[tech] problemy z kołem 28"

Data: 2009-08-16 14:10:05
Autor: ArtiArt [LUB]
[tech] problemy z kołem 28"
Preclowicze proszę o poradę w kwestii koła.
Jeżdżę na crosówce 28" i po 4 latach koło odmówiło posłuszeństwa w wożeniu 95 kg. Więc przeszukałem archiwum precla i wybrałem obręcz dh 19 Alexrims na 32 otwory (wcze¶niej też miałem tyle szprych). Do tego dorzuciłem now± piastę i zaniosłem do mechaniora do zaplecenia. Po dwóch tygodniach czyli gdzie¶ po 200 km pękła szprycha. Potem kolejna i kolejna. Go¶ciu niby na reklamacji to robi, ale mnie to już wkurza bo w końcu mogę nie dojechać do domu. Acha i ostatni gdzie¶ na jakim¶ dołku znowu zonk. Wprawdzie szprychy całe ale koło nie mie¶ci się między hamulcami. Jak już wspominałem 95 kg towaru do wożenia i 32 szprychy jakie¶ nierdzewne. 75% asfaltu, a teren to polne drogi i le¶ne dukty lubelszczyzny.
I moje pytanie. Czy ta obręcz jest do bani? Czy też robota zwalona i trzeba szukać kogo¶ innego do złożenia koła? I czy znacie w lublinie godnego polecenia mechanika?
Dzięki z góry za opinię i podpowiedzi.

Data: 2009-08-16 13:24:08
Autor: M_X
[tech] problemy z kołem 28"
IMHO mi to wygl±da na kiepski zaplot - nierównomierny naci±g? Mniej prawdopodobne ale wci±ż możliwe, że facet również wsadził jakie¶ nędzne szprychy. Ja zwykle zaplatałem koła w Cyklo ale kiedy¶ zaniosłem do złożenia koła na Peowiaków i też nie miałem co narzekać.
PS. Ja ważę podobnie i też jeżdżę na 32 szprychach (najtańsze DT + kilka Machów1) ale koła 26" i szerokie pancerne obręcze, w miejskim rowerze mam 36-szprychowe koła 28" i raczej do 32 bym nie próbował nawet schodzić.

 POZDRAV
                  M_X

Data: 2009-08-16 14:32:10
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[tech] problemy z kołem 28"
Panie ArtiArt [LUB], prezesie pl.rec.rowery z siedzib± w
<news:h68sul$uo4$1news.onet.pl> przy ul....

I moje pytanie. Czy ta obręcz jest do bani? Czy też robota zwalona i trzeba szukać kogo¶ innego do złożenia koła?

IMO szprychy Ľle naci±gnięte. Tutaj w zasadzie jest pies pogrzebany, bo jak
s± za mocno naci±gnięte to Ľle, a jak s± za słabo to niedobrze.
Na Twoim miejscu kupiłbym klucz do nypli ;-) (rozwi±zanie najtańsze), albo
oddał do innego mechanika, najlepiej poleconego przez kogo¶.

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-08-17 05:55:02
Autor: tadek
problemy z kołem 28"
On 16 Sie, 14:32, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
GG:3585538 | JID: m_karw...@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies cię j***ł,
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Tak przy okazji kół 28". Czy kto¶ ma wiedzę na temat obręczy
28"dedykowanych do hamulców tarczowych. Ew link

Data: 2009-08-17 14:58:29
Autor: artek
problemy z kołem 28"
tadek wrote:

Tak przy okazji kół 28". Czy kto¶ ma wiedzę na temat obręczy
28"dedykowanych do hamulców tarczowych. Ew link

a w czym jest problem? przecież do tarczy pasować będzie każda obręcz, byle nie za bardzo szosowo wylajtowana.

--
artek

Data: 2009-08-17 13:03:36
Autor: Jan Srzednicki
problemy z kołem 28"
On 2009-08-17, artek wrote:
tadek wrote:

Tak przy okazji kół 28". Czy ktoś ma wiedzę na temat obręczy
28"dedykowanych do hamulcĂłw tarczowych. Ew link

a w czym jest problem? przecież do tarczy pasować będzie każda obręcz,
byle nie za bardzo szosowo wylajtowana.

Uważaj, bo jeśli nie będzie, to tadek do Ciebie też przyjedzie w
odwiedziny. Nie ma ĹĽartĂłw.

Data: 2009-08-17 07:21:40
Autor: tadek
problemy z kołem 28"
On 17 Sie, 15:03, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2009-08-17, artek wrote:

> a w czym jest problem? przecież do tarczy pasować będzie każda obręcz,
> byle nie za bardzo szosowo wylajtowana.

Uważaj, bo je¶li nie będzie, to tadek do Ciebie też przyjedzie w
odwiedziny. Nie ma żartów.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/

Że ja mogę być zrzęd± mam prawo ze względu na wiek ale PAN młody
człowiek i tak upierdliwy?

Data: 2009-08-17 17:02:38
Autor: Jan Srzednicki
problemy z kołem 28"
wrote:

> a w czym jest problem? przecież do tarczy pasować będzie każda obręcz,
> byle nie za bardzo szosowo wylajtowana.

Uważaj, bo jeśli nie będzie, to tadek do Ciebie też przyjedzie w
odwiedziny. Nie ma ĹĽartĂłw.

Że ja mogę być zrzędą mam prawo ze względu na wiek ale PAN młody
człowiek i tak upierdliwy?

Mi teĹĽ wolno. :P

Data: 2009-08-17 15:12:03
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
problemy z kołem 28"
Panie tadek, prezesie pl.rec.rowery z siedzib± w
przy ul....

Tak przy okazji kół 28". Czy kto¶ ma wiedzę na temat obręczy
28"dedykowanych do hamulców tarczowych. Ew link

Przejrzałe¶ ofertę któregokolwiek większego sklepu internetowego, czy
chcesz, żeby kto¶ to zrobił za Ciebie?

Data: 2009-08-17 15:48:13
Autor: Tomasz Minkiewicz
problemy z kołem 28"

sp...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Na Twoim miejscu kupiłbym klucz do nypli ;-) (rozwiązanie najtańsze), albo
> oddał do innego mechanika, najlepiej poleconego przez kogoś.
>
> --
> Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
> Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
> GG:3585538 | JID: m_karw...@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies cię j***ł,
> Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | bo to mezalians byłby dla psa.

Tak przy okazji kół 28". Czy ktoś ma wiedzę na temat obręczy
28"dedykowanych do hamulcĂłw tarczowych. Ew link

Np. Mavic TN719 (ale Mój Ulubiony Mechanik Rowerowy mię opitolił za
nabycie tych obręczy – twierdzi, że miękkie; pażywiom, uwidim).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-08-26 12:55:16
Autor: mumia.lenina
problemy z kołem 28"

Tak przy okazji kół 28". Czy kto¶ ma wiedzę na temat obręczy
28"dedykowanych do hamulców tarczowych. Ew link

Z przodu mam co¶ na M za 35 PLN - jakie¶ 7-10 000 km i zero problemów (taka sama
obręcz z tyłu przy V-kach zaczęła pękać przy nyplu (¶cianka).
Z tyłu Sunrims bodaj DH19 ale tylnego hamulca raczej nie używam.
Przód 180, tył 160

Co do pękaj±cych szprych to sprawdĽ jak± masz piastę, konkretnie _szeroko¶ć_
kołnierzy  (pisałem kiedy¶ o swoich problemach ze starym shimano).

Wujek

Data: 2009-08-17 16:36:21
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
[tech] problemy z kołem 28"
Dnia 16.08.2009 14:32 użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał :
[...]

Co to znaczy za mocno?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

[tech] problemy z kołem 28"