problem z zaciskiem tarczy

Data: 2010-03-24 17:39:56
Autor: J.F.
problem z zaciskiem tarczy
Użytkownik "Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com>
Wczoraj udało mi się zdjąć koła przednie z prawej i lewej strony,
sprawdzić stan klocków (zgroza)

Jak zgroza to wymienic.

Wziąłem toto na warsztat i się okazało, że główny tłoczek - ten duży
jest zapieczony. Te dwa mniejsze pracowały dobrze ale zauważyłem że
było powietrze na uszczelkach gumowych.

Nie rozumiem .. jakie powietrze na uszczelkach ?

Problem pozostał: klocki hamulcowe przylegają dość konkretnie do
tarczy, bo zacisk nie wraca do pozycji, w której ma luz roboczy (nie
wiem czy dobrze rozumuję).
Teraz pytanie: czy powodem tego, że klocki są już na tyle zużyte jest
to, że docisk nie wraca do pozycji w luzie roboczym tylko razem z
klockami trze o tarczę ?

Tam zasadniczo nie ma zadnego mechanizmu powracania tloczka.
Jedyne to co cofa to sprezystosc gumowej uszczelki, to jest jakis ulamek milimetra, i z reguly dziala dobrze.

Druga sprawa to caly zacisk - masz tloczki po obu stronach tarczy czy tylko po jednej ?
Czesto sa tylko od wewnetrznej strony pojazdu, natomiast caly zacisk jest "plywajacy".
I tam tez jest tylko jakis znikomy luz na sprezystosciach, ale bywa ze zakleszcza sie zacisk na prowadnicach.
Tez trzeba rozruszac, przeczyscic, czasem nasmarowac, albo i wymienic.

Generalnie powinno to dzialac tak samo w calym zakresie zuzycia klockow.

J.

problem z zaciskiem tarczy