Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   problem z przednimi blatami i przerzutką

problem z przednimi blatami i przerzutką

Data: 2012-10-01 12:49:43
Autor: p0li
problem z przednimi blatami i przerzutką

witam

składam sobie rowerek i przy okazji wymieniłem suport i blaty suport na identyczny (122,5mm) a blaty zmieniłem z alivio na nexave
no i tu trafiłem na drobny problem albowiem nexave sa bardziej oddalone od
ramy i przerzutka nie dosięga do największej tarczy

jak najmniejszym kosztem "wyprostowac" sytuację
- wymienić suport na krótszy (jaki)
- szukać blatów cofniętych bliżej ramy
- wymienić przerzutkę na taką z większym zasięgiem ramiona


odległości poszczególnych kół zebatych od kołnierza wkładu suportu wynoszą
odpowiednio

- stare blaty:
8 - 15 - 22 mm

- nowe blaty:
11 - 18 - 26 mm


--
http://42.pl/u/y68
Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

Data: 2012-10-01 12:45:53
Autor: Ignac
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu poniedziałek, 1 października 2012 12:49:47 UTC+2 użytkownik p0li napisał:
jak najmniejszym kosztem "wyprostowac" sytuację - wymienić suport na krótszy (jaki)

Wyłącznie,bo łańcuch i przerzutka nie zaakceptują nadmiernego przekosu,
ta druga już na postoju protestuje,a ten pierwszy da znać o sobie podczas
jazdy głośnymi odgłosami.Optymalna długość suportu jest wtedy gdy po
zmontowaniu całości odległośc najmniejszej tarczy korb od mufy/adapteru
suportu wynosi do 1mm,może to być 118mm ,a może 113mm długości osi.
Te różnice w ostatecznym efekcie biorą się z minimalnych różnic w wykonaniu
osi suportu i gniazd korb różnych producentów,a i jeszcze jedno łańcuch
musi być odpowieniej szerokości,efekt pożądany to absolutnie bezgłośna praca
napędu w pełnym zakresie przełożeń.
 Ignac

Data: 2012-10-01 14:58:44
Autor: Andrzej Ozieblo
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu 2012-10-01 12:49, p0li pisze:

jak najmniejszym kosztem "wyprostowac" sytuację
- wymienić suport na krótszy (jaki)
- szukać blatów cofniętych bliżej ramy
- wymienić przerzutkę na taką z większym zasięgiem ramiona

Pewnie znajda sie madrzejsi, ale skoro nikt nic nie pisze...

Sam kiedys borykalem sie z takim poroblemem, tyle ze w druga strone. Probowalbym z krotszym suportem. Nie pamietam dlugosci, ale nastepna po 122 to bodajze 118 mm.

Oczywiscie odkreciles do max srubke ograniczajaca wychyl przerzutki.

Data: 2012-10-01 17:32:27
Autor: p0li
problem z przednimi blatami i przerzutką
Dnia Mon, 01 Oct 2012 14:58:44 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a):

122 to bodajze 118 mm.

4mm krótszy - jeśli jest po 2mm na stronę to może być maławo

Oczywiscie odkreciles do max srubke ograniczajaca wychyl przerzutki.

oczywiście - aż wypadła

--
http://42.pl/u/y68
Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

Data: 2012-10-01 18:30:07
Autor: PeJot
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu 2012-10-01 12:49, p0li pisze:

witam

składam sobie rowerek i przy okazji wymieniłem suport i blaty
suport na identyczny (122,5mm) a blaty zmieniłem z alivio na nexave
no i tu trafiłem na drobny problem albowiem nexave sa bardziej oddalone od
ramy i przerzutka nie dosięga do największej tarczy

jak najmniejszym kosztem "wyprostowac" sytuację
- wymienić suport na krótszy (jaki)
/.../

- stare blaty:
8 - 15 - 22 mm

- nowe blaty:
11 - 18 - 26 mm

3 mm mniej z prawej, z lewej podobnie, wychodzi oś ~118 mm. Proponuję wziąć starą oś do SR i obadać suwmiarką starą i nową pod względem wymiarów prawej strony.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-01 18:33:00
Autor: kamil/Endurorider.pl
problem z przednimi blatami i przerzutką
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:k4cgd8$vac$1news.mm.pl...

3 mm mniej z prawej, z lewej podobnie, wychodzi oś ~118 mm. Proponuję wziąć starą oś do SR i obadać suwmiarką starą i nową pod względem wymiarów prawej strony.

Dokładnie tak. Prosty i skuteczny sposób ;)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-02 06:56:32
Autor: PeJot
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu 2012-10-01 18:33, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości
news:k4cgd8$vac$1news.mm.pl...

3 mm mniej z prawej, z lewej podobnie, wychodzi oś ~118 mm. Proponuję
wziąć starą oś do SR i obadać suwmiarką starą i nową pod względem
wymiarów prawej strony.

Dokładnie tak. Prosty i skuteczny sposób ;)

Obmacywanie tematu suwmiarką jest związane z tym, że różnica długości 2 osi niekoniecznie rozkłada się *symetrycznie* na obydwie strony osi.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-02 20:58:30
Autor: kamil/Endurorider.pl
problem z przednimi blatami i przerzutką

Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:506a7400$0$1302$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-10-01 18:33, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości
news:k4cgd8$vac$1news.mm.pl...

3 mm mniej z prawej, z lewej podobnie, wychodzi oś ~118 mm. Proponuję
wziąć starą oś do SR i obadać suwmiarką starą i nową pod względem
wymiarów prawej strony.

Dokładnie tak. Prosty i skuteczny sposób ;)

Obmacywanie tematu suwmiarką jest związane z tym, że różnica długości 2 osi niekoniecznie rozkłada się *symetrycznie* na obydwie strony osi.

Ujmę to w ten sposób: na pohybel stożkowi! Niech żyje HT2 ze wszystkimi swoimi wadami, ale bez konieczności wymiany czegokolwiek przy ustawianiu korby.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-03 06:54:08
Autor: PeJot
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu 2012-10-02 20:58, kamil/Endurorider.pl pisze:

Ujmę to w ten sposób: na pohybel stożkowi! Niech żyje HT2 ze wszystkimi
swoimi wadami, ale bez konieczności wymiany czegokolwiek przy ustawianiu
korby.

Poproś lekarza o większą dawkę leków, bo obecna już nie działa :)



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-03 18:02:45
Autor: kamil/Endurorider.pl
problem z przednimi blatami i przerzutką
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:506bc4f0$0$1228$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-10-02 20:58, kamil/Endurorider.pl pisze:

Ujmę to w ten sposób: na pohybel stożkowi! Niech żyje HT2 ze wszystkimi
swoimi wadami, ale bez konieczności wymiany czegokolwiek przy ustawianiu
korby.

Poproś lekarza o większą dawkę leków, bo obecna już nie działa :)

Czy w systemie HT2 musisz cokolwiek zmieniać regulując linię łańcucha panie Doktorze :) ?


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-03 19:02:02
Autor: PeJot
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu 2012-10-03 18:02, kamil/Endurorider.pl pisze:
2-10-02 20:58, kamil/Endurorider.pl pisze:

Ujmę to w ten sposób: na pohybel stożkowi! Niech żyje HT2 ze wszystkimi
swoimi wadami, ale bez konieczności wymiany czegokolwiek przy ustawianiu
korby.

Poproś lekarza o większą dawkę leków, bo obecna już nie działa :)

Czy w systemie HT2 musisz cokolwiek zmieniać regulując linię łańcucha
panie Doktorze :) ?

A jakie masz możliwości regulacji w HT2 ? Konkretnie o ile ?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-03 19:29:54
Autor: kamil/Endurorider.pl
problem z przednimi blatami i przerzutką
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:k4hr0t$und$1news.mm.pl...

Czy w systemie HT2 musisz cokolwiek zmieniać regulując linię łańcucha
panie Doktorze :) ?

A jakie masz możliwości regulacji w HT2 ? Konkretnie o ile ?

Trzy podkładki w różnych grubościach choć najczęściej jest to 2,5mm w konfiguracji od 0 do 2 na stronę. Shimano ma też inne grubości choć fizycznie nie miałem ich w ręku. Ostatnio przerabiałem temat bo tym jak mi firex się wysrał w górach i podobnie jak z GxP żonglerka podkładkami jest dramatycznie odczuwalna przy ustawianiu linii łańcucha.

Przy suporcie "na kwadrat" nie można zrobić nic poza wymianą wkładu na taki z osią o innej długości.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-03 10:59:48
Autor: Ignac
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu środa, 3 października 2012 19:30:04 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:

Przy suporcie "na kwadrat" nie można zrobić nic poza wymianą wkładu na taki z osią o innej długości.

Można jeszcze niewielkie podpiłowania zrobić w piaście korb i
jest potrzebna pewna precyzja przy tej czynności no i wkład nie może jeździć w wodzie.
Natomiast mnie powala (pozytywnie) cena zakupu wkładu i jego długowiecznośc,ale producenty już majstują przy tej konstrukcji
zastępując tuleje/adaptery plastikowymi.

 Ignac

Data: 2012-10-03 20:07:57
Autor: kamil/Endurorider.pl
problem z przednimi blatami i przerzutką
Ignac wrote:
W dniu środa, 3 października 2012 19:30:04 UTC+2 użytkownik
kamil/Endurorider.pl napisał:

Przy suporcie "na kwadrat" nie można zrobić nic poza wymianą wkładu na taki z

osią o innej długości.

Można jeszcze niewielkie podpiłowania zrobić w piaście korb i
jest potrzebna pewna precyzja przy tej czynności no i wkład
nie może jeździć w wodzie.

W piaście korb? Rzuć nieco światła w tę stronę bo nie rozumiem :)

Natomiast mnie powala (pozytywnie) cena zakupu wkładu i jego
długowiecznośc,ale producenty już majstują przy tej konstrukcji
zastępując tuleje/adaptery plastikowymi.

Mnie powala (negatywnie) ciągłe rozbijanie gniazda w korbie i brak jakichkolwiek regulacji przy montażu. Owszem cena jest bardzo dobra, ale ANI RAZU moja korba "na kwadrat" nie skończyła dobrze. Nie ma do tego cierpliwości. Ostatnio przerabiałem to w Mbiku znajomego i tez jest powtórka z rozrywki a koleś po prostu jeździ po Mazowszu i to głównie po mieści.

Kobra "na kwadrat" i stery "na gwint" oraz cantilevery to są te rzeczy których z radością się pozbyłem :>


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-03 11:39:46
Autor: Ignac
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu środa, 3 października 2012 20:08:13 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
 
W piaście korb? Rzuć nieco światła w tę stronę bo nie rozumiem :)

Można pilnikiem przypiłować nieco te "kwadraty"-piastę w korbie.
Ja mam dwa rowery z taką konstrukcją i dotykam wkład suportu
na kwadrat i korby zawsze tylko dwa razy przy montażu i demontażu
czyli jak zakładam nowe i demontuję stare,przebieg na tym suporcie  to ok.40 kkm.
Jeżeli masz takie negatywne doświadczenie z tą konstrukcją to ona
nie jest dla Ciebie a nie że jest do kitu.
Ja nie twierdzę że inne konstrukcje suportów są złe,ale plastiku
w żadnej postaci do suportu bym sobie nie zamontował.
Starajmy się przedstawiać w miarę obiektywny obraz.

 Ignac

Data: 2012-10-03 21:30:50
Autor: kamil/Endurorider.pl
problem z przednimi blatami i przerzutką
Ignac wrote:
W dniu środa, 3 października 2012 20:08:13 UTC+2 użytkownik
kamil/Endurorider.pl napisał:

Jeżeli masz takie negatywne doświadczenie z tą konstrukcją to ona
nie jest dla Ciebie a nie że jest do kitu.

Wiesz, jeżeli coś mi się powtarzalnie nie sprawdza to mogę subiektywnie uznać iż jest do kitu prawda :)

Ja nie twierdzę że inne konstrukcje suportów są złe,ale plastiku
w żadnej postaci do suportu bym sobie nie zamontował.
Starajmy się przedstawiać w miarę obiektywny obraz.

Uważam, że jestem obiektywny w tej materii bo ani razu nie napisałem, że HT2/GxP jest bezbłędnym rozwiązaniem. Mało tego już w pierwszej wypowiedzi w tym wątku napisałem "ze wszystkimi jego wadami"


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-03 13:58:18
Autor: Ignac
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu środa, 3 października 2012 21:30:58 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:

Wiesz, jeżeli coś mi się powtarzalnie nie sprawdza to mogę subiektywnie uznać iż
 jest do kitu prawda :) Ale oczywiście że możesz i nich na tym pozostanie, skoro możemy aż tak "dramatycznie" różnić się w ocenie.

 Ignac

Data: 2012-10-03 23:02:05
Autor: kamil/Endurorider.pl
problem z przednimi blatami i przerzutką
Ignac wrote:
W dniu środa, 3 października 2012 21:30:58 UTC+2 użytkownik
kamil/Endurorider.pl napisał:

Wiesz, jeżeli coś mi się powtarzalnie nie sprawdza to mogę subiektywnie uznać

 jest do kitu prawda :)

Ale oczywiście że możesz i nich na tym pozostanie,
skoro możemy aż tak "dramatycznie" różnić się w ocenie.

Na tym polega urok dyskusji prawda :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-03 20:13:19
Autor: PeJot
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu 2012-10-03 20:07, kamil/Endurorider.pl pisze:


Kobra "na kwadrat" i stery "na gwint" oraz cantilevery to są te rzeczy
których z radością się pozbyłem :>

Ale wymianę łożysk w HT2 masz opanowaną, prawda ?



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-03 20:26:47
Autor: kamil/Endurorider.pl
problem z przednimi blatami i przerzutką

Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:k4hv6i$ee$1news.mm.pl...
W dniu 2012-10-03 20:07, kamil/Endurorider.pl pisze:


Kobra "na kwadrat" i stery "na gwint" oraz cantilevery to są te rzeczy
których z radością się pozbyłem :>

Ale wymianę łożysk w HT2 masz opanowaną, prawda ?

W suporcie Accenta tak :) Mam je zwymiarowane i musze tylko zweryfikować ich dostępność, ale średnica wew jest 25mm+redukcja więc nie powinno być problemu jednakże podkreślę jeszcze raz: dopiero będę to weryfikował :) Jak na złość nie mogę teraz podać ich wymiarów bo karta leży w garażu ;/


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-03 21:00:34
Autor: PeJot
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu 2012-10-03 20:26, kamil/Endurorider.pl pisze:

Ale wymianę łożysk w HT2 masz opanowaną, prawda ?

W suporcie Accenta tak :)
/.../

Dobrze, bo zapewne za jakiś czas HT2  będziesz tak kochał jak cantilevery :)

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-03 21:27:05
Autor: kamil/Endurorider.pl
problem z przednimi blatami i przerzutką
PeJot wrote:
W dniu 2012-10-03 20:26, kamil/Endurorider.pl pisze:

Ale wymianę łożysk w HT2 masz opanowaną, prawda ?

W suporcie Accenta tak :)
/.../

Dobrze, bo zapewne za jakiś czas HT2  będziesz tak kochał jak cantilevery :)

Jestem bardzo ciekawy co będzie z zamiennikiem Accenta. Wydaje mi się, że łożyska są standardowe i jeżeli to się potwierdzi to mogą padać raz na miesiąc. Sama wymiana jest prosta i nie ma problemu więc póki co jestem spokojny :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-04 06:39:51
Autor: PeJot
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu 2012-10-03 21:27, kamil/Endurorider.pl pisze:
PeJot wrote:
W dniu 2012-10-03 20:26, kamil/Endurorider.pl pisze:

Ale wymianę łożysk w HT2 masz opanowaną, prawda ?

W suporcie Accenta tak :)
/.../

Dobrze, bo zapewne za jakiś czas HT2  będziesz tak kochał jak
cantilevery :)

Jestem bardzo ciekawy co będzie z zamiennikiem Accenta. Wydaje mi się,
że łożyska są standardowe i jeżeli to się potwierdzi to mogą padać raz
na miesiąc.

Ciekawe, ile wytrzymują aluminiowe adaptery, zanim się rozkalibrowują.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-04 16:51:17
Autor: kamil/Endurorider.pl
problem z przednimi blatami i przerzutką
PeJot wrote:
W dniu 2012-10-03 21:27, kamil/Endurorider.pl pisze:
PeJot wrote:
W dniu 2012-10-03 20:26, kamil/Endurorider.pl pisze:

Ale wymianę łożysk w HT2 masz opanowaną, prawda ?

W suporcie Accenta tak :)
/.../

Dobrze, bo zapewne za jakiś czas HT2  będziesz tak kochał jak
cantilevery :)

Jestem bardzo ciekawy co będzie z zamiennikiem Accenta. Wydaje mi się,
że łożyska są standardowe i jeżeli to się potwierdzi to mogą padać raz
na miesiąc.

Ciekawe, ile wytrzymują aluminiowe adaptery, zanim się rozkalibrowują.

Się zobaczy :)Prędzej stawiam na łóżyska, ale wszystko wyjdzie z czasem.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-04 09:04:24
Autor: cytawa
problem z przednimi blatami i przerzutką
PeJot pisze:

Dobrze, bo zapewne za jakiś czas HT2 będziesz tak kochał jak cantilevery :)

I pewno tak bedzie. Ja sie spotkalem z 2 problemami. Dla mnie te lozyska
maja zdecydowanie za male kulki i niestety padly. I to dosyc szybko.
Ponadto aluminiowe tuleje podtzymujace lozyska w ramie, pod duzymi obciazeniem i wilgocia zaczely niemilosiernie strzelac. Po wymontowaniu okazalo sie, ze sie wygniotly i zlapaly luzy.

Nie ma rzeczy bez wad.

Jan Cytawa

Data: 2012-10-05 07:22:34
Autor: PeJot
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu 2012-10-04 09:04, cytawa pisze:
PeJot pisze:

Dobrze, bo zapewne za jakiś czas HT2 będziesz tak kochał jak
cantilevery :)

I pewno tak bedzie. Ja sie spotkalem z 2 problemami. Dla mnie te lozyska
maja zdecydowanie za male kulki i niestety padly. I to dosyc szybko.
Ponadto aluminiowe tuleje podtzymujace lozyska w ramie, pod duzymi
obciazeniem i wilgocia zaczely niemilosiernie strzelac. Po wymontowaniu
okazalo sie, ze sie wygniotly i zlapaly luzy.

Nie ma rzeczy bez wad.

Robiłem rower dla syna. Rama to nowa seryjna Accent Tormenta. Sprawdziłem planowanie mufy suportowej. Różnica szerokości w najwęższym i najszerszym miejscu to prawie 0.3 mm, mierzone na żywym metalu. Nie wiem czy istnieją jakiekolwiek łożyska toczne, które zniosą dłużej ( niż gwarancja ) takie przekoszenie. Wypadało by zaraz po zakupie mufę splanować, licząc po cichu że w nowej ramie gwinty są w jednej osi i są zrobione w odpowiednio ciasnych tolerancjach. Tymczasem firmowe pdf-y dotyczące montażu HT2 o planowaniu mufy nie mówią nic.

Ja wiem, Accent Tormenta to nie rama z wyższej półki, tylko zwykła masówka. No ale Shimano Deore, w którym HT2 występuje to *także* masówka.  HT2 nie jest odporny na błędy wykonania mufy, ale to problem użytkowników końcowych, a nie producentów ram czy suportów. Ci od ram mają temat w d4, ostatecznie wykonanie mufy w ciaśniejszych tolerancjach to zbędne koszty. Tym od suportów wystarczy że ich produkt przeżyje gwarancję.

Fajnie by było gdyby któryś z producentów ram wypuścił ramy z certyfikatem kompatybilności z HT2, ale cena zabiła by pomysł, chyba że na najwyższej półce cenowej i jakościowej.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-05 17:45:18
Autor: kamil/Endurorider.pl
problem z przednimi blatami i przerzutką
PeJot wrote:

Robiłem rower dla syna. Rama to nowa seryjna Accent Tormenta.
Sprawdziłem planowanie mufy suportowej. Różnica szerokości w najwęższym
i najszerszym miejscu to prawie 0.3 mm, mierzone na żywym metalu. Nie
wiem czy istnieją jakiekolwiek łożyska toczne, które zniosą dłużej ( niż
gwarancja ) takie przekoszenie. Wypadało by zaraz po zakupie mufę
splanować, licząc po cichu że w nowej ramie gwinty są w jednej osi i są
zrobione w odpowiednio ciasnych tolerancjach. Tymczasem firmowe pdf-y
dotyczące montażu HT2 o planowaniu mufy nie mówią nic.

Ja wiem, Accent Tormenta to nie rama z wyższej półki, tylko zwykła
masówka. No ale Shimano Deore, w którym HT2 występuje to *także*
masówka.  HT2 nie jest odporny na błędy wykonania mufy, ale to problem
użytkowników końcowych, a nie producentów ram czy suportów. Ci od ram
mają temat w d4, ostatecznie wykonanie mufy w ciaśniejszych tolerancjach
to zbędne koszty. Tym od suportów wystarczy że ich produkt przeżyje
gwarancję.

Fajnie by było gdyby któryś z producentów ram wypuścił ramy z
certyfikatem kompatybilności z HT2, ale cena zabiła by pomysł, chyba że
na najwyższej półce cenowej i jakościowej.

Łożyska padły już czy jeszcze nie? Druga kwestia: ile kosztuje u Ciebiew mieście planowanie mufy? Pytam z ciekawości i w kontekście kosztów bo jeżeli widziałeś, że coś Ci nie odpowiada to dlaczego nie zrobiłeś z tym porządku od razu? :)

BTW: do Shiamnowskiego HT2 też można dobrać łożyska bo o ile mnie pamięć nie myli to Alfer takoż zrobił :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-05 18:43:10
Autor: PeJot
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu 2012-10-05 17:45, kamil/Endurorider.pl pisze:

Łożyska padły już czy jeszcze nie?

Nie użyłem i nie zamierzam używać HT2.

BTW: do Shiamnowskiego HT2 też można dobrać łożyska bo o ile mnie pamięć
nie myli to Alfer takoż zrobił :)

No i co z tego że można dobrać. W krzywym adapterze żadne łożysko długo nie popracuje.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-05 19:28:51
Autor: kamil/Endurorider.pl
problem z przednimi blatami i przerzutką
PeJot wrote:
W dniu 2012-10-05 17:45, kamil/Endurorider.pl pisze:

Łożyska padły już czy jeszcze nie?

Nie użyłem i nie zamierzam używać HT2.

BTW: do Shiamnowskiego HT2 też można dobrać łożyska bo o ile mnie pamięć
nie myli to Alfer takoż zrobił :)

No i co z tego że można dobrać. W krzywym adapterze żadne łożysko długo
nie popracuje.

Krzywym adapterze? Pisałeś o planowaniu mufy a skąd teraz krzywy adapter? BB EX PRO jest _podobno_ wycinany na maszynie CNC więc powinien być prosty.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-05 19:39:54
Autor: PeJot
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu 2012-10-05 19:28, kamil/Endurorider.pl pisze:

No i co z tego że można dobrać. W krzywym adapterze żadne łożysko długo
nie popracuje.

Krzywym adapterze? Pisałeś o planowaniu mufy a skąd teraz krzywy
adapter?

Skrót myślowy. Krzywy adapter to adapter osadzony na niewłaściwie splanowanej mufie.



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-05 20:59:56
Autor: kamil/Endurorider.pl
problem z przednimi blatami i przerzutką
PeJot wrote:
W dniu 2012-10-05 19:28, kamil/Endurorider.pl pisze:

No i co z tego że można dobrać. W krzywym adapterze żadne łożysko długo
nie popracuje.

Krzywym adapterze? Pisałeś o planowaniu mufy a skąd teraz krzywy
adapter?

Skrót myślowy. Krzywy adapter to adapter osadzony na niewłaściwie
splanowanej mufie.

Oki :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-03 20:05:50
Autor: PeJot
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu 2012-10-03 19:29, kamil/Endurorider.pl pisze:

A jakie masz możliwości regulacji w HT2 ? Konkretnie o ile ?

Trzy podkładki w różnych grubościach choć najczęściej jest to 2,5mm w
konfiguracji od 0 do 2 na stronę.

Czyli dokładnie ile wynosi l.ł. ?

Przy suporcie "na kwadrat" nie można zrobić nic poza wymianą wkładu na
taki z osią o innej długości.

A ile ów wkład kosztuje ?


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-03 20:32:13
Autor: kamil/Endurorider.pl
problem z przednimi blatami i przerzutką
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:k4huoh$vu9$1news.mm.pl...
W dniu 2012-10-03 19:29, kamil/Endurorider.pl pisze:

A jakie masz możliwości regulacji w HT2 ? Konkretnie o ile ?

Trzy podkładki w różnych grubościach choć najczęściej jest to 2,5mm w
konfiguracji od 0 do 2 na stronę.

Czyli dokładnie ile wynosi l.ł. ?

Nie wiem bo nie mierzyłem z suwmiarką w ręku. Firex zdechł i po prostu kupiłem korbę Shimano, którą zakładałem w górach. Przy jednym i drugim systemie używanie różnych kombinacji podkładek daje naprawdę duże pole do manewru czego nie sposób osiągnąć wkładem "na kwadrat".

Przy suporcie "na kwadrat" nie można zrobić nic poza wymianą wkładu na
taki z osią o innej długości.

A ile ów wkład kosztuje ?

Nie zamierzam negować dobrej ceny pokroju 35-40 PLN za RPM/FSA tylko, że niska cena NIGDY nie zrekompensowała mi problemów tego rozwiązania. Do tego uważam, że sztywność HT2 czy GxP rozkłada "kwadrat" albo mini isis choć ten ostatni wariant jest zdecydowanie najlepszą wersją klasycznego suportu jaki miałem do tej pory.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-03 20:34:17
Autor: PeJot
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu 2012-10-03 20:32, kamil/Endurorider.pl pisze:

Nie wiem bo nie mierzyłem z suwmiarką w ręku. Firex zdechł i po prostu
kupiłem korbę Shimano, którą zakładałem w górach. Przy jednym i drugim
systemie używanie różnych kombinacji podkładek daje naprawdę duże pole
do manewru czego nie sposób osiągnąć wkładem "na kwadrat".

Podaj konkretnie ile przy HT2 można pokombinować, a nie pisz ogólników.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-03 21:28:42
Autor: kamil/Endurorider.pl
problem z przednimi blatami i przerzutką
PeJot wrote:
W dniu 2012-10-03 20:32, kamil/Endurorider.pl pisze:

Nie wiem bo nie mierzyłem z suwmiarką w ręku. Firex zdechł i po prostu
kupiłem korbę Shimano, którą zakładałem w górach. Przy jednym i drugim
systemie używanie różnych kombinacji podkładek daje naprawdę duże pole
do manewru czego nie sposób osiągnąć wkładem "na kwadrat".

Podaj konkretnie ile przy HT2 można pokombinować, a nie pisz ogólników.

Mam rozebrać wszystko a potem składać w każdej możliwej kombinacji z suwmiarką w ręku i robić jednocześnie film z tego? :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-03 14:00:43
Autor: rmikke
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu środa, 3 października 2012 21:28:47 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
PeJot wrote:

> W dniu 2012-10-03 20:32, kamil/Endurorider.pl pisze:
>
>> Nie wiem bo nie mierzyłem z suwmiarką w ręku. Firex zdechł i po prostu
>> kupiłem korbę Shimano, którą zakładałem w górach. Przy jednym i drugim
>> systemie używanie różnych kombinacji podkładek daje naprawdę duże pole
>> do manewru czego nie sposób osiągnąć wkładem "na kwadrat".
>
> Podaj konkretnie ile przy HT2 można pokombinować, a nie pisz ogólników.

Mam rozebrać wszystko a potem składać w każdej możliwej
kombinacji z suwmiarką w ręku i robić jednocześnie film z tego? :)

Z pewnością przysłużyłbyś się Wiedzy :D

Data: 2012-10-03 23:02:34
Autor: kamil/Endurorider.pl
problem z przednimi blatami i przerzutką
rmikke wrote:
Mam rozebrać wszystko a potem składać w każdej możliwej
kombinacji z suwmiarką w
ręku i robić jednocześnie film z tego? :)

Z pewnością przysłużyłbyś się Wiedzy :D

No przeca :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
01/10/2012 Dartmoor Hornet 2012

Data: 2012-10-01 19:04:29
Autor: ToMasz
problem z przednimi blatami i przerzutką
W dniu 01.10.2012 12:49, p0li pisze:

witam

składam sobie rowerek i przy okazji wymieniłem suport i blaty
suport na identyczny (122,5mm)
taki na łożyskach maszynowych?
(..)
jak najmniejszym kosztem "wyprostowac" sytuację
zdejmij korby. weź zmierz odległość od końca osi do początku łożyska
takim głębokościomierzem z suwmiarki. z jednej i drugiej strony.
jeśli lewa strona jest krótsza, wykręć lewą miskę/nakrętkę, wybij całą oś i wbij ją prawo na lewo

jak nie, to zmierz ile wystaje lewa miska/nakętka z ramy
napiszę Ci co zrobić dalej.

ToMasz

Data: 2012-10-01 22:56:15
Autor: p0li
problem z przednimi blatami i przerzutką
Dnia Mon, 01 Oct 2012 19:04:29 +0200, ToMasz napisał(a):

W dniu 01.10.2012 12:49, p0li pisze:

witam

składam sobie rowerek i przy okazji wymieniłem suport i blaty
suport na identyczny (122,5mm)
taki na łożyskach maszynowych?

tak
i dodatkowo - zamknięty na amen

jak najmniejszym kosztem "wyprostowac" sytuację
zdejmij korby. weź zmierz odległość od końca osi do początku łożyska
takim głębokościomierzem z suwmiarki. z jednej i drugiej strony.
jeśli lewa strona jest krótsza, wykręć lewą miskę/nakrętkę, wybij całą oś i wbij ją prawo na lewo

tak jak pisałem wyżej - suport jest w całości - jako jeden kawałek +
nakrętka

 
jak nie, to zmierz ile wystaje lewa miska/nakętka z ramy
napiszę Ci co zrobić dalej.

ok


--
http://42.pl/u/y68
Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

problem z przednimi blatami i przerzutką

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona