problem z reklamacja

Data: 2011-01-08 17:58:59
Autor: newsy_gazeta
problem z reklamacja
Witam, wiem, ze kodeks cywilny, intepretacje itp sa dostepne w sieci, jednak moze na grupie ktos wyjasni krok po kroku wszystko dokladnie.

12 listopada zamowilem poprzez popularny serwis aukcyjny przedmiot za ok 360pln plus wysylka, dotarl po kilku dniach, 24 listopada po kontakcie ze sprzedajacym odeslalem go na swoj koszt, poniewaz okazal sie uszkodzony.

dotad wszystko jasne - jesli kupuje cos poprzez telefon/siec, mam 10 dni (tu przekroczone) na odeslanie, nawet jesli sprawny, na moj koszt obie przesylki, tu sie okazalo, ze niesprawny, ponosze wiec koszt wysylki (i tu pytanie, czy napewno zgodnie z prawem to ja jestem obciazony kosztami przesylki, jesli nie z mojej winy musze przedmiot odsylac). Reklamacja (naprawa gwarancyjna lub wymiana) ma trwac 21 dni roboczych + wysylka od/do sprzedawcy. Dzisiaj (8 stycznia) 21 dni roboczych minelo dawno temu, moja przesylka do sprzedawcy szla 2 dni robocze, na co mam mailowe potwierdzenie, ze odebrali i przeslali dalej do producenta.

Pytanie, czy zgodnie z jakims tam paragrafem moge odstapic od umowy, jesli naprawa/wymiana sie przeciagnela ponad narzucony przez sprzedawce termin i po prostu zarzadac zwrotu poniesionych kosztow (w calosci przedmiot + 2 wysylki) na konto, czy moze za sam przedmiot, bez wysylek, a moze to, ze skorzystalem z reklamacji (gwarancja jakos eliminuje rekojmie?) - naprawa/wymiana i czekam jakos blokuje to odstapienie od umowy do czasu zakonczenia procesu tej reklamacji? (narazie firma nie jest zainteresowana tematem w ogole, mam.. czekac..)

Czy wystarczy potwierdzenie zakupu na serwisie aukcyjnym + dowod wysylki paczki do sprzedawcy? zgodnie z instrukcja paragon odeslalem razem z przedmiotem zakupu.. Czy odstapienie od umowy koniecznie musi miec forme listu poleconego, z potwierdzeniem odbioru, czy wystarczy email - chodzi mi o prawo, wiadomo duzo zalezy od dobrej woli sprzedawcy, chcialbym miec jednak jakies podparcie..

Dziekuje z gory za rady
Pozdrawiam
RK

problem z reklamacja