problem ze startem XP

Data: 2011-01-26 10:50:00
Autor: Szymon Machel
problem ze startem XP
Witam

Wpakowałem się w "smutną" sytuację:
- miałem zamontowane trzy dyski twarde (160GB, 320GB, 500GB)
- system był zainstalowany na dysku 500 partycja oznaczona literą "M"
- usunąłęm dysk 160 (były tam dwie parycje: "C" oraz "I")

No i nie mogę wystarować sysytemu (aa kiedyś system był na "C"
ale po zmianie płyty zainstalowałem od nowa na "M").
W trybie awaryjnym owszem uruchamiam.
Widać wszystkie partycje, pliki, sieć działa.
Przerabiałem już opcję "R" (naprawę).
Nawet nie mogę dojść do instalacji nowego systemu ponieważ
płytka staruje, ładuje pliki po czym czarny ekran z migającym kursorem
i koniec...
(XP legalne, SP3)

Ma ktoś jakąś sugestię, nie chciałbym skasować całkiem tej instalacji
i zacząć całkiem od nowa.

Szymon

Data: 2011-01-26 17:20:03
Autor: the_foe
problem ze startem XP
W dniu 2011-01-26 10:50, Szymon Machel pisze:
[...]

sprawdz czy masz w ogole aktywna partycje, pzretestuj jeszcze fixboot i fixmbr w konsoli ozdyskiwania systemu.

--
the_foe

Data: 2011-01-26 17:54:28
Autor: boxfish
problem ze startem XP
[...]

Co dokładnie przerabiałeś ?

Data: 2011-01-27 10:31:14
Autor: Szymon Machel
problem ze startem XP

Użytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Co dokładnie przerabiałeś ?

W tej chwili to nie mogę nawet zainstalować Windows od
nowa. Znaczy nawet na całkiem nowym, czystym dysku.
Stare dyski odłączone. Najpierw po starcie instalatora
na dole ekranu, na pasku pojawiały się pliki, które
wczytywał i... po chwili czarny ekran z kursorem
w lewymm górnym rogu, wisi....
Wyjąłem jedną kość pamięci (1GB) została druga (2GB).
Instalator poszedł trochę dalej. Doszedł do trybu graficznego
i zatrzymuje się przy instalowaniu sprzętu (34 minuty do końca
instalacji) i wisi...
Teraz wyjmę kartę dźwiękową i kolejna próba.
Aaaa, w Biosie przywróciłem wartości fabryczne.
Takich dziwów to jeszcze nie miałem.

Szymon

Data: 2011-01-27 10:54:52
Autor: boxfish
problem ze startem XP
W dniu 2011-01-27 10:31, Szymon Machel pisze:

U¿ytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

Co dok³adnie przerabia³e¶ ?

W tej chwili to nie mogê nawet zainstalowaæ Windows od
nowa. Znaczy nawet na ca³kiem nowym, czystym dysku.
Stare dyski od³±czone. Najpierw po starcie instalatora
na dole ekranu, na pasku pojawia³y siê pliki, które
wczytywa³ i... po chwili czarny ekran z kursorem
w lewymm górnym rogu, wisi....
Wyj±³em jedn± ko¶æ pamiêci (1GB) zosta³a druga (2GB).
Instalator poszed³ trochê dalej. Doszed³ do trybu graficznego
i zatrzymuje siê przy instalowaniu sprzêtu (34 minuty do koñca
instalacji) i wisi...
Teraz wyjmê kartê d¼wiêkow± i kolejna próba.
Aaaa, w Biosie przywróci³em warto¶ci fabryczne.
Takich dziwów to jeszcze nie mia³em.

A karta graficzna jakas wypasiona ?

Dyski w trybie zgodno¶ci ustawione w biosie ?

Data: 2011-01-27 11:23:43
Autor: Szymon Machel
problem ze startem XP

U¿ytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

A karta graficzna jakas wypasiona ?

Dyski w trybie zgodno¶ci ustawione w biosie ?

Karta spokojna jaka¶ GF9500GT.
Zadzia³a³o wyjêcie karty d¼wiêkowej :)
Zainstalowa³em system. Wstawi³em z powrotem
wyjêt± pamiêæ. Jak siê sformatuje druga partycja
nowego dyski spróbujê pod³±czyæ dwa stare dyski.
zobaczymy co bêdzie.
Tylko nie wiem dlaczego nowy dysk zosta³ oznaczony jako
"I", ¿adne inne nie by³y wpiête. Literkami C, D etc poznaczy³
dyski wymienne (USB)..

Szymon

Data: 2011-01-27 13:48:28
Autor: JoteR
problem ze startem XP
"Szymon Machel" napisa³:

Tylko nie wiem dlaczego nowy dysk zosta³ oznaczony jako
"I", ¿adne inne nie by³y wpiête. Literkami C, D etc poznaczy³
dyski wymienne (USB)..

To zmieñ to szybko na C:, najlepiej instaluj±c system od pocz±tku z odpiêtymi dyskami USB. Inaczej znowu w³adujesz siê na minê, na której dopiero co poleg³e¶.

JoteR

problem ze startem XP