Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   problem z realizacją zamówienia

problem z realizacją zamówienia

Data: 2010-03-30 13:41:18
Autor: karamba
problem z realizacją zamówienia
Witam

czy ktoś umiałby określić, co mogę zrobić w takiej sytuacji:

Zamówiłam w jedym sklepie dwie pary drzwi. Sporządzono do tego pojedyncze zamówienie i zaliczka została przyjęta na tym zamówieniu bez rozdziału na te dwa elementy. Zaliczka (1000 zł) nieznacznie przekracza 30% całego zamówienia.

Czy mogę zarządać od sprzedawcy rozdzielenia wniesionej zalicznki (rozdzielenia zamówienia) (stosownie do kwot poszczególnych elementów)  w celu odrębnej realizacji każdego? Ze strony sprzedawca przyznaje, że nie ma żadnych przeciwskazań technicznych, jedynie odmówiono mi ze względu na 'zabezpieczenie towaru przed nieodebraniem'. Z mojej strony jednak sprawa wygląda tak, że zabezpieczenie się nie zmienia. Bo dyskutując z samym argumentem - wręcz część zostaje zrealizowana (kasa wpływa od kupującego). Jednak ja tutaj nie chcę rozpatrywać czy sklep ma powód czy nie (moim zdaniem wręcz przeciwnie) - tylko czy ja mogę bez powodu takiej relizacji oczekiwać.

Wyjaśniając, tak się złożyło, że po prostu _w _danej _chwil nie mam śodków na realizację obu na raz (robiąc wykończenie mieszkania wydaję tak ogrmne sumy w krótkim czasie, że chwilowo nie ma finansowech alternatyw).

Pomoże ktoś?




/Btw, czy na zamówieniu nie powinny być wskazane elementy (tak jak na docelowej fakturze?) Na moim nie są one wyszczególnione, co nie podobało mi się od początku, ale powiedziano mi że 'jest ok'/.

Data: 2010-03-30 12:46:30
Autor: tg
problem z realizacją zamówienia
"karamba" <karamba@no.mail> wrote in message news:hosojt$kvv$1node2.news.atman.pl...
Zamówiłam w jedym sklepie dwie pary drzwi. Sporządzono do tego pojedyncze zamówienie i zaliczka została przyjęta na tym zamówieniu bez rozdziału na te dwa elementy. Zaliczka (1000 zł) nieznacznie przekracza 30% całego zamówienia.

Czy mogę zarządać od sprzedawcy rozdzielenia wniesionej zalicznki (rozdzielenia zamówienia) (stosownie do kwot poszczególnych elementów)  w celu odrębnej realizacji każdego?

skoro umowa jest juz zawarta to niezbyt mozesz zadac czegokolwiek, macie
zawarta umowe na okreslona liczbe drzwi i tyle

teraz pomysl co sie dzieje jezeli w osiedlowym sklepiku zostawiasz zamowienie
na 60 jajek i chcesz kazde rozliczac osobno :P

Data: 2010-03-31 00:30:05
Autor: karamba
problem z realizacją zamówienia
"tg" <aa@bb.cpl> wrote in message news:44b00$4bb1e4f7$59641911$13535news.upc.ie...
teraz pomysl co sie dzieje jezeli w osiedlowym sklepiku zostawiasz zamowienie
na 60 jajek i chcesz kazde rozliczac osobno :P
niech się cieszą, że maku mi nie sprzedali! :P

To są 'dwa' różne drzwi, od inych producentów - - tylko dystrybutor jest 'pojedynczy'
(po Twojemu - zamówiłam 30 jaj i zgrzewkę mleka, czy jakoś tak. A teraz przyjeżdżam z paletą na jaja a potem przyjadę z paletą na mleko.  Choć nie wiem czy te analogie są odpowiadające (i czy są potrzebne/pomocne)).

Data: 2010-03-31 00:49:48
Autor: karamba
problem z realizacją zamówienia
"tg" <aa@bb.cpl> wrote in message news:44b00$4bb1e4f7$59641911$13535news.upc.ie...
skoro umowa jest juz zawarta to niezbyt mozesz zadac czegokolwiek, macie
zawarta umowe na okreslona liczbe drzwi i tyle

ale ja właśnie żądam wydania mi towaru zgodnie z umową (przynajmniej 30% kwoty było wniesione przed zamówieniemi pokryła ona zaliczkę na każdy z elementów zamówienia, (liczona była od SUMY kwot należności). Nie zakupiłam kompletu. Sklep zgadza się jedynie przyjąć 100% kwoty pierwszych drzwi przy ich odbiorze, a całą wniesioną zaliczkę rozliczyć z drugich, co mnie nie urządza. Czy mogę coś zrobić?

Data: 2010-04-01 12:51:10
Autor: Gotfryd Smolik news
problem z realizacją zamówienia
On Wed, 31 Mar 2010, karamba wrote:

"tg" <aa@bb.cpl> wrote in message news:44b00$4bb1e4f7$59641911$13535news.upc.ie...
skoro umowa jest juz zawarta to niezbyt mozesz zadac czegokolwiek, macie
zawarta umowe na okreslona liczbe drzwi i tyle

ale ja właśnie żądam wydania mi towaru zgodnie z umową (przynajmniej 30% kwoty było wniesione przed zamówieniemi pokryła ona zaliczkę na każdy z elementów zamówienia, (liczona była od SUMY kwot należności).

  Jasne. I ta *SUMA* (prawdopodobnie wbrew Twoim oczekiwaniom :)) właśnie
przemawia przeciw Twojej tezie. Jakby były dwie umowy, nie byłoby
żadnej sumy wcześniej, niż przy wykonaniu.
  Sprzedawca może argumentować tak:
- za 1. drzwi warte 1500 zł wziąłbym 1000 zł zaliczki
- za 2. drzwi warte 1800 zł wziąłbym 1200 zł zaliczki
- ale na oba drzwi razem zgodziłem się na zaliczkę 1000 zł
  Skoro nie ma "cennika zaliczek" wystawionego do publicznej
wiadomości, nie ma jak tego podaważyć.

Nie zakupiłam kompletu.

  Ale zawarłaś JEDNĄ umowę - a przynajmniej takie jest stanowisko sklepu.
  Ze względu na brak innych dowodów, stan faktyczny przemawia przeciw
Twojej tezie (że to są dwie odrębne umowy).

Sklep zgadza się jedynie przyjąć 100% kwoty pierwszych drzwi przy ich odbiorze, a całą wniesioną zaliczkę rozliczyć z drugich, co mnie nie urządza. Czy mogę coś zrobić?

IMHO nie.
  Osobna sprawa, to pytanie kiedy będą się sklepowi należały pieniadze
za 1. drzwi.

pzdr, Gotfryd

problem z realizacją zamówienia

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona