problem z umowa najmu;prawo zasiedzenia?

Data: 2009-10-09 14:11:20
Autor: Aska
problem z umowa najmu;prawo zasiedzenia?
Witam.
Mam dosc skomplikowana sytuacje i bardzo prosze o pomoc.Nie jestem glownym lokatorem mieszkania komunalnego,byl nim moj wujek,ktory zmarl.Jestem jednak zameldowana w tym mieszkaniu od 11 lat z synem i z mezem.Po smierci wujka,powiedziano mi,ze nowa umowe najmu urzad podpisze z jego zona,poniewaz wg.nich to wlasnie ona ma do tego prawo,a mnie nic do tego."Kochana" ciocia,ktora nawet tam nie mieszka,za nic nie placi i w ogole nie jest zainteresowana podpisaniem umowy,stawia mnie w sytuacji bez wyjscia.Malo tego,zapowiedziala,ze nawet gdyby to ona podpisala te umowe,z miejsca mnie wymelduje i wyrzuci z tego mieszkania.Wiec mam w zwiazku z tym trzy pytania:
1.czy,gdyby ciotunia jednak podpisala umowe,moze rzeczywiscie tak po prostu mnie wymeldowac?
2.czy istnieje prawo zasiedzenia,poniewaz slyszalam,ze ponoc po 5 latach,nabywam takiego prawa.
3.czy urzad moze wyrzucic mnie na bruk bez dania mi mieszkania zastepczego-mam,jak pisalam, dziecko,wiec to chyba jest tez wazne.
Dzieki serdeczne za pomoc.

Data: 2009-10-09 14:31:00
Autor: szerszen
problem z umowa najmu;prawo zasiedzenia?

Uzytkownik "Aska" <joanka69@wp.pl> napisal w wiadomosci news:han9d7$19d8$1news.mm.pl...

1.czy,gdyby ciotunia jednak podpisala umowe,moze rzeczywiscie tak po prostu mnie wymeldowac?

nie moze, bo meldunek to stwierdzenie faktu zamieszkiwania, gdyby tak chciala zrobic poswiadczylaby nieprawde

2.czy istnieje prawo zasiedzenia,poniewaz slyszalam,ze ponoc po 5 latach,nabywam takiego prawa.

nie wiem o jakie prawo zasiedzenia ci codzi, ale to ktore ja mam na mysli dotyczy okresu lat 30 i z tego co wiem, nie mozna zasiedziec nieruchomosci, ktora sie wynajmuje na podstawie umowy, ale byc moze o jakies inne prawo ci chodzi i ktos cos podpowie

3.czy urzad moze wyrzucic mnie na bruk bez dania mi mieszkania zastepczego-mam,jak pisalam, dziecko,wiec to chyba jest tez wazne.

nie moze, lokal zastepczy musi ci znalezc albo gmina, albo osoba zainteresowana twoja wyprowadzka, o ile nie masz wlasnego mieszkania

Data: 2009-10-09 14:46:37
Autor: MZ

1.czy,gdyby ciotunia jednak podpisala umowe,moze rzeczywiscie tak po
prostu mnie wymeldowac?

nie moze, bo meldunek to stwierdzenie faktu zamieszkiwania, gdyby tak
chciala zrobic poswiadczylaby nieprawde
Nie wiem jak jest w innych miastach, ale np. w Warszawie na operacje
zameldowania w mieszkaniu komunalnym trzeba mieć zgodę Gminy.

[...]

Jakiej umowy? Ona nie ma żadnej umowy najmu, umowę zawarł wujek który
już nie żyje. Mieszkań komunalnych nie można odnajmować, więc nawet
wersja że wujek podpisał z nią umowę najmu nie przejdzie.

[...]

Przypominam że mówimy o lokalu komunalnym. W teorii może nakazać
opuszczenie nielegalnie zajmowanego mieszkania, w praktyce nie ma jak
tego wyegzekwować. W jeszcze innej praktyce Gmina może zacząć naliczać
opłatę za bezumowne korzystanie z lokalu, którą to wbrew pozorom jest w
stanie sobie ściągnąć od każdego kto cokolwiek posiada (nie dotyczy
meneli, dlatego ich najtrudniej wywalić na bruk). Taka opłata znacznie
przewyĹĽsza normalny czynsz (czasem kilkukrotnie). OgĂłlnie sytuacja
rzeczywiście kiepska. Nadal nie wiadomo, czy twórczyni wątku mieszkanie
komunalne w ogĂłle siÄ™ naleĹĽy (bo sam fakt posiadania potomstwa jeszcze
do tego nie uprawnia).

--
MZ

Data: 2009-10-09 13:15:22
Autor: Olgierd
problem z umowa najmu;prawo zasiedzenia?
Dnia Fri, 09 Oct 2009 14:46:37 +0200, MZ napisał(a):

Taka opłata znacznie przewyższa
normalny czynsz (czasem kilkukrotnie).

Kiedy¶ dwukrotnie, teraz musi "odpowiadać" czynszowi (art. 18 ust. 2 ustawy lokalowej). --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-09 13:39:43
Autor: Olgierd
[...]

wersja że wujek podpisał z ni± umowę najmu nie przejdzie.

Nie musi -- vide art. 691 par. 1-2 kc.
Natomiast zgodnie z art. 21 ust. 3 pkt 6 ustawy o ochronie praw lokatorów takie rzeczy powinna okre¶lić gmina.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-09 16:11:14
Autor: MZ
Olgierd pisze:
[...]

-- -- -- -- -- -- -
Stosownie do art. 691 § 1 Kodeksu cywilnego, w brzmieniu ustalonym
ustaw± o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie
Kodeksu cywilnego z dnia 21 czerwca 2001 r. (tekst pierwotny: Dz. U.
2001 r. Nr 71 poz. 733), w razie ¶mierci najemcy lokalu mieszkalnego w
stosunek najmu lokalu wstępuj±: małżonek niebęd±cy współnajemc± lokalu,
dzieci najemcy i jego współmałżonka, inne osoby, wobec których najemca
był obowi±zany do ¶wiadczeń alimentacyjnych, oraz osoba, która
pozostawała faktycznie we wspólnym pożyciu z najemc± (konkubinacie).
W razie braku osób wymienionych w art. 691 § 1 K.c. stosunek najmu
lokalu mieszkalnego wygasa.
-- -- -- -- --
Ona nie podpada ani pod żonę, ani pod córkę ani pod konkubinę. Wnuczk±
tez nie jest, zreszt± po nowelizacji wnuki już nie wstępuj±. Ten
paragraf nie ma dla niej zupełnie zastosowania. Za wyj±tkiem tego że
stosunek najmu wygasł bo ciocia nie wst±piła w stosunek najmu, zreszt±
nie mogła wst±pić ex lege z powodu posiadania (najwyraĽniej)tytułu
prawnego do innego lokalu, co wyklucza wst±pienie w stosunek najmu
mieszkania komunalnego.

--
MZ

Data: 2009-10-09 18:00:17
Autor: kam
MZ pisze:
[...]

a to wykluczanie, to sk±d niby wynika?

KG

Data: 2009-10-09 19:50:37
Autor: MZ
kam pisze:
MZ pisze:
[...]

Chociażby z tego na co powołuj± się tutaj
:http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35752,1421293.html
czyli:
Ustawa z 21 czerwca 2001 o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym
zasobie gminy i zmianie kodeksu cywilnego (DzU nr 71, poz. 733)

Uchwała Rady Miejskiej z 4 lipca 2002 (Dziennik Urzędowy Województwa
Dolno¶l±skiego nr 159, poz. 2159

Podaje te Ľródła bo autorka w±tku jest najprawdopodobniej wła¶nie z
okolic Wrocławia (whois db)z tym że większo¶ć Gmin ma podobne regulacje.

W szczególno¶ci wynika to z tego kawałka:

Wnioskodawca musi spełnić dwa podstawowe warunki:

musi to być mieszkaniec Wrocławia, tutaj zameldowany lub tu było jego
ostatnie miejsce zameldowania,
_osoba taka nie ma żadnego tytułu prawnego do innego lokalu._

--
MZ

Data: 2009-10-09 21:02:45
Autor: kam
MZ pisze:
[...]

tyle że fragment dotyczy zawarcia umowy najmu, a nie wst±pienia w istniej±cy stosunek najmu
inna sprawa że będzie to podstawa wypowiedzenia

KG

Data: 2009-10-09 15:09:56
Autor: szerszen

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hanbbf$ma1$1news.onet.pl...

Nie wiem jak jest w innych miastach, ale np. w Warszawie na operacje
zameldowania w mieszkaniu komunalnym trzeba mieć zgodę Gminy.

ale ona jest zameldowana, wiec co to ma za znaczenie

Jakiej umowy? Ona nie ma żadnej umowy najmu, umowę zawarł wujek który
już nie żyje. Mieszkań komunalnych nie można odnajmować, więc nawet
wersja że wujek podpisał z nią umowę najmu nie przejdzie.

umowy napisalem powiedzmy w uproszczeniu, skoro jest zameldowana, to jak sam napisales, za zgoda i pozwoleniem, a wiec nie mozna takiego lokalu zasiedziec, a juz napewno nie w 5 czy 11 lat

Data: 2009-10-09 15:56:30
Autor: MZ
szerszen pisze:

[...]

Myślałem ogólnie o procedurze, czyli że na wymeldowanie też musiałaby
gmina wyrazić zgodę (teoretycznie). W tym przypadku jednak opcja z
ciociÄ… ktĂłra jÄ… wymelduje raczej nie wchodzi w grÄ™ - bo z ciociÄ… nie
podpiszÄ… umowy.

[...]

Chwila chwila, nic takiego nie pisałem. Czy gmina dała zgodę, czy nie
dała, czy nie musiała dać to w tym przypadku zupełnie nieistotne.
Zameldowanie _nie jest_ jednoznaczne z posiadaniem tytułu prawnego do
lokalu, czyli w skrĂłcie z umowÄ… najmu. Na chwilÄ™ obecnÄ… ten lokal jest
zajmowany bezumownie. Umowa z głównym najemcą - wujkiem wygasła z chwilą
jego śmierci. W jednym się zgodzę, te 11 lat nie wejdzie w żaden sposób
w czas zasiedzenia.

--
MZ

Data: 2009-10-09 14:33:00
Autor: MZ
problem z umowa najmu;prawo zasiedzenia?
Aska pisze:
Witam.
<ciach>
1.czy,gdyby ciotunia jednak podpisala umowe,moze rzeczywiscie tak po
prostu mnie wymeldowac?
Tak po prostu to nie, niemniej to mieszkanie komunalne, więc należne
przy spełnieniu odpowiednich warunków (głównie socjalnych). Teraz jest
dość głośno o akcji odzyskiwania takich lokali od ludzi którzy w nich
nie mieszkajÄ…, a np. wynajmujÄ… je. Piszesz ĹĽe ciotka tam nie mieszka,
czyli ma gdzie mieszkać, więc nie należy jej się mieszkanie komunalne.
Ergo : nie podpiszą z nią umowy najmu, każą raczej zwrócić mieszkanie.
Na jakiej zasadzie obecnie rozliczasz mieszkanie? Kto oficjalnie płaci
czynsz? Wydaje mi siÄ™ ĹĽe w tym momencie jesteĹ› po prostu dzikim
lokatorem, mimo zameldowania. W momencie kiedy machina biurokratyczna
zarejestruje śmierć wujka to raczej spodziewaj się kłopotów.
2.czy istnieje prawo zasiedzenia,poniewaz slyszalam,ze ponoc po 5
latach,nabywam takiego prawa.
Źle słyszałaś. Chcesz zasiedzieć państwowe mienie? w 5 lat? zasiedzenie
w dobrej wierze to 20 lat, w złej wierze - 30 lat. Czas zasiedzenia
przerwany może być na wiele sposobów, więc raczej się nie nastawiaj że
Ci siÄ™ uda.
3.czy urzad moze wyrzucic mnie na bruk bez dania mi mieszkania
zastepczego-mam,jak pisalam, dziecko,wiec to chyba jest tez wazne.
Posiadanie dziecka niestety (stety) nie uprawnia jeszcze do uzyskania
darmowego mieszkania od państwa. Nie te czasy, nie ten ustrój. Jeśli
spełniasz kryterium socjalne przy którym możesz starać się o przydział
mieszkania socjalnego, to złóż wniosek. Zależnie od humoru urzędników,
pogody, ilości afer w polityce i wielu innych mało precyzyjnych
czynników zostanie on rozpatrzony, przy czym może stać się kilka rzeczy:
- urzędnicy pójdą Ci na rękę i przydzielą mieszkanie po wujku biorąc pod
uwagÄ™ ĹĽe jesteĹ› tam zameldowana (opcja bardzo optymistyczna)
- urzędnicy wpiszą Cię w kolejkę oczekujących, jednocześnie każąc
opuścić obecnie zajmowane mieszkanie bo ono się należy następnej osobie
z kolejki (wersja bardzo realistyczna)

Wyrzucić na bruk jest w tym kraju dość ciężko, ale historia zna takie
przypadki. O wiele Ĺ‚atwiej przychodzi naszym urzÄ™dnikom  wyrzucić matkÄ™
z dzieckiem niĹĽ menela, sprawdzone empirycznie.

--
MZ

problem z umowa najmu;prawo zasiedzenia?