problem z uruchomieniem kompa

Data: 2009-06-08 08:43:59
Autor: gonzo
problem z uruchomieniem kompa
cze¶ć, nie potrafię sensownie tego wytłumaczyć - od kiedy umie¶ciłem płytę w obudowie występuj± problemy z uruchomieniem komputera. (1) rozpoczyna się detekcja CPU i proces się zatrzymuje.

(2) zauważyłem, iż wystarczy przeł±cznik na zasilaczu ustawić w tryb OFF, po 10 sekundach w ON, i wł±czyć ponownie komputer, który tym razem startuje bez zaj±knięcia. (3) zdarza się jednak, iż startuje od razu bez potrzeby użycia przycisku na obudowie (tj. ON na zasilaczu i komputer się uruchamia).

po wyci±gnięciu bebechów z obudowy nie ma takich problemów - wszystko startuje od razu, nie trzeba manipulować przy wył±czniku zasilacza, nie występuje problem opisany w (3).

płyta to gigabyte pod athlona x2. czego wynikiem może być taka sytuacja? brak dobrego uziemienia? skopany zasilacz?

gonzo

Data: 2009-06-08 09:30:43
Autor: Michal AKA Miki
problem z uruchomieniem kompa
Użytkownik "gonzo" <gonzo@muppetshow.org.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:0073ed12$0$5345$c3e8da3news.astraweb.com...

płyta to gigabyte pod athlona x2. czego wynikiem może być taka sytuacja? brak dobrego uziemienia? skopany zasilacz?

zwarcie plyty do obudowy?

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-06-08 17:42:34
Autor: gonzo
Michal AKA Miki wrote:
[...]

czy takie zwarcie płyty do obudowy może być odpowiedzialne za wszystkie wymienione symptomy?

gonzo

Data: 2009-06-08 17:52:06
Autor: Michal AKA Miki
problem z uruchomieniem kompa

Użytkownik "gonzo" <gonzo@muppetshow.org.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:00460f7f$0$2100$c3e8da3news.astraweb.com...
Michal AKA Miki wrote:
[...]

Nie wiem, ale na pewno potrafi powodowac problemy z uruchamianiem komputera... wiem, bo sam taka wpadke zaliczylem (w starszej plycie piny od kondensatorow dotykaly obudowy, trzeba bylo nieco "podniesc" plyte, skrocilem piny, na wszelki wypadek wykleilem wtedy tez to miejsce izolacja). Ale praca pomogla.. u ciebie tylko zgaduje, to jest pierwsza i najbardziej dla mnie prawdopdobna przyczyna...
Jesli sie nie zgadzasz - twoja wola :)

Co do uziemnienia - w przypadku rozlozonego komputera uziemnienie wcale nie jest lepsze. Zasilacz moze moglby spowodowac takie objawy, gdyby dawal napiecie na obudowe. wystarczy miernikiem zmierzyc, jaka jest roznica potencjalow pomiedzy obudowa a jakims zewnetrznym uziemieniem. Ale wtedy zazwyczaj towarzysza mu efekty, typu "niespodziewany kop" :)

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-06-08 20:59:15
Autor: Tomaszek
gonzo pisze:

czego wynikiem może być taka sytuacja?
brak dobrego uziemienia? skopany zasilacz?

Iskrzenie na stykach przyciska POWER. Styki mog± być po¶niedziałe, lub powyginane lu je¶li to jest nowa obudowa po prostu tandetnie zrobione.

Oczywi¶cie moja teoria nie wyklucza wszystkich tu wcze¶niej wymienionych.
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-06-08 22:30:24
Autor: Mariusz
problem z uruchomieniem kompa
W dniu 2009.06.08 8:43, gonzo pisze:
cześć, nie potrafię sensownie tego wytłumaczyć - od kiedy umieściłem
płytę w obudowie występują problemy z uruchomieniem komputera. (1)
rozpoczyna siÄ™ detekcja CPU i proces siÄ™ zatrzymuje.

Umieściłeś i przykręciłeś ? A po umieszczeniu i nieprzykręceniu też były problemy ?

po wyciągnięciu bebechów z obudowy nie ma takich problemów - wszystko

Bebechy to zasilacz i płyta ?
A wersje zasilacz 'w', obudowa 'poza' i na odwrót sprawdzałeś ?

Płyta w obudowie była pionowo ? A po wyciągnięciu sprawdzałeś też w pionie czy tylko w poziomie?

A kabelki od obudowy (usb, ledy) były cały czas podpięte czy odpinałeś przy wyjmowaniu płyty ?

I tak można testy kontynuować...

--
Mar

problem z uruchomieniem kompa