Data: 2009-04-07 08:35:45 | |
Autor: jacek | |
problem z turbo TDI | |
Witam serdecznie
Mam taki problem: jadę sobie powiedzmy 120km/h wszystko OK, samochod wkreca sie na obroty, ciagnie bez problemu; w pewnym momencie znaczaco traci moc tak jakby odlaczylo sie turbo. Usterka pojawia sie sporadycznie i trwa losowo dlugi okres czasu, ustepuje i pojawia sie sama. Co to moze byc?? Pacjent to VW GOLF 1,9 TDI 90KM 2000r. Pozdrawiam jacek |
|
Data: 2009-04-07 01:08:41 | |
Autor: adam.franik | |
problem z turbo TDI | |
On 7 Kwi, 08:35, "jacek" <jacek_...@poczta.wp.pl> wrote:
Witam serdecznie Typowy NOTLAUF. Możliwe przyczyny. 1. Nieszczelonść w okładzie sterowania turbiny (pomiedzy N75 a "grucha") 2. Uszkodzony zaworek N75 3. Nieszczelność między IC a turbina Na pewno nie są to łopatki, ponieważ w Twoim silniku turbo nie ma zmiennej geometrii. Opisałem z grubsza co i jak. Gdybyś chciał jakieś szczegóły to napisze po poludniu jak zdiagnozować dokładnie. -- pozdrawiam, Adam F. & A3 TDI [SG][SWD] gg# 4423822 |
|
Data: 2009-04-07 14:42:54 | |
Autor: Radion | |
problem z turbo TDI | |
Na pewno nie są to łopatki, ponieważ w Twoim silniku turbo nie mazmiennej geometrii. A po czym wnosisz że nie ma zmiennej geometrii? Wersje 90KM były z i bez zmienej geometrii. Radek |
|
Data: 2009-04-07 07:03:26 | |
Autor: adam.franik | |
problem z turbo TDI | |
On 7 Kwi, 14:42, "Radion" <nos...@xxx.pl> wrote:
> Na pewno nie są to łopatki, ponieważ w Twoim silniku turbo nie ma Można jakieś źródło? Albo oznaczenie silnika. Guglam, guglam i nie moge znaleźć. Swoją droga po kiego czorta dawać "kłopotliwe" kierownice, które w żaden sposob nie podnoszą mocy. -- pozdrawiam, Adam F. & A3 TDI [SG][SWD] gg# 4423822 |
|
Data: 2009-04-07 16:19:04 | |
Autor: omega_fan | |
problem z turbo TDI | |
Można jakieś źródło? Albo oznaczenie silnika. Guglam, guglam i nie ALH. Nie ma za co. |
|
Data: 2009-04-07 16:26:45 | |
Autor: Radion | |
problem z turbo TDI | |
Można jakieś źródło? Albo oznaczenie silnika. Guglam, guglam i nie Silnik o oznaczeniu AGR 90KM bez zmiennej geometrii, oznaczenie ALH 90KM ze zmienną geometrią. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=23441 Radek |
|
Data: 2009-04-07 18:18:24 | |
Autor: Adam Franik | |
problem z turbo TDI | |
Dnia Tue, 7 Apr 2009 16:26:45 +0200, Radion napisał(a):
Można jakieś źródło? Albo oznaczenie silnika. Guglam, guglam i nie Podziękował, odszczekuje, 90KM ma kierownice, ma sie co zepsuć/zapiec :) -- pozdrawiam, Adam F. & A3 TDI [SG][SWD] gg#4423822 |
|
Data: 2009-04-07 08:44:35 | |
Autor: stebi | |
problem z turbo TDI | |
Miałem to samo u siebie. Mechanik powiedział, że trzeba przeczyścić łopatki i od czasu do czasu przeciągnąć go na wyższych obrotach :)
|
|
Data: 2009-04-07 10:49:15 | |
Autor: Kriso | |
problem z turbo TDI | |
Użytkownik "jacek" <jacek_net@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:gresbt$i9q$1atlantis.news.neostrada.pl... Witam serdecznie Albo turbinka sie zawiesza, albo pada zawor cisnienia doladowania (chyba N75). Aha moze byc jeszcze katalizator zapchany, i wchodzi w tryb awaryjny (przeladowanie ukladu wydechowego). Najlepiej VAG-iem sprawdz. Kriso |
|
Data: 2009-04-07 04:19:43 | |
Autor: adam.franik | |
problem z turbo TDI | |
On 7 Kwi, 10:49, "Kriso" <b...@ada.pl> wrote:
Użytkownik "jacek" <jacek_...@poczta.wp.pl> napisał w wiadomościnews:gresbt$i9q$1atlantis.news.neostrada.pl... Tzn? Co tam sie ma zawieszać? -- pozdrawiam, Adam F. & A3 TDI [SG][SWD] gg# 4423822 |
|
Data: 2009-04-07 13:07:30 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
problem z turbo TDI | |
Kriso pisze:
Albo turbinka sie zawiesza, albo pada zawor cisnienia doladowania (chyba N75). Logi dynamiczne zrobić i wszystko wyjdzie jak na dłoni. Pozdrawiam !! |