problemy z plecami

Data: 2011-05-14 12:13:38
Autor: Dawid Pastusiak
problemy z plecami
Witam!

Poniewaz pisze tutaj pierwszy raz chcialem sie z wszytkimi przywitac :)

Mam taki problem, przed miesiacem kupilem sobie rower i z tej radosci zaczalem sporo jezdzic ;)

Po pierwszej dluzszej wycieczce (ok. 75 km) czulem dziwny bol w dolnej czesci plecow, okazalo sie ze mam tam zaczerwienione miejsce.

W zeszla sobote znow wycieczka ok. 77 km i znow ten bol, ale juz nie tak intensywny. Natomiast wczoraj caly dzien bolaly mnie lekko plecy i zwrocilem uwage, ze to miejsce jest juz nie czerwone ale fioletowe. Dzis wiec na planowana wycieczke raczej nie jechalem.

Co jest tego powodem? Czy tylko to, ze "przegialem", czy moze rowniez cos jest nie tak z ustawieniem siodla lub kierownicy? Mialem rzeczywiscie po dluzszej jezdzie ze ciezko mi dosiegnac do kierownicy..

Jeszcze, gdyby to bylo istotne, mam ten rower: http://www.maxbike.cz/detail-kola-naryn-57/

Bede wdzieczny za pomoc.

Dawid Pastusiak (Liberec)
http://www.dejw.estranky.cz
"Prostě Polsko, no. To rozumově nepochopíte, to můžete akorát milovat nebo nenávidět" T.H.

Data: 2011-05-14 17:23:36
Autor: bans
problemy z plecami
W dniu 2011-05-14 12:13, Dawid Pastusiak pisze:

Po pierwszej dluzszej wycieczce (ok. 75 km) czulem dziwny bol w dolnej
czesci plecow, okazalo sie ze mam tam zaczerwienione miejsce.

Kiedyś kupiłem Krossa A6 z 2008 roku i bestia miała strasznie twarde siodełko. Nie przeszkadzało mi to, ale w czasie dłuższych podjazdów wściekle bolała mnie właśnie dolna część pleców, do tego stopnia, że musiałem zsiadać i prostować plecy, co wystarczało na zaledwie kilka minut :/. Kompletnie nie wiązałem tego z siodełkiem - do czasu kiedy zmieniłem na inne - a plecy przestały boleć. Zdziwiony na następny wyjazd założyłem znów stare siodełko i... znów mnie plecy bolały!

Co dziwniejsze: teraz to siodełko jest założone do miejskiego singlespeeda i plecy nie bolą.

Ale żadnych zaczerwienień czy siniaków nie miałem, to już chyba poważniejsza sprawa...

--
bans

Data: 2011-05-14 17:59:46
Autor: Ignacy
problemy z plecami
Dawid Pastusiak <dejw7PROSIM@VYTNETETOHLEcentrum.cz>  Wydaje mi sie że moco przeciążyłeś sobie jakąś
 partie mięśni może ona wynikać ze zbyt daleko
 oddalonej kierownicy (więc popracowałbym nad  krótszym mostkiem)lub jakiemiś anatomicznymi
 aspektami budowy i tak jak inni doradzają wycieczka
 do lekarza.Dystans i częstotliwośc jazdy tak ustawić  aby tych dolegliwości nie bylo...a bólu"siedzenia" nie  miałeś czy robiłeś jakieś krótkie chociaż postoje...
 jak na pierwsze jazdy te dystanse zdecydowanie za długie

 Ignac

Data: 2011-05-14 20:43:05
Autor: Dawid Pastusiak
problemy z plecami
  Ignacy napsal(a):

[...]

Podczas tej pierwszej wycieczki postojow mialem bardzo malo, przejechalem to dosyc szybko a teren byl miejscami dosyc zroznicowany:

http://www.bikemap.net/route/940599

dane z licznika: czas 4:22:00 srednia predkosc 17,3 max. 43,1 odleglosc 75,92 km

Podczas drugiej wycieczki juz postoje robilem troche czesciej a i jechalem troche dluzej:

http://www.bikemap.net/route/956363

dane z licznika: 5:12:48 14,7 48,1 76,70 km

Bede musial sie ograniczac..

W jaki sposob da sie cos zrobic z kierownica? Jesli chodzi o techniczne rzeczy jestem zupelnym laikiem..

Data: 2011-05-14 21:02:27
Autor: mbut
problemy z plecami
W dniu 11-05-14 20:43, Dawid Pastusiak pisze:
Ignacy napsal(a):

[...]

Pozdrawiam

tu lekarz nie wiele pomoże. Ustaw przede wszystkim wysokość siodełka i odleglość do kierownicy,czyli można siodełko przesunąć do przodu lub do tyłu lum zmienić mostek a może wystarczy dobrać kąt mostka.
Druga sprawa to przegiąłeś z odległością, należalo po dłuższej przerwie stopniowo zwiększać dystans a nie od razu 70km.
Masz mięśnie kręgosłupa zbyt słabe....trzeba ćwiczyć ale z umiarem i wszystko będzie ok.

Data: 2011-05-15 04:34:07
Autor: Rowerex
problemy z plecami
On 14 Maj, 20:02, mbut <m...@wp.pl> wrote:

tu lekarz nie wiele pomoże.

Nie chodzi o pomoc, bo mu lekarz siodełka nie ustawi, a o diagnozę.
Jeśli jakieś miejsce na ciele staje się fioletowe bez powodu, to jest
to mocno podejrzane, świadczy o tym, że zebrała się tam krew i
najlepiej dla świętego spokoju sprawdzić dlaczego i skąd się wzięła.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-15 21:10:41
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
problemy z plecami
mbut, Sat, 14 May 2011 21:02:27 +0200, pl.rec.rowery:
Druga sprawa to przegiąłeś z odległością, należalo po dłuższej przerwie stopniowo zwiększać dystans a nie od razu 70km.

Nie no, bez przesady. Wiem, że nie wszyscy na ziemi są cyborgami
rowerowymi, ale bez najmniejszych problemów można jeździć ponad 100km
codziennie bez dnia przerwy przez miesiąc, szczególnie w tempie podanym
przez Dawida - średnia 15km/h to nie są jakieś cuda. I z drugiej strony
podobnie - można dużo nie jeździć, wskoczyć na rower i machnąć setkę bez
problemów.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-15 22:00:44
Autor: Kwik
problemy z plecami

I z drugiej strony
podobnie - można dużo nie jeździć, wskoczyć na rower i machnąć setkę bez
problemów.

O rety, widac ze juz starzeje sie przestraszliwie, bo po 2 sezonach absolutnej abstynencji, przejechanie 50 km w tym sezonie jest wyczynem (przy przelotach po 150-200km w przeszlosci...).

Kwik

Data: 2011-05-15 20:33:17
Autor: Ryszard Mikke
problemy z plecami
Kwik <kwik@interia.pl> napisał(a):

> [...]

O rety, widac ze juz starzeje sie przestraszliwie, bo po 2 sezonach absolutnej abstynencji, przejechanie 50 km w tym sezonie jest wyczynem (przy przelotach po 150-200km w przeszlosci...).

Ty sie nie starzejesz, Ty rdzewiejesz. Zjawisko jest odwracalne.
Icnarower.

Chyba haiku mi wyszło :D

rmikke

Data: 2011-05-15 23:06:46
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
problemy z plecami
Kwik, Sun, 15 May 2011 22:00:44 +0200, pl.rec.rowery:

[...]

Ale ja nie piszę o "machnięciu setki" na raz, tylko w ciągu, powiedzmy,
8-10 godzin między wyjściem z domu a powrotem do niego. Setkę na raz to
chyba tylko Michał Wolff potrafi ;-)

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-14 18:20:38
Autor: Dżejm
problemy z plecami
[...]
[...]

O bólach pleców to się nasłuchałem sporo. Sam też tego doświadczyłem. Ale żeby było coś widać to pierwsze słyszę. Może warto iść do lekarza.

pozdro
Jacek

Data: 2011-05-14 10:00:18
Autor: Rowerex
problemy z plecami
On 14 Maj, 17:20, Dżejm <i.have...@email.org> wrote:
> [...]

O bólach pleców to się nasłuchałem sporo. Sam też tego doświadczyłem. Ale
żeby było coś widać to pierwsze słyszę. Może warto iść do lekarza.

Jeśli bez wyraźnego powodu typu uderzenie, otarcia, ciężki plecak
walący po plecach itp pojawia się siniejące miejsce, to zdecydowanie
do lekarza.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-14 20:37:40
Autor: Dawid Pastusiak
problemy z plecami
Rowerex napsal(a):

[...]

Zadne uderzenia ani otarcia nie byly, plecak mialem, ale zeby byl jakos super ciezki, glowny ciezar to byla woda mineralna i kurtka..

Chyba jednak bede sie musial do doktora wybrac..

Dziekuje za sugestie i pomoc.

Data: 2011-05-15 08:52:28
Autor: piecia aka dracorp
problemy z plecami
Dnia Sat, 14 May 2011 20:37:40 +0200, Dawid Pastusiak napisał(a):

Chyba jednak bede sie musial do doktora wybrac..

Dobrze jakby Ci RTG odcinka lędźwiowego zrobili, mi w ten sposób odkryli rozszczep kręgu. Aczkolwiek jeżdżę jakoś na szosówce.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-05-15 19:01:18
Autor: Ryszard Mikke
problemy z plecami
Dawid Pastusiak <dejw7PROSIM@VYTNETETOHLEcentrum.cz> napisał(a):
Rowerex napsal(a):

> [...]

Chyba jednak bede sie musial do doktora wybrac..

Wystarczy, że jeździ na boki i ociera...

Ja kiedyś zrobiłem sobie spory siniak od kluczy w kieszenie. Też nie uderały, ugniatały tylko...

rmikke

Data: 2011-05-16 17:48:35
Autor: Dawid Pastusiak
problemy z plecami
Ryszard Mikke napsal(a):

[...]

Udalem sie wiec dzis dla swietego spokoju do doktora, obejrzal to miejsce i rzeczywiscie stwierdzil, ze jest to od plecaka i ze nie jest to nic groznego, po paru dniach powinno zejsc. Wiec mam nadzieje ze zejdzie ;)

Sprobuje jeszcze poprobowac z roznymi ustawieniami siodelka i ew. kierownicy bo wydaje mi sie, ze to tez moglo miec wplyw.

Jeszcze raz dziekuje wszystkim, ktorzy zareagowali i odpowiedzieli w tym watku.

Data: 2011-05-16 19:13:07
Autor: Ryszard Mikke
problemy z plecami
Ryszard Mikke napsal(a):

> [...]

Sprobuje jeszcze poprobowac z roznymi ustawieniami siodelka i ew. kierownicy bo wydaje mi sie, ze to tez moglo miec wplyw.

Spraw sobie plecak, co nie lata na boki (spinany gdzies z przodu np.) i pakuj go tak, żeby w środku nic nie latało.

rmikke

Data: 2011-05-17 08:15:13
Autor: Grzegorz
problemy z plecami
Hello Ryszard Mikke !:

[...]

Opinia amatora .... plecak to na wycieczki ale na nogach ! Na rowerze jest mnóstwo miejsc na umieszczenie bagażu, szkoda sobie jakimś plecakiem psuć komfort. Ale to tylko moje zdanie - i już widzę maniaków reklam specjalnych rowerowych plecaków, jak na mnie psy wieszają :-D !

W takim plecaki i tak według mnie max 3-5 kg można włożyć bez pogorszenia komfortu, a to jest torba na kierownicy + coś pod siodło - jeżeli bagażnika nie ma. Tylko przy ekstremalnych górskich wypadach może to przeszkadzać - bo nigdy na sztywno zamocować się nie da. Ja po wertepach nie jeżdżę, ale po szutrach czy innych polnych drogach bagaż na bagażniku - to jest to !

pzdrw,
--
Grzegorz

Data: 2011-05-17 13:23:37
Autor: #:-) gps
problemy z plecami
co najwyżej koty mogę na Tobie powiesić...

w całości się podpisuję pod nadpiszcą

świetne słowa!

mnie szczególnie przeszkadza w plecaku to, że się intensywnie pocą plecy, łatwo je przewiać i w konsekwencji złapać bolesny skurcz

#:-)
gps

Data: 2011-05-17 13:42:28
Autor: Grzegorz
problemy z plecami
Hello #:-) gps !:

mnie szczególnie przeszkadza w plecaku to, że się intensywnie pocą
plecy, łatwo je przewiać i w konsekwencji złapać bolesny skurcz

No o tych skurczach to nie wiedziałem, ale jak by to ująć ... wrodzone wygodnictwo nakazało mi nie mieć dodatkowego garba ;-) ! Ale każdemu według uznania ...

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-05-17 16:12:23
Autor: Ryszard Mikke
problemy z plecami
Grzegorz <bzdura@brakmaila.com> napisał(a):
Hello Ryszard Mikke !:

> Spraw sobie plecak, co nie lata na boki (spinany gdzies z przodu np.) i pakuj
> go tak, żeby w środku nic nie latało.

Opinia amatora ....

:D

[...]

Czyli, o guru, jednak zalezy gdzie sie jezdzi.

Podpowiem tez, ze zalezy jak i ile. Np. po miescie nie chce mi sie zakladac i
zdejmowac sakwy, wole jednak plecak. Nawet niespecjalnie rowerowy i
niespecjalnie mikro, mieszcza sie ciuchy na zmiane, kurtka przeciwdeszczowa,
pompka i pare kilo zakupow (lub cieplejszy komplet ciuchow przy bardzo
zmiennej pogodzie). I kamizelka na wierzchu, zaczepiona o pompke ;) bo lubie
byc widoczny z daleka.

Z drugiej strony, wypad z wycinakami nad Zalew z plecakiem pelnym zakupow do
domu to nie byl najlepszy pomysl ;) Ale ze spontanami tak bywa.

rmikke,
w sakwy ubogi (cztery komplety raptem).

Data: 2011-05-19 21:21:37
Autor: Grzegorz
problemy z plecami
Hello Ryszard Mikke !:

Opinia amatora ....

:D

Nie dałeś "-" i mi się buźka w Mozilli nie pokazała :-D !

Amator niekoniecznie znaczy troll ;-)

Czyli, o guru, jednak zalezy gdzie sie jezdzi.

Owszem - jak kolega niżej napisał, asfalt + gruntowe.

[...]

Wiesz, i ja kamizelkę włożyłem do mojego bagażnika. Mam taki plastikowy kufer, niezbyt ładny, ale praktyczny. Przykręcony na stałe. I pewnie kamizelka pójdzie na zewnątrz - to dobry pomysł być widocznym.

Z drugiej strony, wypad z wycinakami nad Zalew z plecakiem pelnym zakupow do
domu to nie byl najlepszy pomysl ;) Ale ze spontanami tak bywa.

Nooo .... mój kuferek na oko tak ze 20 browarków by zmieścił :-D ! Ale - co kto lubi. Ja jeżdżę trekiem 28" na oponach Schwalbe Land Criuser po asfaltach, gruntowych, kamienistych ale nie po górach - i taka opcja mnie odpowiada. Ale po piachu - nie pojedzie :-( ..

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-05-20 07:22:00
Autor: Ryszard Mikke
problemy z plecami
Grzegorz <bzdura@tuniemamaila.pl> napisał(a):
[...]

Hmmm... Wlasnie opisales rower, ktory parkuje w Rondo1 obok mojego, a kuferek
czasem mi sie przydaje, jak chce chuste zwinac ;)

rmikke

Data: 2011-05-20 19:26:31
Autor: Grzegorz
problemy z plecami
Hello Ryszard Mikke !:

Hmmm... Wlasnie opisales rower, ktory parkuje w Rondo1 obok mojego, a kuferek
czasem mi sie przydaje, jak chce chuste zwinac ;)

Nie nie, bliźniaka mi znalazłeś :-D ! Ufff, znaczy nie jestem sam w swoim dziwactwie ;-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-05-14 23:34:45
Autor: ToMasz
problemy z plecami
Dawid Pastusiak pisze:

Po pierwszej dluzszej wycieczce (ok. 75 km) czulem dziwny bol w dolnej
czesci plecow, okazalo sie ze mam tam zaczerwienione miejsce.
co masz nizej (blizej do ziemi) siodło czy kierownice. jaka jest różnica
w cm?

ToMasz

Data: 2011-05-15 09:39:42
Autor: Dawid Pastusiak
problemy z plecami
ToMasz napsal(a):

co masz nizej (blizej do ziemi) siodło czy kierownice. jaka jest różnica
w cm?

Siodlo jest nizej, dokladnie nie jestem w stanie ocenic, ale pare cm bedzie (tak 3-4 cm).

Data: 2011-05-17 08:19:28
Autor: Grzegorz
problemy z plecami
Hello Dawid Pastusiak !:

Jeszcze, gdyby to bylo istotne, mam ten rower:
http://www.maxbike.cz/detail-kola-naryn-57/

Jeździsz po bocznych drogach i czeskich ścieżkach rowerowych czy po trudniejszym terenie ? OIDP w Górach Izerskich po czeskiej stronie trasy rowerowe najczęściej są idealnie przygotowane, a Ty masz raczej górala .... Ja tam na treku 28" i wąskich oponach (1 5/8) spokojnie śmigałem. Z bagażnikiem i małymi sakwami ;-) ! Także po polskiej stronie !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-05-17 17:26:22
Autor: Dawid Pastusiak
problemy z plecami
Grzegorz napsal(a):

[...]

Ten rower to cross. Kupowalem go z celem jezdzenia glownie po asfalcie lub gruntowych drogach, po gorach wole chodzic na piechote.

Jesli chodzi o Jizerky, to masz racje, jest tam wiele asfaltowych drog idealnych na rower. Z czasem moze i tam zawitam.
Poki co kupilem sobie mape rowerowa wschodniej Saksonii oraz najblizsze okolice Liberca i na razie bede poznawac je :)