Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   problem z tylnym hamulcem

problem z tylnym hamulcem

Data: 2012-04-19 11:01:30
Autor: DR650se
problem z tylnym hamulcem
Witam,
problem dotyczy motocykla Suzuki DR650se - nożny hamulec jest słaby, trzeba go przed jazdą "podpompować, żeby w ogóle działał - bez tego pedał chodzi luźno i nie hamuje. Po podpompowaniu siła hamowania jest bardzo mizerna - ze 100km/h raczej nie da się zatrzymać motocykla do zera bez wspomagania hamulcem przednim lub silnikiem. Dodatkowo zdarza się, że tylny hamulec się blokuje i cały czas trzyma. Na taki objaw też pomaga podpompowanie - wtedy puszcza. Stan płynu hamulcowego jest równo w połowie między min a max i raczej go nie ubywa, tarcza i klocki są dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie tak?

pozdrawiam

D.

Data: 2012-04-19 11:16:28
Autor: AZ
problem z tylnym hamulcem
On 04/19/2012 11:01 AM, DR650se wrote:

problem dotyczy motocykla Suzuki DR650se - nożny hamulec jest słaby,
trzeba go przed jazdą "podpompować, żeby w ogóle działał - bez tego
pedał chodzi luźno i nie hamuje. Po podpompowaniu siła hamowania jest
bardzo mizerna - ze 100km/h raczej nie da się zatrzymać motocykla do
zera bez wspomagania hamulcem przednim lub silnikiem. Dodatkowo zdarza
się, że tylny hamulec się blokuje i cały czas trzyma. Na taki objaw też
pomaga podpompowanie - wtedy puszcza. Stan płynu hamulcowego jest równo
w połowie między min a max i raczej go nie ubywa, tarcza i klocki są
dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie tak?

Nie ma co gdybać, rozbierz zacisk i pompę i dokładnie wszystko obejrzyj.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-19 11:32:53
Autor: Kuczu
problem z tylnym hamulcem
W dniu 2012-04-19 11:16, AZ pisze:
On 04/19/2012 11:01 AM, DR650se wrote:

problem dotyczy motocykla Suzuki DR650se - nożny hamulec jest słaby,
trzeba go przed jazdą "podpompować, żeby w ogóle działał - bez tego
pedał chodzi luźno i nie hamuje. Po podpompowaniu siła hamowania jest
bardzo mizerna - ze 100km/h raczej nie da się zatrzymać motocykla do
zera bez wspomagania hamulcem przednim lub silnikiem. Dodatkowo zdarza
się, że tylny hamulec się blokuje i cały czas trzyma. Na taki objaw też
pomaga podpompowanie - wtedy puszcza. Stan płynu hamulcowego jest równo
w połowie między min a max i raczej go nie ubywa, tarcza i klocki są
dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie tak?

Nie ma co gdybać, rozbierz zacisk i pompę i dokładnie wszystko obejrzyj.


  I niech porzadnie odpowietrzy uklad

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-04-19 11:32:45
Autor: AZ
problem z tylnym hamulcem
On 04/19/2012 11:32 AM, Kuczu wrote:

Nie ma co gdybać, rozbierz zacisk i pompę i dokładnie wszystko obejrzyj.


I niech porzadnie odpowietrzy uklad

To już druga sprawa, ale tak jak niedawno Ty wspominałeś - wężyk+strzykawa.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-19 11:37:35
Autor: Roman Niewiarowski
problem z tylnym hamulcem
W dniu 2012-04-19 11:01, DR650se pisze:
Witam,
problem dotyczy motocykla Suzuki DR650se - nożny hamulec jest słaby,
trzeba go przed jazdą "podpompować, żeby w ogóle działał - bez tego

Zlej stary plyn, wyczysc uklad (chocby przepompowujac plyn hamulcowy), odpowietrz. Jesli dalej bedzie jak w opisie to moze trzeba bedzie kupic nowa pompe/zestaw naprawczy.

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-04-19 11:38:52
Autor: Piotr Rezmer
problem z tylnym hamulcem
DR650se pisze:

się, że tylny hamulec się blokuje i cały czas trzyma. Na taki objaw też
pomaga podpompowanie - wtedy puszcza. Stan płynu hamulcowego jest równo
w połowie między min a max i raczej go nie ubywa, tarcza i klocki są
dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie tak?

Mnie Autofus w podobnej sytuacji skasował za wymianę pompy.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-04-19 12:19:48
Autor: Kuczu
problem z tylnym hamulcem
W dniu 2012-04-19 11:38, Piotr Rezmer pisze:
DR650se pisze:

się, że tylny hamulec się blokuje i cały czas trzyma. Na taki objaw też
pomaga podpompowanie - wtedy puszcza. Stan płynu hamulcowego jest równo
w połowie między min a max i raczej go nie ubywa, tarcza i klocki są
dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie tak?

Mnie Autofus w podobnej sytuacji skasował za wymianę pompy.


A co zrobili naprawde ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-04-19 12:23:09
Autor: AZ
problem z tylnym hamulcem
On 04/19/2012 12:19 PM, Kuczu wrote:

Mnie Autofus w podobnej sytuacji skasował za wymianę pompy.


A co zrobili naprawde ?

Odpowietrzyli układ.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-19 12:31:38
Autor: Piotr Rezmer
problem z tylnym hamulcem
Kuczu pisze:

A co zrobili naprawde ?

Raczej wierzę, że nie chciało im się bawić w diagnostykę i rzeczywiście wymienili (przynajmniej nowa była czyściutka).
U mnie, raczej nie była to kwestia zapowietrzenia i słabej skuteczności hamowania. Zdarzało się że układ się zawieszał i hamulec w trybie 24/7 blokował tarczę :)


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-04-19 12:38:09
Autor: AZ
problem z tylnym hamulcem
On 04/19/2012 12:31 PM, Piotr Rezmer wrote:
A co zrobili naprawde ?

Raczej wierzę, że nie chciało im się bawić w diagnostykę i rzeczywiście
wymienili (przynajmniej nowa była czyściutka).
U mnie, raczej nie była to kwestia zapowietrzenia i słabej skuteczności
hamowania. Zdarzało się że układ się zawieszał i hamulec w trybie 24/7
blokował tarczę :)

No standard jak na ASO, naprawa przez wymiane.

1. Nie działa element X
2. Wymień element X na nowy
3. Jeżeli znowu nie działa to wymień najbliższy niewymieniony jeszcze element obok X
4. Jeżeli znowu nie działa, wróc do 3
5. Działa, wystaw fakturę i poinformuj właściciela o sukcesie

Jak hamulec się blokuje to na 90% jest to zatkany powrót w pompie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-19 14:19:34
Autor: Kuczu
problem z tylnym hamulcem
W dniu 2012-04-19 12:38, AZ pisze:

Jak hamulec się blokuje to na 90% jest to zatkany powrót w pompie.

Czasami klocki blokuja sie na zardzewialych swozniach prowadzacych albo tloczki zlapia syf i nie wracaja jak powinny. Albo sie rozpeknie sprezynka na pedale hamulca.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-04-19 14:25:27
Autor: AZ
problem z tylnym hamulcem
On 04/19/2012 02:19 PM, Kuczu wrote:

Jak hamulec się blokuje to na 90% jest to zatkany powrót w pompie.

Czasami klocki blokuja sie na zardzewialych swozniach prowadzacych albo
tloczki zlapia syf i nie wracaja jak powinny. Albo sie rozpeknie
sprezynka na pedale hamulca.

No, zardzewiałe swożnie to już poważne zaniedbanie, swoją drogą ciekawe czemu nie robią tłoczków tak jak w samochodach, z taką prezerwatywą na całym tłoczku?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-19 14:29:53
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
problem z tylnym hamulcem
AZ napisał(a):
No, zardzewiałe swożnie to już poważne zaniedbanie, swoją drogą ciekawe czemu nie robią tłoczków tak jak w samochodach, z taką prezerwatywą na całym tłoczku?

A ja ostatnio robilem zacisk grimeca czy jak mu tam, dwa tloczki i kurna byly z jakiegoso kororowego stopu letkiego. Szok. Jak z poteflonu, machnalem szmatka i czyste. Zero wzerow, trwalych zabrudzen itp. Czemu japonce tak nie robia?


--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

Data: 2012-04-19 14:30:55
Autor: AZ
problem z tylnym hamulcem
On 04/19/2012 02:29 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:

A ja ostatnio robilem zacisk grimeca czy jak mu tam, dwa tloczki i kurna
byly z jakiegoso kororowego stopu letkiego. Szok. Jak z poteflonu,
machnalem szmatka i czyste. Zero wzerow, trwalych zabrudzen itp. Czemu
japonce tak nie robia?

A od czego to zacisk? Może warunki w których to pracuje?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-19 14:41:23
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
problem z tylnym hamulcem
AZ napisał(a):
A od czego to zacisk? Może warunki w których to pracuje?

Nie moge powiedziec, bo Kuczu czyta.

Aprilia skarabarrerro 125.
Zacisk wdutloczkowy.



--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

Data: 2012-04-19 14:47:31
Autor: AZ
problem z tylnym hamulcem
On 04/19/2012 02:41 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:

Nie moge powiedziec, bo Kuczu czyta.

Pisz z sikacza to nie przeczyta.
>
Aprilia skarabarrerro 125.
Zacisk wdutloczkowy.

Jak sobie radzisz z odruchem wymiotnym po spojrzeniu na to?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-19 15:01:44
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
problem z tylnym hamulcem
AZ napisał(a):
Jak sobie radzisz z odruchem wymiotnym po spojrzeniu na to?

nie moje to nie wymiotuje, poza tym ja mam dusze artysty, turpizm, te sprawy

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

Data: 2012-05-02 10:32:29
Autor: Jasio
problem z tylnym hamulcem
Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <tu_nick@riders.pl> napisał w wiadomości news:jmp0iu$fem$1mx1.internetia.pl...
AZ napisał(a):
No, zardzewiałe swożnie to już poważne zaniedbanie, swoją drogą ciekawe czemu nie robią tłoczków tak jak w samochodach, z taką prezerwatywą na całym tłoczku?

A ja ostatnio robilem zacisk grimeca czy jak mu tam, dwa tloczki i kurna byly z jakiegoso kororowego stopu letkiego. Szok. Jak z poteflonu, machnalem szmatka i czyste. Zero wzerow, trwalych zabrudzen itp. Czemu japonce tak nie robia?

No właśnie, skąd ta niechęć?


--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2012-04-19 14:32:44
Autor: Kuczu
problem z tylnym hamulcem
W dniu 2012-04-19 14:25, AZ pisze:

No, zardzewiałe swożnie to już poważne zaniedbanie, swoją drogą ciekawe
czemu nie robią tłoczków tak jak w samochodach, z taką prezerwatywą na
całym tłoczku?

Pewnie jest to kwestia rozmiaru zacisku. W autkach jest stanowczo wiecej miejsca na takei fanaberie.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-04-19 14:34:23
Autor: AZ
problem z tylnym hamulcem
On 04/19/2012 02:32 PM, Kuczu wrote:
No, zardzewiałe swożnie to już poważne zaniedbanie, swoją drogą ciekawe
czemu nie robią tłoczków tak jak w samochodach, z taką prezerwatywą na
całym tłoczku?

Pewnie jest to kwestia rozmiaru zacisku. W autkach jest stanowczo wiecej
miejsca na takei fanaberie.

Ale tak sobie przypominając u siebie 4 tłoczkowe Tokico to pewnie dałoby radę.
Generalnie co wymianę klocków to najlepiej wyjąć tłoczki i je wyczyścić niż wpychać ten brud między uszczelki bo nie wszędzie da się wyczyścić - chociażby przy krawędzi zacisku co ewentualnie można szmatkę włożyć i poprzeciągać. A tak to najlepszy sposób to po dokładnym wyszyszczeniu zacisku solidnie zabezpieczyć to pastą miedzianą w sprayu, elegancko z całym syfem spływa przy czyszczeniu brake cleanerem.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-19 21:27:56
Autor: Ivam
problem z tylnym hamulcem
Użytkownik "AZ"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jmp0of$cf6$6@node2.news.atman.pl...
A tak to najlepszy sposób to po dokładnym wyszyszczeniu zacisku solidnie zabezpieczyć to pastą miedzianą w sprayu, elegancko z całym syfem spływa przy czyszczeniu brake cleanerem.

Kombinowalem i za cholere nie moglem doczyscic tloczkow, do tego nie chcialo mi sie rozbierac i odpowietrzac, a zapieczone bylo jak jasna cholera.

Wystarczylo popsikac skoncentrowana piana aktywna (akurat mialem karchera pod reka) i miekki pedzel do czyszczenia zakamarkow (jakis taki zolty, z miekkim wlosem z castoramy). 10min pozniej obficie woda i wszystko elegancko czyste i sprawne.

--
pzdr:
Ivam

problem z tylnym hamulcem

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona