Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   problem ze sklepem internetowym

problem ze sklepem internetowym

Data: 2011-02-05 07:12:26
Autor: Krzysiek
problem ze sklepem internetowym

Witam
Zakupilem czesc samochodowa w sklepie czesci24.pl.
Przesylka pobraniowa, szybko przyszla. Niestety czesc byla
niedzialajaca. Napisalem maila, nikt nie odpisal. Dzwonilem na podane
numery - nikt nie odbieral. W koncu dorwalem kogos na gg. Opisalem
sytuacje, ze chce oddac bo czesc nie dziala. Pan powiedzial ze
skontaktuje sie z kims z dzialu zwrotow i napisze do mnie jutro. Czyli
na 4 dzien od momentu odbioru paczki.
Nastepnego dnia podal mi numer gg do kogos innego. Napisalem. I tu
ciekawa rozmowa. Odeslano mnie do regulaminu. Oto jego fragment:

"Zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu w przypadku
uszkodzeń firmowego opakowania danego produktu. Klient może zwrócić
towar w ciągu 4dni od dnia doręczenia do dnia dostarczenia do P.H.U
PROTAX. Do przesyłki należy dołączyć pismo informujące, że towar zostaje
odesłany na zasadach zwrotu, dołączyć oryginał dokumentu zakupu
(paragon, faktura), odstąpienie od umowy, wypełniony formularz zwrotu
wraz z pieczątka Autoryzowanej stacji Kontroli pojazdów potwierdzającego
iż towar nie pasuje, oraz podać dokładne dane nabywcy wraz z numerem
konta bankowego, na które mają być odesłane pieniądze."

czy mają prawo żądać zwrotu oryginału faktury? chyba powinni wystawić korektę....

pozdrawiam
Krzysiek

Data: 2011-02-07 14:45:57
Autor: Gotfryd Smolik news
problem ze sklepem internetowym
On Sat, 5 Feb 2011, Krzysiek wrote:

czy mają prawo żądać zwrotu oryginału faktury?

  W znaczeniu oderwanym od uzależnienia od przyjęcia zwrotu?

chyba powinni wystawić korektę....

  Najwyraźniej idą w stronę uznania, że:
- klient uznaje, że miała miejsce pomyłka
- nie odbiera towaru i faktury, a tym samym "nie weszła (ona) do
  obrotu prawnego". W takim razie mogą jej nie księgować (powinni
  zostawić sobie w archiwum).

  Ale trzeba przyznać, że ta wersja nie pokrywa się ze stanem
faktycznym :) (skoro klient *przyjął* towar, to "wydanie wg VAT"
miało miejsce, fakt późniejszego zwrotu to inna sprawa).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-07 21:44:05
Autor: sth
problem ze sklepem internetowym
 Ale trzeba przyznać, że ta wersja nie pokrywa się ze stanem
faktycznym :) (skoro klient *przyjął* towar, to "wydanie wg VAT"
miało miejsce, fakt późniejszego zwrotu to inna sprawa).

stan faktyczny jest taki ze kupilem na paragon :)

problem ze sklepem internetowym

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona