Data: 2014-05-21 12:14:09 | |
Autor: hisjusz | |
problem z redukcją z 3 na 2 VW 1.4 tdi | |
Samochód Polo 6n2 1.4 tdi 2000r. Mam problem z włączeniem biegu przy redukcji z 3 na 2. Problem wydaje się słabnąć z długością podróży, to znaczy pierwsze 3 km jest ciężko albo w ogóle się nie da wbić biegu z 3 na 2, po 3 km redukcja wychodzi coraz łatwiej. W skrzyni dwa lata temu zmieniany był synchronizator 3 biegu. Przed zmianą synchronizatora najpierw był problem z wbijaniem 3 biegu a finalnie w ogóle nie dało się go włączać. Pan po wymianie synchronizatora twierdził że kółeczko synchronizacji będzie działać do końca żywota samochodu(30 000 temu)
Jednym z podejrzanych występowania problemu z redukcją jest olej w skrzyni biegów. Widziałem wycieki więc jadąc do mechanika napisałem na kartce do sprawdzenia okolice skrzyni biegów. Samochód z warsztatu odbierała inna osoba stąd nie wiadomo co zostało zrobione. Wydaje mi się, może to zbieg okoliczności, że od wizyty u mechanika występuje problem z redukcją. Jakie pomysły przyczyny ma grupa? |
|
Data: 2014-05-21 13:29:54 | |
Autor: Marek | |
problem z redukcją z 3 na 2 VW 1.4 tdi | |
On 21.05.2014 12:14, hisjusz wrote:
Samochód Polo 6n2 1.4 tdi 2000r. Mam problem z włączeniem biegu przy Malo oleju albo zly olej? -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2014-05-21 22:05:13 | |
Autor: hisjusz | |
problem z redukcją z 3 na 2 VW 1.4 tdi | |
W dniu 2014-05-21 13:29, Marek pisze:
On 21.05.2014 12:14, hisjusz wrote:Czy tak się może przedstawiać awaria synchronizatora? |
|
Data: 2014-05-27 11:11:42 | |
Autor: Tomek | |
problem z redukcją z 3 na 2 VW 1.4 tdi | |
Użytkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisał w wiadomości news:537c7c6f$0$2371$65785112news.neostrada.pl... .. Widziałem wycieki więc jadąc do mechanika napisałem na kartce do sprawdzenia okolice skrzyni biegów. Samochód z warsztatu odbierała inna osoba stąd nie wiadomo co zostało zrobione. Wydaje mi się, może to zbieg okoliczności, że od wizyty u mechanika występuje problem z redukcją. Ja przed wielu laty nie sprawdziłem poziomu oleju w skrzynce biegów 125p (5 biegów, z silnikiem 1600 od Poloneza). Oleju prawie że nie było, Po uzupełnieniu oleju (skrzynka "wyła" wcześniej) biegu 5 nie udało się wrzucić. I tak zostało, póki podłużnica nie trzasła. Teraz są inne konstrukcje, ale olej jest istotnym elementem "układaniki" z biegami. T. |