problem z ustawieniem zeza

Data: 2009-09-15 17:22:11
Autor: Ktos
problem z ustawieniem zeza
1.Jak masz antenę 85cm, to IMHO nie ma co kombinowac z 'ZEZ'em, ale kup po prostu tzw. monoblock.
W tym przypadku- wystarczy monoblock twin, ale warto zakupić z pewnym zapasem aby był to monoblock quad (np. pod przyszłe tunery z dwoma głowicami jak N-Recorder).

Zapewni to prosty, bezproblemowy montaż, bez zabawy w przełączniki, kable, puszki na to, itp.

2.Jeżeli już jednak chcesz stosować ZEZ, to pamiętaj, że dla Twinów należy mieć dobre przełączniki diseqc tzn. nie takie za 10 pln, gdyż są to zwykłe sumatory z funkcją wyłączania zasilania konwerterów, a nie prawdziwe przełączniki. Ich stosowanie przy Twinach spowoduje 'zmieszanie' się sygnałów z dwóch pozycji i nic z ogladania nie wyjdzie  lub odbierzesz tylko pojedyńcze stacje. Przełącznik do tego celu musi mieć w specyfikacji tłumienie drugiego wejścia >25dB (najlepiej dopytać się, czy nadaje się do twina).

Z przyczyn ekonomicznych opłaci się bardzie zastosować np.monoblock quad niż 4*dobry diseqc +2* konw.quad

3.Listy na Lyngsat są dobre. Brak odbioru może wynikać z kilku przyczyn:
-masz w tunerze nieaktualną listę transponderów. Przed skanowaniem upewnij się, czy na pewno masz wpisany AKTUALNY TP skąd leci np. TV Trwam -była zmiana jakiś czas temu, a tuner może mieć starą listę.
-przesunąłeś LNB za daleko i odbierasz np. pozycję 23.5 - stąd stacje niemieckie
-jesteś gdzieś 'pomiędzy'np. 16 a 19 i dlatego większość TP jest zakłocana przez sygnały z sąsiedniego satelity.

Moja rada: sprawdź TP dla o.Rydzyka, wpisz nawet ręcznie parametry i wtedy przesuwaj LNB na rurce ZEZa.

Data: 2009-09-15 19:37:01
Autor: vari
problem z ustawieniem zeza

Z przyczyn ekonomicznych opłaci się bardzie zastosować np.monoblock quad niż
4*dobry diseqc +2* konw.quad

No więc ja wogóle na razie chciałem zrezygnować z diseqc.
W Hollexie więc odradzili mi na razie konwertery, którymi nie będę mógł sterować (dwa stare odbiorniki w domu).
Chciałem mieć na dwu przewodach na sztywno HotBird a na jednym Astrę.
vari

problem z ustawieniem zeza