problem z proszkiem o prania

Data: 2009-05-26 10:31:46
Autor: Rylen
problem z proszkiem o prania
No nie wiem czy to odpowiednia grupa...
Ostatnio żona kupiła jakiś proszek
do prania w markecie w "promocyjnej" cenie
no i okazuje się że trzeba go sypać dużo więcej
niż innego. Zdarza się już to nie pierwszy raz
że "wydajność" proszków jest nieporównywalna.
Jak sobie radzicie z zakupem proszków ?
Słyszałem że niektórzy przywożą z Niemiec
(Ja niestety "Ściana Wschodnia" i do granicy
to już wielka wyprawa.)Podobno na Allegro
można też kupić dobry proszek. Ale nigdy nie
próbowałem.
Czy znacie jakieś sposoby aby "uniknąć" takich
złych zakupów
Rylen

Data: 2009-05-26 10:50:24
Autor: andreas
Użytkownik "Rylen" <rylenSPAM@man.pl> napisał w wiadomości news:gvg9hi$f4n$1atlantis.news.neostrada.pl...

Czy znacie jakieś sposoby aby "uniknąć" takich
złych zakupów

Nie wiedziałem, że to takie skomplikowane.
Przetestuj pare rodzajów tak zwanych wiodących proszków, wybierz najlepszy i ten zawsze kupuj.

--
andreas

Data: 2009-05-26 11:14:55
Autor: Bbjk
Rylen pisze:
[...]

Na ogół nie piorę w proszkach, tylko w żelu (Persil gel, rożne rodzaje), bo nie zostawia śladów, proszek czasami daje białawy osad. Persil gel (i proszki) można kupić przez Internet. Kupujemy w sklepikach "towary z Niemiec" (poznańskie) największe opakowania, czyli 78+5 prań. Inną 'chemię gospodarczą' podobnie, jakość na niemiecki rynek jest dużo lepsza, niż na wschodnie.
--
Basia

Data: 2009-05-26 11:36:42
Autor: Rylen
Bbjk pisze:
Rylen pisze:
[...]

Dziękuje Ci pięknie Basiu! Właśnie o takie informacje (konkretne) mi chodziło. Teraz już wiem gdzie "pukać". Na swoje usprawiedliwienie podam
że nie zajmuję się praniem. Robi to Żona,ale widząc jaki to czasem z tym kłopot postanowiłem zareagować konkretnie...
Rylen

Data: 2009-05-26 12:20:17
Autor: Panslavista
Bbjk pisze:

> [...]

że nie zajmuję się praniem. Robi to Żona,ale widząc jaki to czasem z tym
kłopot postanowiłem zareagować konkretnie...

    Jeżeli się nie najeżysz, to proponuję środki do prania SA8 i inne
dodatki do prania firmy Amway - doskonałe i nie wymagają "ilosciowego
wzmacniania". Wystarczy tylko zbadać twardość wody i dołączoną miarką sypać
tyle, ile receptury wskazują, a i Calgon do nich nie jest potrzebny.
http://www.amway.pl/catalog?category=1091
http://www.amway.pl/catalog?category=1092
    Warto też stosować dodatki - odplamiacze, wybielacze, proszki do
zamaczania - wbrew mniemaniom zmniejszają zapotrzebowanie na proszek główny
i czynia pranie skuteczniejsze i efektywniejsze.
http://www.amway.pl/catalog?category=1093

Data: 2009-05-26 12:57:36
Autor: Rylen

Panslavista pisze:
[...]

   No ja to nie mam się co "najeżać" dam to pod rozwagę Małżonce.
Podejrzewam że podejdzie do tego od strony kosztów...
bo jest oszczędna, tak jak zresztą znakomita większość Pań !
Rylen

Data: 2009-05-26 13:15:12
Autor: Panslavista

> [...]
Podejrzewam że podejdzie do tego od strony kosztów...
bo jest oszczędna, tak jak zresztą znakomita większość Pań !

Oszczędne Panie to nie te, które placą po 5zł  za produkt raz na tydzień
tylko te, które płacą raz w miesiącu 18zł za robiący to samo. Czyli trzeba
spróbować.
SA8 to proszek bez wypełniaczy - wystarcza mała miarka na jedno pranie i w
zależności od wielkości rodziny i ilosci prań może jedno opakowanie
wystarczyć na pół roku lub nawet rok (zależy od ilości kupionego proszku).

Data: 2009-05-26 11:25:09
Autor: ąćęłńóśźż
problem z proszkiem o prania
A macie u siebie sklepy Lidl i chemię gospodarczą pod marką W5?
JaC

-- -- -

(Ja niestety "Ściana Wschodnia" i do granicy to już wielka wyprawa.)

Data: 2009-05-27 12:11:27
Autor: Grzexs
problem z proszkiem o prania
A macie u siebie sklepy Lidl i chemię gospodarczą pod marką W5?

A to jest godne polecenia, czy wręcz przeciwnie?

Generalnie na dzikim wschodzie Lidle bywają...

--
Grzexs

Data: 2009-05-26 12:50:11
Autor: charwel \(Oo\)==:::
problem z proszkiem o prania
Ja chemię gospodarczą kupuję od człowieka, który przywozi ją z Niemiec.
Mojej rodziny i moim zdaniem lepsze od tych sprzedawanych u nas.
Proszki są wydajne, bardzo ładnie pachną i  nie są droższe.
Na allegro też wystawia towar.
Niestety nie pamiętam nazwy użytkownika ale jak chcesz, to go zapytam.

Pozdrawiam
charwel:)

Data: 2009-05-26 13:00:56
Autor: Rylen
charwel (Oo)==::: pisze:
[...]

Oczywiście ! Dla mnie zawsze liczą się konkrety.
A przy okazji innym (czytającym) też się przyda taka
informacja.
Rylen

Data: 2009-05-26 13:46:25
Autor: JBP

Użytkownik "Rylen" <rylenSPAM@man.pl> napisał w wiadomości news:gvgin4$ior$2nemesis.news.neostrada.pl...

Oczywiście ! Dla mnie zawsze liczą się konkrety.
A przy okazji innym (czytającym) też się przyda taka
informacja.

Akurat dzisiaj w porannej TVN była rozmowa na temat proszków do prania, w której uczestniczył pan ze Świata Konsumenta. Brał udział w międzynarodowych testach proszków sprzedawanych w Polsce, Niemczech i innych krajach europejskich.
Znany proszek na "P" (jak go nazwał - te i inne szczegóły na ich stronie w necie) jest lepszy w Niemczech, ale... sprzedawany w _małych_ opakowaniach i określony na opakowaniu jako _koncentrat_. Do dużych opakowan dodają nawet u nich więcej objętościowych wypełniaczy, co powoduje osłabienie koncentratu i pewne pogorszenie walorów uzytkowych.
Proszek na "A" jest nieco lepszy na rynku polskim niż niemieckim (nie wyjaśnił dlaczego).
Ogólnie - skutkiem badań rynków zbytu producenci kierują do Polski proszki łatwiej usuwające plamy i lepiej dopierające brud. Ponadto u nas zwykło się przekraczać zalecane dawki (co zachęca sprzedawców do dosypywania wypełniaczy). W Niemczech gospodynie są oszczędniejsze i ponoć wolą proszki łagodniej piorące, zmiękczające wyroby, utrwalające kolory. Stąd po praniu w "naszych" środkach o tej samej nazwie tkaniny są czyściejsze, ale poszarzałe, a po "ich" proszkach pozostają żywe barwy.

JBP

Data: 2009-05-27 00:32:50
Autor: charwel \(Oo\)==:::
problem z proszkiem o prania
Oczywiście ! Dla mnie zawsze liczą się konkrety.
A przy okazji innym (czytającym) też się przyda taka
informacja.
Rylen

Witam
Tutaj namiar na sprzedającego
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3301933
Pozdrawiam
charwel:)

Data: 2009-05-26 19:35:09
Autor: Sławomir Szyszło
problem z proszkiem o prania
Dnia Tue, 26 May 2009 12:50:11 +0200, "charwel \(Oo\)==:::"
<charwel@poczta.onet.pl> wklepał(-a):

Ja chemię gospodarczą kupuję od człowieka, który przywozi ją z Niemiec.
Mojej rodziny i moim zdaniem lepsze od tych sprzedawanych u nas.
Proszki są wydajne, bardzo ładnie pachną i  nie są droższe.

A jak sprawdzasz tą wydajność, hmm? Bo ja tam sypie proszek kupowany u nas i
jakoś nigdy nie mam problemów, że coś jest niedoprane.

Może jak ktoś ma małe dzieci, które ubabrają coś w ziemi, błocie, oleju*
[*niepotrzebne skreślić], to może wtedy coś jest na rzeczy.

--
Sławomir Szyszło

Data: 2009-05-27 00:35:32
Autor: charwel \(Oo\)==:::
[...]

A może i masz racje?
Zawsze kupuję wielkie pudła i sypię tyle proszku ile jest zalecane.
A jako, ze te pudła są wielkie, to wystarcza mi na pół roku i więcej i pewnie stąd moje przekonanie o ich wydajności.
No ale pachną ładnie :)

Pozdrawiam
charwel:)

Data: 2009-05-26 14:36:18
Autor: doslaw
Rylen pisze:
[...]

ja tam żelem persilem albo arielem piore
obecnie kupuje go w polsce, na poczatku z niemiec (allegro) bo byl tanszy

tabletki do zmywarki tez z allegro z niemiec, bo za 140 tabletek z przesylka place tyle, co w sklepie za ~40

Data: 2009-05-26 15:41:56
Autor: GAL
problem z proszkiem o prania

Czy znacie jakieś sposoby aby "uniknąć" takich
złych zakupów

prałem już wszystkim, od proszków z niemiec po nasze markowe, obecnie
biedronkowy REX spisuje się znakomicie, po arielowym rodzimym miałem
wysypkę, niemieckie dobre ale drogie

polecam rex z biedronki (ale tylko rex nie ten drugi tani)

Data: 2009-05-29 10:41:24
Autor: krys
Rylen wrote:

Czy znacie jakieś sposoby aby "uniknąć" takich
złych zakupów

Znamy. Trzeba wypośrodkować pomiędzy ceną i jakością. Taniego proszku nie warto kupować, bo potem można mieć problem z pralką (twarda woda, plus mydło i wiadomo). Ja poluję na Biedronkowe promocje - mają Persil i Vizir w cenie 6-7 zł/kg, i czasem doklejają jakiegoś bonusa.
Justyna

problem z proszkiem o prania