problem ze slotem1 - Pentagram Monster

Data: 2013-12-09 08:09:43
Autor: cyniczny0
problem ze slotem1 - Pentagram Monster
Witam
Przez cały okres użytkowania miałem tylko 1 karte SIM (abo PLUS) włożoną do slot1. Dzisiaj zakupiłem drugą kartę (njumobile), po włożeniu jej do slot2 odpaliłem telefon i wszystko pięknie, ładnie. Na nowy numer można się dodzwonić, mozna wykonać połączenie. Niestety karta ze slot1 (plusa) przestała działać, tzn przy włączeniu telefonu pyta o PIN, zasięg danych pojawia się na kreskach, nawet transmisja działa bez problemu. Ale przy próbie wykonania połączenia pojawia się komunikat "sieć niedostępna", podobnie przy próbie połaczenia z tym numerem wynika ze jestem poza zasięgiem. Wyłaczyłem w opcjach nową kartę, nic to nie dało. Wyjąłem ją ze slot2 i dalej na slot 1 jest to samo. Gdy przełożyłem karty w sensie Njumobile slot1, a plus slot 2 problemu nie ma. Ale na slot2 mam tylko gprs(EDGE), a na karcie plusa korzystam z netu.

Generalnie karta plusa przestała działać na slot1 (w sensie wykonywania i odbierania połączeń/smsów), i to niezależnie czy jest jakaś karta w slot2 czy nie.

Macie jakieś pomysł co mogłem zespuć? i ewentualnie jak to naprawić?

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2013-12-09 17:45:50
Autor: Trybun
W dniu 2013-12-09 17:09, cyniczny0@gmail.com pisze:
[...]

Nie masz takiego wyboru jak jest w Alcatelu - wybierasz z której karty maja być rozmowy,wiadomości a z której łączenie z netem? Poszukaj w menu, być może to musisz skonfigurować.

Data: 2013-12-09 08:54:54
Autor: cyniczny0
problem ze slotem1 - Pentagram Monster
W dniu poniedziałek, 9 grudnia 2013 17:45:50 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

Nie masz takiego wyboru jak jest w Alcatelu - wybierasz z kt�rej karty maja by� rozmowy,wiadomo�ci a z kt�rej ��czenie z netem? Poszukaj w menu, by� mo�e to musisz skonfigurowa�.

Mam, tylko, że jeśli karta PLUSa jest w slot1 to mimo zalogowania w sieci, zrobieniu wszystkich ustawień to z tej karty połączeń nie chce wykonywać. Dodam, że wczesniej karta siedziała w tym samym slocie i nie było problemów. Dopiero jak dzisiaj do drugie slotu wrzuciłem njumobile zaczely się problemy. Teraz z karty PLUSa moge korzystać tylko w slot2 (a ten nie ma obsługi 3G).

--
Cynio

Data: 2013-12-10 15:45:33
Autor: Trybun
W dniu 2013-12-09 17:54, cyniczny0@gmail.com pisze:
[...]

Dziwne, ale to chyba norma w telefonach wyposażonych w układ dwusimowy. Mój Alcatel mimo że ogólnie telefonik niezły, to jednak przez problemy jakie sprawia poprzez obsługę dwu kart mam nieraz chęć naprawić go 5kilowym młotkiem...
Może jeszcze spróbuj zresetować telefon do ustawień fabrycznych?

Data: 2013-12-11 01:04:07
Autor: animka
W dniu 2013-12-10 15:45, Trybun pisze:
[...]

Mój Samsung na dwie karty SIM działa idealnie. Automatyczne przełączanie, a nie ręczne.

--
animka

Data: 2013-12-11 18:19:15
Autor: Trybun
W dniu 2013-12-11 01:04, animka pisze:
[...]

Tzn, jak automatycznie - wykręcasz numer a on nawet się nie pyta o to z której karty wysyłać?

Data: 2013-12-13 06:09:09
Autor: animka
napisał:

[...]

Wybieram numer z której chcę, a połączenie mi przychodzi w zależności na jaki numer ktoś dzwoni.

--
animka

Data: 2013-12-10 01:06:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
problem ze slotem1 - Pentagram Monster

"Trybun" 52a5f3bf$0$2373$65785112@news.neostrada.pl

Nie masz takiego wyboru jak jest w Alcatelu - wybierasz z której karty maja być rozmowy,wiadomości a z której łączenie z netem? Poszukaj w menu, być może to musisz skonfigurować.

U mnie jest tak, że ustawiam, z której ma być mówienie, z której SMS, za  której dane.
Ale nie wiem, jak ustawić, aby głos był z obu. ;) Na szczęście tego nie potrzebuję.

Data: 2013-12-10 15:49:45
Autor: Trybun
[...]

W Alcatelu można ustawić głos na dwu kartach. Po prostu zaznacza się taką opcję przy obu kartach. Przy próbie nawiązania połączenie telefon pyta z której karty ma wykonać połączenie.

Data: 2013-12-11 01:48:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
problem ze slotem1 - Pentagram Monster

"Trybun" 52a72a08$0$2167$65785112@news.neostrada.pl

W Alcatelu można ustawić głos na dwu kartach. Po prostu zaznacza się taką opcję przy obu kartach. Przy próbie
nawiązania połączenie telefon pyta z której karty ma
wykonać połączenie.

Monster też pyta -- podaję Aero2 a on dzwoni wówczas przez WiFi. ;)

Data: 2013-12-11 18:19:57
Autor: Trybun
[...]

E tam, coś musiałeś pokręcić..

Data: 2013-12-12 01:41:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
problem ze slotem1 - Pentagram Monster

"Trybun" 52a89eb7$0$2359$65785112@news.neostrada.pl

[...]

A kto mnie zmusił? Jeśli zmuszono mnie -- nie jestem winien!

Monster informuje, że dzwonię przez Aero2 (tak nazwałem SIMkartę
od Aero2 -- mogłem ją nazwać inaczej, na przykład Aero22 i wówczas
Monster pokazałby, że dzwonię poprzez Aero22) -- ale naprawdę
dzwonię poprzez WiFi, nie poprzez Aero2...

Dane (ikonka z dwiema strzałkami przeciwstawnymi) są wyłączone
(albo jestem poza zasięgiem Aero2) i choć rozmowa idzie na pewno
poprzez WiFi, Monster twierdzi, że łączy poprzez Aero2.

Aby było jasne -- gdy smartfon połączy się z WiFi, rozłączy się
automagicznie z Aero2, ale profilaktycznie można wyjść poza
zasięg Aero2 lub wyłączyć ,,dane''.

Data: 2013-12-12 10:37:18
Autor: Trybun
[...]

Gdy mój Alcatel wróci z serwisu to zobaczę jak zareaguje na próbę wykonania połączenia poprzez kartę Aero2. Wysłać smsy juz próbowałem, tu niestety po jakimś czasie pojawia się komunikat że próba wysłania wiadomości się nie powiodła.
I tak się zastanawiam jak to u ciebie jest możliwe takie rozmowy, przecież wi-fi a gsm to zupełnie co innego. Można oczywiście korzystać z bramek internetowych do połączeń gsm, ale to wymaga wprowadzenia różnych konfiguracji przez użytkownika. No i co najważniejsze - sieć Aero2 nie obsługuje rozmów, poza numerami alarmowymi.. A wiec skąd u ciebie taka możliwość?

Data: 2013-12-12 19:50:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
problem ze slotem1 - Pentagram Monster

"Trybun" 52a983c8$0$2154$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Już wyjaśniłem (w obu miejscach) nieporozumienie -- pokazuję
telefonowi, że chcę rozmawiać przez internet, telefon pokazuje
mi, że korzysta z karty Aero2, choć naprawdę korzysta z WiFi.

[...]

Z Pentagramu. :)

-=-

Nie piszę, że jest taka (GSM via WiFi) możliwość a nawet
odwrotnie -- wyjaśniam, że na pewno rozmowa idzie via WiFi,
nie przez GSM.

Ale Monster twierdzi, że idzie przez Aero2.

Data: 2013-12-10 07:51:01
Autor: cyniczny0
problem ze slotem1 - Pentagram Monster
Problem rozwiązany. Nie mam pojęcia czy to pomogło, ale napisze co zrobiłem dla potomnych.
Mając dwie karty sim (ale nie tych slotach co bym sobie życzył), wyłączyłem w opcjach kartę njumobile. Po wyłączeniu wyłączyłem cały telefon, karte nju wywaliłem w ogóle, na jej miejsce wrzuciłem plus i po włączeniu voila karta zaczęła działać bez problemowo. Z dusza na ramieniu wyłączyłem telefon ponownie dorzuciłem nju do slotu 2 i po włączeniu telefonu wszystko działa tak jak powinno.

Do Trybuna:
W Pentagramie ustawiasz preferowany slot na różne czynności (głos, SMS, transmisja). Dodatkowo masz coś takiego jak "czas przełączania pomiędzy slotami". Jeśli ustawisz na "no wait" to przy wybieraniu numeru telefon korzysta ze slotu domyślnego. Przy ustawieniu konkretnego czasu, telefon mimo ustawienia preferowanego pyta przed połączeniem z którego slotu skorzystać i na odpowiedź masz właśnie określoną przez ciebie liczbę sekund w przedziale 1-10 lub ewentualnie alway wait czyli czeka dopóki się nie zdecydujesz:-)

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2013-12-11 01:51:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
problem ze slotem1 - Pentagram Monster

<cyniczny0@gmail.com> 9b1617d5-94c8-48ca-ae1f-1fddc76d1c1e@googlegroups.com

: W Pentagramie ustawiasz preferowany slot na różne czynności
: (głos, SMS, transmisja).

Tak.

[...]

Pyta -- podaję Aero2 i Monster dzwoni via WiFi. :)

Data: 2013-12-12 03:00:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
problem ze slotem1 - Pentagram Monster

"Eneuel Leszek Ciszewski" l88cv0$7av$2@node2.news.atman.pl

[...]

+ Pyta -- podaję >>internet<< a Monster dzwoni via
  WiFi, choć pisze, że dzwoni via kartę Aero2. :)

Tak jest bez względu na to, którą kartę wybiorę
do dzwonienia a także wtedy, gdy mam ,,no wait''.

-=-

Preferowania netu nie widzę -- jak ustawię, tak będzie i nie
pojawi się pytanie o wybór karty do netu, gdy nie ma ,,no wait''.

Data: 2013-12-11 18:21:42
Autor: Trybun
W dniu 2013-12-10 16:51, cyniczny0@gmail.com pisze:
[...]

To trochę inaczej niż w Alcatelu, tutaj do wyboru są tylko dwie opcje - ustawienia głosowe na konkretna kartę, albo wybór obydwu kart na obsługę rozmów - obydwa ustawienia bezterminowo a w tym drugim wypadku  po każdym wykręceniu numeru pytanie telefonu o to z której karty łączyć.

Data: 2013-12-12 02:25:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
problem ze slotem1 - Pentagram Monster

"Trybun" 52a89f20$0$2359$65785112@news.neostrada.pl

[...]

I chyba na dodatek potrafisz ;) zamiast z Aero2, ciągnąć z 2G, choć
tego nie chcesz. (kiedyś o tym pisałeś)

W Monsterze akurat nie widzę tego problemu -- net (o ile tak ustawisz)
idzie tylko z SIM1. (Aero2 jest w SIM1) Jeśli Aero2 (i WiFi -- rzecz
jasna) jest poza zasięgiem  to net nie idzie automagicznie poprzez SIM2.

Można ustawić, że net idzie z obu kart? -- toż jest ,,czas na przełączenie''?
Raczej nie można. Czas jest tylko na przełączanie rozmów.

Można natomiast ustawić, że net idzie via SIM2, czyli u mnie -- z Play.
Mam 75 MB za free w Play -- zatem specjalnie dla Ciebie przetestowałem,
czy można ustawić, aby net był z SIM2.

2 MB pochłonęły próby.

Data: 2013-12-12 03:06:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
problem ze slotem1 - Pentagram Monster

"Eneuel Leszek Ciszewski" l8b3de$ul5$1@node2.news.atman.pl

"Trybun" 52a89f20$0$2359$65785112@news.neostrada.pl

Mam 75 MB za free w Play -- zatem specjalnie dla Ciebie przetestowałem,
czy można ustawić, aby net był z SIM2.

2 MB pochłonęły próby.

BTW -- testowanie pod Nextami jest... Hm... Utrudnione...
Uruchamiarka (launczer Next) fajna, ale beznadziejnie
chodzi na tej ilości RAMek...

Ubijanie procesów pod Nextami wygląda bardzo
ciekawie -- ale ilości RAMek nie zwiększa...
Należy się wielki szacunek dla twórców tego launczera. :)

Szkoda jednak że nigdzie nie widzę kopiowania ustawień z innych
launczerów. Ręczne ustawianie wszystkiego od nowa jest kłopotliwe.

Data: 2013-12-12 10:39:37
Autor: Trybun
[...]

Przyznam że jeszcze nie eksperymentowałem z tymi modyfikatorami wyglądu. Jak się w ogóle tego pozbyć gdy się znudzi i chcesz wrócić do ustawień fabrycznych. Gdzieś przeczytałem opinię że taka modyfikacja wyglądu launcherem, tabletu Huawei Slim 7 może nieźle w nim namieszać, w sensie negatywnym oczywiście..

Data: 2013-12-12 20:06:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
problem ze slotem1 - Pentagram Monster

"Trybun" 52a98452$0$2154$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Bez rootowania raczej niczym nie zamieszasz. :)

A po zzrootowaniu możesz po prosty wgrać
,,fabryczny'' soft, jeśli potknąłeś się zbyt mocno.

Jak pozbyć się? A po co? Wywalasz z RAMki i tyle.
(forsujesz ubicie)
Na ,,dysku'' może zostać, jeśli masz tam miejsce.
Jeśli już zupełnie znudziłeś się -- możesz zrzucić
gdzieś poza telefon, aby kiedyś do tego powrócić,
gdy już tego nie będzie w ,,sklepie'', ale IMO nie
warto tego robić -- bo za jakiś czas będą lepsze
wersje, być może niestety jeszcze bardziej łakome na RAMki.

Ja mam w sumie 200 aplikacji. Części z nich (nawet
,,fabrycznych''? -- zwłaszcza tych ,,fabrycznych'')
nie wykorzystuję. Własne/dorzucona można ubić na siłę
(przeforsować -- Benedykta XVI już nie ma, więc przemoc
mnożna uprawiać) a fabryczne można zdeaktywować.

A jak wrócić do tradycyjnego launczera bez ubijania na siłę?
Chyba bezproblemowo -- ja po naciśnięciu środkowego ,,przycisku''
pod ekranem mam wybór pomiędzy launczerami -- mam tych launczerów
chyba 6, ale cały czas dorzucam jakieś i jakieś kasuję...

Bez ubicia na siłę te launczery okupują RAMki, a 1/2 GB RAMek to mało na Nexty.

W razie czego można odinstalować, ale że Nexty zajmują nie jedną aplikację, a kilkadziesiąt... ;)

Dla mnie Nexty są bardzo dobre, ale -- brak importu ustawień i brak RAMek w telefonie.

Data: 2013-12-12 10:39:23
Autor: Trybun
[...]

Sorry, ale nie bardzo rozumiem o co chodzi.

W Monsterze akurat nie widzę tego problemu -- net (o ile tak ustawisz)
idzie tylko z SIM1. (Aero2 jest w SIM1) Jeśli Aero2 (i WiFi -- rzecz
jasna) jest poza zasięgiem  to net nie idzie automagicznie poprzez SIM2.

Też tak uważałem - transfer danych elegancko ustawiony na kartę nr 1 (Aero2) i żadnych uwag - wpisuje adres w Operze - klik i na wskaźniku sieci Areo2 dwie strzałki pokazujące że jest transfer.. ze wszystkimi innymi połączeniami to samo - łączenie tylko po przez kartę Aero2... A tak dla pewności wchodzę na stronę Orange i sprawdzam stan swojego konta, zapisuję stan. Na drugi dzień sprawdzam ponownie - nieautoryzowany ubytek ponad 3 zł z konta. W trzecim dniu - znowu ubytek podobnej sumy, w czwartym tak samo. I nie ma najmniejszej wątpliwości - telefon podkrada mi kasę z konta, z karty ktora w założeniu nie powinno nawet połączyć z netem gdybym tego chciał bez wcześniejszych ustawień. Co robię - usuwam z telefonu  wpis "Orange internet GPRS", jak się okazuje nic to nie dało - kasa nadal znika. Dopiero wprowadzenie zmodyfikowanego (błędnego) wpisu konfiguracyjnego do połączenia netowego dla karty Orange poskutkowało tym że kasa przestała znikać z konta.

Data: 2013-12-12 20:10:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
problem ze slotem1 - Pentagram Monster

"Trybun" 52a98445$0$2356$65785112@news.neostrada.pl

I chyba na dodatek potrafisz ;) zamiast z Aero2, ciągnąć z 2G, choć
tego nie chcesz. (kiedyś o tym pisałeś)

Sorry, ale nie bardzo rozumiem o co chodzi.

O ,,podkradanie'' bajtów z karty przeznaczonej na rozmowy.
Chciałeś wiedzieć, czy aby na pewno Monster nie robi tego.

[...]

Czyli jednak. :)

[...]

Czyli jednak potrafisz -- albo choć potrafileś. ;)

problem ze slotem1 - Pentagram Monster