy tytanu? Bo już sam nie wiem. Widziałem swego czasu niedrogie bębenki kompatybilne z tym modelem piasty (całe stalowe zapewne) - może z nich udałoby się dosztukować tą nakrętko-bieżnię? W cenniku SHITmano nie znalazłem czegoś takiego czego się zresztą spodziewałem, przecież nikt normalny bębenka nie rozbiera tylko kupuje nowy, droższy od całej piasty, nie? Wiadomo, ostatnio przerabiałem to z miskami HT2 XT ale to opowieść. Czy może da się to jakoś jednak dostać pokątnie np. w serwisach po znajomości mają takie OEMowe części zamienne? No chyba, że dotoczyć... czy jak to jest wytwarzane w oryginale? A, najlepiej gdyby problem udało się rozwiązać dzisiaj i w Krakowie bo jutro do Krynicy HAHAHA nie mogłem się powstrzymać :) |
|
Data: 2011-05-27 06:56:12 | |
Autor: PeJot | |
problem z piastÄ… XTR FH-M970 | |
W dniu 2011-05-27 01:33, amrac pisze:
Po rozkręceniu bębenka okazało się, że nakrętka skręcająca do kupy cały Dlaczegóż ? Na alledrogo bywają leżaki magazynowe w cenie 35 zł i to OIDP z C.K. Krakowa, wprawdzie nieco starszej produkcji ale całkiem fajnej jakości. Aktualnie brak. Widziałem swego czasu niedrogie bębenki Mechanicznie sprzęgło XTR i np. XT to praktycznie to samo, różnice dotyczą uszczelnienia osi i co najważniejsze - wysokości - jak weźmiesz jedno i drugie do ręki to będziesz wiedział o co chodzi. (całe stalowe zapewne) - może z nich Powiem więcej. Ostatnio serwisowałem trochę sprzęgiełek z różnych półek cenowych i owa bieżnia była "na oko" wymiarowo identyczna zarówno w XTR jak i w przedpotopowym 7 rzędowym Alivio. Więc dawcę części zamiennych powinno się łatwo znaleźć. Ale uwaga - u Shimano diabeł siedzi jak zwykle w szczegółach, im wyższa grupa, tym ciaśniejsze tolerancje wymiarowe wykonania części. Przy takiej operacji mogą wyjść kłopoty z ustawieniem luzów na sprzęgle, bo może brakować podkładek, więc trzeba mieć je pod ręką. No i wypadało by wymienić komplet kulek. A, najlepiej gdyby problem udało się rozwiązać dzisiaj i w Krakowie Takie rzeczy to tylko w saloonie Ery :> -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-05-27 10:03:52 | |
Autor: amrac | |
problem z piastÄ… XTR FH-M970 | |
On 05/27/11 06:56, PeJot wrote:
W dniu 2011-05-27 01:33, amrac pisze:Tak ale to były jakieś "szajsy" a mój oryginalny jest tytanowy, no lekki downgrade. Powiem więcej. Ostatnio serwisowałem trochę sprzęgiełek z różnych półek Nie wiem o jakim Alivio mówisz ale XTR ma aluminiową oś a co za tym idzie jest ona o większej średnicy. Do tego wielowypust w korpusie ma większy wymiar niż w starym poczciwym Deore więc mimo wypatroszenia tej drugiej (i tak ją musiałem też rozebrać) nakrętka nie pasuje. Więc dawcę części zamiennychNo i właśnie tak chciałem zrobić w wypadku niedostania samej nakrętki. Ale uwaga - u Shimano diabeł siedzi jakTo zawsze dobrze zrobić. Masz ich wymiary? Mogę zmierzyć suwmiarką ale jak znam życie są inne od standardowych vide miejsca na łożysko w misce SHITmano HT2:)
No tam nie pytałem jeszcze ale dzięki za podpowiedź, już dzwonię:) |
|
Data: 2011-05-27 10:10:56 | |
Autor: PeJot | |
problem z piastÄ… XTR FH-M970 | |
W dniu 2011-05-27 10:03, amrac pisze:
Tak ale to były jakieś "szajsy" a mój oryginalny jest tytanowy, no lekki Te szajsy też chyba były tytanowe, w każdym razie troszkę lżejsze od XT. Nie wiem o jakim Alivio mówisz ale XTR ma aluminiową oś a co za tym Uuu. Pozostaje zatem nowa piasta i przeplatanie koła. No i wypadało by wymienić komplet kulek. Nie pod ręką. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-05-27 10:15:51 | |
Autor: Miko³aj \"Miki\" Menke | |
problem z piast± XTR FH-M970 | |
Dnia 27.05.2011 06:56 u¿ytkownik PeJot napisa³ :
Dlaczegó¿ ? Na alledrogo bywaj± le¿aki magazynowe w cenie 35 z³ i to Tylko to s± bêbny z serii 95x i nie bêd± pasowaæ do 970. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2011-05-27 10:32:48 | |
Autor: amrac | |
problem z piast± XTR FH-M970 | |
On 05/27/11 10:15, "Miko³aj \"Miki\" Menke" wrote:
Dnia 27.05.2011 06:56 u¿ytkownik PeJot napisa³ : http://allegro.pl/hit-bebenek-do-piast-xtr-wyprzedaz-eurobike-i1637511672.html O Tym mówicie ch³opacy? Nie no bomba, nie do¶æ, ¿e kompatybilny to jeszcze tytanowy! |
|
Data: 2011-05-27 10:51:04 | |
Autor: Wojciech Waga | |
problem z piast± XTR FH-M970 | |
W dniu 27.05.2011 10:32, amrac pisze:
On 05/27/11 10:15, "Miko³aj \"Miki\" Menke" wrote: Bêbenek NIE PASUJE do piast: FH-M970, FH-M975, FH-M770, FH-M775, FH-RM60, FH-RM30, FH-RM65 Czyli Twoja jest na tej li¶cie. pozdr. w. |
|
Data: 2011-05-27 10:52:32 | |
Autor: Wojciech Waga | |
problem z piast± XTR FH-M970 | |
W dniu 27.05.2011 10:32, amrac pisze: BTW po co one maj± gwint na zewn±trz w miejscu gdzie s± ma³e koronki kasety? pozdr. w. |
|
Data: 2011-05-27 11:34:32 | |
Autor: PeJot | |
problem z piast± XTR FH-M970 | |
W dniu 2011-05-27 10:52, Wojciech Waga pisze:
W dniu 27.05.2011 10:32, amrac pisze: Kompatybilno¶æ wsteczna z kasetami w standardzie UG, tam za nakrêtkê robi³a najmniejsza koronka. Taka pozakatalogowa opcja utrzymywa³a siê d³ugie lata tylko w XTR i w grupach szosowych. Nie da siê na to za³o¿yæ kasety HG z najmniejsz± koronk± 11 zêbów. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem |
|
Data: 2011-05-27 16:00:46 | |
Autor: amrac | |
problem z piast± XTR FH-M970 | |
On 05/27/11 10:51, Wojciech Waga wrote:
Nie no bomba, nie do¶æ, ¿e kompatybilny to Naprawdê nie wyczu³e¶ ironii? |
|
Data: 2011-05-27 08:00:53 | |
Autor: Wojciech Waga | |
problem z piastÄ… XTR FH-M970 | |
W dniu 27.05.2011 01:33, amrac pisze:
Potrzebuję pomocy. Postanowiłem rozebrać bębenek bo coś grzechotał Ja wpadłem na taki pomysł w moim novatecu i też się zapadki przykleiły. Czym to się powinno smarować, czymś rzadkim, czy niczym? pozdr. w. |
|
Data: 2011-05-27 01:47:46 | |
Autor: Axi | |
problem z piast± XTR FH-M970 | |
On 27 Maj, 08:00, Wojciech Waga <adun_wywal...@o2.pl> wrote:
W dniu 27.05.2011 01:33, amrac pisze: Czym to siê powinno smarowaæ, czym¶ rzadkim, czy niczym? U mnie bardzo dobrze sprawdza siê... olej do amortyzatora (ostatnio by³ to Motul 5W). |
|
Data: 2011-05-27 16:01:53 | |
Autor: amrac | |
problem z piast± XTR FH-M970 | |
On 05/27/11 10:47, Axi wrote:
U mnie Ale Ty masz tandetne ko³a wiêc siê nie liczy :P |
|
Data: 2011-05-27 09:32:42 | |
Autor: szufla | |
problem z piast± XTR FH-M970 | |
Moze byc tzw. olejek maszynowy.
Ja po wymianie bebenka z LX na stare nieuzywane XTR kupione na alledrogo dorabialem uszczelnienie za 10zl i wyszlo swietnie. Ten XTR w stanie magazynowym byl caly zapackany smarem sz. |
|
Data: 2011-05-27 10:05:15 | |
Autor: amrac | |
problem z piastÄ… XTR FH-M970 | |
On 05/27/11 08:00, Wojciech Waga wrote:
czymś rzadkim Fachowo rzecz ujmując: mało lepkim. Niektórzy nawet twierdzą, że wcale ich nie należy smarować |
|
Data: 2011-05-27 10:14:25 | |
Autor: Miko³aj \"Miki\" Menke | |
problem z piast± XTR FH-M970 | |
Dnia 27.05.2011 08:00 u¿ytkownik Wojciech Waga napisa³ :
Ja wpad³em na taki pomys³ w moim novatecu i te¿ siê zapadki przyklei³y. S³ysza³em o takich, co je¿d¿± na sucho, ale osobi¶cie uwa¿am, ¿e najlepiej zakropiæ czym¶ ma³o lepkim, jakim¶ olejem czy wazelin± techniczn±. Smary absolutnie odpadaj±, kiedy¶ przekona³em siê, ¿e nawet olej Rohloffa jest zbyt lepki. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |