problem z poplock'iem

Data: 2011-05-01 00:30:12
Autor: Legut
problem z poplock'iem
    Ano właśnie - przestał działać. Manetka blokady się nie blokuje w dolnej pozycji - choć przestawia tę nakrętkę na goleni. Problem jest w manetce czy w samym amorze?
  Generalnie pytam o skalę problemu, bo najbliĹźsze 10 dni będę miał intensywne rowerowo a na serwis mogę poświęcić tylko środę.

Przy okazji - gdzie w Krk skutecznie rozwiążę ten problem?

pozdrawiam
Legut

Data: 2011-05-01 00:57:31
Autor: krzysiek-d
problem z poplock'iem
On 1 Maj, 00:30, Legut <r...@ad-acta.pl> wrote:
    Ano właśnie - przestał działać. Manetka blokady się nie blokuje w
dolnej pozycji - choć przestawia tę nakrętkę na goleni. Problem jest w
manetce czy w samym amorze?
  Generalnie pytam o skalę problemu, bo najbliższe 10 dni będę miał
intensywne rowerowo a na serwis mogę poświęcić tylko środę.

Przy okazji - gdzie w Krk skutecznie rozwiążę ten problem?

pozdrawiam
Legut

problem jest w manetce, a dokladnie w jej ustawieniu na kierownicy.
byc moze zmieniałes jej połozenie lub polozenie np klamki hamulca.
efekt jest taki, ze dzwignia nie dochodzi do pozycji w której jest
blokowana.
w amortyzatorze nic sie samo nie blokuje. blokada jest w manetce. byc
moze padla blokada, ale to dosc prosty mechanizm wiec malo
prawdopodobne
k.

Data: 2011-05-01 08:32:22
Autor: piecia aka dracorp
problem z poplock'iem
Witam

A takie trochę inne pytanie, sama manetka wystarczy aby zdalnie blokować amor Reba SL? Oryginalnie przy pokrętle nie mam żadnego zamocowania na linkę.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-05-01 01:58:25
Autor: krzysiek-d
problem z poplock'iem
On 1 Maj, 10:32, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:
[...]

Wyglada to tak, ze na amorku jest nakładka która jest jednocześnie
gniazdem do linki.
Oczywiście jest również lockout wokół  którego jest prowadzona linka.
Blokada jest w manetce poplock.
Jeżeli nie masz możliwości doprowadzenia linki to znaczy ze blokujesz
dźwignią.
Musisz więc zrobić upgrade do opcji jw. , ale... niestety nie wiem
gdzie jest spręzyna powrotna która sciąga linkę.
może byc wewnątrz amora, a może być w "kółku - opisane jako lockout"
które jest w miejscu w którym aktualnie masz manetkę.
nie rozbierałem tego i proponuje odszukac jakiegoś manuala.
k.

Data: 2011-05-01 02:26:22
Autor: krzysiek-d
problem z poplock'iem

http://www.sram.com/_media/techdocs/2007%20RockShox%20Technical%20Manual%20Rev%20B1.pdf

Data: 2011-05-01 12:46:36
Autor: amrac
problem z poplock'iem
On 05/01/11 10:32, piecia aka dracorp wrote:
Witam

A takie trochę inne pytanie, sama manetka wystarczy aby zdalnie blokować
amor Reba SL? Oryginalnie przy pokrętle nie mam żadnego zamocowania na
linkę.

Jeśli masz wersję z blokadą na goleni to musiałbyś wymienić cały tłumik (brak którejś sprężynki).

Data: 2011-05-01 13:41:57
Autor: JW
problem z poplock'iem (blokada DIY)
Jeśli masz wersję z blokadą na goleni to musiałbyś wymienić cały tłumik (brak którejś sprężynki).

Możesz też się pobawić i zrobić mechanizm blokujący samemu:
http://www.youtube.com/watch?v=Y4WrVoUN8L8

Data: 2011-05-01 10:25:09
Autor: Rowerex
On 1 Maj, 12:41, "JW" <n...@no.email.org> wrote:
> Jeśli masz wersję z blokadą na goleni to musiałbyś wymienić cały tłumik
> (brak którejś sprężynki).

Możesz też się pobawić i zrobić mechanizm blokujący samemu:http://www.youtube.com/watch?v=Y4WrVoUN8L8

Szkoda, że nie ma tam pop/push-locka w wersji DIY, bo nie mogę używać
manetki ze względu na brak miejsca na kierownicy - jedyne miejsce mam
przy mostku, a tam jest 31,8mm, musiałbym obciąć mocowanie manetki i
założyć jakieś własne...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-02 11:26:18
Autor: amrac
On 05/01/11 13:41, JW wrote:
Jeśli masz wersję z blokadą na goleni to musiałbyś wymienić cały
tłumik (brak którejś sprężynki).

Możesz też się pobawić i zrobić mechanizm blokujący samemu:
http://www.youtube.com/watch?v=Y4WrVoUN8L8

Nie jest problem w mechanizmie blokowania bo to właśnie robi manetka. Problem polega na tym jak zmusić linkę do powrotu. Ponieważ linka to cięgno a nie popychacz nie da rady zrobić sprężynki pchającej linkę przy manetce. Jak zatem dać taką zewnętrzną sprężyn(k)ę ciągnącą linkę po zwolnieniu blokady na górze goleni? To już nie będzie takie proste jak na filmiku.

Data: 2011-05-02 10:01:47
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Mon, 02 May 2011 11:26:18 +0200, amrac napisał(a):

To już nie będzie takie proste jak
na filmiku.

Ale warto coś pokombinować.

Dzięki za rady.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-05-02 20:08:28
Autor: Legut
problem z poplock'iem

[...]

To nie to. Manetka dochodzi do końca zakresu i się nie blokuje - ten guzik do odblokowania ani rusz. Oczywiście manetce na kierownicy nic nie przeszkadza. Czyli co - amor do serwisu?

pozdrawiam
Legut

Data: 2011-05-02 11:20:52
Autor: krzysiek-d
problem z poplock'iem
On 2 Maj, 20:08, Legut <r...@ad-acta.pl> wrote:
> [...]

guzik do odblokowania ani rusz. Oczywiście manetce na kierownicy nic nie
przeszkadza. Czyli co - amor do serwisu?

No poczekaj, spokojnie
Blokowanie (linki) odbywa się tylko w manetce.
Amor do serwisu tylko w momencie kiedy naciągnięcie linki nie
usztywnia amora.
naciągnij linkę i trzymaj paluchem manetkę, a następnie naciśnij na
amor, jesli sztywny to z amorem wszystko ok.
W tym momencie obstawiałbym samą manetkę.
Ta manetka jest skrecana, przynajmniej moja jest. może sprawdź zanim
oddasz do serwisu.
pzdr,
k.

problem z poplock'iem