Data: 2011-05-01 00:30:12 | |
Autor: Legut | |
problem z poplock'iem | |
Ano wĹaĹnie - przestaĹ dziaĹaÄ. Manetka blokady siÄ nie blokuje w dolnej pozycji - choÄ przestawia tÄ nakrÄtkÄ na goleni. Problem jest w manetce czy w samym amorze?
Generalnie pytam o skalÄ problemu, bo najbliĹźsze 10 dni bÄdÄ miaĹ intensywne rowerowo a na serwis mogÄ poĹwiÄciÄ tylko ĹrodÄ. Przy okazji - gdzie w Krk skutecznie rozwiÄ ĹźÄ ten problem? pozdrawiam Legut |
|
Data: 2011-05-01 00:57:31 | |
Autor: krzysiek-d | |
problem z poplock'iem | |
On 1 Maj, 00:30, Legut <r...@ad-acta.pl> wrote:
Ano właśnie - przestał działać. Manetka blokady się nie blokuje w problem jest w manetce, a dokladnie w jej ustawieniu na kierownicy. byc moze zmieniałes jej połozenie lub polozenie np klamki hamulca. efekt jest taki, ze dzwignia nie dochodzi do pozycji w której jest blokowana. w amortyzatorze nic sie samo nie blokuje. blokada jest w manetce. byc moze padla blokada, ale to dosc prosty mechanizm wiec malo prawdopodobne k. |
|
Data: 2011-05-01 08:32:22 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
problem z poplock'iem | |
Witam
A takie trochę inne pytanie, sama manetka wystarczy aby zdalnie blokować amor Reba SL? Oryginalnie przy pokrętle nie mam żadnego zamocowania na linkę. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2011-05-01 01:58:25 | |
Autor: krzysiek-d | |
problem z poplock'iem | |
On 1 Maj, 10:32, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:
Witam Wyglada to tak, ze na amorku jest nakładka która jest jednocześnie gniazdem do linki. Oczywiście jest również lockout wokół którego jest prowadzona linka. Blokada jest w manetce poplock. Jeżeli nie masz możliwości doprowadzenia linki to znaczy ze blokujesz dźwignią. Musisz więc zrobić upgrade do opcji jw. , ale... niestety nie wiem gdzie jest spręzyna powrotna która sciąga linkę. może byc wewnątrz amora, a może być w "kółku - opisane jako lockout" które jest w miejscu w którym aktualnie masz manetkę. nie rozbierałem tego i proponuje odszukac jakiegoś manuala. k. |
|
Data: 2011-05-01 02:26:22 | |
Autor: krzysiek-d | |
problem z poplock'iem | |
On 1 Maj, 10:32, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:
Witam http://www.sram.com/_media/techdocs/2007%20RockShox%20Technical%20Manual%20Rev%20B1.pdf |
|
Data: 2011-05-01 12:46:36 | |
Autor: amrac | |
problem z poplock'iem | |
On 05/01/11 10:32, piecia aka dracorp wrote:
Witam Jeśli masz wersję z blokadą na goleni to musiałbyś wymienić cały tłumik (brak którejś sprężynki). |
|
Data: 2011-05-01 13:41:57 | |
Autor: JW | |
problem z poplock'iem (blokada DIY) | |
Jeśli masz wersję z blokadą na goleni to musiałbyś wymienić cały tłumik (brak którejś sprężynki). Możesz też się pobawić i zrobić mechanizm blokujący samemu: http://www.youtube.com/watch?v=Y4WrVoUN8L8 |
|
Data: 2011-05-01 10:25:09 | |
Autor: Rowerex | |
problem z poplock'iem (blokada DIY) | |
On 1 Maj, 12:41, "JW" <n...@no.email.org> wrote:
> Jeśli masz wersję z blokadą na goleni to musiałbyś wymienić cały tłumik Szkoda, że nie ma tam pop/push-locka w wersji DIY, bo nie mogę używać manetki ze względu na brak miejsca na kierownicy - jedyne miejsce mam przy mostku, a tam jest 31,8mm, musiałbym obciąć mocowanie manetki i założyć jakieś własne... Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-05-02 11:26:18 | |
Autor: amrac | |
problem z poplock'iem (blokada DIY) | |
On 05/01/11 13:41, JW wrote:
Jeśli masz wersję z blokadą na goleni to musiałbyś wymienić cały Nie jest problem w mechanizmie blokowania bo to właśnie robi manetka. Problem polega na tym jak zmusić linkę do powrotu. Ponieważ linka to cięgno a nie popychacz nie da rady zrobić sprężynki pchającej linkę przy manetce. Jak zatem dać taką zewnętrzną sprężyn(k)ę ciągnącą linkę po zwolnieniu blokady na górze goleni? To już nie będzie takie proste jak na filmiku. |
|
Data: 2011-05-02 10:01:47 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
problem z poplock'iem (blokada DIY) | |
Dnia Mon, 02 May 2011 11:26:18 +0200, amrac napisał(a):
To już nie będzie takie proste jak Ale warto coś pokombinować. Dzięki za rady. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2011-05-02 20:08:28 | |
Autor: Legut | |
problem z poplock'iem | |
problem jest w manetce, a dokladnie w jej ustawieniu na kierownicy. To nie to. Manetka dochodzi do końca zakresu i się nie blokuje - ten guzik do odblokowania ani rusz. Oczywiście manetce na kierownicy nic nie przeszkadza. Czyli co - amor do serwisu? pozdrawiam Legut |
|
Data: 2011-05-02 11:20:52 | |
Autor: krzysiek-d | |
problem z poplock'iem | |
On 2 Maj, 20:08, Legut <r...@ad-acta.pl> wrote:
> problem jest w manetce, a dokladnie w jej ustawieniu na kierownicy. No poczekaj, spokojnie Blokowanie (linki) odbywa się tylko w manetce. Amor do serwisu tylko w momencie kiedy naciągnięcie linki nie usztywnia amora. naciągnij linkę i trzymaj paluchem manetkę, a następnie naciśnij na amor, jesli sztywny to z amorem wszystko ok. W tym momencie obstawiałbym samą manetkę. Ta manetka jest skrecana, przynajmniej moja jest. może sprawdź zanim oddasz do serwisu. pzdr, k. |
|