Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   problem z turbo TDI

problem z turbo TDI

Data: 2009-04-07 08:35:45
Autor: jacek
problem z turbo TDI
Witam serdecznie
Mam taki problem:
jadę sobie powiedzmy 120km/h wszystko OK, samochod wkreca sie na obroty, ciagnie bez problemu; w pewnym momencie
znaczaco traci moc tak jakby odlaczylo sie turbo. Usterka pojawia sie sporadycznie i trwa losowo dlugi okres czasu, ustepuje i pojawia sie sama.
Co to moze byc??
Pacjent to VW GOLF 1,9 TDI 90KM 2000r.
Pozdrawiam
jacek

Data: 2009-04-07 01:08:41
Autor: adam.franik
problem z turbo TDI
On 7 Kwi, 08:35, "jacek" <jacek_...@poczta.wp.pl> wrote:
Witam serdecznie
Mam taki problem:
jadę sobie powiedzmy 120km/h wszystko OK, samochod wkreca sie na obroty,
ciagnie bez problemu; w pewnym momencie
znaczaco traci moc tak jakby odlaczylo sie turbo. Usterka pojawia sie
sporadycznie i trwa losowo dlugi okres czasu, ustepuje i pojawia sie sama..
Co to moze byc??
Pacjent to VW GOLF 1,9 TDI 90KM 2000r.
Pozdrawiam

Typowy NOTLAUF. Możliwe przyczyny.

1. Nieszczelonść w okładzie sterowania turbiny (pomiedzy N75 a
"grucha")
2. Uszkodzony zaworek N75
3. Nieszczelność między IC a turbina

Na pewno nie są to łopatki, ponieważ w Twoim silniku turbo nie ma
zmiennej geometrii.

Opisałem z grubsza co i jak. Gdybyś chciał jakieś szczegóły to napisze
po poludniu jak zdiagnozować dokładnie.
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]
gg# 4423822

Data: 2009-04-07 14:42:54
Autor: Radion
problem z turbo TDI
Na pewno nie są to łopatki, ponieważ w Twoim silniku turbo nie ma
zmiennej geometrii.

A po czym wnosisz że nie ma zmiennej geometrii? Wersje 90KM były z i bez zmienej geometrii.

Radek

Data: 2009-04-07 07:03:26
Autor: adam.franik
problem z turbo TDI
On 7 Kwi, 14:42, "Radion" <nos...@xxx.pl> wrote:
> Na pewno nie są to łopatki, ponieważ w Twoim silniku turbo nie ma

zmiennej geometrii.

A po czym wnosisz że nie ma zmiennej geometrii? Wersje 90KM były z i bez
zmienej geometrii.

Można jakieś źródło? Albo oznaczenie silnika. Guglam, guglam i nie
moge znaleźć. Swoją droga po kiego czorta dawać "kłopotliwe"
kierownice, które w żaden sposob nie podnoszą mocy.

--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]
gg# 4423822

Data: 2009-04-07 16:19:04
Autor: omega_fan
problem z turbo TDI
Można jakieś źródło? Albo oznaczenie silnika. Guglam, guglam i nie
moge znaleźć. Swoją droga po kiego czorta dawać "kłopotliwe"
kierownice, które w żaden sposob nie podnoszą mocy.

ALH. Nie ma za co.

Data: 2009-04-07 16:26:45
Autor: Radion
problem z turbo TDI
Można jakieś źródło? Albo oznaczenie silnika. Guglam, guglam i nie
moge znaleźć. Swoją droga po kiego czorta dawać "kłopotliwe"
kierownice, które w żaden sposob nie podnoszą mocy.

Silnik o oznaczeniu AGR 90KM bez zmiennej geometrii, oznaczenie ALH 90KM ze zmienną geometrią.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=23441

Radek

Data: 2009-04-07 18:18:24
Autor: Adam Franik
problem z turbo TDI
Dnia Tue, 7 Apr 2009 16:26:45 +0200, Radion napisał(a):

Można jakieś źródło? Albo oznaczenie silnika. Guglam, guglam i nie
moge znaleźć. Swoją droga po kiego czorta dawać "kłopotliwe"
kierownice, które w żaden sposob nie podnoszą mocy.

Silnik o oznaczeniu AGR 90KM bez zmiennej geometrii, oznaczenie ALH 90KM ze zmienną geometrią.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=23441

Podziękował, odszczekuje, 90KM ma kierownice, ma sie co zepsuć/zapiec :)

--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]
gg#4423822

Data: 2009-04-07 08:44:35
Autor: stebi
problem z turbo TDI
Miałem to samo u siebie. Mechanik powiedział, że trzeba przeczyścić łopatki i od czasu do czasu przeciągnąć go na wyższych obrotach :)

Data: 2009-04-07 10:49:15
Autor: Kriso
problem z turbo TDI

Użytkownik "jacek" <jacek_net@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:gresbt$i9q$1atlantis.news.neostrada.pl...
Witam serdecznie
Mam taki problem:
jadę sobie powiedzmy 120km/h wszystko OK, samochod wkreca sie na obroty, ciagnie bez problemu; w pewnym momencie
znaczaco traci moc tak jakby odlaczylo sie turbo. Usterka pojawia sie sporadycznie i trwa losowo dlugi okres czasu, ustepuje i pojawia sie sama.
Co to moze byc??
Pacjent to VW GOLF 1,9 TDI 90KM 2000r.
Pozdrawiam

Albo turbinka sie zawiesza, albo pada zawor cisnienia doladowania (chyba N75).
Aha moze byc jeszcze katalizator zapchany, i wchodzi w tryb awaryjny (przeladowanie ukladu wydechowego).

Najlepiej VAG-iem sprawdz.



Kriso

Data: 2009-04-07 04:19:43
Autor: adam.franik
problem z turbo TDI
On 7 Kwi, 10:49, "Kriso" <b...@ada.pl> wrote:
Użytkownik "jacek" <jacek_...@poczta.wp.pl> napisał w wiadomościnews:gresbt$i9q$1atlantis.news.neostrada.pl...

> Witam serdecznie
> Mam taki problem:
> jadę sobie powiedzmy 120km/h wszystko OK, samochod wkreca sie na obroty,
> ciagnie bez problemu; w pewnym momencie
> znaczaco traci moc tak jakby odlaczylo sie turbo. Usterka pojawia sie
> sporadycznie i trwa losowo dlugi okres czasu, ustepuje i pojawia sie sama.
> Co to moze byc??
> Pacjent to VW GOLF 1,9 TDI 90KM 2000r.
> Pozdrawiam

Albo turbinka sie zawiesza,

Tzn? Co tam sie ma zawieszać?

--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]
gg# 4423822

Data: 2009-04-07 13:07:30
Autor: Czarek Daniluk
problem z turbo TDI
Kriso pisze:

Albo turbinka sie zawiesza, albo pada zawor cisnienia doladowania (chyba N75).
Aha moze byc jeszcze katalizator zapchany, i wchodzi w tryb awaryjny (przeladowanie ukladu wydechowego).

Najlepiej VAG-iem sprawdz.



Kriso

Logi dynamiczne zrobić i wszystko wyjdzie jak na dłoni.

Pozdrawiam !!

problem z turbo TDI

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona